ZIP systém - radenie do jazdných pruhov

témy týkajuce sa všetkého a ničoho mimo diskusie o autách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Ano
20
57%
Nie
15
43%
 
Celkom hlasov: 35

georgnr
Príspevky: 222
Dátum registrácie: 28.09.2011 20:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa georgnr »

Acon ide o to ktory pruh je podla teba volny a ktory je priebežny.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Celé zle! z môjho pohľadu je to moc komplikované a zbiehanie pruhov má veľa variantov, koré šoféri nebudú nikdy dokonale ovládať. Malo by sa uzákoniť že vždy sa má zbiehať na striedačku zipsovo ak nieje značkou určené inak a bolo by to jednoduchšie a hlavne ľahko zapamätateľné. :2f93:
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Acon napísal:Ono na SK je to s pospolitým ľudom tak. Vodiči sú schopný zapratať priebežný pruh aj za cenu že zostanú stáť v križovatke a blokújú prejazd (odhlianuc od faktu, že sa dopúšťajú dopr. priestupku) a keď ktokoľvek využije na prejazd voľný pruh, tak je automaticky bezohľadné arogantné hovädo a predbiaha sa. PREDBIEHA SA!! To je vyjadrenie 4-5r. škôlkarov. Ja využívam ten pruh, ktorý je voľný. Vôbec netuším, prečo by som mal byť ďalší, čo zapcháva už aj tak zapchatý pruh.
PRESNE TAK !

Keď máme 2 pruhy, ľavý plný áut a pravý volný, ktorý sa končí o 200m, tak automaticky sa mám radiť do ľavého, pretože podľa niektorých by som bol hajzel, keby som ten pravý pruh využil A POTOM POČKAL NA TO, KEĎ MA NIEKTO PUSTÍ (NIKDY sa netlačím do iného pruhu bez smerovky a nasilu) ?

To snáď nemyslíte vážne. Priepustnosť križovatiek sa práve vďaka tomu, keby sa oba pruhy využívali na 100%, by sa patrne zvýšili, pretože by neboli blokované vozidlami v takej miere, ako to vídavame každý deň kvôli vodičom, ktorí nevyužijú oba jazdné pruhy.

To, čo prikazuje zákon je jedna vec, avšak zdravý rozum mne osobne káže, aby som púšťal vozidlá systémom ZIPu aj napriek tomu, ak by to dopr. značky neprikazovali. Pretože vždy a stále ide o jednu jedinú situáciu. Dôležité je, ako to vyzerá v praxi a v praxi by to malo fungovať presne tak, ako písal VLADY.

Ďakujem Elephantovi, že to tak pekne vysvetlil. Druhá vec je, aby boli vodiči tolerantnejší a ohľaduplnejší navzájom a ak vidia vozidlo v prekážkou na ceste, príp. vodičovi v druhom pruhu končí pruh kvôli rekonštrukcií (aj v tomto prípade by mal platiť zip), MAL BY MU UMOŽNIŤ vojsť do svojho pruhu. Čo sa deje veľmi ojedinele, pretože "len ja jediný som na ceste a na druhých kašlem, nech si smerovkuje koľko chce" :-(

Predsa ak čakáte v kolóne pri križovatke a máte hlavnú cestu, tiež dáte prednosť vodičovi z vedlajšej, lebo inak by tam stál do dnes. Ohľaduplnosť niektorým chýba ako soľ.
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

Tolerantnost a ohladuplnost by ale mala byt na oboch stranach.
Ale hlavne by si mali ludia uvedomit ze ohladuplnost sa neda vynucovat hlavne ked si chcu vynucovat nieco na co podla zakona nemaju narok.
Nemoze si niekto vynucovat prednost v jazde ked prave on musi dat prednost v jazde inym. Je ohladuplne ked vidim ze vodic vedla ma problem zaradit sa do priebezneho pruhu a miernym ubratim alebo pribrzdenim mu urobim miesto na zaradenie ale je maximalne neohladuplne ked sa niekto snazi za kazdu cenu natlacit niekam nasilu aj ked prednost nema a este je arogantny.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Presne tak.
fester777
Príspevky: 1799
Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fester777 »

dve situacie z tohto tyzdna prave v nitre. Smer z chrenovej ku mlynom pred krizovatkou na moste som bol v lavom pruhu , ktory bol uplne upchaty tak som sa isiel zaradit do praveho a hned prva moznost za autom v pravom pruhu a ze idem a hnup za mnou sa rozhodol tiez a skoro mi olizal zadok . Vidi , ze som pred nim a idem odbocovat ale nie on chcel byt chudak prvy a nadovazok mi zacal blikat . Druha situacia tiez pri mlynoch z druhej strany od krskan tou bocnou cestickou idem takisto upchata pomalicky sa posuvame a vidim z bocnej ulicky chcu ist 4 auta, chlapik dve auta predomnou jedneho pustil ja som pustil druheho a za mnou uz nepustal nikto , ohladuplnost v priamom prenose .


Viz dalsi priklad vpravo dva priebezne pruhy a jeden lavy odbocovaci , nie ze by niektore individua isli doradu alebo rovno nie oni vsetkych predbehnu a potom pred krizovatkou sa snazia napchat dolava pritom ohrozuju tych vlavo a brzdia stredny pruh .

Takze tak a neporovnavam tu situacie ako su v BA pristavny most a podobne ale v centre na kuskoch usekov medzi krizovatkami .

Vsetko zaleti od situacie , arogantnosti , ohladuplnosti , demencii .......
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

georgnr napísal:Acon ide o to ktory pruh je podla teba volny a ktory je priebežny.
priebežný = pokračujúci, prípadne bez prekážky.
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

Ohladuplnost je jedna vec a dopravne predpisy zas druha.
Ked som raz v konciacom sa jazdnom pruhu musim dat prednost tym ktori su v priebeznom jazdnom pruhu. Ked ma nikto nepusti tak tam budem musiet stat dovtedy kym vsetci neprejdu.
Ale nadavat by som nemal na tych co ma nechcu pustit ale na kompetentnych ktori su zodpovedni za dopravne znacenie ze tam nedali dopravnu znacku "C30 Striedave radenie" aj ked by mali vediet aka je v tom useku dopravna situacia. A hned by sa vyriesil problem s tym ci ma byt niekto ohladuplny alebo ci je niekto arogantny.
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

Počuj elephant, takých ako ty by som vyplieskal, všetci čo sa tu bavia o zipsovani sa bavia asi o zápche, (bez zápchy sa zaradí aj každý trulo)a vtedy je logické sa zipsovať nemyslíš? cely pruh ktorý sa zbieha by musel čakať kým skončí zápcha a dovtedy by narástol aj na 10 km... ja si prednosť vyžadujem ale takisto ju aj dodržujem bez ohľadu na to či sa ide predomnňa zaradiť stará dymiaca škodovka alebo nový mercedes alebo autobus cez ktorý nič neuvidím...
georgnr
Príspevky: 222
Dátum registrácie: 28.09.2011 20:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa georgnr »

Vela ludi tu piše-samozrejme su to ty ktory sa predbiehaju a pchaju sa dopredu a argumentuju tym že tzv. zipsom prejde danym zuženim viac aut a hlavne rychlejšie. Tak s tymto absolutne nesuhlasim. Predstav me si kolonu 2km dlhu ktora ide danym zuženim 20km/h-plynulo a teraz sa najde bosa hlava ktora sa ponahla do prace :40bd: ,alebo za nejakou šuliprtkou a samozrejme ide do predu na začiatok kolony a tam ho nejaky dobrak pusti do svojho priebežneho pruhu. Teraz cela kolona musi postať,bosa hlava sa zaradi a čakame než sa rozbehne ,potom zase chvilu trva než sa cela kolona pohne,no a medzi tym pride dalšia bosa hlava a zase sa cela kolona zastavi,pusti bosu hlavu a zase sa všetci pohnu a potom pride dalši a dalši a miesto toho aby ste plynulo prešli 2km tou 20km/h rychlosťou za par minut tak tam stravite pol hodinu.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

To je uplny nezmysel. Predstavit si kolonu dlhu 2 km, "ktora ide danym zuzenim" iba v jednom pruhu, ak je cesta viac pruhova nie je mozne.

Ako chces dosiahnut, aby ludia na dva kilometre dopredu videli, ze v jednom z pruhov je prekazka a radili sa uz na konci kolony iba do "volneho" pruhu? Ak ide o docasnu prekazku, tak to nevie predpokladat nikto, ak ide o dlhodoby rozkopavku, tak dobre, 80% vodicov to moze vediet, ale 20% "cezpolnych" urcite nie. Takze aj tak tam mas auta, ktore sa musia zaradit.

Tato tema je iba o tom, ako sa budu zaradovat. Ak na konci kolony, tak v tom bude poriadok a logika, ak kade-tade, tak chaos. Neviem, co tu treba este vysvetlovat. Abcas jazdis u nas aj napr. v Nemecku tak hned zistis, ako to moze fajn fungovat.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Na diaľnici je to možno jedno či je kolóna dlhá jeden, dva alebo päť kilometrov, v meste sa ale použitím len jedného pruhu zablokuje násobne viac križovatiek!
georgnr
Príspevky: 222
Dátum registrácie: 28.09.2011 20:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa georgnr »

Ano cicmanec,tak ako si napisal,to je pravda,ale stale zabudate na jednu maličkosť,ktoru sme s elephantom včera napisali a to je, že je tam dopravna značka ktora na zuženie včas upozorňuje,takže ty čo sa predbiehaju minimalne nerešpektuju dopravne značenie. Na dialniciach som sa s takouto situaciou stretaval denne,pretože vždy niektory pruh opravovali a museli sa vodiči radiť do jedneho,obvykle to vždy vyriešili kamionisti,zablokovali ten nepriebežny pruh aby sa nikto nepredbehol a bolo vymalovane.
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

mne zips nerobi problem kolko krat takto obehnem aj 50 aut naraz a potom sa tam natisnem do toho priebezneho pruhu kde nie je prekazka
http://www.youtube.com/watch?v=-l6A9LITYig :4012:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

klasická SK situácia. Magori budú tvoriť 200km kolónu a budú sa biť do pŕs aký sú ohľaduplný. No ohľaduplnosť jak vyšitá. Pol cesty voľnej a jeden pruh zaplnený do aleluja. Nech mi niekto vysvetlí, logiku takého počínania.
Biker, to spravil presne tak ako mal. Pretože zipsovaním prejde preukázateľne viac áut za rovnaký čas ako keď sa tvorí dlhá kolóna. A pri troche logického myslenia to inak ani nemôže byť.

Návrat na "Shoutbox - o všetkom"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných