žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

uwa0917346248
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 24.10.2021 09:36
Zdieľať na Facebook

žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Príspevok od používateľa uwa0917346248 »

Zdravím,

cchcel by som sa opýtat či nemá niekto skúsenosť so žblnkotajúcim radiátorom a stratou vody raz za 6 mesiacov. Chladiaca zmes vyzerá byť čista, veko oleja je čisté.


Ďakujem za každé info :)
db69
Príspevky: 830
Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
Bydlisko: okr. Galanta
Zdieľať na Facebook

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Príspevok od používateľa db69 »

Áno. mal som to isté. Tesnenie pod hlavou v prdeli
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Príspevok od používateľa martincichy »

Pricin moze byt viacero. Tesnenie pod hlavou je ta drahsia pricina, ale 100 % potvrditelna alebo vyvratitelna testom za par eur.

Spoje hadic su tesne? Mne napriklad jemnulinko rosil chladic - voda sa stihala odparovat a dolieval som len sem tam.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prvý úkon musí byť kontrola prítomnosti CO aby sa vylúčilo alebo potvrdilo tesnenie.Má to ale malý zádrhel.Tento motor má vodou chladený intercooler uložený vnútri sacej komory.Tým je znemožnené vidieť únik,maličké množstvo proste motor nasaje.Ale väčší problém je že touto cestou sa do vodného okruhu vie dostať CO a mechanik rieši tesnenie pod hlavou na základe prítomnosti CO v chladive.A urobí logicky nepotrebný a celkom drahý úkon.Takže platí...tri krát merať (kým sa demontuje hlava)
Žblnkot sa v týchto autách niekedy vyskytne vtedy,keď je časť radiátora kúrenia nepriechodná tj nekúri celou činnou plochou.Tieto mašiny majú fabricky ako nemrzku G13 a v nádobke silikátové vrecúške.To je celkom nebezpečná vec ktorú je rozumné riešiť včas,prv než príde prvý problém ktorý riešenie neskutočne predraží.Treba G13 von,prepláchnuť dôkladne všetky okruhy a naplniť G12++ samozrejme plniť pod vákuom aby sa predišlo problémom.
No a vrecúžko von,samozrejme
uwa0917346248
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 24.10.2021 09:36
Zdieľať na Facebook

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Príspevok od používateľa uwa0917346248 »

Diky za odpoveď/e,... ono problem je ten že mam aj trochu mastnejšie čelné sklo pri spodnej hrane. aaa stala sa mi tiež taka anomália, že ako som doplnil vodu do nádobky tak zrazu jej bolo prebytok.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Príspevok od používateľa martincichy »

urob, ako pisal mhlavaty.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Určitý pohyb (stúpanie a klesanie) je prirodzené,stúpa tlak a jemne sa mení objem v hadiciach.Výrazne ak sú olejové a zmäknuté. Pred radiátorom kúrenia je el.článok prídavného rýchloohrevu.Oplatí sa ho vytiahnuť a medzerou si pozrieť ohrev (termovízia) a isté je tým končia otázky či a ako je (nie je) pripchatý radiátor. Ak je,hoci len čiastočne znamená že G13 je v stave ukladania a upchávania uzučkých prechodov radiátora.Kedže odstraňovanie problému tam kde proces začal je zložitý proces aj celkom drahý,treba vec riešiť z rozmyslom
uwa0917346248
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 24.10.2021 09:36
Zdieľať na Facebook

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Príspevok od používateľa uwa0917346248 »

Update*
Ahojte mam prasknuty radiator nakoniec… Vedeli by ste mi povedat nejaku pricinu preco mohol prasknut? Radiator ma cca asi rok… Servisak sa chysta skontrolovat EGR ventil, Tesnenie pod hlavou, čo moze vytvarat vysoky tlak v systeme…
jurajjanosik
Príspevky: 260
Dátum registrácie: 08.09.2022 21:50
Zdieľať na Facebook

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Príspevok od používateľa jurajjanosik »

Kupovat VW po roku 2010 je loteria. A vzdy to zaplati majitel. Ale neda si nikto povedat. Tieto pseudopredlzovaky su na zaplakanie.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných