Zaujimavy clanok

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už som ho čítal,obsahuje mnoho pravdivého aj poučného a jeho nedostatok je len že nerieši vec ako komplex plusov a mínusov.Čo motorizácia to samostatná kapitola teda síce jadro článku platí,ale každá jedna motorizácia resp. komplet motor + prevod má značné odlišnosti a členenie by tvorilo tri hlavné skupiny - benzín,diesel,plyn a k tomu ďalšie členenie prevody mechanické a automatizované.Možno pre tú velkú šírku problematiky to je v tak okresanom rozsahu.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Stará známa pravda. Poznal som mechanika, ktorý autá, ktoré vraj "nejako nejdú " poriadne poprehanal a zrazu všetko išlo ako má.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Za všetko može system adaptacie riadiacej jednotky, je to veľká vyhoda a súčasne aj veĺká slabina moderných motorov.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

To platilo aj v karburátor vých časoch. Keď sme vyrazili po dlhšom čase na dlhú jazdu, žiguli potom jazdil ako zmyslov zbavený. Účinok okamžitý
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ale to su take kecy... jasne ze vsetci nemame vzdy jazdit na otackach 1031 az 1219, ved predsa zdravy rozum a cit pre techniku, zato vsak vsetci ani nemame na Spisi/Orave nahodit masinu pri -21 a vypalit tomu 7200rpm lebo to tak bolo napisane v Pravde alebo vo Vecerniku.


https://www.topspeed.sk/ford-ecoboost-s ... cas-jazdy/

plus samozrejme automaticka prevodovka ako Mr.Hlavaty spomenul, no pribi tomu stroju poriadne otacky ked sa zohrieva dlhsie nez motor... navyse, 99% aut nema budik na teplotu oleja (stare dobre masiny maju, Sharan/Alhambra, Pezot 607, Wolcgagen Feton, Nisan GTR, W12ky od koncernu atd) a to by ludia este len kukali co sa deje alebo nedeje v motore ked ma voda 90 stupnov.

Mimochodom, ked sme uz pri automatoch. Mercedes co pouziva prevodovky (zamerne nepisem ktory model a vyrobcu skrine) maju specialny rezim na zohriatie - osemvalcove motory uplne veselo nechaju studene (akurat po minimalnom zohriati) rachotat na 2500-3000rpm. Vcelku sranda je ked odchadzas rano z parkoviska a je proste okolo nuly - rachot jak ma byt, ale ked prichadzas domov zohriaty len sepot kvetin na 880rpm tesne nad volnobehom.

A to robia nove masiny cize nie je to pokazene.

No a teraz k tym horiacim Ekobuustom a zatlkajucej automobilke ktora ROKY vedela o probleme a samozrejme sa ho snazila ututlat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Stačí iba chvilku premýšlať a vyskakujú zaujímavé veci.Nie je tajomstvo čo je prospešné ale ani čo je škodlivé.Ale potom je viac ako zaujímavé,že sa tým neriadi ani výrobca,a vec ako teplomer vôbec medzi prítroje pred oči vodiča nezaradí.Možno pre množstvo pič..ín ktoré sa im už nepomestil.Ale pravda bude inde,a to je jednoducho nie hlúposť,ale zámer.Dôsledky toho zámeru sú zlatonosné,ako všetko čo vedie k častým návštevám servisu aj nákupu dielov aj ku skráteniu života celého toho krámu.Ak sa to spojí s tým správnym typom majiteľa,môžu si napľuť do dlane..a je to ! A cielia dobre,teda sakra dobre a vychádza im to na sto tisíc percent.Polovicu ten záľahy aut na cestách šoféruje nežné stvorenie,kde 99% nevychádza z údivu,že olej treba meniť.Ak 60-70 ale skôr viac % chlapov nemá žiaden vzťah k technickým detailom,tak to tvorí spolu super vďačnú spoločnosť ktorej je šumafuk všetko ak to ide,a kým to ide.Nie je to smutné,aj keď občas pekne drahé,ale táto spoločnosť dnes už vyrástla z toho,aby sa správala rozumne skôr,než vyskúša všetko hlúpe,zlé až veľmi zlé.Ale to sa netýka len automotive ale úplne všetkých činností a zlepšovať sa to nemá prečo
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Mojej bývalej učiteľke dánčiny povedali v servise, že vymieňať olej stačí raz za 50 000 km a ona to odvtedy dodržuje a raduje sa, ako veľa ušetrí (výmena oleja stojí 200 euro), ale koľko výmien jej vydrží motor, to už je vedľajšie. Auto Audi A1 1.6 TDI.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

keby olej, ale ked do mazdy 6 nedaju ani teplotu vody ale ledku co ked je jej zima- svieti modro a ludia to kupuju aj tak jak teple rozky :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

"užitočné" lebo kedy treba sledovať teplotu? Za jazdy. A za jazdy sa k nej takto "jednoducho" dostať je na nezaplatenie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na jednom sa iste zhodneme...ak je miesto pre všetky pi..oviny sveta,tak jeden posratý teplomer sa tam snáď zmestí.Ak to ale stvoriteľ auta tam predsa nedá..musí mať dobrý dôvod,a to je isté že ho má.To rozhodnutie mu nosí peniaze,a dnes je svinstvo súčasť života a nie je hanbou
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

bajo777 napísal:keby olej, ale ked do mazdy 6 nedaju ani teplotu vody ale ledku co ked je jej zima- svieti modro a ludia to kupuju aj tak jak teple rozky :40bd:
Aby sa nekrivdilo Mazde - stará 6 to nemala, ale nový model ukazovateľ stavu teploty už znova má:

Obrázok
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

v r. 2015 som to videl, ja to az tak nesledujem stary novy model, to je u mna nove auto stale :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

A v C5 je dokonca okrem teplomeru vody, aj teplomer oleja :) .
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných