Zamrznutie nafty

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pavelo
Príspevky: 230
Dátum registrácie: 11.01.2010 00:23
Zdieľať na Facebook

Zamrznutie nafty

Príspevok od používateľa pavelo »

Zdravim.
Toto je prva zima, pocas ktorej budem mat vo vozom parku aj dieslove auto a zacal som sa v poslednej dobe,kedy udieraju mrazy trocha obavat zamrznutia nafty. Ked mam vyslahany akumulator tak si viem lahko pomoct (kable, nabijacka..) ale pri zamrznutej nafte by som fakt netusil co robit - asi by som cakal do leta..

Pokial tankujem len na "premiovych" cerpackach ako Agip, OMV ci Shell a pridavam zimny VIF tak som teoreticky zahojeny alebo pripadne si mozem pomoct aj dako inac?
demon222
Príspevky: 312
Dátum registrácie: 16.10.2009 09:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa demon222 »

cim plnsia nadrz tym lepsie a presne ako hovorit normalna nafta + vif a malo by to byt ok...
cubicomp
Príspevky: 4526
Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cubicomp »

pokial mas v poriadku palivovy filter a robis co robis tak neni problem s naftou. To by muselo byt -30 stupnov
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Jazdil som na dieselovom aute aj pri -25°C a nebol problém. Lejem úplne normálnu naftu a dávam tam, tu už mnohokrát spomínané, aditívum.
nikosk
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 15.08.2008 18:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nikosk »

no ja tankujem na shell davam VIFko nové filtre baterka včera pri -16,5 bez problémov štart dnes pri -9,0 vobec tak kde je problém? Ja sa už na žiadne aditiva ani zimnu naftu nespolieham ja to už beriem ako loteriu bud-alebo :d :D
tomasf2603
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 18.05.2010 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomasf2603 »

nemusis ani tie aditiva...ked tankujes na premiovych cerpackach nie noname.tankujem shel* a nemam problem aj pri -21 rano...podotykam..2 zhavice funkcne a chyti na prve pretocenie motorom.
m.kocik
Príspevky: 608
Dátum registrácie: 20.10.2007 20:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m.kocik »

ked nenastartujes odtah tepla garaz a zmen cerpacku,inac hruby sposob ale to neskusajtakto to robia rusi kamionisti ziarovka h4 kable ponorena do nafty a zachvilu ides dalej skusali sme to aj mi fungovalo to ale s obrovskym strachom a hasicak pri mne :4012:
halu
Príspevky: 191
Dátum registrácie: 16.08.2007 15:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa halu »

kamarátovy skapala Octavia 1,9 TDi r.v.2001 počas jazdy, najprv zasvietil oranžový trojuholník, potom blikakalo žhavenie.....no každy si myslel, že zamrzla nafta, ale NIE, špina v nádrži, tak veľa, že si čerpadlo nedokázalo potiahnuť do filtra.
teraz ju chce celú vypláchnuť-je to problém???? vypustiť a tak....
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

ono to zamŕzanie NM je snáď už minulosťou. Nezamŕzal anafta, ale na filtri sa vyzrážal parafín, ktorý je v nej obsiahnutý. Ešte pred pár rokmi s tým mali problém hlavne veľkoobjemové motory v nákladiakoch. Pri veľkom prietoku cez filter nestačil ani jeho predhrev. Pre ilustráciu, taký 13l motor v 40t súprave spotrebuje na rozbeh z 0-80km/h cca 5-7l nafty čo je otázka niekoľko 10tok s. Potom bolo v zime často vídavať aj celé kolńy odstavených nákladiakov. Súčasná zimná nafta je už našťastie inde. Ale stále je tu riziko, že vo filtri zamrzne voda a stane sa nepriepustný. To sa ale týka aj benzíňáku.
pavelo
Príspevky: 230
Dátum registrácie: 11.01.2010 00:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pavelo »

tak dnes som kupil novy palivovy (naftovy) filter a VIF.

Pre zmenu som tankoval na LUKOile, lebo som ho mal cestou a nechcelo sa mi robit zachadzky, no pre istotu som zobral len pol nadrze. Pumpar mi povedal, ze ich nafta by mala byt do -20. Hned som potom aj aplikoval VIF v pomere 1:1000. (premiesal som ho v kanistry pomimo)

Co ma ale prekvapilo (nepotesilo?) je ze mi predavav povedal, ze VIF neposuva mrznuci bod nafty...
dudo851209
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 03.06.2009 14:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudo851209 »

PRESNE TAK AKO VRAVíš NAJ PROBLEM MOžE ROBIT PARAFIN DNASKA MI SKORO ZASTALO AUTO A DáVAM AJ ADITíVUM MáM AJ PREDHREV A KED SOM DEMONTOVAL FILTER VYZERAL AKO KRMITKO NA SYKORKY CELí OBALENý PARAFINOM
kajfun
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 06.06.2009 14:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajfun »

ku znižovaniu bodu tuhnutia nafty aditivom:
"Obsahuje tzv. depresant, který snižuje bod tuhnutí a filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách až o 5°C. Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučování parafínu a tím ucpávání palivového filtru."
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

pavelo napísal:..
Pre zmenu som tankoval na LUKOile, lebo som ho mal cestou a nechcelo sa mi robit zachadzky, no pre istotu som zobral len pol nadrze. Pumpar mi povedal, ze ich nafta by mala byt do -20. ....
Keď už ani obsluha nevie akú naftu tam majú. Lukoilu sa vyhýbam ako čert svätenej vode. pred pár mesiacmi som u nich tankoval a nemohol som za boha natankovať tak, že zaaretujem pištol. Nafta penila ako pivo (vysoký podiel vody). Keď už sa to tvárilo, že je plná, tak podľa počítadla som natankoval len nejakých 25l. Keď som to povedal obsluhe, tvrdili, že som tam zbytok musel mať. Tankujem plnú 1-2x do týždňa a veľmi dobre viem, koľko km spravím na nádrž. Odišiel som a po prvom kruháči ručička padla na polovicu. Nádrž bola plná peny. Takže sa týmto malým čerpačkám vyhýbam ako sa dá.
martinkf
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 21.05.2014 20:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martinkf »

zdravim nechcem zakladat nove vlakno mam taky problem, mam insigniu 2,0cdti rv 2011, odkedy som sa vratil z tatier kde bolo cca -25 mi spravilo auto to, ze som rano nastartoval a zhaslo, a potom uz neslo, musel som ho odtiahnut do garaze +10st., bolo tam noc, tam nastartovalo v momente, drzalo si otacky nezhaslo proste dalo sa jazdit, rano pri cinziaku sadam do auta a hla nastartovalo a zhaslo.... naftu tankujem omv , aditivum davam aj letne aj zimne podla rocneho obdobia, chcem sa spytat moze to byt v palivovom filtri? bol meneny v aprili, mam ho tak zospodu auta, kvazi mi to pride ako keby bol zanoseny, zamrznuty a neprepustal naftu... do vikendu dufam, ze ho vymenim, iba som sa chcel spytat mate niekto s tymto skusenosti? co ine by to mohlo byt? predtym mi to nikdy nerobilo diky . p.s. naftu tankujem na firme a tu s nou nikto nema ziaden problem, ze by zamrzala
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Môže byť, že máš vodu v pal. filtri a tá Ti zamrzla. Počas jazdy je filter ohrievaný prepadom, tak nezamrzne no ak dlhšie stojíš... Vymeň filter s najväčšou pravdepodobnosťou to bude OK. V zime, či benzín alebo nafta, nie je dobré jazdiť s prázdnou nádržou. Na stenách nádrže sa môže vyzrážať vzdušná vlhkosť a tá potom steká dolu a končí vo filtri.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných