Zahrievanie auta

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Zahrievanie auta

Príspevok od používateľa metamor »

Pozdravujem všetkých, rad by som sa opytal ako spravne zahrievat motor a prevodovku. To ze treba nastúpiť do auta slapnut na spojku nastartovat a potom si odkladat veci priputat sa vyrazit je kazdemu jasne... Aj jazdit okolo 2000ot je jasne. Maly detail ktory nikto nespomina je ten ze pri preradeni otacky motora klesaju o cca 700 az 1000ot. Cize ked ma clovek 2000 ot a preradi padne cca na 1300. samozrejme lahka noha na plyne vykon a krutak ziadny clovek sa "louda" cez jednosmerky. Otazne je ci je to tak správne a ako odporuca jazdit niekto kto s autami pracuje
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

neprezivaj to moc, co robis dobre robis. Mozno sa da o 53 otacok lepsie, ale da sa stokrat horsie.

Nastartovat, zapnut pasik, radio, odplut z okna von aby bolo menej Kovidu, zapnut vyrievanie okien, svetla ak nemas automaticke, zaradit a hajde. Tych sest sekund je akurat na to aby dorazil olej do motora vsade kde treba, a ked tomu nepribijes sfleku 8150rpm, tak si uplne v pohode.

Kvoli cerpatelnosti studeneho oleja (nie viskozite, nie "riedkosti" ako ludia nespravne pomenuvaju fyzikalny dej - spravne je to naozaj cerpatelnost) sa neodporuca nechat masinu nastartovanu na volnobehu ohrievat sa samu. Poprve takymto sposobom trva neskutocne dlho pokial sa nieco ohreje, zvlast diesle, podruhe a popohlavné na malych otackach olejove cerpadielka nedokazu tak dobre tlacit "husty" (spravne : nizkocerpatelny) olej po celom agregate.

Tak ako robis, robis dobre. Nehladaj sposoby ako to vylepsit o 2.562 %
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Ja nastartujem, priputam sa, skontrolujem, ci mam naladenu antenu rock, pustim svetla, urvem jednotku a idem. Cca 2000 otaciek a dvojka a potom potiahnem k 2300 ot a trojka a potom radim pri studenom motore okolo 2300 az 2500 otaciek. Ked sa odlepi rucicka teplomera alebo na dacii mi zhasne modra kontrolka uz radim normnalne - teda aj pri 6000 otackach.
lubos zimovcak
Príspevky: 3377
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Keď je zima, vrcim na mieste, pár minút, keď je - 20, tak aj 10-15 minút, kým sa zohreje.

Kým sa nezohreje olej aspoň na 70, idem max 60-70", medzi 1500-1600.
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

to mi pride malo tie otacky... mam sice benzin ale s dvojhmotou turbom a nepriamy strek. Mne len vadi ze to padne tak nizko. Clovek tam ma za 2 a 2100ot preradi a padne to 1200-1300 a potom jemno pridané a pomalicky zrýchlujem aby som netoto dvojhmotu... ale ako povedal mp3turbo neni tam moc co zlepsit asi...
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Zahrievanie auta

Príspevok od používateľa seven549 »

metamor napísal: Cize ked ma clovek 2000 ot a preradi padne cca na 1300. samozrejme lahka noha na plyne vykon a krutak ziadny clovek sa "louda" cez jednosmerky. Otazne je ci je to tak správne
jasne ze je to spravne ako inac sa da jazdit cez jednosmerky.motoru to nevadi kym nepodstakuje.

za studenna len nerobi dobre motoru ked dostane plny zaber a otacky.vadi to hustemu oleju vlastne ani nemaze spravne hustej nafte cize naftove cerpadlo dostane zabrat a spalovanim ked to niekto drzi hned na plno vznika velka teplota oproti teplote motora.

za studnena to netreba proste hnat a uz vobec nie nalozene auto.ja idem napr 7km dizlom k vyjazdu na dialnici cize vsetko nulove teploty.po starte to natocim a tak robim zvysne veci ak treba rozmrazit okna napr celne ak cakam kym sa to roztopi.niekedy aj 3 minuty.potom 4km okreska daslia obec dlzka asi 2k a hned dialnica.tam to normalne rozbehnem s max polovicnym plynom na 130 zapnem tempomat a ide to podla ciela 35-50km stale tempomatom.

ale stretnem aj tych setrlikov co mi vbehnu na vypadovke do cesty z fabiou na lpg a ledva to taha 50tkou len aby neodpalil daco tym ze to rozbehne na 90tku.a kedze viem ze sa neponahla lebo boci o 2km a zastavi znova,tak zotrvam za nim pretoze je tam plna a zebra.no a za trest davam vecer automaticky dialkove kym sa neuhne za krajnicu.ak neuhne tak svietim dalej :2f93: a bocim za nim a idem az po moju odbocku.
lubos zimovcak
Príspevky: 3377
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

A prečo ho nepredbehnes, keď sa vlečie pomaly??
Ale radšej oslepujes aj jeho, aj oprotiiducich??
:::
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Veľmi zvláštna debata a až po tento level nedáva odpoveď ani len na základnú vec či sa rieši dieslový alebo iný agregát.Leda že si všetci myslia že je to jedno.
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Preradujes skoro ,nie je to dobré padnúť na tak nízke otáčky ,ideál držať turbomotor v otáčkach min.kde už je dostupný najvyšší krútiaci moment cca 1800 a vyššie ,keby si potreboval rýchlo pridať až máš hneď odozvu ,nie aby sa motor ešte prebudzal z nízkych otáčok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mhlavaty napísal:Veľmi zvláštna debata a až po tento level nedáva odpoveď ani len na základnú vec či sa rieši dieslový alebo iný agregát.Leda že si všetci myslia že je to jedno.
Neviem či každý nerieši niečo iné
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

metamor napísal:to mi pride malo tie otacky... mam sice benzin ale s dvojhmotou turbom a nepriamy strek.
Čítaj ešte raz :zg282:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja viem že to zadal.Skús prečítať celú debatu komplet,aký ti z toho vyplynie záver
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

mne že je to téma tak trošku od veci hlavne ak -20 sme mali asi jednu noc... predpokladámm ruskí vodiči to tak neprežívajú, ja sa riadim odmrazením skla - keď nevidím musím zahriať, keď vidím idem...
no ale nechajme sa prekvapiť...
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

lubos zimovcak napísal:A prečo ho nepredbehnes, keď sa vlečie pomaly??
Ale radšej oslepujes aj jeho, aj oprotiiducich??
:::
to som napisal pretoze je tam plna ciara a zebra k tomu.vjazd na vypadovku je stopka a potom na rozbiehacom pruhu daj prednost v jazde.pretoze sa tam ide 90tkou.soferi co idu z prace na to kaslu vojde pred teba hoci aj 200 metrov a ani rozbiehaci pruh nepouzije cim skor sa vtrepe na cestu a viac ako 50 nepojde.pretoze ma auto studene,neotrepane od snehu,okna nerozmrazene a tie dialkove oslepuje to len dotycneho.tie dialkove nema ze to ze ide 50tkou ale za to ze sa vtrepe 100 metrov pred teba a nerozbehne sa.
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

chlapci neodbocujte mi tu od temy ... Skor by ma zaujimal nazor pana Hlavateho ako by to robil on na benzinovom 4 valci preplnovanym turbom s nepriamym vstrekom paliva a manualnou prevodovkou.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných