Zahrievanie auta

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

tak ako kazdy.sadnes nastartujes spravis ukony ktore treba pred jazdou spravit a vyrazas.inac uz odpovedal.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Benzin s preplńovaním a nepriamym vstrekom.S prihliadaním na vlastnosti aj napriek tomu že nehovoríme o konkrétnom motore,tj nevieme jeho kubatúru,je rozdiel iba v detailoch.Benzínový nepriamovstrek potrebuje chvíľu strpenia v samotnom začiatku po štarte,kedže zväčša okamžite nenabieha ani lambda regulácia,ani sanie nemá teplotu pri ktorej sa dobre splyní nastreknutý benzín. Pri príliš skorom väčšom dávkovaní príde ku kondenzácii na studených častiach motora,čo je hlavný rozdiel voči dieslu.Olej sa zmýva,a aj to málo olejovej hmloviny ktorú ten motor je schopný vytvoriť ide do kytiek.Toto je hlavná príčina menšej životnosti benzínových agregátov všeobecne.Skúškami sa dokázalo že štart samotný opotrebí motor v rovnakom rozsahu ako 50 km čistej jazdy ohriateho agregátu.Môj osobný názor ktorý z tých vecí vyplýva je že u benzínu toho typu po štarte dať pár minút času (cca 5,nie viac) na ohriatie kritických častí sania v min otáčkách ktoré si RJ nastaví sama zväčša zvýšené do nábehu ohrevu lambdy.Množstvo benzinov už v tomto časovom pásme otáčky zníži,vývin tepla u benzínu je dramaticky rýchlejší než u diesla.Po vyštartovaní je rozumné do prvého pohybu teplomeru,( 40-50 °C) zachádzať z plynom šetrne,tj ísť v režime ľahkosti na malých prevodových stupňoch.Práve malý stupeň je tým čo motor minimálne zaťažuje,takže tu voliť vzhľadom na okolnosti vždy z dvoch možných ten nižší.Že k poklesu dochádza je v poriadku,to nie je v možnosti riešenia vodiča.Na ňom je iba rozhodnutie či do ďalšieho vyžšieho vôbec ísť.Nie je vôbec žiadny problém tak pre benzin ako pre diesel,v počiatkoch po štarte ísť v režime 50 km,tj vonkoncom to nie je o zdržovaní premávky.Benzín je v ohreve veľmi rýchly,naozaj to nie je o dlhodobom trápení,teplotu 50 °dosiahne počas 2 km hravo.A odtiaľ je možné sa správať k nemu tak ako v lete...po štarte sa ide,a nad ničím nepremýšla. Chyba celej diskusie je že nemôže zahrnúť veškeré motory všetkých výrobcov a teda ani zohladňovať rozdiely ktoré môžu byť celkom velké kedže motory sú rôzne velké,majú rôznu architektúru vodného chladenia a celkove to môže robiť značné rozdiely.Len pre názornosť...Rover 75 1,8i po štarte,kým ho vyberiem z lakovne a ju za ním zavriem,kým prídem 50 m k bráne tú otvorím a za ním zatvorím,mám teplotu kdesi okolo 70°C,na konci 300 metrovej ulice plnú teplotu a v aute sauna.
Pri štarte stuedeného motoru v lete,už pri výjazde na ulicu mám plnú teplotu.
metamor
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

doplnim teda za sa jedna konkretne o fiatacky motor 1.4 t-jet. Emisna norma euro4. Ma to vymennik voda olej a zohrieva to tak do 4km. Zalezi ci neham kurenie na automat alebo zapinam az ked je voda zahriata.
Naposledy upravil/-a metamor v 24.03.2021 17:12, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Spadá do balíka spomenutých.K tomu snáď iba toľko kedže je oturbený,pár minút mu dať v otáčkách kedy turbína takmer nič netlačí,spalovanie spomalené,viac tepla sa pozdrží pre ohrev,zápal ešte neuteká dopredu na "skôr"
Nechať kúrenie na pokoji na kúrení,kým neotvorí termostat ide cez kúrenie voda ktorá po dostačnom ohriatí vlastne ohreje telo termostatu.Je to tzv malý okruh,až naberie teplotu otvára velký
lubos zimovcak
Príspevky: 3436
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Seven, nerobil by som to, žiadne lepenie sa, nedajbože svietenie diaľkovými odzadu.

Je tam plná, alebo zebra, tak predbehni, čiara nepukne...

Nahodou ten /ta pred Tebou zazmätkuje, skočí na brzdu, moze byť poľadovica, oproti môžu bliknut Tebe, oslepia Ťa...

Nie si sám na ceste, nie každý stíha.
metamor
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

pekne teda, veru necakaval som ked boli zimy jedine ked som skrabal okna a tam by to aj sedelo na odporucanie.
Zaujimalo by ma ake to je u dieslu teda ked som cital ze tam je to ine a ked sme pri talianoch ak by bolo mozne ake by to bolo s jtd alebo multijet.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Ako bolo spomenuté, je to od druhu atypu motora,auta apod. Inak štartujem Land rover free, inak sa štartujem a pohýňam sa s MLkom, inak s fordom escortom 1,6 benzin, inak s Mercedesom Actros 1845, inak s Pragou V3S. Všetko má ine parametre a špecifikácie. Nemôžem s Actrosom vyštartovať na cestu ako s Fordom escortom 1,6 benzín. Inak sa pohýňam s LR FREE v zime pri mínus 5°C,ako v lete pri plus 20°C s MLkom.
Ale takáto tema tu už bola minimálne 4x otvorená, a každý má svoju pravdu.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

mhlavaty napísal:Benzin s preplńovaním a nepriamym vstrekom.S prihliadaním na vlastnosti aj napriek tomu že nehovoríme o konkrétnom motore,tj nevieme jeho kubatúru,je rozdiel iba v detailoch.Benzínový nepriamovstrek potrebuje chvíľu strpenia v samotnom začiatku po štarte,kedže zväčša okamžite nenabieha ani lambda regulácia,ani sanie nemá teplotu pri ktorej sa dobre splyní nastreknutý benzín. Pri príliš skorom väčšom dávkovaní príde ku kondenzácii na studených častiach motora,čo je hlavný rozdiel voči dieslu.Olej sa zmýva,a aj to málo olejovej hmloviny ktorú ten motor je schopný vytvoriť ide do kytiek.Toto je hlavná príčina menšej životnosti benzínových agregátov všeobecne.Skúškami sa dokázalo že štart samotný opotrebí motor v rovnakom rozsahu ako 50 km čistej jazdy ohriateho agregátu.Môj osobný názor ktorý z tých vecí vyplýva je že u benzínu toho typu po štarte dať pár minút času (cca 5,nie viac) na ohriatie kritických častí sania v min otáčkách ktoré si RJ nastaví sama zväčša zvýšené do nábehu ohrevu lambdy.Množstvo benzinov už v tomto časovom pásme otáčky zníži,vývin tepla u benzínu je dramaticky rýchlejší než u diesla.Po vyštartovaní je rozumné do prvého pohybu teplomeru,( 40-50 °C) zachádzať z plynom šetrne,tj ísť v režime ľahkosti na malých prevodových stupňoch.Práve malý stupeň je tým čo motor minimálne zaťažuje,takže tu voliť vzhľadom na okolnosti vždy z dvoch možných ten nižší.Že k poklesu dochádza je v poriadku,to nie je v možnosti riešenia vodiča.Na ňom je iba rozhodnutie či do ďalšieho vyžšieho vôbec ísť.Nie je vôbec žiadny problém tak pre benzin ako pre diesel,v počiatkoch po štarte ísť v režime 50 km,tj vonkoncom to nie je o zdržovaní premávky.Benzín je v ohreve veľmi rýchly,naozaj to nie je o dlhodobom trápení,teplotu 50 °dosiahne počas 2 km hravo.A odtiaľ je možné sa správať k nemu tak ako v lete...po štarte sa ide,a nad ničím nepremýšla. Chyba celej diskusie je že nemôže zahrnúť veškeré motory všetkých výrobcov a teda ani zohladňovať rozdiely ktoré môžu byť celkom velké kedže motory sú rôzne velké,majú rôznu architektúru vodného chladenia a celkove to môže robiť značné rozdiely.Len pre názornosť...Rover 75 1,8i po štarte,kým ho vyberiem z lakovne a ju za ním zavriem,kým prídem 50 m k bráne tú otvorím a za ním zatvorím,mám teplotu kdesi okolo 70°C,na konci 300 metrovej ulice plnú teplotu a v aute sauna.
Pri štarte stuedeného motoru v lete,už pri výjazde na ulicu mám plnú teplotu.
vsetko toto je pekne , ale nedavno bola tema o znecistovani celeho systemu EGR atd... nieje dosledok takehot odporucania prave sposob takejto jazdy ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

EGR má rôzne riešené každá značka.Sú riešenia takové aj makové,ale čo trocha dobrý menežment má EGR funkciu v závislosti na teplote.Záleží na vyspelosti emisného systému.Dnes sa presadzujú už dokonca nízkotlaké a vysokotlaké systémy v jednom emisnom systéme,samozrejme aj z chladením riadeným RJ.Sú systémy ktoré sa prakticky nezanášajú,je to prudko rôzne.Ale tam sa platí za vysokú zložitosť.U jednoduchých sa zase zanáša a v horizonte nejakých 200 tis to chce komplet očistu,ale systém je zase primitívny a ide o ľahký úkon,akurát trochu nemilý pre prácu z bardelom.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan a ako ste písali staré archaické diesle sa nezanášajú. Tak teraz som na vážkach dať tisícku za vyvarenie P 405 a do motora nič, alebo kúpť pozinkované niečo novšie a sypať eurá do motora.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lubos zimovcak
Príspevky: 3436
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

A mimochodom, malo sa zanášajú aj HDI - čka.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zbytočna diskusia..
Aj tak je každy najmudrejši a všetko robí najspravnejšie kym iní robia všetko zle...

:3c90: :41c2: :3c90:
lubos zimovcak
Príspevky: 3436
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Nemyslím.
Každý hovorí podľa svojich skúsenosti. A co sa mu oplatilo.

Samozrejme, je rozdiel, či je auto súkromné, firemné jedného majiteľa, alebo operatívny leasing.

Tie sa skutočne NESANUJU a páli sa s nimi často od začiatku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubos...Menej ani nie,len inak a často zákernejšie.Hdi aj Dci sú iba iná ružová a vedia dať gazdu do smútku.Ešte aj opravovne porobia často aj viacnásobne kotrmelec lebo ..."no veď kto by si to všimol ?!" všakže.Chyba stále tam a už pomenené pol motora,to sú často až komické príbehy
Obrázok

Lacko,mieru zbytočnosti si každý volí sám.Aj riešenia si volí sám,je to asi tak aj správne,aj vtedy ak môže inému liesť na nervy.Úplne stačí nečítať a nereagovať.Ja ak ak nechcem byť v depresii,nečítam noviny a nesledujem iné médiá pretože vymývajú mozog pre vlastný názor nenechajú miesto,tlačia kaleráby už hotové.Presnejšie,správu samotnú áno,komentátorov by som zavrel na malý dvor a kúpil obrovský bič.naštastie to ide zariadiť jednoduchšie...nečítať,alebo sa vždy aspoň pozrieť kto to hovorí.

Ten snímok...to EGR ko dalo do smútku hlavne gazdu.Ono sa totiž správalo po elektrickej stránke štandardne,dokonca ho nejaká dielňa čistila.A motoru tá škulinka tak rozhádže chod.Že to mohol odhaliť jeden jediný pohľad do diagnostiky je jasné,len to nesmie byť o úrovni...nepíše to žiadnu chybu. Tak ano,najzákernejšie poruchy bežne nepíšu a nemajú chybový zápis.A ak ho majú,týka sa veci km od vypísanej chyby.Stroj premýšla len do miery dokonalosti algoritmov RJ,na premýšlanie je obsluha diagnostiky
lubos zimovcak
Príspevky: 3436
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

M. Hlavaty, mam teóriu, že čo je dobré, to sa nemení..

Takže, keď som si overil, že 2.0hdi na 406 66kw s Bosch čerpadlom je mega spoľahlivé, 2,2hdi detto, ale tam to už kazí dpf, resp, vtedajšie malé skúsenosti servisov s nimi.., tak logicky, resp, teoreticky, aj 2.0 by mala byť dobrá v 508...

Samozrejme, ten istý motor už môze dokúriť mocovina +dpf.. A opäť, malé skúsenosti s nim.

Takže, rovnako, ako boli fascinujúce prvé 2,7-3.0Tdi v Audi..., ich chyby, ktoré často nie sú ani chybami v pravom zmysle slova, ale nedostatkom skúsenosti servisu a servisnej náročnosti...

Snažím sa vyhýbať malému objemu, veľkému objemu, mocovine a autám, ktoré nie sú vyrobené v miliónoch, myslím hlavne motory a prevodovky.

Vtedy je to až smiešne lacné a spoľahlivé vozenie.

P. S.
ČO je to na tej fotke? :41c2:

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných