Zadné ktoučové brzdy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1149
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Rychlosť opotrebovania brzd.komponentov /doštičky/kotuče /
zavisi od zaťaženia vozidla, od sposobu jazdy vodiča , od profilu terenu v ktorom jazdí, a v neposlednom rade od kvality samotnych doštičiek a kotúčov.
Niekde na nete, myslim, že na pošahanom sesterskom webe topspeed.sk
je članok o kvalite brzdových doštičiek a zatriedenie do 3-och skupin podĺa toho z čoho su vyrobené a aká kombinacia ktorých kotúčov a doštičiek je vynikajuca, aka može byť a aka nesmie byť v žiadnom pripade.
Moj sused ma tiež Rapidku a vidieť, že kotúče su pekné leskle kovovo čisté, len podĺa toho, čo viem kolko ma najazdané,tak sa na tom aute tie brzdy viditeĺne a velmi rýchlo opotrebovavajú
Má najazdené okolo 30 000 km a na predných kotúčoch už je zreteĺný ostrap, to znamená,že aj z kotúčov už "zišlo" dole min. 2 mm, čo sa týka doštičiek tie som si nevšimol , že kolko mm činnej plochy tam ešte ostava..
Musel by som tam posvietiť baterkou, a dosť blbo by sa potom vysvetĺovalo , keby si to niekto všimol, že čo som sa na parkovisku šprtal v cudzich kolesach...
Ja na svojom 1 700 kg MPV používam zasadne Zimmermann , lebo toto tam išlo od výroby a mam s nimi vynikajuce skusenosti aj v Alpach ,
a prvý x som menil doštičky zadné okolo 90 000 km a predné okolo 105 000 km
Teraz budem meniť aj zadné kotuče spolu s doštičkami, samozrejme Zimmermann , nie su najlacnejšie, ale ja jazdím dosť rýchlo a učinne zbrzdiť, ked treba je pre mňa velmi doležité.
Takže na mojom aute sa komponenty zadnych brzd opotrebovavaju viacej ako predne, nemam voči tomu vyhrady dokonca mi to tak vyhovuje a myslim si, že u väčších a ťažších aut, to tak ma byť nastavené, potom auto brzdi učinnejšie ako keby všetku prácu pri spomaľovaní , mali robiť len predne brzdy.
A propos , kotúčove brzdy brzdia najlepšie pokiaĺ su zahriate kotúče okolo 100°C , teda prvé zabrzdenie nič-moc až tie ďalšie su už učinne.
A samozrejme pri brzdení veĺa zaleži na tlmičoch pruženia v akom su stave, to tiež ovplyvńuju stabilitu auta, hlavne pri prudkom brzdení.
zavisi od zaťaženia vozidla, od sposobu jazdy vodiča , od profilu terenu v ktorom jazdí, a v neposlednom rade od kvality samotnych doštičiek a kotúčov.
Niekde na nete, myslim, že na pošahanom sesterskom webe topspeed.sk
je članok o kvalite brzdových doštičiek a zatriedenie do 3-och skupin podĺa toho z čoho su vyrobené a aká kombinacia ktorých kotúčov a doštičiek je vynikajuca, aka može byť a aka nesmie byť v žiadnom pripade.
Moj sused ma tiež Rapidku a vidieť, že kotúče su pekné leskle kovovo čisté, len podĺa toho, čo viem kolko ma najazdané,tak sa na tom aute tie brzdy viditeĺne a velmi rýchlo opotrebovavajú
Má najazdené okolo 30 000 km a na predných kotúčoch už je zreteĺný ostrap, to znamená,že aj z kotúčov už "zišlo" dole min. 2 mm, čo sa týka doštičiek tie som si nevšimol , že kolko mm činnej plochy tam ešte ostava..
Musel by som tam posvietiť baterkou, a dosť blbo by sa potom vysvetĺovalo , keby si to niekto všimol, že čo som sa na parkovisku šprtal v cudzich kolesach...
Ja na svojom 1 700 kg MPV používam zasadne Zimmermann , lebo toto tam išlo od výroby a mam s nimi vynikajuce skusenosti aj v Alpach ,
a prvý x som menil doštičky zadné okolo 90 000 km a predné okolo 105 000 km
Teraz budem meniť aj zadné kotuče spolu s doštičkami, samozrejme Zimmermann , nie su najlacnejšie, ale ja jazdím dosť rýchlo a učinne zbrzdiť, ked treba je pre mňa velmi doležité.
Takže na mojom aute sa komponenty zadnych brzd opotrebovavaju viacej ako predne, nemam voči tomu vyhrady dokonca mi to tak vyhovuje a myslim si, že u väčších a ťažších aut, to tak ma byť nastavené, potom auto brzdi učinnejšie ako keby všetku prácu pri spomaľovaní , mali robiť len predne brzdy.
A propos , kotúčove brzdy brzdia najlepšie pokiaĺ su zahriate kotúče okolo 100°C , teda prvé zabrzdenie nič-moc až tie ďalšie su už učinne.
A samozrejme pri brzdení veĺa zaleži na tlmičoch pruženia v akom su stave, to tiež ovplyvńuju stabilitu auta, hlavne pri prudkom brzdení.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
, kotúčove brzdy brzdia najlepšie pokiaĺ su zahriate kotúče okolo 100°C , teda prvé zabrzdenie nič-moc až tie ďalšie su už učinne.
prave toto na dialnici nesmie byt.brzdy musia ist hned na 100 percent.toto som mal v kombinacii brembo a textar dosky.ak si ich zahrial brzdili ako slak ale napr letis 160tkou zacne prsat cize kotuce ochladi a navlhnu na to ti vbehne do cesty auto.3 sec trvalo kym to zacalo zaberat.hned sli z auta prec.o mesiac testujem kotuce starline s original doskami pretoze trw dosky kotuce aj predok aj zadok jazdou cez certovicu pohoreli na 5 zakrute.vobec to nebrzdilo len dymilo z brzd.
prave toto na dialnici nesmie byt.brzdy musia ist hned na 100 percent.toto som mal v kombinacii brembo a textar dosky.ak si ich zahrial brzdili ako slak ale napr letis 160tkou zacne prsat cize kotuce ochladi a navlhnu na to ti vbehne do cesty auto.3 sec trvalo kym to zacalo zaberat.hned sli z auta prec.o mesiac testujem kotuce starline s original doskami pretoze trw dosky kotuce aj predok aj zadok jazdou cez certovicu pohoreli na 5 zakrute.vobec to nebrzdilo len dymilo z brzd.
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
ak ste presli z ineho auta na skodovku tak to je "ok". aspon z mojej skusenosti viem napisat ze maju vseobecne lemravy nastup a su take nemastne neslane. horsie od novej skodovky boli uz len starsie modely. v hoc akom inom aute som mal pocit ze hodi kotvu aj ked sa len dotknem brzdoveho pedalu. zastavit zastavia len treba si zvyknut.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
dekarbon napísal:.kotuče a platnicky som objednal zimmerman tak snad to bude ok ked nie vartim sa k origo skoda dielom a budem behat an tom
treba si aj porovnat ceny originalu vacsinou su to 30-40 euro za 1kus kotuc,a 30-40 euro dosky.
take znacky ako ate zimmerman a pod maju aj 3 druhy cien.akoze v com sa to lisi ak original je len jeden typ.to ze pise na nejakych dieloch v aute napr podtlakovy posilnovac ze ate neznamena ze aj ate brzdy su tam.to z coho su vyrobene original dosky a kotuce vie len samotny vyrobca original dielov.preto si to sam vyskusam co to robi ak na lacny kotuc pride original doska.
-
- Príspevky: 1149
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 326
- Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22 Zdieľať na Facebook
laco1871 napísal:Rychlosť opotrebovania brzd.komponentov /doštičky/kotuče /
zavisi od zaťaženia vozidla, od sposobu jazdy vodiča , od profilu terenu v ktorom jazdí, a v neposlednom rade od kvality samotnych doštičiek a kotúčov.
Niekde na nete, myslim, že na pošahanom sesterskom webe topspeed.sk
je članok o kvalite brzdových doštičiek a zatriedenie do 3-och skupin podĺa toho z čoho su vyrobené a aká kombinacia ktorých kotúčov a doštičiek je vynikajuca, aka može byť a aka nesmie byť v žiadnom pripade.
Moj sused ma tiež Rapidku a vidieť, že kotúče su pekné leskle kovovo čisté, len podĺa toho, čo viem kolko ma najazdané,tak sa na tom aute tie brzdy viditeĺne a velmi rýchlo opotrebovavajú
Má najazdené okolo 30 000 km a na predných kotúčoch už je zreteĺný ostrap, to znamená,že aj z kotúčov už "zišlo" dole min. 2 mm, čo sa týka doštičiek tie som si nevšimol , že kolko mm činnej plochy tam ešte ostava..
Musel by som tam posvietiť baterkou, a dosť blbo by sa potom vysvetĺovalo , keby si to niekto všimol, že čo som sa na parkovisku šprtal v cudzich kolesach...
Ja na svojom 1 700 kg MPV používam zasadne Zimmermann , lebo toto tam išlo od výroby a mam s nimi vynikajuce skusenosti aj v Alpach ,
a prvý x som menil doštičky zadné okolo 90 000 km a predné okolo 105 000 km
Teraz budem meniť aj zadné kotuče spolu s doštičkami, samozrejme Zimmermann , nie su najlacnejšie, ale ja jazdím dosť rýchlo a učinne zbrzdiť, ked treba je pre mňa velmi doležité.
Takže na mojom aute sa komponenty zadnych brzd opotrebovavaju viacej ako predne, nemam voči tomu vyhrady dokonca mi to tak vyhovuje a myslim si, že u väčších a ťažších aut, to tak ma byť nastavené, potom auto brzdi učinnejšie ako keby všetku prácu pri spomaľovaní , mali robiť len predne brzdy.
A propos , kotúčove brzdy brzdia najlepšie pokiaĺ su zahriate kotúče okolo 100°C , teda prvé zabrzdenie nič-moc až tie ďalšie su už učinne.
A samozrejme pri brzdení veĺa zaleži na tlmičoch pruženia v akom su stave, to tiež ovplyvńuju stabilitu auta, hlavne pri prudkom brzdení.
mám taký pocit, že v brzdách sa vôbec nevyznáš , píšeš samé hlúposti.
-
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 24.10.2012 14:04 Zdieľať na Facebook
Dekarbon prečo si to najprv nedáš skontrolovať ale ideš rovno meniť, lebo sa ti raz podarilo skoro nedobrzdiť? Kotúč aj platničky majú predpísanú minimálnu hrúbku, kým nie je opotrebovaný nevidím dôvod ich meniť, hlavne ak ideš meniť prvovýrobu za niečo iné. Na firemnej fabii sa pri 75 tis menili iba predné platničky a to pri jazdnom režime ktorý za sezónu odrovnal sadu letných Bridgestonov. Hovorí sa, že na brzdách sa nešetrí, ale v tvojom prípade mám pocit, že si zbytočne splašený.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Tiež by som sa prklonil k názoru zadavateĺa témy, že Škoda a tiež aj celý koncern VAG ,používa "simply clever" riešenia , hlavne čo sa týka optimalizácie výrobných nákladov,
a tak to potom so životnosťou ich aut aj vyzerá....
Sused kupil fungl nového Passata r.v. 2016 zadné kotúče vymenil asi po 30 000 km, bo vyzerali ako gramofonová platňa, len s tým rozdielom, že tie ryhy na kotuči boli asi 20x hrubšie ako na tej platni...
Moj spolužiak ktorý robí vyrobného manažera v jednej z fabrik ktoré patria do automotive , ma služobného Passata Alltrack
a zadne kotúče po 50 000 škaredo dodrásane detto...
a tak to potom so životnosťou ich aut aj vyzerá....
Sused kupil fungl nového Passata r.v. 2016 zadné kotúče vymenil asi po 30 000 km, bo vyzerali ako gramofonová platňa, len s tým rozdielom, že tie ryhy na kotuči boli asi 20x hrubšie ako na tej platni...
Moj spolužiak ktorý robí vyrobného manažera v jednej z fabrik ktoré patria do automotive , ma služobného Passata Alltrack
a zadne kotúče po 50 000 škaredo dodrásane detto...
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 87 neregistrovaných