1 050 601
inzerátov
Pridať inzerát

Zadná brzdové strmene - samostavy

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
lakinooo
Legenda - Ford T (611)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19044
Nabehané: 2 mes 9 dní 9 hod
Predmet: Zadná brzdové strmene - samostavy PríspevokZaslal: 12.05.2018 17:51   
Zdravím,

ktorá súčistka, resp, ktorá časť zadného brzdového strmeňa zabezpečuje to, že piest sa pozabrzdení nevráti späť dovnútra, ale zostane v tej správnej polohe pri platničke.

Totiž to kúpili sme pod rukou fabrické repasy strmeňov a nefungujú na nich samostavy.

Ďakujem.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
mjato
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 17 november 2008
Príspevky: 742
Nabehané: 3 dní 16 hod 23 min
PríspevokZaslal: 12.05.2018 19:07   
Ja si myslim,ze ta ista suciastka co to zabezpecuje na prednom strmeni....
Nie som odbornik ale v zadnom strmeni mas jadro v ktorom su pruziny ako prve ma napadlo,ze mouzu byt unavene teoreticky pri repase nabola pouzita spravna tuhost novej vymenenej pruziny.Ale to bolo len laicky postreh.Ja by som sa opytal uja googla na princip fungovania zad.brzdy.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (611)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19044
Nabehané: 2 mes 9 dní 9 hod
PríspevokZaslal: 12.05.2018 19:31   
No predná a zadné strmene sú úplne iné.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
mjato
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 17 november 2008
Príspevky: 742
Nabehané: 3 dní 16 hod 23 min
PríspevokZaslal: 12.05.2018 19:40   
Viem,ale predny tiez samovolne nevracia do strmena.Pravdepodobne ostava nejaky tlak resp.nema moznost odtlakovania sa brzd.systemu a preto piestik stoji v danej polohe.
Neviem presne aky samostav myslis a co ti to reale sposobuje.Piestik moc stahuje do strmena?


Naposledy upravil mjato dňa 12.05.2018 19:43, celkom upravené 1 krát.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (611)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19044
Nabehané: 2 mes 9 dní 9 hod
PríspevokZaslal: 12.05.2018 19:43   
Na funkčnom odmontovanom ak pár krát potiahneš páčkou ručnej brzdy, tak valček ide každým pohybom von až vypadne.

Na týchto sa vždy len sková do pôvodnej polohy, môžeš aj 100 krát za sebou a valček je na základnej polohe.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
mjato
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 17 november 2008
Príspevky: 742
Nabehané: 3 dní 16 hod 23 min
PríspevokZaslal: 12.05.2018 19:59   
Ja mam taku skusenost,ze ten vnutorny mechanizmus napojeny na tiahlo rucnej brzdy s tymi pruzinami vo vnutri je od vyroby zalisovany a viac-menej nerozoberatelny.Ma v sebe aj ten vytlacaci srob.Chcelo by to jeden strmen rozobrat a vyskusat ako funguje piestik na tom vytlacacom srobe,ci tam nejde ztuha popripade zohnat pouzity dobry a pri rozobrati hladat odlisnosti,alebo vymenit medzi sebou vnutro,aby ste sa dopracovali k nejakemu vysledku.otazne je ci sa Vam to oplati a budete mat veci na repas repasovaneho.
Mala blba podotazka skusali ste to nahodene na aute,alebo na sucho.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (611)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19044
Nabehané: 2 mes 9 dní 9 hod
PríspevokZaslal: 12.05.2018 20:05   
Skúšané najprv mimo auta. Keďže nebola iná možnosť, hodilo sa to na auto, nastavila sa presná medzera krútením valčeka. Teraz po obdratí bŕzd bolo strmeň voľný a brzda padala moc dole. Tak som zas kus vyšroboval valček. čiže na chvíľu to funguje.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
pidizvi
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (127)
Založený: 20 september 2011
Príspevky: 2601
Nabehané: 22 dní 14 hod 47 min
Bydlisko: Luzna
PríspevokZaslal: 12.05.2018 20:33   
Este ze si napisal, co tam mas vobec za brzdy po 3 prispevkoch. Cize ako to funguje. Mas srobovacie valceky a rucnu brzdu pripojenu na kotucovu. Vratenie valceka do volnej polohy po uvolneni brzd robi pokles tlaku v hydraulike a zaroven tesnenie na valceku, ktore sa chce vratit do svojej vychodzej polohy, cize funguje ako taka mini pruzina, ziadne pruziny tam nebudu v kotucovej brzde.
Nepises, ci mas problem len s rucnou alebo aj s brzdovym pedalom, ze ma dlhu drahu. Srobovaci valcek je obycajny valcek spojeny na svojom konci so srobovym mechanizmom. Ked sa valcek vysuva casom dalej a dalej, tak svojim pohybom toci s tym srobenim a tym sa nastavuje doraz dalej a dalej. Takze podla mna tipnem si ze problem bude v spojeni valceka so srobenim, ze nie je spojeny, cize valcek sa vysuva, ale neotaca srobenim a to ostava stale v povodnej polohe, ktora casom uz nestaci. Alebo je problem v srobeni, mozno ide tazko, je zaseknute a valcek ho nedokaze otacat.

Edit: este som si spojil dokopy vsetky tvoje info a vyzera to ze srobenie drzi valcek a nepusti ho nastavit sa dalej. Takze chybne srobenie, treba rozobrat.


Naposledy upravil pidizvi dňa 12.05.2018 20:37, celkom upravené 2 krát.
Citovať
mjato
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 17 november 2008
Príspevky: 742
Nabehané: 3 dní 16 hod 23 min
PríspevokZaslal: 12.05.2018 20:37   
Pises strmen volny,ale myslis asi len piestik.Neviem akym principom funguje vnutrajsko strmena.Ma viac obalov a vo vnutry po obvode pruziny,ktore by mali pravdepodobne sposobovat aby sa piestik vzdy len vysuval a zaistoval sa cely mechanizmus nastavenia.Ale to len nahlas uvazujem.Podla mna tam ani neni sila aby piestik vtahovala do strmena.Ja piestik pri vymene vzdy zatocim skoro na doraz aby som mal istotu,ze mi tam vojdu platnicky a kotuc a jedine piestik napolohujem voci platnickam ak treba.Po stupeni na brzdu skontrolujem dosadnutie.
Este ma napadlo,ked pises,ze vtahuje piestik ako sa sprava rameno na strmeni kde je uchytene lanko rucnej, pri stlacani noznej brzdy.Pozret sa ci nema pohyb a pri stlaceny noznej brzdy nelieta aj tiahlo rucnej brzdy na strmeni.Ak hej tak ten samostel nefunguje.Sam moc neverim tomu co pisem,lebo pruziny na vratenie tiahla rucnej na strmeni su dost silne,ale za pozretie toho pohybu to stoji.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (611)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19044
Nabehané: 2 mes 9 dní 9 hod
PríspevokZaslal: 12.05.2018 21:11   
Volny strmen=vola mezi platnickou a valcekom, cize chytis strmen a na voditkach ho hybes.

Ktora cast sa ma pootocit, ktora suciastka to zabezpecuje????

Bude to pravdepodobne ten mechanizmus co je priamo vo valceku, kedze ina moznost nie je.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
jojtik
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 02 marec 2011
Príspevky: 89
Nabehané: 1 dní 2 hod 36 min
PríspevokZaslal: 12.05.2018 21:32   
kód:
https://drive.google.com/open?id=1IK90rsvPoKYHOhFumDztnMVGDUQguSLj

resp.23-
kód:
https://drive.google.com/open?id=1Y9gwu34CaGkiypPU_wN3GxiVJffH9WrJ

je to skrutka ovladaca a bezne nedostupna.
Citovať
pidizvi
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (127)
Založený: 20 september 2011
Príspevky: 2601
Nabehané: 22 dní 14 hod 47 min
Bydlisko: Luzna
PríspevokZaslal: 12.05.2018 23:15   
Citovať
mjato
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 17 november 2008
Príspevky: 742
Nabehané: 3 dní 16 hod 23 min
PríspevokZaslal: 13.05.2018 07:23   
https://www.youtube.com/watch?v=rjCT6eN6t14
https://www.youtube.com/watch?v=g17UpQJAUFE
Pravdepodobne piestik ztahuje spat nejaky takyto mechanizmus,lebo nefunguje spravne.Skus si pozret nejaky takyto kanal a zavady ak vies anglicky.
Na druhom vydeu v 1.50sek vytiahne ten mechanizmus bez pootacania piestiku.Prave to mozes mat ty zaseknute.Nozna brzda ti zatlaci piestik o platnicku,ale tam ze ten mechanizmus je tuhy piestik po uvolneni noznej brzdy zatiahne dovnutra vonkajsia pruzina ktora ti vracia rucnu na spat po uvolneni.Ta m nato silu vtiahnut piestik.Napadlo ma odsledovat to prave na tom tiahle,ktore taha lanko rucnej.Ako sa sprava ked stlacas noznu brzdu.Ak mas problem v jednom strmeni treba riesit jeho poskladanie ak vo viacerych ako pises treba hladat nevyhovujucu suciastku.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1980)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18111
Nabehané: 3 mes 5 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.05.2018 10:11   
Nemá cenu to teraz vysvetlovať bez toho aby sme to videli.urob jednoduchú vec a bude to fungovať - valček vyves a nastav na ňom medzeru ktorú spočítaš,platnička kotúč platnička.Napr spočítané 40 mm,tak budeš nasadzovať strmeň z medzerou 40,5 mm
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (611)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19044
Nabehané: 2 mes 9 dní 9 hod
PríspevokZaslal: 13.05.2018 12:15   
Spravil som to presne teraz.

Rocbako aj pred pol rokom, ale teraz sa platnicky obdrali a bolo treba dostelovat.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia