796 351
inzerátov
Pridať inzerát

1.0 TSI 81Kw - GPF - Filter pevných častích benzín

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
juraj963
Založený: 31 október 2016
Príspevky: 45
Nabehané: 9 hod 13 min
Predmet: 1.0 TSI 81Kw - GPF - Filter pevných častích benzín PríspevokZaslal: 09.12.2018 15:58   
Ahojte,

po FL fabie už je pevný častíc aj pri benzínovom motore.

Ja som spravil zatiaľ cca 1800 km a nijak som nezaregistroval ako funguje regenerácia? Iba som občas cítil ten povestný smrad po regenerácii čo som mal predtým 1.6 TDI Octaviu. Tam ale keď začala regenerácia, tak sa zvýšili otáčky na voľnobeh, takže som vedel kedy beží, ale teraz vôbec...

Vie niekto, prosím, ako to funguje?

Ďakujem.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2224)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19434
Nabehané: 3 mes 19 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 09.12.2018 16:31   
Funguje často a v deceleráciách keď na niekolko sekund otvorí prísum kyslíka a teplota už urobí svoje v priebehu pár sekund.Citelné to pre vodiča nie je (auto v decelerácii) ,a diagnostiku by trebalo sledovať teploty splodín ktoré vyletia hore.Tento režim zabezpečuje prakticky takmer nulové zanášanie aj takmer nulové emisie.
Citovať
juraj963
Založený: 31 október 2016
Príspevky: 45
Nabehané: 9 hod 13 min
PríspevokZaslal: 09.12.2018 16:47   
Ďakujem pekne za vysvetlenie. To znamená, že tomu nemusím venovať nejakú zvlásť pozornosť. Dosť na TDI vadilo, že keď som šiel trasu 30 km, tak sa tesne pred koncom spustila regenerácia a potom som 10 minút jazdil dookola po meste, aby regenerácia prebehla ako tak efektívne...čistá katastrofa...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2224)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19434
Nabehané: 3 mes 19 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 09.12.2018 16:53   
Nie,toto je značne odlišné,rýchlo nabieha celý systém (tuším už 30 sec) a vždy po prerušení zátahu,tj keď RJ zaregistruje že vodič pustil pedál plynu (decelerácia) okamžite otvára prísun kyslíka a sadze benzínu za zlomok času zhoria prakticky bezo zbytku.
Citovať
vsevetko
Povedomá tvár - Favorito (21)
Založený: 19 marec 2017
Príspevky: 232
Nabehané: 20 hod 33 min
Predmet: Re: 1.0 TSI 81Kw - GPF - Filter pevných častích benzín PríspevokZaslal: 09.12.2018 17:05   
juraj963 napísal:

Ja som spravil zatiaľ cca 1800 km a nijak som nezaregistroval ako funguje regenerácia?


A možno ešte žiadna regenerácia ani nebola...

Interval môže byť kľudne aj každých 4000 km.

https://www.avl.com/documents/5490654/6605734/AVL+PTE+Techday+%234_02_GPF+Development+and+Calibration_GWolbank.pdf
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (461)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16106
Nabehané: 24 dní 18 hod 40 min
PríspevokZaslal: 10.12.2018 00:27   
jednoducha rada znie - vobec sa tymto problemom netrap, lebo ziadny problem nie je.

Okrem toho ze mas uplne nove auto, tak ho mas v zaruke :)
Citovať
andy.gee
Povedomá tvár - Favorito (47)
Založený: 10 jún 2009
Príspevky: 1348
Nabehané: 10 dní 3 hod 22 min
PríspevokZaslal: 10.12.2018 09:49   
ja len jedno odporucanie: menit olej castejsie :) hlavne ak sa jedna o sukromne auto
_________________
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2224)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19434
Nabehané: 3 mes 19 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 10.12.2018 11:28   
Áno,ale toto ľudia nikdy ani nepochopia,ani nebudú robiť,mnohoráz sa utešujú že ..veď skrátili z 30 tis na 15. Ja zase hovorím 10 a preč.Kto chce držať auto dlho,nič lepšie urobiť nemôže.Že existujú aj nepodarkové motory a tam nepomôže ani meniť po 500,je na inú tému.Blbé ostane blbým,ale čo blbé nie je,tomu treba dať šancu,a olej je alfa omega
Citovať
andy.gee
Povedomá tvár - Favorito (47)
Založený: 10 jún 2009
Príspevky: 1348
Nabehané: 10 dní 3 hod 22 min
PríspevokZaslal: 10.12.2018 12:11   
auto ma 52tis km a olej som menil uz 6x ale olej si nosim svoj, inak by som skrachoval
_________________
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2224)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19434
Nabehané: 3 mes 19 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 10.12.2018 12:43   
To je len dobre,u nového (v záruke) sme aj my na začiatku urobili dve výmeny a až potom prišla prvá !!! u predajcu,a teraz po zábehu sa robia medzivýmeny,vždy v polčase medzi tými na ktoré ide pre pečiatku do servisky.
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (696)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 6246
Nabehané: 3 mes 18 dní 15 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 10.12.2018 13:23   
juraj963 napísal:
Dosť na TDI vadilo, že keď som šiel trasu 30 km, tak sa tesne pred koncom spustila regenerácia a potom som 10 minút jazdil dookola po meste, aby regenerácia prebehla ako tak efektívne

Jurko klobúk dolu , ak by mne toto auto spravilo tak ho otrieskam kladivom a zapálim pred kostolom.
Fakt obdivujem tvoju trpezlivosť.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
metamor
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 21 apríl 2009
Príspevky: 51
Nabehané: 17 hod 49 min
PríspevokZaslal: 10.12.2018 18:38   
a ja somar menim v 18rocnom aute kazdych 8000km lebo mesto
Citovať
juraj963
Založený: 31 október 2016
Príspevky: 45
Nabehané: 9 hod 13 min
PríspevokZaslal: 10.12.2018 18:43   
citácia:
ja len jedno odporucanie: menit olej castejsie :) hlavne ak sa jedna o sukromne auto


citácia:
To je len dobre,u nového (v záruke) sme aj my na začiatku urobili dve výmeny a až potom prišla prvá !!! u predajcu,a teraz po zábehu sa robia medzivýmeny,vždy v polčase medzi tými na ktoré ide pre pečiatku do servisky.


Riešil som toto nedávno v inom príspevku, ale chystám sa meniť prvýkrát olej a olejový filter keď budem prezúvať na letné, čo predpokladám, že nájazd by pri mojom súčasnom jazdení mohol byť okolo 5000-6000 km a potom zase pred zimou. Takže meniť sa chystám pomerne často, možno aj 3x vymením v rámci servisného intervalu. Výmenu oleja a filtrov mám v cene vozidla, ale škoda, že tam je predĺžený servisný interval...asi niekto vie prečo...

citácia:
Jurko klobúk dolu , ak by mne toto auto spravilo tak ho otrieskam kladivom a zapálim pred kostolom.
Fakt obdivujem tvoju trpezlivosť.


A to je ešte dobre keď mám čas sa vyvážať, ale neraz sa mi to stalo keď som prišiel do práce a zaparkoval...a regenerácia bežala stále... ale žiaľ som nemal čas jazdiť, už som musel do práce...verte mi, je to jeden z najťažších momentov, keď odchádzate od auta, ktorému beží regenerácia DPF bez zapnutého motora...

To je aj jeden z dôvodov prečo som prešiel na Fábiu 1.0 TSI....
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (635)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11119
Nabehané: 4 mes 10 dní 2 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 10.12.2018 21:23   
metamor napísal:
a ja somar menim v 18rocnom aute kazdych 8000km lebo mesto


coby si bol somar, takych je potom plna amerika, im keby si povedal ze dlhsi interval jak 5000mil na vela litre oleja z pomalobeznych starych V8, tak ta vyhlasia za blbeho a blbsieho , klidek kamo
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2224)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19434
Nabehané: 3 mes 19 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 10.12.2018 23:23   
Olej vytečie do nádoby a potom sa zleje späť do obalu po novom oleji.To by malo veľa ľudí pozrieť čo ostáva na samotnom dne nádoby po odtečení.Dnes už iná filtrácia ako plnoprietočná neexistuje,z čoho by malo platiť,že čo raz olejové čerpadlo nasaje a vytlačí hore,je všetko filtrované až do velkosti zrna nečistoty 0,00x mm velkosti čiastočiek.A teda za filtrom to ešte prepasíruje cez ložiská,vytlačí do hlavy do turna atd,odkiaľ to stečie aby to čerpadlo znova nahnalo do filtra. Tak kde sa berie ten bordel ?
Druhá vec...z diesla vytečie niečo ako mazut,odporné čo je problém umyť ruky.Ale papierová utierka,utrie sa povrch napr hlavy,kluky čohokoľvek a povrch je úplne čistý,krásny (hoci pri 400 tis km) čierny je iba po oleji. Čo z toho vyplýva ? Jednoduchá logika,všetok bordel cirkuluje obsiahnutý v samotnom objeme oleja.
Možno to takto bud pochopené.Ak sa bavíme o benzínoch,je to inak,povrchy sú zafarbené až zasr.té nánosom karbonu,ale olej relatívne čistý. Čo ale nie je dôvod na radosť,olej degraduje chémiou a napriek čistému vzhladu jeho kvalita ešte mizernejšia než u diesla,kde to je iba opticky horšie.Olej po 10 tis je humus,nech mu píšu výmenu hoci ajna 30 tis. je to olej full degradovaný,už dávno nechráni povrch pre chemickými a elektochemickými procesmy a ods..re si to jediné...motor.
Robím motor pre spolužiaka,85 kW PD-čko z Pasata lebo starý je utvaný na smrť,hoci odo hlási pol mega,bude to aj 2 x
Tak som objednal blok od Poliaka (zdravím p.Bellu) a po vybavení vyčistil a teda meranie.Rovinatosť dosadacej plochy pre hlavu = 0
Ovalita max 0,003 a najväčší rozdiel medzi spodkom a vrchom kde najvia valec opotrebuje v oblasti horného krúžka = 0,005mm
Motor cca po 200 tis km !!!
A teraz nech niekto povie že ak to bude behať na kvalitnom mazaní,kde je hranica pre km ? Mám ten motor nafotený,ale foto tieto detaily nepreukáže tak to sem nestrkám.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum