1.0 TSI 81Kw - GPF - Filter pevných častích benzín

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

juraj963
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 31.10.2016 10:07
Zdieľať na Facebook

1.0 TSI 81Kw - GPF - Filter pevných častích benzín

Príspevok od používateľa juraj963 »

Ahojte,

po FL fabie už je pevný častíc aj pri benzínovom motore.

Ja som spravil zatiaľ cca 1800 km a nijak som nezaregistroval ako funguje regenerácia? Iba som občas cítil ten povestný smrad po regenerácii čo som mal predtým 1.6 TDI Octaviu. Tam ale keď začala regenerácia, tak sa zvýšili otáčky na voľnobeh, takže som vedel kedy beží, ale teraz vôbec...

Vie niekto, prosím, ako to funguje?

Ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Funguje často a v deceleráciách keď na niekolko sekund otvorí prísum kyslíka a teplota už urobí svoje v priebehu pár sekund.Citelné to pre vodiča nie je (auto v decelerácii) ,a diagnostiku by trebalo sledovať teploty splodín ktoré vyletia hore.Tento režim zabezpečuje prakticky takmer nulové zanášanie aj takmer nulové emisie.
juraj963
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 31.10.2016 10:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juraj963 »

Ďakujem pekne za vysvetlenie. To znamená, že tomu nemusím venovať nejakú zvlásť pozornosť. Dosť na TDI vadilo, že keď som šiel trasu 30 km, tak sa tesne pred koncom spustila regenerácia a potom som 10 minút jazdil dookola po meste, aby regenerácia prebehla ako tak efektívne...čistá katastrofa...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie,toto je značne odlišné,rýchlo nabieha celý systém (tuším už 30 sec) a vždy po prerušení zátahu,tj keď RJ zaregistruje že vodič pustil pedál plynu (decelerácia) okamžite otvára prísun kyslíka a sadze benzínu za zlomok času zhoria prakticky bezo zbytku.
vsevetko
Príspevky: 966
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Re: 1.0 TSI 81Kw - GPF - Filter pevných častích benzín

Príspevok od používateľa vsevetko »

juraj963 napísal: Ja som spravil zatiaľ cca 1800 km a nijak som nezaregistroval ako funguje regenerácia?
A možno ešte žiadna regenerácia ani nebola...

Interval môže byť kľudne aj každých 4000 km.

https://www.avl.com/documents/5490654/6 ... olbank.pdf
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jednoducha rada znie - vobec sa tymto problemom netrap, lebo ziadny problem nie je.

Okrem toho ze mas uplne nove auto, tak ho mas v zaruke :)
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

ja len jedno odporucanie: menit olej castejsie :) hlavne ak sa jedna o sukromne auto
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Áno,ale toto ľudia nikdy ani nepochopia,ani nebudú robiť,mnohoráz sa utešujú že ..veď skrátili z 30 tis na 15. Ja zase hovorím 10 a preč.Kto chce držať auto dlho,nič lepšie urobiť nemôže.Že existujú aj nepodarkové motory a tam nepomôže ani meniť po 500,je na inú tému.Blbé ostane blbým,ale čo blbé nie je,tomu treba dať šancu,a olej je alfa omega
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

auto ma 52tis km a olej som menil uz 6x :d :D ale olej si nosim svoj, inak by som skrachoval :-\
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je len dobre,u nového (v záruke) sme aj my na začiatku urobili dve výmeny a až potom prišla prvá !!! u predajcu,a teraz po zábehu sa robia medzivýmeny,vždy v polčase medzi tými na ktoré ide pre pečiatku do servisky.
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

juraj963 napísal: Dosť na TDI vadilo, že keď som šiel trasu 30 km, tak sa tesne pred koncom spustila regenerácia a potom som 10 minút jazdil dookola po meste, aby regenerácia prebehla ako tak efektívne
Jurko klobúk dolu , ak by mne toto auto spravilo tak ho otrieskam kladivom a zapálim pred kostolom. lol
Fakt obdivujem tvoju trpezlivosť. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

a ja somar menim v 18rocnom aute kazdych 8000km lebo mesto
juraj963
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 31.10.2016 10:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juraj963 »

ja len jedno odporucanie: menit olej castejsie :) hlavne ak sa jedna o sukromne auto
To je len dobre,u nového (v záruke) sme aj my na začiatku urobili dve výmeny a až potom prišla prvá !!! u predajcu,a teraz po zábehu sa robia medzivýmeny,vždy v polčase medzi tými na ktoré ide pre pečiatku do servisky.
Riešil som toto nedávno v inom príspevku, ale chystám sa meniť prvýkrát olej a olejový filter keď budem prezúvať na letné, čo predpokladám, že nájazd by pri mojom súčasnom jazdení mohol byť okolo 5000-6000 km a potom zase pred zimou. Takže meniť sa chystám pomerne často, možno aj 3x vymením v rámci servisného intervalu. Výmenu oleja a filtrov mám v cene vozidla, ale škoda, že tam je predĺžený servisný interval...asi niekto vie prečo...
Jurko klobúk dolu , ak by mne toto auto spravilo tak ho otrieskam kladivom a zapálim pred kostolom.
Fakt obdivujem tvoju trpezlivosť.
A to je ešte dobre keď mám čas sa vyvážať, ale neraz sa mi to stalo keď som prišiel do práce a zaparkoval...a regenerácia bežala stále... ale žiaľ som nemal čas jazdiť, už som musel do práce...verte mi, je to jeden z najťažších momentov, keď odchádzate od auta, ktorému beží regenerácia DPF bez zapnutého motora...

To je aj jeden z dôvodov prečo som prešiel na Fábiu 1.0 TSI....
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

metamor napísal:a ja somar menim v 18rocnom aute kazdych 8000km lebo mesto
coby si bol somar, takych je potom plna amerika, im keby si povedal ze dlhsi interval jak 5000mil na vela litre oleja z pomalobeznych starych V8, tak ta vyhlasia za blbeho a blbsieho :41c2: , klidek kamo
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Olej vytečie do nádoby a potom sa zleje späť do obalu po novom oleji.To by malo veľa ľudí pozrieť čo ostáva na samotnom dne nádoby po odtečení.Dnes už iná filtrácia ako plnoprietočná neexistuje,z čoho by malo platiť,že čo raz olejové čerpadlo nasaje a vytlačí hore,je všetko filtrované až do velkosti zrna nečistoty 0,00x mm velkosti čiastočiek.A teda za filtrom to ešte prepasíruje cez ložiská,vytlačí do hlavy do turna atd,odkiaľ to stečie aby to čerpadlo znova nahnalo do filtra. Tak kde sa berie ten bordel ?
Druhá vec...z diesla vytečie niečo ako mazut,odporné čo je problém umyť ruky.Ale papierová utierka,utrie sa povrch napr hlavy,kluky čohokoľvek a povrch je úplne čistý,krásny (hoci pri 400 tis km) čierny je iba po oleji. Čo z toho vyplýva ? Jednoduchá logika,všetok bordel cirkuluje obsiahnutý v samotnom objeme oleja.
Možno to takto bud pochopené.Ak sa bavíme o benzínoch,je to inak,povrchy sú zafarbené až zasr.té nánosom karbonu,ale olej relatívne čistý. Čo ale nie je dôvod na radosť,olej degraduje chémiou a napriek čistému vzhladu jeho kvalita ešte mizernejšia než u diesla,kde to je iba opticky horšie.Olej po 10 tis je humus,nech mu píšu výmenu hoci ajna 30 tis. je to olej full degradovaný,už dávno nechráni povrch pre chemickými a elektochemickými procesmy a ods..re si to jediné...motor.
Robím motor pre spolužiaka,85 kW PD-čko z Pasata lebo starý je utvaný na smrť,hoci odo hlási pol mega,bude to aj 2 x
Tak som objednal blok od Poliaka (zdravím p.Bellu) a po vybavení vyčistil a teda meranie.Rovinatosť dosadacej plochy pre hlavu = 0
Ovalita max 0,003 a najväčší rozdiel medzi spodkom a vrchom kde najvia valec opotrebuje v oblasti horného krúžka = 0,005mm
Motor cca po 200 tis km !!!
A teraz nech niekto povie že ak to bude behať na kvalitnom mazaní,kde je hranica pre km ? Mám ten motor nafotený,ale foto tieto detaily nepreukáže tak to sem nestrkám.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných