2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

martes25
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 08.05.2014 17:38
Zdieľať na Facebook

2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa martes25 »

Ahoj, viete niekto aký je prípustny tlak v chladiacom okruhu pri 2.0 tdi cfgb 125kw 2012 ? viečka bývaju čo viem 1,4 alebo 1,6bar.

Riešim taký problém že sa mi zdá že auto mi dosť natlakuje hadice. Pri trasách kludnych cca 25km v pohode hadice stále makké. Ale ako vybehnem na dialnicu napr tak 15km dialnica tak už je hadica dosť nabombená, ale otvorím viečko tak len normálne odfukne tlak a zdvihne sa len asi o 1cm žiadny gejzír. Šiel som aj 300 km skúšal som aj na dialnici to trochu hnať a stále to isté ako natlakované hadice celkom ale nevarilo to ani nič teplota aj podla diag nejde nad 90st pri teplote 20 vonku cca. teraz. Ani nepustí sahary zatial len pri klíme.
Pripajam video nižšie je tam vidieť také malé bublinky, robia sa tam aj pri studenom aj pri teplom motore, niekedy to tam nie je vobec a ide len čista kapalina.

Je to prpblém alebo to nemám riešiť? o pár týždnov sa chystam otočiť chorvatsko 2000km a nerad by som riskoval nejaky problem na dialnici pri 30stupnoch inak by som to neriešil keďže auto sa sprava OK. Aj kúri ok ani nepočujem žiadne pazvuky a kúri jak Ďas.

Niekto povie tesnenie alebo hlava uvažujem nad tym aj ja ale zas nerád by som sa uchylil k takej oprave a zistil že možno aj zbytočne. Napadlo mi či nemože napr fúkať do toho chladič spalín egr? (aj keď bol nedávno vymeneny egr cely).
Pripadne mechanik mi hovorí že vodna pumpa že sa môže pretáčať propelka na hriadelke v zaťaži a zle cirkuluje. (rozvody maju 60k)
Viečka na nadobku som skúšal 2.
Ešte som si všimol že chladič klímy je dost zabitý od kamienkov vyzera dosť nepriechodzí a za ním je chladič vody- že by tam bol zly prisun vzduchu? ( skúšal som odpojiť čidlo chladiacej aby bežali stale sahary ale to nepomohlo)

termostat sa menil na dsg, možno keby bol druhy pripchaty alebo niečo iné? ( mám v plane spraviť preplach chladiacej čističom liqui molly a rovno asi vymenit rozvody a pumpu najbližšie)

ešte dodám že voda absolutne čistá ako na videu ani necítiť z nej spaliny nič..
Naposledy upravil/-a martes25 v 03.06.2022 13:42, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Takto začínajú patálie spôsobené vlastnou rukou.Nie celkom rozumiem otváraniu expanzky mimo vychladnutého motora.Tým sa porušuje prirodzený tlakový režim vodného okruhu.
Pritom na akúkoľvek otázku je riešenie a často smiešne jednoduché.
Chcete mať istotu či tesnenie hlavy (príp EGR) nemá problém ? Nechajte si urobiť test na CO (spaliny) a za 5 minút viete výsledok,omyl je vylúčený.
Tlak systému upravuje exp.ventil vo víčku,ak už nemáte možnosť merať tlak v systéme kúpte originálne víčko.
Zaoberať sa vodným čerpadlo je nezmysel.Pokiaľ by sa vyskytol akýkoľvek problém tak sa motor prehreje pomerne rýchlo pokiaľ nemá cirkuláciu.A o teplote viete,aj z budíkov,aj z idúcich ventilátorov.
Preplach ? Si asi robíte vtip. Ten systém má viac okruhov,každý treba vypustiť osobitne rozpájaním v spojoch,to je samo o sebe silne zážitková vec a najskôr to poškodíte. Plní sa pod vákuom,ste na to zariadený ? Mám obavu že sa hrniete do vecí o ktorých nemáte znalosti a vyrobíte si problém ktorý nemáte.
martes25
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 08.05.2014 17:38
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa martes25 »

ono vychádzam z toto že ten tlak je vysoký dosť, lebo čo som mal iné autá predtym či CR či Tdi mal som aj česť s rovnakými motorizaciami ako toto a nikdy neboli hadice takto natlačené aj keď som otvoril hneď po jazde, ani nešli také bublinky z prepadu. tak vychádzam z toho

viečka som zabudol napísať skúšal som dve.. jedno origo z druheho auta a dalšie nové swag. Aj s pôvodnym stale rovnaky scenar.

Ten test CO2 som chcel vykonať ale nezohnal som tu zatial nič v okolí kde by to mali. Pozeram teraz že objednať z eshopu take jednorazove da sa na to spolahnuť?

ventilátor nespúšťa, iba pri klíme, resp. nebol tak zohriaty že by púšťal saharu voda aj podla diag aj budikov neprešla cez 90st čo som jazdil


odporúčate neriešiť to ak to nerobí žiadne iné problémy ak je len tvrdšia hadica? ja len som sa obával aby mi to niekde v horučavach nevyvalilo, toto auto mám krátko vraj problem nebol, no na predchadzajucom som to takto nemal
martincichy
Príspevky: 5422
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa martincichy »

Na test z eshopu sa da spolahnut, skusal som, porovnaval. Tie lacne fungovali rovnako spolahlivo.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa seven549 »

jazdi s tym dalej nic to neni.netreba drazdit to co funguje.

bezna vec u starych aut nikto nevie ako siel svoj zivot chladiaci system co sa tam lialo a ci sa daval pozor na spinu.nieco je uz upchate od nanosov.cistenie but tomu pomoze alebo hned poskodi.


len to vicko uz neotvaraj poskodi to motoru skor ako ked sam dojde do stavu ze je nieco zle.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Test či servisný či len tá jednohubka je len a len o kvalite reakčnej kvapaliny.Tá je krásne modrá a predpokladám že ju obsahuje aj tá jednorazovka.
Tlak zisťovaný rukou je nie práve vec na ktorú by som spoliehal.Doma to asi nepôjde,ale servis nemá problém zistiť prevádzkový tlak,ide iba o ich ochotu sa tým zaoberať.Ale úkon je to minimálny...práve preto to možno bude problém.Mechanik zo stálou klientelou to tým "svojim" urobí aj zadara,akurát za test sa platí kedže reakčná kvapalina nepadá z neba servis ktorý sa na to musí spoľahnúť nekupuje v nejakom kutlochu
martes25
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 08.05.2014 17:38
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa martes25 »

popravde ja si všetko servisujem odjakživa sám a napr. vždy som si všetko spravil aj lepšie a precíznejšie a hlavne lacnejšie ako v servisoch kde sú meniči.. možno to trvá viac času kym nad tým polaborujem ale aspoň mám istotu že je to dobre.. vačšina ludí by to ani neriešila a len sa vozia kym niečo neprdne celkom, ja som pedant.. a nemám ani obe ruky lavé akurát som sa tu chcel poradiť lebo ako sa hovorí viac hláv viac kapusty.. ale to že mám navštíviť servis mi moc ako rada nepomôže to by mi napadlo aj samého..
moja posledná skúsenosť so servisom je presne taká že majitel pôvodny dal na tom aute ešte pomeniť olej filtre všetko sa vyučovalo vyplatilo, no nedalo mi to pozrel som všetky filtre stare špinavé olej čierny prepaleny.. tolko k tym servisom..

test na CO by som spravil ten jednorazový chcem objednať, potom je stale otazne či to može byť tesnenie alebo egr.. na egr som chcel spraviť bypass ale moc sa tam dostat neda kedže je to 4motion ( inak egr bol meneny)
dalšia vec je že ak to zatial nič take nerobí netratí vodu nevari atd atd či to mám riešiť alebo nie? chcem na tom chodiť aj dlhšie trasy a potrebujem tomu autu veriť, na druhu stranu nezmyselne nebudem meniť všetko hlava nehlava.. stretám sa aj tu s roznym nazormi že ten tlak je tam ok, iny zas že to ok nie je

rukou sa to dá podla mna celkom v pohode okontrolovať na tej velkej hadici.. viem to porovnať s inymi autami a tlak tam je učite vačši ako je obvykle, taktiež bublinky vidno že sa vracaju cez ten prepad občas.. tak zrejme tam nejaky malinky unik bude.. teda otázne skor či do toho vrtat či nie, či skusiť aspon ten bypass nejak.. prípadne tie prelachy/utesnovače skúšať alebo to nepokúšať vôbec lebo to može zhoršiť?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ideš si svoje,ale tvoja vec.Rukou cítiš tlak hadice...ok.10 e.- za test spalín nezabíja peňaženku,sevis ju urobí za prítomnosti majiteľa ak požiada.Odmeranie tlaku sa odvíja od tohoto bodu.Čiže dve možnosti
1 bez spalín....tlak treba odmerať lebo smeruje k nesprávnemu tlaku systému na víčku
2 CO tam je....niet čo merať,bude sa hladať miesto tj hlava či chladič spalín EGR
LPerina
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 18.08.2009 21:14
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa LPerina »

martes25 napísal: 27.05.2022 10:28 popravde ja si všetko servisujem odjakživa sám a napr. vždy som si všetko spravil aj lepšie a precíznejšie a hlavne lacnejšie ako v servisoch kde sú meniči.. možno to trvá viac času kym nad tým polaborujem ale aspoň mám istotu že je to dobre..
ja len toľko - to že si to servisuješ sám určite neznamená, že to je "lepšie" a ani "že je to dobre", istotu máš iba v tom "lacnejšie" ..... v danom okamihu....
....a skúšať robiť doma a sám takúto techniku akú máš v aute bez potrebných znalostí a vybavenia je samovražda, ešte tak možno vymeniť si ten olej, platničky....
....a to tvoje "exaktné meranie stlačením rukou" a porovnanie s inými autami si robil na identických modeloch vozidla? lebo porovnávať rôzne techniky rôznych výrobcov s úplne inou hierarchiou konštrukcie a fungovania nie je asi ten najlepší začiatok analýzy problému
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Povedal by som že je hodne pravdy na tom že meniči a úroveň atd. s tým je vlastne nutné súhlasiť,lebo sem to došlo k dnešnému dňu.Ale druhá pravda je taká,že ak už si chcem niečo sám,musím niečo o veciach pozisťovať.Pokiaľ je to už o tom že samotné urobenie padá na nedostatku vybavenia...ok vyžiadam si cielený úkon servisu ktorý to vybavenie má.Zopakujem to ...CIELENÝ ÚKON,tj toto prosím,nič plus,nič mínus.Ale Lperina píše a celkom pravdu že táto technika sa dá dokatovať aj pri prítomnosti najlepšieho úmyslu majiteľa.Nevyčítam nikomu otázku na fóre,je to ale neraz cesta do pekla pretože je nie práve v moci každého rozlíšiť na koho radu počúvať a koho nie.Žial toto nevyriešime.Dnešná prax je o tom,že väčšina opráv je vlastne opravovanie po druhých,minimálne naprávanie nesprávne urobených úkonov,ešte sťažená tým že je už kvantum vecí navymieňaná,samozrejme zbytočne.Netreba extra zdôrazňovať že použitím smetia sú tak často pridané iné problémy a oprava je napokon o tom,preveriť úplne všetko a hlavne na čo už niekto siahal.
milkoTT
Príspevky: 438
Dátum registrácie: 13.03.2007 09:06
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa milkoTT »

mhlavaty napísal: 27.05.2022 12:21 Ideš si svoje,ale tvoja vec.Rukou cítiš tlak hadice...ok.10 e.- za test spalín nezabíja peňaženku,sevis ju urobí za prítomnosti majiteľa ak požiada.Odmeranie tlaku sa odvíja od tohoto bodu.Čiže dve možnosti
1 bez spalín....tlak treba odmerať lebo smeruje k nesprávnemu tlaku systému na víčku
2 CO tam je....niet čo merať,bude sa hladať miesto tj hlava či chladič spalín EGR
Test spalín nezabíja penaženku ??? Asi ano, ale servisu. V krajskom meste som natrafil až na piaty servis, ktory to dokaže urobiť. Všade záporná odpoveď, test nevedia spraviť vo väčšine servisov.
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa oco13 »

Nie nevedia - nechcú a nemajú záujem. Na teste zarobíš 2 - 5 eur , na repase hlavy - 200? Posledná ponuka na obyčajnej 1,4 benzíne bola - tesnenie + hlava za 400 - bez papiera.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je ozaj k zamysleniu kam to speje.Každý chce zarobiť majland,najlepšie za deň a z minimálnou námahou.Ludia majú šialené nároky,ale vždy sa týkajú ostatných,na seba nemá nároky žiadne.Potom sa niet čo diviť že kto môže odtiaľto zdrhne a tu ostane zakrátko vyselektovaná spoločnosť z tých čo objektívne nemôžu a tých ktorý nevedia a nechcú a ešte majú nároky,ale len nároky.A takto ešte aj tá časť snaživých a múdrych trpí a dopláca na diktát tupiny a lúzy.Až sa jedného dňa prebudíme a zistíme že žijeme v úplnom chlieve,našlapnuté k tomu máme statočne
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa oco13 »

mhlavaty napísal: 28.05.2022 09:18 Potom sa niet čo diviť že kto môže odtiaľto zdrhne
Milan - kam??? , kde na celom celučkom svete sú ludia iní ? Ako celok ako spoločnosť. Teraz som čítal článok že v Keni matky ak majú posledný dolár tak namiesto chleba pre deti si dajú NABIŤ MOBIL.
Dobre a ak v amazonskom pralese najdeme kmene ešte nodotknuté civilizáciou - budeme ochotní žiť ako oni???
Kdepak pánové - žiadne svetlo na konci tunela. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 tdi cfgb - tlak chladiaceho systemu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Svetlo sa nájde.Stačí mať kontakt s tými čo odišli.Naprv bol úmysel sa vrátiť,niektorý to dokonca urobili...a sú znova preč.Nezabudnem známu čo do vysokého veku to ťahala v NY.Ročne na mesiac prišla,mala byť v susedstve mami,vyvetrala a znova na ďalší rok preč.Raz som otvorene opýtal prečo už v tom dávno dôchodkovom veku neostane,a povedala - tu sa nedá existovať,tu nič nefunguje.A presne toto mi hovorí aj rodina ktorá tiež žije vonku.Prídu pozrieť,ale nevedia si ani predstaviť tu ostať a dôvody sú vždy podobné...nefungujúce služby,korupcia úplne všade,zlá atmosféra,neznášanlivá spoločnosť.Je do plaču že mladý človek,kedysi môj zákazník čo sa tu horko ťažko pretĺkal a žil z ruky do úst odišiel a dnes po cca 5-6 rokoch sa vypracoval od pomocnej sily v kuchyni po riadenie hotelových služieb.Dnes sa už nechce ani veriť ako začal a kde je dnes.Dokonca sa dobre chytila už aj manželka ktorej ešte v tej dobe kurizoval a musela skončiť maturitu.Už je tam aj ona,a vrátiť sa nevrátia to je už dnes isté na tisíc %. Veľa sme sa o veciach rozprávali čo ich viedlo k takému radikálnemu kroku.Mohol som sa aj rozkrájať na kúsky,len som vo firme prešlapoval na mieste,nemalo to budúcnosti za mak. Dnes si to asi nik nechce pripúšťať,ale raz budú musieť.Tak Mečiar ako Fico,ukradol tomuto národu budúcnosť.Jeden zničil právne povedomie,druhý zničil poctivé snaženie,statočnosť a česť a zničil všetko pozitívne v ľudoch.
Len perlička,ale veľmi výpovedná je,že ani jeden vonku nevie kto je minister či predseda parlamentu alebo iný potentát kdesi hore,či v meste či štáte..Zaujímavé,nie je to téma ani ráno ani večer.O čom to asi vypovedá ?!

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný