1.8tsi BZB 2009 nepravidelny volnobeh

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mimuska1422
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 20.09.2010 13:50
Zdieľať na Facebook

1.8tsi BZB 2009 nepravidelny volnobeh

Príspevok od používateľa Mimuska1422 »

čaute, mám nasledujúci problém: po preskočení rozvodovej reťaze a stretnutí piestov s ventilmi bol motor ko. Motor je momentálne komplet preskladaný z origo dielov , pokompletnej výmene rozvodov ( napínák K, reťaz M), po výbruse hlavy a výmene ventilov a vodítok+pretesnené vstreky. Rozvody prekontrolované, vôle udané výrobcom dodržané=nastavenie na 101% správne. Po naštartovaní motor beží cca 2 minúty úplne ok, následne sa začne dusiť ( niečo podobné ako keby išiel na 3 valce). Cievky vyskúšané, palivový a vzduchový okruh ok, podlak taktiež ok. Pri jazde má motor normálny výkon, chová sa úplne štandartne. Na diagnostike vyhodilo chybu 000022 ( snímač vačky a kliky nesprávný poměr)- vychádza mi to na vadný prestavovač vačky? ). stertli ste sa niekedy s niečím podobným?



P.S: v ELSE nie je možné nájsť jeho základnú polohu ani možný spôsob nastavenia.



ZA KAŽDÚ RELEVANTNú A UŽITOČNÚ INFORMÁCIU VOPRED ĎAKUJEM :3035:
romet
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 04.05.2008 19:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romet »

Na 1,8 TSI bola zvolávačka kde sa menil predstavovač vačkového hriadeľa, u škodovky akcia 15D7 myslím. Z dôvodu možnosti jeho zlyhania. Mne to robili na motor CDAA. či sa to týka aj BZB to neviem potvrdiť.
To že je možnosť zlyhania napináku a tým pádom veľmi závažne poškodenie motora škodovka nepovažuje za bezpečnostné riziko a tým pádom nerieši. :angr:

K predstavovaču vačky v skratke:
Při volnoběhu, případně při otáčkách nižších než 1 800 n (1/min) a nižším zatížení motoru nenapájí řídicí jednotka motoru elektromagnetický ventil přestavování vačkového hřídle a přestavovač zůstane v základní pozici.

Při otáčkách větších než 1 800 n (1/min) změní řídicí jednotka pozici vačkového hřídele sacích ventilů čímž dojde k lepšímu plnění válce směsí v důsledku přesně stanoveného otevírání a uzavírání ventilů.
Přestavovač vačkového hřídele sacích ventilů je řízen na základě předem stanoveného datového pole uloženého v řídicí jednotce.
Při závadě přestavovače vačkového hřídele sacích ventilů se vačkový hřídel nastaví do základní polohy. Tím však dojde ke snížení točivého momentu.

Tip, skús pozrieť aj odlučavač oleja, vie robiť peknú šarapatu a kultúrou chodu motora. Len si to celé prečítaj.
http://forum.autobazar.eu/vw-passat-1-8 ... hlight=tsi

Dva otázočky mám:
1. Pri akých km skočil rozvod, bolo ho počuť pri štartoch?
2 . Koľko stála zatiaľ oprava.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je vo veci jedna zaujímavosť.Motor po štarte ide OK, a až po dvoch min sa začne dusiť.To ale tak celkom nepasuje na vinníka vo variabilnej vačkovici,lebo tá je ako správne píše romet,do 1800 ot nečinná.Pokiaľ beriem ako je to technicky urobené,tak pre osadenie snímača polohy je jedna možná pozícia.Tu sa chyba urobiť nedala. Snímač je ovládaný pravouhlým modulovaným signálom,ten by prípadne šlo osciloskopom skontrolovať.Ale nič to nemení na veci že je to zamknuté a chyba sa stane.Dusenie po 2 min mi akosi nejde dokopy s vadou prestavovača.Ten síce môže hlášku spôsobovať a evidentne to asi robí,ale to dusenie na svedomí asi mať nebude. Tam by som hladal chybu cez emisie,hodnoty na lambde a pod,skrze ne sa stejne prejavia aj chyby v zápale.Ten motor je jeden velký zm,.rd to sa inak nedá nazvať.Len ho natĺcť späť do tej hlavy čo kreslila prvá
Jo,a základnú polohu nehľadaj,je zadaná konštrukčným prevedením ako fyzicky daná jednou polohou montáže.Ešte to aj píše ..má jedinú polohu (myslené snímač)
majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

Caf - ten link o nepravidelnom volnobehu je na moj prispevok. Mne to robilo na zaciatku presne to iste a casom sa to zacalo zhorsovat - volnobeh blbol uz aj na zohriatom motore, otacky lietali hore-dole, ale pod zatazou motor isiel OK. Teraz som si nie celkom isty, ale myslim, ze aj na diagnostike to vyhadzovalo obdobnu hlasku a nakoniec to s tym vobec nesuviselo. V kazdom pripade by som ti na zaciatku odporucal vycistit ten odlucovac oleja (ten okruhly plastovy bazmek, co uvidis pod krytom motora na pravej strane), popr. kupit novy - s velkou pravdepodobnostou bude chyba tam. Keby aj nie - snaz sa co najviac veci skontrolovat sam - cievky, hadicky, kontakty na cidlach atd. Ak to das do autorizaku, dopadnes ako ja, ak nie horsie. Ak nemas servis, ktoremu fakt veris, tak sa im radsej vyhybaj. Nielen moje ponaucenie: co chces mat urobene poriadne, urob si radsej sam, ak je to v tvojich moznostiach.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten rozvod je dielom nejakého magora,má spústu slabých miest,a je to školská ukážka ako robiť z jednoduchých vecí zložité.Ten rozvod je samé kurv.tko a stačí si nevšimnúť malinký detail a následky sú fatálne pre motor.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných