1,8T AWT lambda sonda motor managment

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tibi18
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 27.09.2009 20:37
Zdieľať na Facebook

1,8T AWT lambda sonda motor managment

Príspevok od používateľa tibi18 »

Ahoj, chcem sa spytat ci je tu niekto kto riesil uz na motore 1,8T AWT t.j motor so sirokopasmovou sondou. Vypisuje mi sporadicky chybu vyhrevu sondy, rada 1 sonda 1 vykon topniho okruhu maly. 17511 P1103. Sonda nova, vyhrev ked ju chytim do ruky a nastartujem zacne hriat. Chcel by som vediet na co nadvazuje tato chyba? Co merat? Je mozne robit nejaky dlhodoby log? Ak ano ktorych kanalov? Ked hodi chybu sondy sonda proste prestane regulovat musim vypnut zapnut klucik a opat ide normalne. Auto mi nasledne aj dost straca vykon ale to pripisujem tejto chybe. Dakujem
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Mal som velmi podobny problem..Ale nebolo to na koncernovom aute ale na Lancii Delta 1.4 t-jet...Cize tiez turbo benzin..Sporadicky sa mi tam objavovala chyba ohrevu sondy, obvod premerany, odskusany a funkcny...Napriek tomu sa tam chyba objavovala..V mojom pripade bola pricina v bohatosti zmesy, teda zmes bola prilis bohata..Ked som odstranil pricinu, zmizol aj dosledok..Chyba sa viac neobjavila. Preco RJ motora vypisovala problem s vyrievanim lambda sondy - tak na to mam len teoreticke vysvetlenie:

Sonda sice ma svoje vyhrievanie, aby pracovala co najrychlejsie, ale je ohrievana aj vyfukovymi plynmi. Ak je zle zlozenie zmesi, tak kolise teplota vyf. plynov a aj sondy, a hodnoty z nej nie su take, ako si to predstavuje RJ motora a na zaklade tychto anomalii to vyhodnoti ako zle vyhrievanie sondy..Je to len moja teoria, ale ine vysvetlenie nemam..System riadenia motorov je tak zlozity, ze sa mozu vyskytnut aj taketo nepriamo suvisiace chybove hlasenia..

Moze to byt aj dalsia vec a to chyba priamo v RJ..Vykonovy clen, ktory zaistuje ohrev sondy (tranzistor, atd.), moze "blbnut"...
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
tibi18
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 27.09.2009 20:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tibi18 »

Presne toto som chcel viac menej pocut lebo naozaj chyba je sporadicka a nebol som si isty ci nieco taketo moze vzniknut ale teda moze. Este ma napadlo ale neviem hladam na nete bosch robi tieto sirokopasmove sondy 3 to znamena LSU 4.2 LSU 4.9 a nejaku pre turbo motory ta sonda pre turbo ma podla datasheet o 2W vacsii vykon ale nikde za ten svet neviem zistit original v AWT aky model sondy ma byt ... je to 2001 zaciatok. Ale s tou zmesou mas pravdu skusim este potapat aj nad tym samozrejme. A trosku vysnorit kedy sa to prejavi pri akom jazdnom rezime
tibi18
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 27.09.2009 20:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tibi18 »

A este som si vsimol mas LPG vsade robilo ti to na obe paliva alebo len na LPG?
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Robilo mi to na obidve paliva, lebo mi prepustal regulator plyn do sania...Takze manzment riadenia zmesy bol uplne zblbnuty...Niekolko dni aj ja.. :) ..Raz jedna sonda akoze zla, raz druha, vyhrievanie sond..atd, atd..Po vymene mebrany ziadne chybove hlasky...

Pockaj este na niekoho kto ma skusenost s koncernovymi autami..Urcite ti podari alebo upresni veci ohladne lambda sond..Katalogove cisla a atd....
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

ak je sonda nova origo bosch tak potom len kontrola kabeláže na oxidaciu, prechodové odpory.

Jednotka vidí nedostatočný výkon výhrevu, zrejme podla teploty sondy ;)
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Pri dnesnych modernych motoroch sa treba na kazdy problem divat trocha viac komplexnejsie a z viacerych uhlov pohladu..Je nesmierne dolezite rozlisit medzi pricinou a dosledkom..Alfa a omega pre spravnu diagmostiku.

Pricina - bohata zmes., nasledok - chyba vyhrievania lambda sondy..

Veci, ktore nemaju na prvy pohlad so sebou nic spolocne a predsa spolu uzko suvisia..

Samozrejme, moze byt chyba aj v oxidacii alebo nejakych prechodovych odporoch...Ale - to by bolo moc jednoduche...Osobne by som tam problem nehladal..
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

AWT je celkom inteligenty motor a bohatu zmes nedovolí... resp, by to hlasilo.

mam na dvore 2 pašíky s AWT...držiaky.
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Samozrejme, nemusi to byt bohata zmes..Ja len vychadzam z vlastnych skusenosti...Chcem len poukazat na to, ze pricinou problemu moze byt uplne nieco ine, ako sa na prvy pohlad zda..Vacsina by hladala problem vo vedeni, kabloch, poistkach, relatkach, konektoroch..

Problem nastava, ked je vsetko skontrolovane, premerane, vymenene ale problem zostal..

Moj pripad - aj keby som vymenil RJ za novu, + by som vymenil lambda sondu za novu, stale by som mal chybu vyhrievania LS..Pretoze problem bol uplne niekde inde...
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

moc mi to nedáva takto narýchlo zmysel..čo by mala bohatá zmes s výhrevom sondy. Avšak niektoré takéto fádne závady...vedia prekvapiť.

Záleží kedy to hádže chybu..či aj za tepla, či len za studena...či po štarte, alebo aj za jazdy..

Diagnostická rutina, ktorá túto chybu vyhlásila musí z niečoho vychádzať...nesedí jej niečo. Teplota sondy? čaká viac a nemá? treba overiť merané hodnoty... atď.

z čoho usúdila nedostatočný výkon ohrevného telesa?

Sám som teda zvedavý
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Moje teoreticke vysvetlenie popisujem na zaciatku temy..Mne realne po odstraneni priciny bohatosti zmesy, prestala RJ vypisovat chybu o vyhrievani lambda sondy....
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Slúbil som výklad na 1,8T mám variantu motora AGU,kedže je toho veľa a musím skenovať dávam sem prvých desať listov,treba sa na to pozrieť či gazda v tom vie čítať potrebné,ak nie nech to nemusím skenovať komplet
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
ObrázokObrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 22.08.2018 13:19, upravené celkom 1 krát.
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

v tychto papieroch odpoved nenajdeš...sú to priručky pre pracu so starým vaskom a citanie meranych hodnot.

AGU = 1.8T prične položený motor v predlifte. 2 x narrowband sonda, lanková klapka

AWT je už poliftový motor (pozdlzny, passat, superb atd..) s 1x wideband a 1x narrowband, klapka je fly by wire. Novšia generácia bosch ME 7.5
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano AGU je AGU,AWT je AWT.A6 budeš robiť AWT,zistíš že v diagnostike VAG-u sa veci prenášajú a aj napriek odlišnostiam princíp si zachovávajú.Tvorba paliva sa desaťročia zakladá na rovnakých algoritmoch,základ je pochopiť vzťahy.Ale aj..pochopiť spôsob práce širokopásmovej sondy,lebo mi stačí jeden jediný prst kolko ľudí som v živote stretol kto vie niečo o meracom a čerpacom članku sondy.
Pre tú srandičku ukradnem to z iného fóra...
Obrázok


Pokojne to môže niekto doplniť
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

nemam k tomuto nic k veci len predpoklad ze obdobne to ma fungovat na hocijakych inych autach a keby mas viac takychto veci co ma ako fungovat a ako riesit anomalie rad by som ich ziskal a myslim si ze aj kopec dalsich ludi

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní