718 335
inzerátov
Pridať inzerát

1,8T AWT lambda sonda motor managment

   Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika
Odpovedať Nová téma
12345>
Autor Správa
tibi18
Založený: 27 september 2009
Príspevky: 23
Nabehané: 2 hod 16 min
Predmet: 1,8T AWT lambda sonda motor managment PríspevokZaslal: 16.08.2018 05:27   
Ahoj, chcem sa spytat ci je tu niekto kto riesil uz na motore 1,8T AWT t.j motor so sirokopasmovou sondou. Vypisuje mi sporadicky chybu vyhrevu sondy, rada 1 sonda 1 vykon topniho okruhu maly. 17511 P1103. Sonda nova, vyhrev ked ju chytim do ruky a nastartujem zacne hriat. Chcel by som vediet na co nadvazuje tato chyba? Co merat? Je mozne robit nejaky dlhodoby log? Ak ano ktorych kanalov? Ked hodi chybu sondy sonda proste prestane regulovat musim vypnut zapnut klucik a opat ide normalne. Auto mi nasledne aj dost straca vykon ale to pripisujem tejto chybe. Dakujem
Citovať
ondrik363
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 31 marec 2012
Príspevky: 79
Nabehané: 17 hod 23 min
Bydlisko: NMnV
PríspevokZaslal: 16.08.2018 14:23   
Mal som velmi podobny problem..Ale nebolo to na koncernovom aute ale na Lancii Delta 1.4 t-jet...Cize tiez turbo benzin..Sporadicky sa mi tam objavovala chyba ohrevu sondy, obvod premerany, odskusany a funkcny...Napriek tomu sa tam chyba objavovala..V mojom pripade bola pricina v bohatosti zmesy, teda zmes bola prilis bohata..Ked som odstranil pricinu, zmizol aj dosledok..Chyba sa viac neobjavila. Preco RJ motora vypisovala problem s vyrievanim lambda sondy - tak na to mam len teoreticke vysvetlenie:

Sonda sice ma svoje vyhrievanie, aby pracovala co najrychlejsie, ale je ohrievana aj vyfukovymi plynmi. Ak je zle zlozenie zmesi, tak kolise teplota vyf. plynov a aj sondy, a hodnoty z nej nie su take, ako si to predstavuje RJ motora a na zaklade tychto anomalii to vyhodnoti ako zle vyhrievanie sondy..Je to len moja teoria, ale ine vysvetlenie nemam..System riadenia motorov je tak zlozity, ze sa mozu vyskytnut aj taketo nepriamo suvisiace chybove hlasenia..

Moze to byt aj dalsia vec a to chyba priamo v RJ..Vykonovy clen, ktory zaistuje ohrev sondy (tranzistor, atd.), moze "blbnut"...
_________________
Fiat STILO 2003, 1.6 16V, LPG. Chrysler PtCRUISER 2.0i, LPG. Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG.
Citovať
tibi18
Založený: 27 september 2009
Príspevky: 23
Nabehané: 2 hod 16 min
PríspevokZaslal: 16.08.2018 14:27   
Presne toto som chcel viac menej pocut lebo naozaj chyba je sporadicka a nebol som si isty ci nieco taketo moze vzniknut ale teda moze. Este ma napadlo ale neviem hladam na nete bosch robi tieto sirokopasmove sondy 3 to znamena LSU 4.2 LSU 4.9 a nejaku pre turbo motory ta sonda pre turbo ma podla datasheet o 2W vacsii vykon ale nikde za ten svet neviem zistit original v AWT aky model sondy ma byt ... je to 2001 zaciatok. Ale s tou zmesou mas pravdu skusim este potapat aj nad tym samozrejme. A trosku vysnorit kedy sa to prejavi pri akom jazdnom rezime
Citovať
tibi18
Založený: 27 september 2009
Príspevky: 23
Nabehané: 2 hod 16 min
PríspevokZaslal: 16.08.2018 14:30   
A este som si vsimol mas LPG vsade robilo ti to na obe paliva alebo len na LPG?
Citovať
ondrik363
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 31 marec 2012
Príspevky: 79
Nabehané: 17 hod 23 min
Bydlisko: NMnV
PríspevokZaslal: 16.08.2018 14:37   
Robilo mi to na obidve paliva, lebo mi prepustal regulator plyn do sania...Takze manzment riadenia zmesy bol uplne zblbnuty...Niekolko dni aj ja.. :) ..Raz jedna sonda akoze zla, raz druha, vyhrievanie sond..atd, atd..Po vymene mebrany ziadne chybove hlasky...

Pockaj este na niekoho kto ma skusenost s koncernovymi autami..Urcite ti podari alebo upresni veci ohladne lambda sond..Katalogove cisla a atd....
_________________
Fiat STILO 2003, 1.6 16V, LPG. Chrysler PtCRUISER 2.0i, LPG. Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 2 hod 2 min
PríspevokZaslal: 16.08.2018 15:01   
ak je sonda nova origo bosch tak potom len kontrola kabeláže na oxidaciu, prechodové odpory.

Jednotka vidí nedostatočný výkon výhrevu, zrejme podla teploty sondy ;)
Citovať
ondrik363
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 31 marec 2012
Príspevky: 79
Nabehané: 17 hod 23 min
Bydlisko: NMnV
PríspevokZaslal: 16.08.2018 18:50   
Pri dnesnych modernych motoroch sa treba na kazdy problem divat trocha viac komplexnejsie a z viacerych uhlov pohladu..Je nesmierne dolezite rozlisit medzi pricinou a dosledkom..Alfa a omega pre spravnu diagmostiku.

Pricina - bohata zmes., nasledok - chyba vyhrievania lambda sondy..

Veci, ktore nemaju na prvy pohlad so sebou nic spolocne a predsa spolu uzko suvisia..

Samozrejme, moze byt chyba aj v oxidacii alebo nejakych prechodovych odporoch...Ale - to by bolo moc jednoduche...Osobne by som tam problem nehladal..
_________________
Fiat STILO 2003, 1.6 16V, LPG. Chrysler PtCRUISER 2.0i, LPG. Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 2 hod 2 min
PríspevokZaslal: 16.08.2018 19:00   
AWT je celkom inteligenty motor a bohatu zmes nedovolí... resp, by to hlasilo.

mam na dvore 2 pašíky s AWT...držiaky.
Citovať
ondrik363
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 31 marec 2012
Príspevky: 79
Nabehané: 17 hod 23 min
Bydlisko: NMnV
PríspevokZaslal: 16.08.2018 19:12   
Samozrejme, nemusi to byt bohata zmes..Ja len vychadzam z vlastnych skusenosti...Chcem len poukazat na to, ze pricinou problemu moze byt uplne nieco ine, ako sa na prvy pohlad zda..Vacsina by hladala problem vo vedeni, kabloch, poistkach, relatkach, konektoroch..

Problem nastava, ked je vsetko skontrolovane, premerane, vymenene ale problem zostal..

Moj pripad - aj keby som vymenil RJ za novu, + by som vymenil lambda sondu za novu, stale by som mal chybu vyhrievania LS..Pretoze problem bol uplne niekde inde...
_________________
Fiat STILO 2003, 1.6 16V, LPG. Chrysler PtCRUISER 2.0i, LPG. Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 2 hod 2 min
PríspevokZaslal: 16.08.2018 19:24   
moc mi to nedáva takto narýchlo zmysel..čo by mala bohatá zmes s výhrevom sondy. Avšak niektoré takéto fádne závady...vedia prekvapiť.

Záleží kedy to hádže chybu..či aj za tepla, či len za studena...či po štarte, alebo aj za jazdy..

Diagnostická rutina, ktorá túto chybu vyhlásila musí z niečoho vychádzať...nesedí jej niečo. Teplota sondy? čaká viac a nemá? treba overiť merané hodnoty... atď.

z čoho usúdila nedostatočný výkon ohrevného telesa?

Sám som teda zvedavý
Citovať
ondrik363
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 31 marec 2012
Príspevky: 79
Nabehané: 17 hod 23 min
Bydlisko: NMnV
PríspevokZaslal: 16.08.2018 19:33   
Moje teoreticke vysvetlenie popisujem na zaciatku temy..Mne realne po odstraneni priciny bohatosti zmesy, prestala RJ vypisovat chybu o vyhrievani lambda sondy....
_________________
Fiat STILO 2003, 1.6 16V, LPG. Chrysler PtCRUISER 2.0i, LPG. Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2070)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18665
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 16.08.2018 20:12   
Slúbil som výklad na 1,8T mám variantu motora AGU,kedže je toho veľa a musím skenovať dávam sem prvých desať listov,treba sa na to pozrieť či gazda v tom vie čítať potrebné,ak nie nech to nemusím skenovať komplet























Naposledy upravil mhlavaty dňa 22.08.2018 12:19, celkom upravené 1 krát.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 2 hod 2 min
PríspevokZaslal: 16.08.2018 20:20   
v tychto papieroch odpoved nenajdeš...sú to priručky pre pracu so starým vaskom a citanie meranych hodnot.

AGU = 1.8T prične položený motor v predlifte. 2 x narrowband sonda, lanková klapka

AWT je už poliftový motor (pozdlzny, passat, superb atd..) s 1x wideband a 1x narrowband, klapka je fly by wire. Novšia generácia bosch ME 7.5
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2070)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18665
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 16.08.2018 21:22   
Ano AGU je AGU,AWT je AWT.A6 budeš robiť AWT,zistíš že v diagnostike VAG-u sa veci prenášajú a aj napriek odlišnostiam princíp si zachovávajú.Tvorba paliva sa desaťročia zakladá na rovnakých algoritmoch,základ je pochopiť vzťahy.Ale aj..pochopiť spôsob práce širokopásmovej sondy,lebo mi stačí jeden jediný prst kolko ľudí som v živote stretol kto vie niečo o meracom a čerpacom članku sondy.
Pre tú srandičku ukradnem to z iného fóra...



Pokojne to môže niekto doplniť
Citovať
metamor
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 21 apríl 2009
Príspevky: 31
Nabehané: 10 hod 47 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 07:14   
nemam k tomuto nic k veci len predpoklad ze obdobne to ma fungovat na hocijakych inych autach a keby mas viac takychto veci co ma ako fungovat a ako riesit anomalie rad by som ich ziskal a myslim si ze aj kopec dalsich ludi
Citovať
Odpovedať Nová téma
12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika