1 029 947
inzerátov
Pridať inzerát

1,6 tdi - preraďovanie , otáčky

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
trackidernr
Založený: 12 november 2015
Príspevky: 4
Nabehané: 17 min
Predmet: 1,6 tdi - preraďovanie , otáčky PríspevokZaslal: 12.11.2015 16:27   
Zdravím, mám motor 1.6 tdi diesel, a chcem sa spýtať či je normálne, že mi počas preradenia dosť klesnú otáčky tak na 1400-1500 a následne je vždy pár sekúnd počuť dunivý zvuk ako pri podtáčaní, kým znova trochu nezrýchlim. Preraďujem zvyčajne pri 2000-2200 otáčkach. Je to bežná vec ? Som zvyknutý na benzín a toto je môj prvý diesel.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (298)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3176
Nabehané: 11 dní 19 hod 53 min
PríspevokZaslal: 12.11.2015 19:30   
snaž sa radiť tak, aby Ti nepadali daleko od maxima krútiaceho momentu.
tieto posledné prevodovky sú strašne dlhééééé, ako týždeň pred výplatou, musíš si odsledovať pri kolkých Ti klesnú na cca 1700-1800, kľudne toč o 200-400 otáčok vyššie.

presne taký istý problém majú aj 2.0 od PSA, neskutočne nepríjemné sprevodovanie.
zase, na diaľnici, či pri 110 km/h je spotreba okolo 4,1-4,3 l..., čo je smiešne málo.
Citovať
wilz
Vážený člen - Gallardo (225)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 2586
Nabehané: 14 dní 9 hod 23 min
PríspevokZaslal: 12.11.2015 20:28   
Čo si pamätám, už tu boli aspoň 2 témy, týkajúce sa priamo vhodných otáčok motora pri preraďovaní.
Myslím si, že s ohľadom na čo najvyššiu výdrž motora všeobecne platí pre všetky autá, že radšej radiť pri vyšších otáčkach ako pri nižších , vzhľadom k optimálnym.
Ale ani tak to nie je celkom jednoznačné.
Keď po preradení nie je motor zaťažený, auto sa gúľa po rovine alebo mierne dolu briežkom, tak kľudne môžem na vyššiu rýchlosť preradiť aj v otáčkach nižších ako optimálnych, ale zodpovedajúcich rýchlosti vozidla na ten vyšší prevodový stupeň. A potom môžem pozvoľna pridávať plyn.
Ak však potrebujem po preradení záťah motora, tak naozaj radšej trocha zvýšiť otáčky, aby mal motor rezervu. Každé auto s nejakým motorom má tú hranicu inde, ale človeku s normálnym sluchom ten dunivý zvuk motora signalizuje, že otáčky mali byť vyššie.
Ja som sa viezol minule so známym na skoro novom aute a žasol som, pri akých nízkych otáčkach motora mu signalizovalo, že už by mal preradiť vyššie, samozrejme bolo to nastavené z hľadiska čo najmenšej spotreby paliva.
Áno, je to možno tak dobré pre spotrebu, ale potom už pre nič iné.
Citovať
Kujon78
Vážený člen - Gallardo (195)
Carschanger
Založený: 17 október 2005
Príspevky: 5360
Nabehané: 1 mes 0 dní 10 hod
Bydlisko: Prešov
PríspevokZaslal: 13.11.2015 07:25   
Keď mám blbí pocit pri tom čo robím, tak to nerobím !!!

Šak otáčkomer a červené pole máš niekde pri 4500 - 5000, teda tam to začína. Tak čo sa bojíš preradiť pri 2500 alebo 3000 ???
_________________
Citroen C-Crosser r.v. 2008, 2,2 HDi
ex:Toyota Avensis r.v. 2009, 2,0 D-4D, 93 kW , Volvo S60 rv. 2006, 2,4 20V ben džin + LPG, 125 kW, Škoda Superb r.v. 2002, 1,9 TDI 96 kW+chip, Passat r.v. 98 1,9 tdi 81 kw+chip, Honda Civic r,v, 96, 1,4 66 kw
Citovať
trackidernr
Založený: 12 november 2015
Príspevky: 4
Nabehané: 17 min
PríspevokZaslal: 13.11.2015 07:39   
Áno bojím sa celkovo preraďovať pri vyšších otáčkach, a to ani nehovorím o tom keď je studený motor, teraz keď je zima a obzvlášť na dieseli
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (26)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 924
Nabehané: 5 dní 17 hod 41 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 13.11.2015 08:33   
Rad ako radis teraz ked padnu na 1500 je to ok pod 1400 a menej to je trapenie ale pri 1500 sa ten motor Zbera celkom ok ... len ked ho budes mat plne zahriaty tak mu sem tam daj plny kotol nech vypalis paviciny z vyfuku .. a neprerusuj regeneraciu dpf a motor ti vydrzi dlho.
Citovať
YxoYpsilono
Obľúbený člen - Bawo (86)
Založený: 14 august 2008
Príspevky: 2767
Nabehané: 3 dní 21 hod 31 min
PríspevokZaslal: 13.11.2015 09:10   
wilz napísal:

Keď po preradení nie je motor zaťažený, auto sa gúľa po rovine alebo mierne dolu briežkom, tak kľudne môžem na vyššiu rýchlosť preradiť aj v otáčkach nižších ako optimálnych, ale zodpovedajúcich rýchlosti vozidla na ten vyšší prevodový stupeň. A potom môžem pozvoľna pridávať plyn.

Ak však potrebujem po preradení záťah motora, tak naozaj radšej trocha zvýšiť otáčky, aby mal motor rezervu. Každé auto s nejakým motorom má tú hranicu inde, ale človeku s normálnym sluchom ten dunivý zvuk motora signalizuje, že otáčky mali byť vyššie.



presne tak.

este dodam, ze pre 1,6TDI je potrebne pri nizkej zatazi (rovina, pozvolne zrychlovanie) pri preradeni udrzat otacky na min 1500.

v ppripade zataze - kopec, potreba zrychlenia, nalozene - je dobre udrzat po preradeni otacky nad 2000.

PS: dialnica pri 140kmh na tacho ukazuje okolo 2600 otacok a cca 5,5litra spotreba
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1866)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17438
Nabehané: 2 mes 28 dní 22 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.11.2015 09:19   
Nie,nie je to v poriadku.Treba radiť z vyžších otáčok a nie je to vôbec problém.Ja robím veľa záťažovej diagnostiky tzv logovanie a tak tieto režimy musím sledovať a musím vedieť až záťaž motora k daným otáčkám.
V meste je auta triedy Passat (Oct) možné jazdiť vlastne iba v 2 pr.st. tak aby bol vždy v optime čo mu leží v oblasti 2000 ot.V podstate 3 st.ani nie je možné použiť,ak sa dodržuje pov.rýchlosť mesta.Má to všetky dobré vplyvy na regeneráciu (aj v meste beží bez problému),možnosť v zlomku sec.predbehnúť,motor beží v ideálnom režime,spotreba výborná,dvojhmota spokojná
Pri logovaní sa zachytávajú dáta v oblasti 1500 - 4000 ot v max.záťaži ktorá spôsobuje pád do núdzového stavu,preto sa aj robí,aby sa zistilo ako sa motor z tak velkou záťažou vyrovná a aké hodnoty vykazuje.Stlačiť pedál na podlahu pri 1500 ot. je pre motor vraždenie,smrť,počnúc 3 pr.st by sa to nikdy nemalo v praxi na cesta stať.Ani pozvolné pridávanie od 1500 ot a 3 pr.st. nie sú vhodné,vraždíte si dvojhmotu aj plúca motoru zanášate neskutočným bordelom.Robíte motoru zle a váš pocit že sa nič nedeje bude ukončený v momente otvárania peňaženky v servise.
Mladý frkani ktorým sa sem tam niečo robí,majú motory po tejto stránke najlepšie,EGR,sanie, turbíny funkčné a čisté. Zaujímavý poznatok,...sadnete do auta a hneď viete že ho jazdí mladý a dravý alebo starší pohodový vodič.Ten do dieslu nepatrí,teda presnejšie..do dnešného oturbeného výkonného určite nie.
Netreba nič vypalovať...ako mnohý hovoria,raz za čas mu dať kakao.Sprostosť,nie je to potrebné ani žiadúce,nepotrebuje to ani DPF,je to choré,je to len hlboká neznalosť slovenského krčmového vševeda.V 2000/2200 ot má oturbený motor svoje maximum a v tomto režime už ide všetko naplno a ide ďalej.Len jedného sa vyvarujete zásadne a vždy ...max otáčok na viac než dobu minút,ideálne ich nikdy nepoznať ani na sekundu.Čo si tým spôsobíte a ani o tom neviete je ale do inej debaty.Proste držať sa radšej toho že ...nikdy červené pole.
Citovať
wolvee
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 09 január 2012
Príspevky: 12
Nabehané: 6 hod 47 min
PríspevokZaslal: 13.11.2015 09:20   
ahoj trackidernr,

Mam ten isty motor, od nova zatial cez 50 000 km, bez problemov (este to, aby boli pri 50000 )

V prvom rade, ignoruj radcu radenia prevodovych stupnov, ten radi radit nezmyselne skoro EU normy.

Ak pocujes dunivy zvuk a auto nejde, podtacas.

Tymto motorm nevadia vyssie otacky, ako tak to taha do 4000. cervene pole zacina pri 5000.

Ja sa snazim radit tak aby som po preradeni mal minimalne 1600, ale optimum je aspon 1700, vtedy auto uz je tiche a neduni, nerezonuje. A spotreby sa neboj rozdiel pri vyssich otacka oproti nizsim je zanedbatelny, hlavne ked si predstavis, ze zbytocne nenamahas, zotrvacnik, dpf a nerezonuje ti auto, setris interier (vrzganie).

Kludne to to vytoc o 200 - 300 otacok vyssie, motoru neuskodis, ani nizsie otacky pri studenom motore nie su naj, Stale je dobre drzat auto v otackach, kedy ma optimalny krutiaci moment ze ked potrebujes zrychlit, tak motor je schpny tahat. (1600 - 1700) a preraduj pri 2500.

V skratke 50 chod max na 3ke, bude rad, ze mas manual, automat sa permanentne snazi drzat auto pod 1500, cize na 50 ma zaradenu 6tku.


Naposledy upravil wolvee dňa 13.11.2015 09:25, celkom upravené 1 krát.
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (26)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 924
Nabehané: 5 dní 17 hod 41 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 13.11.2015 09:23   
Tak ale ked zryvhlujem pozvolna kludne mozem aj pri 1500 otackach ...ale ked chcem predbiehat tak podradujem otacky cez 2000 a vtedy moze ist plny plyn .. neviem ake ho*** by pri otackach nizsich ako 1500 tlacilo plny plyn
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1866)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17438
Nabehané: 2 mes 28 dní 22 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.11.2015 09:55   
Samozrejme že môžeš,ale dobre nerobíš,teda motoru určite nie.Ale na to prídeš aj sám cez peňaženku
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (415)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15690
Nabehané: 22 dní 14 hod 10 min
PríspevokZaslal: 13.11.2015 10:57   
motoru je uplne jedno ci radis pri 2200rpm dalsi tazsi prevod alebo ci pri 2500rpm. Dokonca aj STUDENEMU motoru je to uplne jedno. Jedine co ho zaujima je :

1) nesmies prikladat totalne studeny motor po nastartovani. Olej, mazanie, atd.
2) otacky nie su dolezite, ZATAZ je dolezita.

K bodu 2 : ked pojdes 1700rpm a tlacis pedal na polovicu alebo viac, na podlahu (ides hore kopcom, zrychlujes a podobne), robis VSETKYM komponentom daleko viac zle ako ked podradis na lahsi prevod a motor "vytocis" na 2500rpm na ktorych rovnako zrychlujes.

Proste sa neboj tych zasranych ciselok 2000, 2400, 2800, to nie je ZIADNY PROBLEM. Zacni sa bat pri 3500, lebo to je v dnesnej premavke zbytocne - a nemusis sa bat kvoli motoru ale kvoli tomu ze niekoho zabijes.

A takym tym blbcekom co jazdia na 1200, 1300, 1400, 1500rpm, takym sa neda dopriat nic ine len servisne naklady s tym spojene.


PS : neplati ze cim vyssie otacky tym vyssi tlak turboduchadla. Kludne mozes ist na 2700rpm v rezime ciastocneho stlacenia plynu (vymyslim si 30%, cize vymyslim si ides na tretom prevode 75km/h na useku kde je povolenych 80km/h) a turbo bude tlacit zase si vymyslim 1800 mBar tlaku, pojdes rovnomerne s udrzovanim rychlosti. Kdezto ked pojdes na piatom prevode 1700rpm a pritlacis to lebo budes niekoho chciet obehnut, vtedy tomu turbu pribijes 2600mBar a zrychlenie bude slabsie/horsie akokeby si to na tretom prevode trosku posteklil, kde ti tlak turba vyleti len na vymyslim si 2200mBar.

Cele je to trosku komplikovane, ale vobec neplati ze cim mensie otacky, tym lepsie motoru a vsetkym komponentom robis. Taketo nikdy nebolo a ani nebude.
Citovať
Sliedic
VIP člen - Veyron (451)
Sir
Založený: 18 máj 2004
Príspevky: 7416
Nabehané: 3 mes 20 dní 5 hod
Bydlisko: Slovak Banana Republic
PríspevokZaslal: 13.11.2015 12:22   
Jazdi medzi 2000-2500 otáčok (už po preradení) a motor sa Ti odvďačí dlhou životnosťou. Na C5-ke je prevodovka ideálne sprevodovaná. V meste jazdím vždy na 3 prev. stupni a to pri 50km/h je rovných 2000 otáčok. Pri 90km/h je na 5 stupni 2000 otáčok, na 6 stupni len 1500. Preto jazdím na 5st. Pri 110km/h je na 6 stupni 2000ot. a pri 130km/h 2500ot. Výborne sprevodované.
_________________
Nechci byť človekom, ktorý je úspešný, ale buď človekom, ktorý za niečo stojí.

Toyota Avensis II. 2.0 VVTi A/T 433.000km
Citroen C5 II. 2.0 HDi M/T 306.000km
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1866)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17438
Nabehané: 2 mes 28 dní 22 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.11.2015 14:28   
mp3 ...Ĺubo je to na pochvalu,už iba keby ľudia chápali písaný text
Asi niektoré veci nie sú jasné,alebo sa pletie ich význam.Asi klúčové slovo je zaťaženie.Preradením na nižší stupeň klesá,na vyžší stúpa.Preto ak ide niekto v meste na 3 pri nízučkých otáčkách (1500 a pod) ,tak keď ide predbehnúť tak tomu motoru to ozaj pekne osolí.Zaťaženie v momente potlačenia pedálu plynu do podlahy je velké,ak by to urobil pri 4 st. tak je brutálne.To mysliaci človek neurobí.
Pre dnešné diesle platí...zabudnúť režim plných otáčok,používať len do max - 10%
Jazdiť svižne,tj vždy ak sa dá použiť 2 aj 3 st,automaticky platí 2
Automat škoda komentovať,kto chce kam,pomôžte mu tam.Zabil by som somára čo ho tá myšlienka napadla
Citovať
YxoYpsilono
Obľúbený člen - Bawo (86)
Založený: 14 august 2008
Príspevky: 2767
Nabehané: 3 dní 21 hod 31 min
PríspevokZaslal: 13.11.2015 14:30   
Ono ta 1,6 TDI je skutocne drsne sprevodovana. Jazdit s tym po meste je tazko.. Na dialnicu je to naopak idealne - 140 na tempomat a ide sa..
Ale samozrejme, nahanat sa s tym neda
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia