Vznik mikročastíc v oleji
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 19.01.2011 00:28 Zdieľať na Facebook
Vznik mikročastíc v oleji
Zdravím, dopočul som sa že motor je proti vznikajúcim časticiam v oleji chránený zmagnetizovanou výpustnou šróbou na spodku olejovej vane.
Vraj je tam taký silný magnet, že nedovolí tým vzniknutým časticiam víriť v oleji. Je na tom niečo pravdy?
Vraj je tam taký silný magnet, že nedovolí tým vzniknutým časticiam víriť v oleji. Je na tom niečo pravdy?
-
- Príspevky: 597
- Dátum registrácie: 17.01.2006 16:00
- Bydlisko: SR (E&W) Zdieľať na Facebook
...dopočul som sa že motor je proti vznikajúcim časticiam v oleji chránený zmagnetizovanou výpustnou šróbou na spodku olejovej vane... ...vraj je tam taký silný magnet, že nedovolí tým vzniknutým časticiam víriť v oleji....
Ja som napriklad pocul, ze ten silny magnet niekedy ani nedovoli vymenit olej v agregate, lebo sa neda uvolnit šruba na vani. Musi sa odmagnetizovat a az potom. Je to pravda ?
Ja som napriklad pocul, ze ten silny magnet niekedy ani nedovoli vymenit olej v agregate, lebo sa neda uvolnit šruba na vani. Musi sa odmagnetizovat a az potom. Je to pravda ?
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Dopočul si sa voľačo divnô.
V oleji - motorovom, sa zvyčajne dajú nájsť drobné úsady (niečo ako kal) ktoré sa tam dostanú tak, že olej spláchne zo stien valcov drobné spálené čiastočky, prípadne sa v oleji vysegregujú a zhlukujú iné nečistoty. Tieto úsady ale nijako nereagujú na žiaden magnet.
Okrem toho sa do oleja môžu dostať čiastočky kovu (ocele), ktoré vznikajú oderom pri chode motora, prípadne ak sa jedná o väčšie kúsky kovu, tak to už je havarijný stav, keď sa voľakde volačo odlamuje. Takéto kúsky sa k tomu magnetu prilepia.
A je to obvykle kúsok obyčajného magnetu, žiaden zázračný magnet.
A samozrejme, drobné kovové čiastočky, vzniknuté oderom hliníka, bronzu, mosadze, t.j. kovov, ktoré sa v motoroch tiež hojne vyskytujú, tie žiaden magnet nezachytí.
V oleji - motorovom, sa zvyčajne dajú nájsť drobné úsady (niečo ako kal) ktoré sa tam dostanú tak, že olej spláchne zo stien valcov drobné spálené čiastočky, prípadne sa v oleji vysegregujú a zhlukujú iné nečistoty. Tieto úsady ale nijako nereagujú na žiaden magnet.
Okrem toho sa do oleja môžu dostať čiastočky kovu (ocele), ktoré vznikajú oderom pri chode motora, prípadne ak sa jedná o väčšie kúsky kovu, tak to už je havarijný stav, keď sa voľakde volačo odlamuje. Takéto kúsky sa k tomu magnetu prilepia.
A je to obvykle kúsok obyčajného magnetu, žiaden zázračný magnet.
A samozrejme, drobné kovové čiastočky, vzniknuté oderom hliníka, bronzu, mosadze, t.j. kovov, ktoré sa v motoroch tiež hojne vyskytujú, tie žiaden magnet nezachytí.
-
- Príspevky: 3798
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 311
- Dátum registrácie: 02.06.2009 21:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
...a v motoroch samozrejme tiež: http://www.mitsubishiclub.cz/forum-tema ... -cjo-95938
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 13.04.2009 19:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 761
- Dátum registrácie: 07.07.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 13.04.2009 19:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 270
- Dátum registrácie: 14.03.2009 17:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 13.04.2009 19:24 Zdieľať na Facebook
toyot niečo mi hovor o tých veľkostiach filtra... keď som mal ešte renault tak mi v autodieloch dal 3x menší filter ako bol pôvodný... vraj, že "tlaky má ale rovnaké" na nové auto možno áno ale nie na starého vydýchanca čo má pol milióna za sebou na olejoch a filtroch sa najviac šetrí... lebo to nepočuť... v zákrutách to nebúcha ani nieje vôľa v riadení... nech si každý do nového filtra pri výmene naleje čistý olej a porovná si váhu s tým starým potom ho hneď prejdú reči, že ten filter ešte meniť netreba...
-
- Príspevky: 536
- Dátum registrácie: 25.06.2007 12:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 183
- Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08 Zdieľať na Facebook
Ahoj, (nechcem zakladať duplicitnú tému poctivo som použil vyhladávanie) tak ako to je s tými magnetmi ja mám 2.0 hdi/tdci/D 100kw a veru neviem o žiadnom magnete nenašiel som ani výpustný šrób s magnetom a ani olejový filter s magnetom a ani neviem o tom že by tam niekde bol... (a mám na mysli zachytávanie v motorovom oleji)
či tieto (nové) po miléniu nepotrebujú magnety na špony ? alebo máme také dokonalé olejové filtre že to zachytia ?
fotku som si požičal z mitsubishi fora
[img]https://www.pinf.sk/ihost/d/1567183023-1705992001.jpg [/img]
či tieto (nové) po miléniu nepotrebujú magnety na špony ? alebo máme také dokonalé olejové filtre že to zachytia ?
fotku som si požičal z mitsubishi fora
[img]https://www.pinf.sk/ihost/d/1567183023-1705992001.jpg [/img]
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
V motori magnet nepotrebujes.Myslim v tejto dobe.Vyroba je tak presna ze neake kovy v oleji su minimalne.A z cerpadla ide olej do filtra az potom do systemu motora.Musel by si olejovy filter rozobrat aby si videl ze su aj castice kovu zachytene vo filtri.
Prevodovky filter nemaju a aby sa castice kovu stale nemotaly v kolesach tak preto byva na vypustacom srobe magnet.
Prevodovky filter nemaju a aby sa castice kovu stale nemotaly v kolesach tak preto byva na vypustacom srobe magnet.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných