Vzduchove brzdy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
Vzduchove brzdy
Cavte, idem robit bakalarku na temu vzduchovych brzd.
Zaujimalo by ma,preco vlastne existuju Aku maju vyhodu oproti kvapalinovym. Pretoze vzduch je stlacitelny a preto si myslim,ze maju dlhsi nabeh brzdenia, su asi 2x zlozitejsie, tym padom vacsi predpoklad na poruchui,drahsia udrzba, potrebuje to velky zasobnik vzduchu, potrebuje to kompresor,ktory je pohanany od motora a teda,ubera to vykonu motora, v zime-hlavne kedysi-to moze zamrznut, kvapalina sa lepsie vytesnuje ako vzduch atd. Jedinu vyhodu vo vzduchu vidim v ekologii.
Preco sa teda davaju hlavne do nakladakov,busov,vlakov.... vzduchove brzdy? Cim je to dane?
Zaujimalo by ma,preco vlastne existuju Aku maju vyhodu oproti kvapalinovym. Pretoze vzduch je stlacitelny a preto si myslim,ze maju dlhsi nabeh brzdenia, su asi 2x zlozitejsie, tym padom vacsi predpoklad na poruchui,drahsia udrzba, potrebuje to velky zasobnik vzduchu, potrebuje to kompresor,ktory je pohanany od motora a teda,ubera to vykonu motora, v zime-hlavne kedysi-to moze zamrznut, kvapalina sa lepsie vytesnuje ako vzduch atd. Jedinu vyhodu vo vzduchu vidim v ekologii.
Preco sa teda davaju hlavne do nakladakov,busov,vlakov.... vzduchove brzdy? Cim je to dane?
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 20.12.2010 18:06 Zdieľať na Facebook
U vlakov sú brzdy bez tlaku vzduchu zabrzdené a vzduchom sa odbrzduju, co je jednoduchsie poprepajat vozne hadicami a natlacit vzduch ako kvapalinu. Neviem si predstavit aby HDV malo natlacit kvapalinu do 13-tich voznov a aj vzduch rychlejsie vyfuci ako kvapalina a tak nabeh je tam naopak rychlejsi.
-
- Príspevky: 1747
- Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
- Bydlisko: ZH
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
Hydraulikou by si tazko dosahoval potrebny tlak a zdvih brzdovych valcekov. Staci si predstavit velkost jednotlivych komponentov pri aute ktore vazi 1,2t a trebars autobusu ktory ma 12t... Na oko zlozitejsia vzduchova sustava je jednoduchsia.
Pri spajani pripojneho vozidla moze prist k uniku vzduchu - alebo kdekolvek v sustave moze vzniknut netesnost. Ak by takato netesnost vznikla v hydraulickom systeme, tak amen... kompresor dokaze drobny unik vykompenzovat a auto zastavis... no a isto este vela dovodov...
Pri spajani pripojneho vozidla moze prist k uniku vzduchu - alebo kdekolvek v sustave moze vzniknut netesnost. Ak by takato netesnost vznikla v hydraulickom systeme, tak amen... kompresor dokaze drobny unik vykompenzovat a auto zastavis... no a isto este vela dovodov...
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 17.08.2009 21:57 Zdieľať na Facebook
Ono hlavný dovod pre pouzivanie vzduchovych brzd je asi ich vacsia ucinnost oproti kvapalinovym. Predstav si ze vzduchove brzdy brzdia uplne odlisnym sposobom ako kvapalinove. Vzduchova brzda ked nema tlak je zabrzdena, ked dojde k natlakovaniu tak sa odbrzdi. Minimum na odjazd je tusim stale 4 atm. Teda vzduch prekonava silu pruzin v brzdovych klucoch, ktora je priamoumerna sile ktoru dokaze vzduchova sustava pomocou tlaku vyvinut. Teda vzduchova brzda v podstate brzdi znizovanim tlaku v brzdovej sustave pomocou pedalu, co je akoby vypustaci ventil. Na druhej strane su vzduchove brzdy bezpecnejsie. Ked ti napriklad na aute nahle ujde vzduch, auto sa samo zabrzdi. To iste plati napriklad pri vlekoch, ked sa odtrhne oje, roztrhne sa aj vzduchova hadica a prives automaticky brzdi. Radim ti najskor si nastuduj ako vzduchova brzda funguje, potom zistis preco a kde sa pouziva.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Vzduch je vzduch....pri častom pripájaní a odpájaní je jednoduchšie odpájať vzduch ako kvapalinu...aj kvôli nečistotám , aj kvôli nepatrným únikom ktoré tak či tak vznikajú na hydraulických rýchlospojkách pri pripájaní a rozpájaní.
Vlak má tlakovzdušné brzdy, ktoré sú ovládané pomocou zmeny tlaku v priebežnom potrubí...A teda pri roztrhnutí vlaku vyfučí priebežné potrubie a brzdy začnú brzdiť tlakom vzduchu z pomocných vzduchojemov ktoré sú na každom vagóne...Samozrejme že to je zložité celý ten systém ...
A možno že pri autách je v tom aj trocha zotrvačnosti, A aj to, že nakoľko musí byť zachovaná kompaktibilita medzi starším a novým či už autom alebo prívesom....
Vlak má tlakovzdušné brzdy, ktoré sú ovládané pomocou zmeny tlaku v priebežnom potrubí...A teda pri roztrhnutí vlaku vyfučí priebežné potrubie a brzdy začnú brzdiť tlakom vzduchu z pomocných vzduchojemov ktoré sú na každom vagóne...Samozrejme že to je zložité celý ten systém ...
A možno že pri autách je v tom aj trocha zotrvačnosti, A aj to, že nakoľko musí byť zachovaná kompaktibilita medzi starším a novým či už autom alebo prívesom....
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1086
- Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
- Bydlisko: LM Zdieľať na Facebook
neviem si predstavit ze by boli kvapalinove brzdy na kamionoch,pripojich prives a dalej co?to by si musel zakazdym odvzdusnovat,lebo zavzdusnene kvapalinove brzdy to ake keby si ani nemal,a za kazdym odvzdusnovat?to by bolo zcestne,minule som vozil na mane a ked som capol na tie brzdy tak amen,skoro sme vyleteli oknom,to audina mi tak nebrzdi
A4 3.0Tdi 2013 180kw
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1086
- Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
- Bydlisko: LM Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 19.09.2009 18:41
- Bydlisko: Bardejov Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
To sa nedá porovnávať s posilňovačom, aký je použitý u hydraulických bŕzd.
Jednoducho sú výkonné členy vzduchotlakovej sústavy dimenzované na pracovný tlak vzduchu v okruhu, aby bol zabezpečený dostatočný brzdný účinok. To nie je posilňovač, ale to je jeho základná funkcia.
Posilňovač je u hydraulických bŕzd inštalovaný preto, že hydraulikou by sa pri tých konštrukčných pomeroch ako sú brzdy zhotovené, nepodarilo vyvinuť dostatočný brzdný účinok len tlakom nohy na pedál.
A s tým únikom vzduchu a hxdraulickej kvapaliny to je 100 percentná pravda.
Jednoducho sú výkonné členy vzduchotlakovej sústavy dimenzované na pracovný tlak vzduchu v okruhu, aby bol zabezpečený dostatočný brzdný účinok. To nie je posilňovač, ale to je jeho základná funkcia.
Posilňovač je u hydraulických bŕzd inštalovaný preto, že hydraulikou by sa pri tých konštrukčných pomeroch ako sú brzdy zhotovené, nepodarilo vyvinuť dostatočný brzdný účinok len tlakom nohy na pedál.
A s tým únikom vzduchu a hxdraulickej kvapaliny to je 100 percentná pravda.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní