Vyššia rýchlosť znamená menej nehôd?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Padrino
- Príspevky: 5326
- Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
- Bydlisko: Wild Wild West Zdieľať na Facebook
Vyššia rýchlosť znamená menej nehôd?
http://auto.pravda.sk/doprava/clanok/31 ... a-to-dani/
čo si myslíte Vy?Dáni tvrdia, že vyššie rýchlostné limity prispievajú paradoxne k zníženiu vzájomnej rýchlosti medzi najpomalšími a najrýchlejšími vodičmi. Preto je menej predchádzaní a menej nehôd.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
V prvom rade je to o tom aby tie rozdiely v rýchlosti medzi autami na jednej ceste boli čo najmenšie, čiže tam kde je 90km/h sa nemajú vodiči plantať 70km/h pokiaľ na to nie je dôvod.
Tento problém spôsobujú vo veľkej miere vodiči, ktorý neustále jedným okom sledujú aktuálnu spotrebu (inak by sa každá téma ohľadom výberu vozidla natočila aj o spotrebe)
V prvom rade by mali v EÚ schváliť aby údaj o aktuálnej spotrebe palubný počítač neukazoval, kľudne postačí celkový priemer a dojazd
Tento problém spôsobujú vo veľkej miere vodiči, ktorý neustále jedným okom sledujú aktuálnu spotrebu (inak by sa každá téma ohľadom výberu vozidla natočila aj o spotrebe)
V prvom rade by mali v EÚ schváliť aby údaj o aktuálnej spotrebe palubný počítač neukazoval, kľudne postačí celkový priemer a dojazd
-
- Alfík
- Príspevky: 1997
- Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41 Zdieľať na Facebook
v TG par serii dozadu bol host nejaky panko z dopravneho uradu a bavili sa o znizeni rychlosti na nejakom useku...
predtym tam bola rychlost 110 km/h, teraz nejaka 90ka, efekt to malo taky, ze sa znizil rozdiel v rychlosti, jazda je plynulejsia a napriek znizeniu maximalnej rychlosti trvala cesta tym usekom kratsie...
cize by som to zhrnul tak, ze MPR nema vplyv na bezpecnost, ale rozdiel rychlosti.. cim nizsia, tym bezpecnejsie a plynulejsie
predtym tam bola rychlost 110 km/h, teraz nejaka 90ka, efekt to malo taky, ze sa znizil rozdiel v rychlosti, jazda je plynulejsia a napriek znizeniu maximalnej rychlosti trvala cesta tym usekom kratsie...
cize by som to zhrnul tak, ze MPR nema vplyv na bezpecnost, ale rozdiel rychlosti.. cim nizsia, tym bezpecnejsie a plynulejsie
-
- Padrino
- Príspevky: 5326
- Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
- Bydlisko: Wild Wild West Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 12.01.2014 19:59 Zdieľať na Facebook
Podľa môjho názoru na ten článok je možno pravda to že vyššia rýchlosť sa rovná menej nehôd v austráli v de ale na sk! Šak my na to nemáme proste cesty díri sú všade. S SR by to spravila tak že tam kde teraz jazdíme 90 by dali napríklad 130 km/h ale by sme museli mať diaľničné známky. A to radšej nech je tá 90 Kh/h. A je svätý pokoj na niektorých úsekoch je aj to veľa
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Pre takéto názory sa na SVK nesmie zvyšovať MPR. Tam , kde chýba elementárna znalosť fyziky, tam to už lieči len prikladanie hliny na hruď, poprípade drevený spacák...P.S.Ideálne, ked ide sám, vtedy sa tých 160-170 km/h javí ako úplne ideálna rýchlosť.
P.s.: jazdím takmer denne KE-PO po tej sprepytujem "dialnici".
Tam na niektorých miestach je aj 130km/h veľa. A to tam ešte múdre hlavy chceli onoho času dať 160km/h...
-
- Alfík
- Príspevky: 1997
- Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Zasa netvrdme že sa nedá jazdiť po určitých úsekoch daleko rýchlejšie ako je tam povolené, trebárs aj po D1 nie je problém ísť 150km/h bez nejakého rizika, problém skôr je že tam nie je ani tých 130km/h po celom úseku a v ktorúkolvek hodinu
Druhý problém som tu spomínal milion krát, tupci čo jazdia pod limit a nemajú na to jeden dôvod okrem spotreby
Ked som bol jednoho času v DE a asi dva týždne som behal po okolí Gelsenkirchenu, tak tam dokázali všetci jazdiť plynule, skrátka zo semaforu sa všetci rozbehli normálnym tempom, nikto nešliapal na krk, ale ani nikto sa nerozbiehal slimačím tempom, vyšlo sa mimo "obec" automaticky každý pridal na 90km/h, nie že dvaja na 90km/h a další len na 70km/h...
Toto u nás jednoducho chýba...
Kruhové objazdy kapitola číslo dva, kto jazdí TN dobre vie ako dokážu zapchať autá výpadovku z TN smer Laugaricio a všetko len preto, lebo cez ten kruháč sa ponúkajú a velkoryso dávajú prednosť aj autám čo vošli do kruháča na protilahlej strane. Skrátka inde vo svete prejdu pri rovnakej situácii tri autá na SK prejde jedno, potom že je zácpcha 1km ...
Druhý problém som tu spomínal milion krát, tupci čo jazdia pod limit a nemajú na to jeden dôvod okrem spotreby
Ked som bol jednoho času v DE a asi dva týždne som behal po okolí Gelsenkirchenu, tak tam dokázali všetci jazdiť plynule, skrátka zo semaforu sa všetci rozbehli normálnym tempom, nikto nešliapal na krk, ale ani nikto sa nerozbiehal slimačím tempom, vyšlo sa mimo "obec" automaticky každý pridal na 90km/h, nie že dvaja na 90km/h a další len na 70km/h...
Toto u nás jednoducho chýba...
Kruhové objazdy kapitola číslo dva, kto jazdí TN dobre vie ako dokážu zapchať autá výpadovku z TN smer Laugaricio a všetko len preto, lebo cez ten kruháč sa ponúkajú a velkoryso dávajú prednosť aj autám čo vošli do kruháča na protilahlej strane. Skrátka inde vo svete prejdu pri rovnakej situácii tri autá na SK prejde jedno, potom že je zácpcha 1km ...
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
je to presne o tom ako tu niektorí povedali. Rozdiel v rýchlosti. To je alfa a omega celého úspechu. Preto aj keď tomu pustím žilou tak vždy keď niekoho dobieham, spomalím aby rozdiel nebol veľký. Robil som to za komančov keď 130ka bola už letecká rýchlosť a robím to dodnes. Dovolím si ísť aj cez 200 no nie okolo auta čo ide 130 alebo menej.
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
nie je to nic nove, ze menej buzeracie znamena viac slobody a zodpovednosti..
Priklady:
1. uvedeny clanok
2. jedno taktiez mesto na severe, kde zrusil komplet znacky (googlite) a napocudovnanie komunistov - nehody poklesli, lebo jednoduch ludia sa nespoliehaju na znacky a semafory a davaju si pozor..
3. brutus obmedzenia v Britanii - ktore prinieli prd - obmedzenia rychlosti, obmedzenie drzby zbrane (nemozes tam mat pri sebe ani vreckovy nozik..)
Jediny problem je v tom, ze stat nechce nechat zbrane a slobodu obcanom - lebo by lahko predstavitelia vedenia statu skoncili v Ilave (v tom lepsom pripade), pripadne by boli Harmanizovani.
Takze ja uplne verim tomu, ze menej cestne buzeracia prinesie viac bezpecnosti. Kto nesuhlasi - je hnusny komunista.
Priklady:
1. uvedeny clanok
2. jedno taktiez mesto na severe, kde zrusil komplet znacky (googlite) a napocudovnanie komunistov - nehody poklesli, lebo jednoduch ludia sa nespoliehaju na znacky a semafory a davaju si pozor..
3. brutus obmedzenia v Britanii - ktore prinieli prd - obmedzenia rychlosti, obmedzenie drzby zbrane (nemozes tam mat pri sebe ani vreckovy nozik..)
Jediny problem je v tom, ze stat nechce nechat zbrane a slobodu obcanom - lebo by lahko predstavitelia vedenia statu skoncili v Ilave (v tom lepsom pripade), pripadne by boli Harmanizovani.
Takze ja uplne verim tomu, ze menej cestne buzeracia prinesie viac bezpecnosti. Kto nesuhlasi - je hnusny komunista.
-
- Príspevky: 1747
- Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
- Bydlisko: ZH
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Toto je australská diaľnica
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... tralia.jpg[/img]
... a toto tam jazdí
[img]http://www.bankoboev.ru/images/MTIyMDEw ... _train.jpg[/img]
Jediné čo na australských diaľniciach spôsobuje nehody je únava a kengury.
A Dáni zvýšili maximálnu rýchlosť z 80 km/h na 90 km/h a zo 110 km/h na 130 km/h tak neviem čo tu točíte o nejakej rýchlosti na slovensku keď si len porovnáte kvalitu ciest v Dánsku a na Slovensku.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... tralia.jpg[/img]
... a toto tam jazdí
[img]http://www.bankoboev.ru/images/MTIyMDEw ... _train.jpg[/img]
Jediné čo na australských diaľniciach spôsobuje nehody je únava a kengury.
A Dáni zvýšili maximálnu rýchlosť z 80 km/h na 90 km/h a zo 110 km/h na 130 km/h tak neviem čo tu točíte o nejakej rýchlosti na slovensku keď si len porovnáte kvalitu ciest v Dánsku a na Slovensku.
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 27.07.2010 11:40 Zdieľať na Facebook
Zdravím
pamätám si časy, keď na slovenských cestách nebola obmedzená rýchlosť, ani v noci v dedinách... , fantázia. viem - momentálne viac áut, rýchlejších, rozbité cesty, ale stálo by za uváženie sa k tomu vrátiť. pretože, keď je dnes niekde 90- tka každý sa snaží ísť 90 a viac, aj tí čo na to nemajú auta a schopnosti o vyšších rýchlostiach ani nevravím. pokiaľ by bola rýchlosť neobmedzená, každý by išiel ako by vedel, niekto 70, iný 200 a pokiaľ má človek trocha pudu sebazáchovy tak by rýchlo prišiel na to, ako rýchlo dokáže ísť. pre mňa osobne je obmedzenie rýchlosti obmedzovanie osobnej slobody a v podstate ju 70% vodičov nedodržuje, len plnia štátnu kasu, aby bolo na pánske huncútstva
pamätám si časy, keď na slovenských cestách nebola obmedzená rýchlosť, ani v noci v dedinách... , fantázia. viem - momentálne viac áut, rýchlejších, rozbité cesty, ale stálo by za uváženie sa k tomu vrátiť. pretože, keď je dnes niekde 90- tka každý sa snaží ísť 90 a viac, aj tí čo na to nemajú auta a schopnosti o vyšších rýchlostiach ani nevravím. pokiaľ by bola rýchlosť neobmedzená, každý by išiel ako by vedel, niekto 70, iný 200 a pokiaľ má človek trocha pudu sebazáchovy tak by rýchlo prišiel na to, ako rýchlo dokáže ísť. pre mňa osobne je obmedzenie rýchlosti obmedzovanie osobnej slobody a v podstate ju 70% vodičov nedodržuje, len plnia štátnu kasu, aby bolo na pánske huncútstva
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 66 neregistrovaných