vysoke napatie z reglera

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tiborr1
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.08.2015 08:13
Zdieľať na Facebook

vysoke napatie z reglera

Príspevok od používateľa tiborr1 »

Pri aktualnych mrazoch odmieta spolupracovat autobateria(auto obcas vypisuje ze je vybita, a pri startovani velmi poklesne napatie). na baterii som nameral cca 12,2V bez zataze.
zapojil som "nabijacku" teda skor regulovany zdroj s obmedzenim prudu. napatie som nastavil na 14,5V a po pripojeni baterie obmedzil prud na 2A. po par minutach ale prud poklesol asi na 0,4A a drzal sa tak dlhodobo.
ked spustim motor tak sa bateria nabija napatim asi 14,9-15V, co sa mi zda privela, ale pri pridani plynu napatie viac nestupne (i ked je mozne ze je obmedzne prudom tecucim do baterie)
je toto bezny stav, alebo je to len tym ze je to merane pri teplotach -15 az -10 stupnov?
samotna bateria ma asi 12 mesiacov a povodna mala asi 5 rokov.
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Nabíjacie napätie je max 14.4 V. Od 14.5 V vyššie už začína batéria plynovať a to nieje pre ňu dobré. Ak sa toto deje dlhšie akb odíde. Prioritne by som sa zameral nato. Ak chceš zistiť či je akb v poriadku tak dnes som to opisoval už v jednej téme (asi 3 dozadu) mrkni ak ťa to zaujíma ----- toto platí pre olovené akumulátory.
Nepíšeš aké máš auto a to je v tomto prípade dosť dôležité. Pretože napr. nové fordy (presný typ ani od ktorého roku ti nepoviem), taktiež to nemusí byť jediná značka, ale má nastavené dobíjacie napätie na 14.5 až 14.8 V Ale ! Je nutné použiť kalciový akumulátor nie klasický. Kalciový znesie až 14.8 a nabíja sa trošku vyšším napätím než klasika. Každopádne tebou spomínaných 15 V mi príde trošku veľa.
tiborr1
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.08.2015 08:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tiborr1 »

auto je renault megane
myslim ze bateria chemicky nezvladne take napatie. je tam bezny oloveny akumulator.
asi bude treba vymenit regulator aj s bateriou. regulator je za cca 25eur + bateria.
auto som kupoval pred par mesiacmi tak budem dufat ze tento problem malo dlhodobejsie a este tyzden vydrzi kedze auto budem este potrebovat.
a keby je bateria vyskratovana tak by pri nabijani mala vacsi prud, a nie maly. myslim
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Skus premerat dobijanie inym voltmetrom,mozno ukazuje viac.Pripadne zmeraj pre porovnanie dobijenie na inom aute ako bude voltmeter ukazovat.
tiborr1
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.08.2015 08:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tiborr1 »

na inom aute 12,20 / 14,52 (auto je dlhsie odstavene)

este to skontrolujem po dlhsej ceste. mozno je to naozaj vsetko len zimou, kedze pri zime sa elektrika lepsie vedie, a tym sa moze napatie zvysit (druhe merane auto je ine..)

teraz "nabijam" 14,5V/ max.260mA bez obmedzenia prudu.
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Úprimne si myslím, že v zime problém nebude. Reglér musí regulovať max napätie či je -15 alebo +30.
tiborr1
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.08.2015 08:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tiborr1 »

nebude to take lahke.
regulator je COM - computer controlled.
tiborr1
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.08.2015 08:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tiborr1 »

bolo to sposobene zimou. akumulator bol tak zmrznuty ze pri 14V sa este nenabijal. asi po 40km jazdy bolo napatie z alternatora uz "len" 13,4V, takze 15V z regulatora je asi bezny (v pripade COM regulatora a v zime).
nabijacky musia potom davat vyssie napatie ako 14,5v (v zime).
takze funguju skor ako prudovy zdroj s napatim bezne okolo 15V (kratkodobo)
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

Vela aut ma dobijanie pri vyssom napati ktore sa par minut po starte musi ustalit bud na 14,0v alebo 14,5v - podla toho treba kupovat bateriu. Ca bude pri 14v nedobijat, ne-ca pri 14,5v prebijat. Prejavi sa to po case znizenou zuvitnostiu. 12,2v je dost malo. Treba taku castejsie dobit este PRED studenym startom, vzdy ak auto stoji viac nez den bez startu alebo dlhsej jazdy. O nieco jej to predlzi zivot.
martincichy
Príspevky: 5446
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

tie dve desatiny volta, ktoré tu riešite v týchto zimných podmienkach sú úplne nepodstatné. je to aj chyba samotného meracieho zariadenia.

v labáku pracujem s technikou za státisíce eúr a robí to chyby v povolených odchýlkach (aj kalibrácia má odchýlku a je na to papier)

je potrebné si uvedomiť, že aj taký voltmeter je nastavený pri teplote +20°C.

Obyčajný teplomer, ktorým si doma meriate telesnú teplotu má odchýlku plus mínus 0,1°C až 1 °C podľa výrobcu...
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Presne ako pise Martin, chlapi, slysite travu rust... :-)
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

Slovenska veda nech je aka je, velmi jednoducho postav vedla seba napr. Focus ii a favorita, vezmi hocaky tester hoci aj z lidlu, oba nastartuj, mozes merat aj 20x, na jednom ti ukaze 14v, na druhom 14,5v v priemere urcite, moze obcas skocit o desatinu. Podobne nabita a vybita bateria.
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Ja by som nic nemeral, lebo ak tomu clovek nerozumie stopercentne,tak bude len spekulovat...
Nabil by som bateriu, po startovani skusil ci nie su teple kontakty na baterii, starteri, pripadne na ukostreni. Ved ak tomu spravne rozumiem, ziadny iny problem ako chybova hlaska sa neobjavil...
tiborr1
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.08.2015 08:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tiborr1 »

Ako som pisal nove regulatory su na COM, takze pri starte mozu mat asi 15v, a po case napatie klesa ako som pisal aj na menej ako 12,5v tak uz len preto sa neda porovnavat favorit s novsim autom.
dalej pri mojom teste mi v zime akumulator pri 14,4v dobijal zdroj prudom len cca 150mA
to je vsetko v poriadku, ale teraz by ma zaujimalo ako to funguje v starsich autach v zime kedze na vystupe je napatie pevne do priblizne 14,2v a pri tom napati sa bateria este nedobija (teda ta moja nie).
jusuf
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 01.04.2008 12:51
Zdieľať na Facebook

Dobijanie

Príspevok od používateľa jusuf »

Tiaz mam podobny problem,mam chevrolet aveo 2012,start stop system a AGM baterku 70Aph.Pri nastartovani a presune cca 15km mam 15v.Potom klesne na 14,8 az 14,9.
Po dlhsych tratiach nad 30km uz klesne aj na 13.1.
Tak neviem ci ani mne nerobi problem regler, baterka je nova,auto na pocitac,aby prijalo baterku a toto mi ukazuje.
Ma niekto podobne skusenosti?Ci si RJ reguluje takto vysoke napetie?

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: milok a 87 neregistrovaných