Vysoké denné teploty varovanie SHMU

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Vysoké denné teploty varovanie SHMU

Príspevok od používateľa trucker694 »

V dňoch 26.júna až 5.júla 2019 vydal SHMÚ výstrahu 3.stupňa pred nebezpečne vysokými teplotami. Zároveň varoval vodičov aby dbali na bezpečnosť detí a zvierat v uzatvorených vozidlách, neodporúčajú pobyt na slnku, treba najsť tieň, klimatizovanú miestnosť. Ale vodič kamiónu a autobusu, ktorý musí robiť na betónovom parkovisku bezpečnostnú prestávku mimo bydliska bez nezávislej klimatizácie vo vozidle tam spomenutý nie sú! Nezávislá klima je vraj módny doplnok vozidla,ktoré vytvára zisk majiteľa sediaceho v klimatizovanej budove. :3c90:
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

a že prečo niet šoférov... hen včera som v KE videl autoškolu autobus a nieže mladík ako študent ale človek po 50-tke.... no ono to asi nebude také ružové - robota v kamione nebola nikdy med lízať, pamätám keď ešte fungovali colnice na chlapíkov vredárskej konštitúcie s cigou v hube a ťapkami na nohách ako zliezajú s tými papiermi z kamiona... nezávidím hlavne ich rodinám, sám by som to robil len chvíľu.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Kolko % MKD nieje vybavenych nezavislou klimou, alebo maju zakazane pouzivat vstavanu?
Je zvlastne, ze na ine blbosti, co sa tyka vycackania tahaca, kabiny sa peniaze najdu, na klimu nie.
Zrovna tak na rozne asistencne systemy, no na tu nez. klimu nie?
Ale aj ja sklanam hlavu pred nimi, co sa tyka tych teplot. V zime pomoze bufik, no leto, slnko?
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ak by bol dotiahnutý do konca kontajnerový systém, ktorý sa snažili zaviesť už komunisti. Tak by žiadnu klímu nebolo treba. Veškerá preprava materialov na železnicu a posledných max.20km na návese.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Prepac, ale skutocne si neviem predstavit hodiny za volantom v teplote cez 35 stupnov, kde v aute je teda cez 38.
Iste, previest si prdel 20 km, so stiahnutym oknom moze byt, ale tym to konci.
logan668
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 10.05.2014 21:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa logan668 »

Mal som tu moznost, jazdit trochu s tahacom a navesom . Boli to nove auta, ale prve co odislo, boli klimatizacie. V Rusku to vela nevydrzalo a firma to opravit nedala. Este stastie, ze tie tahace mali na streche spojleri a na prednych oknach slnecne clony , tak sme si na tie horucavy nejak zvykli. Naucili sme sa osprchovat s 2 litrami vody.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Chlapi neriešim klimu v aute automatickú alebo mechanickú, ale NEZÁVISLÚ KLÍMU, ktorá sa používa počas povinnej bezpečnostnej prestávky, vtedy keď vodič má oddyxhovať spať pred alebo po jazde mimo domaceho parkoviska. Stojí vozidlo na betónovom parkovisku pri ČS vedľa dialnice, a cez deň je 35°C, a musí vodič TIR alebo bus spať, lebo večer ide na ďalšiu jazdu, vtedy je nezávislá klíma nevyhnutnosť.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

mastik29 napísal:Kolko % MKD nieje vybavenych nezavislou klimou, alebo maju zakazane pouzivat vstavanu?
Je zvlastne, ze na ine blbosti, co sa tyka vycackania tahaca, kabiny sa peniaze najdu, na klimu nie.
Zrovna tak na rozne asistencne systemy, no na tu nez. klimu nie?
Ale aj ja sklanam hlavu pred nimi, co sa tyka tych teplot. V zime pomoze bufik, no leto, slnko?
95% nemá nezavislú klímu
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

lubos zimovcak napísal: Celkom pomáha vatu do ucha a stiahnuť okno, teda, keď som sám.

Tak hej, v tej chvíli sa zdá že to pomôže.
Ale potom keď budeš starší, si budeš aj pri teplom počasí nosiť košeľu s dlhými rukávmi a ke´d pôjdeš spať, ľavé rameno si dobre voľačím zakryješ, lebo inak by si sa zobudil na bolesť.
Viem o čom hovorím, sám som si kedysi pripadal náramný frajer, keď som mal ľavú ruku opretú o spodok otvoreného okna.
Ale inak je to 100% pravda s tou nezávislou klímou na odstavených kamionoch. V týchto teplách to musí byť o život.

A čo sa týka farby auta, pokiaľ slnko svieti dlhšiu dobu, tak je úplne jedno akou farbou je kabína lakovaná, prehreje sa na rovnakú teplotu, bolo to nie raz preukázané praktickými skúškami
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

lubos zimovcak napísal:Klímu používam minimálne, môže byť vonku hocikolko.
A tu som.
Netreba kupovať čierne kraksne a v koži. :40bd:
Inokedy píšeš rozumne, tak neviem, čo má tento tupý príspevok znamenať... To, že v aute prežiješ bez klímy má akože znamenať, že je v poriadku, keď niekto dochne celý deň v kabíne za obrovským čelným oknom? To akože naozaj nepoznáš rozdiel medzi prehrievaním interiéru osobáku a kabíny autobusu alebo kamiónu? Nikdy si si nevšimol rozdiel medzi čelnými oknami?

Vždy som hovoril, že súčasťou autoškoly na vodičák B by mala byť aspoň hodinová jazda s autobusom aj kamiónom - aby aj amatéri vedeli, o čom to je a podľa toho sa aj na cestách správali.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

lubos zimovcak napísal:Predstav si, že jazdím aj v 12 tonke, aj keď popravde, iba po okolí, tak hodinku v kuse.

V nákladnom je menej teplo, lebo nemá sklonene čelné sklo. V modrej je na zdochnutie, v bielej v pohode.

Ide o to, či náhodou si viac neskodime klímou, než bez nej. :4012:
Lubo, klíma počas jazdy nad 35 stupňov, dovtedy ventilátor na nohy, päť cm otvoriť pravé okno a strešné. Takto to robím už roky.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Nastupim, naladim 22 stupnov a idem cez 20 hodin.
Nikdy som nemal pocit, ze by ma malo trafit pri vystupovani.
Nedavno, koli poruche som to absolvoval bez klimy. Vonku cez 30.
Zachranili to brufenky a vela vody, inak by mi hlavu rozdrapilo. Jo, a este som musel aj spat, inak by som to nedal.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

trucker694 napísal:Chlapi neriešim klimu v aute automatickú alebo mechanickú, ale NEZÁVISLÚ KLÍMU, ktorá sa používa počas povinnej bezpečnostnej prestávky, vtedy keď vodič má oddyxhovať spať pred alebo po jazde mimo domaceho parkoviska. Stojí vozidlo na betónovom parkovisku pri ČS vedľa dialnice, a cez deň je 35°C, a musí vodič TIR alebo bus spať, lebo večer ide na ďalšiu jazdu, vtedy je nezávislá klíma nevyhnutnosť.
Čo povedal Pišta Lakatoš ?

Ak niečo nemaš čo potrebuješ , tak si to kúp... :3c90:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

https://www.youtube.com/watch?v=jxRNQlyCfQk :4012: trucker este aj zimnu bundu si mozes dat
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
karo69
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 06.09.2018 14:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karo69 »

Tak verím, že aj vodiči majú klimatizované autá, kamoš robí kamionistu jazdí na staršom kde klíma nie je, ale on si kúpil takú malú mobilnú klímu a je spokojný :) Ja by som to nikdy nerobil, nie kvôli teplu ale celkovo pre mňa to je jedna z najťažších prác.

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných