983 593
inzerátov
Pridať inzerát

Vysledky rozboru motoroveho oleja

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Citroen fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 153
Nabehané: 3 dní 12 hod 32 min
Predmet: Vysledky rozboru motoroveho oleja PríspevokZaslal: 12.10.2018 20:01   
Citroen DS4 1,6 HDI 82kW.

Zdravim Vas vospolok.

Iba sa s Vami chcem podelit o informaciu z vysledok rozboru motoroveho oleja na mojom aute. Rozbor bol urobeny akreditovanou skusobnou a bolo na nom najazdene 15 000km. Vsetky hodnoty boli v norme az na jednu (oder Fe) ale ta nesuvi so samotnym olejom. Mnozstvo zeleza v oleji bolo mierne nad normou, ale to moze byt zapricinene tym, ze som v tom case riesil prelis olejovej vane, kde stale zostavalo cca 3dl oleja a pri odbere vzorky som dostal vonku aj tento zvysny olej.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (343)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3810
Nabehané: 14 dní 9 hod 55 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 06:19   
Dôvod rozboru oleja??
Koľko máš km?
Kvôli záruke??
To nie je pracovný stroj..., Či??
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 153
Nabehané: 3 dní 12 hod 32 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 10:49   
Dovod rozboru? Chcel som vediet aky vplyv ma moj interval vymeny oleja na jeho kvalitu a dalsia vec pre ktoru som sa rozhodol dat vyjazdeny olej na analyzu su katastrofalne vysledky rozboru oleja u mojich dvoch kolegov jazdiacich na motoroch 1,2 a 1,4 TSi. Cize nie je dovod ten, ze mam nejaky problem s motorom, ale hlavne zvedavost. Nie, nie je to pracovny stroj, je to moje osobne auto, na ktorom jazdim a ktore som v uvode spomenul.Najazdene mam 83 000 km.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (343)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3810
Nabehané: 14 dní 9 hod 55 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 11:08   
83.000 km je akurát zabehnutý motor...
Tie rozbory oleja sú ok.
Citovať
vsevetko
Nová tvár - Trabanto (9)
Založený: 19 marec 2017
Príspevky: 120
Nabehané: 9 hod 24 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 11:32   
@Sprtos Popíš prosím viac o tých katastrofálnych výsledkoch 1.2 1.4 TSI.
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 153
Nabehané: 3 dní 12 hod 32 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 11:40   
No nemam pri sebe ich protokoly,tam to je pekne rozpisane aj s hodnotami, ale cela pointa je v tom, ze do oleja sa im dostava benzin,hlavne v chladnejsich dnoch a v zime, co malo priamy vplyv na viskozitu oleja a tym padom aj na samotne opotrebenie motora (vysoky obsah kovov) Jednoducho niekolko poloziek v oleji bolo nad limitom a skusobna vyhodnotila olej ako nevyhovujuci a odporucila okamzitu vymenu...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2096)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18850
Nabehané: 3 mes 12 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.10.2018 12:04   
Nie je možné oddeliť problematiku oleja od mechanizmu ktorý ten olej maže.Hypoteticky ten istý olej v atmosferickom benzinovom,priamovstrekovom benzinovom,plynovom,dieslovom staršej generácie,dieslovom CR a PD by sme otvárali vždy samostatnú tému a problematiku.Vyťaženie oleja,ale aj špecifické podmienky práce motorov a tým aj podmienky mazania,to je obrovské spektrum a zle dopadne ak niekto nezoberie do úvahy tie rozdielnosti.Asi by každý skôr pochopil o čo sa hrá pri olejoch,ak by videl vedla seba koliesko reťaze ktoré sa zmestí do zápalkovej krabičky a vedľa tiež koliesko reťaze dvojradové s priemeron stredného kalerábu.Sú veci v motore ktoré sú nesmierne namáhané alebo zaťažené desnými tlakmi,namáhané strihom a pod. a to nemá šancu zodpovedať žiaden test.Na to dáva odpoveď iba 200-300 tis km a výsledok motora,jeho stavu.Aj za dodržania všetkých predpísaných intervalov a návodov,sa u jedného motora po 300 tis nachádzajú základné komponenty motora v pôvodnych rozmeroch a iná skupina pohonu je vybehaná,oválna a končí.
Určite že podobný rozbor dáva zaujímavé odpovede,aj určitý obraz.Len porovnávať je nutné iba veci ktoré sú porovnateťelné.
U Tsi musí každého technicky trochu zdatného človeka napadnúť a teda sa pýtať čo je ten základný rozdiel.Nastreknúť palivo ešte v saní,čo dovoluje jeho odpar kým dôjde k zápalu alebo nastreknúť palivo pod vysokým tlakom s podmienkou že to musí byť urobené dokonale atomizované,časované,zavírené,rozvrstvené (bohatosť) aby palivo nezmývalo olejový film.A ešte pracovať zo širokým spektrom bohatosti zmesi,to všetko dobre odkontrolovať a dobre riadiť....a zobrať do úvahy dôsledky...a odpoveď vylezie aj sama.
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 153
Nabehané: 3 dní 12 hod 32 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 12:33   
Urcite plny suhlas s prispevkom mhlavateho s jednou malickou poznamkou. Netrufol by som si porovnat kvalitu vyjazdeneho oleja u motora TSi
a HDi, pretoze je to cisty blud. Rovnako ako je cisty blud povedat, ze olej Total je lepsi ako olej Castrol alebo olej Elf je lepsi ako olej Shell.Kazdy motor je iny, kazdy motor ma svoje specifika, svoje kriticke miesta a je to naozaj neporovnatelne. Ak som ale spomenul motory Tsi mojich kolegov tak len preto, ze je urcite zle ak po cca 500 a 5000 km je olej zrely na vymenu. Je to ciste len informacia, ktoru som pustil do eteru a jej cielom nie je porovnavat, lebo to sa naozaj neda.Iba ma zaujimal vysledok.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2096)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18850
Nabehané: 3 mes 12 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.10.2018 15:05   
V tom si rozumieme myslím celkom dobre.Téma týkajúca sa oleja nekončieva nejakým zosúladenm hladísk alebo poučením pre väčšinu čitatateľov,pretože mne z neznámeho dôvodu má slovensko asi najviac odborníkov na oleje a potom bývajú tie rozličné a protichodné názory viac na škodu ako na užitok.V podstate platí že úplné minimum ľudí si vie veci pospájať a stáť na pevnej zemi bez bludov reklamy a vplyvu hlupostí z internetu kde nikto neberie do úvahy (alebo nerozlišuje) či niečo preberá od špičkového odborníka alebo úplného magora.
Citovať
anonymous-astra
Nová tvár - Trabanto (14)
Založený: 31 máj 2015
Príspevky: 78
Nabehané: 23 hod 37 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 17:15   
A kde si to daval robit? Ja som take zhanal pri poslednej vymene oleja, ale nic rozumne (na osobne auto, nie nejaka megazakazka na 30 strojov) som nenasiel.
Citovať
zaklik
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 25 august 2011
Príspevky: 51
Nabehané: 3 dní 7 hod 47 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 19:02   
Ahoj, zamýšľal som sa nad prelisovanim tej vane, kupoval si nejaký prípravok ? ak áno , kde? Trebalo to nahriat? Chcel by som to urobiť v dohľadnom čase .
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (212)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1728
Nabehané: 7 dní 4 hod 31 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 20:39   
Dobre napísaný rozdiel priamy nepriamy vstrek a zrejme by to chcelo hlavne dodať že v prípade nepriameho vstreku budú nároky na olej zrejme trošku iné ako v prípade priameho. Aj čo sa týka "kvality" aj čo sa týka výmenných intervalov aj čo sa týka zahriatia motora pred "nakladaním" a asi aj aditivácie paliva.
Bohužiaľ ostáva sa zmieriť s tým že priamyvstrek a turbo je tu. Taký motor mi čochvíľa pribudne takže riešim zábeh, typ oleja - LSPI probém, VIF benzín a dumám nad lpg.
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (212)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1728
Nabehané: 7 dní 4 hod 31 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 20:48   
anonymous-astra napísal:
A kde si to daval robit? Ja som take zhanal pri poslednej vymene oleja, ale nic rozumne (na osobne auto, nie nejaka megazakazka na 30 strojov) som nenasiel.


- ono to totižto u bežného auta postráda ekonomický zmysel lebo cena rozboru sa v podstate rovná cene nového oleja. Takže nebudem predsa posielať olej z nejakého mpi do labáku a radšej urobím jednu výmenu navyše.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2096)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18850
Nabehané: 3 mes 12 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.10.2018 20:55   
Rozdiel - nepriamy a priamy vstrek benzínu.Sú to síce rýdzo technické veci a radový motorista sa môže o ne zaujímať,ale tiež mu to nemusí hovoriť vonkoncom nič.Ale..máme tu fórum a nie je pasení kôz,takže čitatel by nemal patriť k tým,čo im je to všetko zásadne šumafuk,salám-banán.
Ak je dôvod aby nejaký motor mal Lambda sondu v obrovskom rozsahu merania,už to dáva tušiť že pôjde o beťársky palivový menežmnet ktorý s takou škálou palivovej zmesi pracuje.To že pracuje a používa ju,znamená ale ešte jednu maličkosť,palivo treba zapáliť,a to aj v prípade zmesi keď rozum hovorí že je už nezapáliteľné.A to zase značí o tom,že sú použité "beťáriny" aby to predsa šlo.Ale to iba tak na okaj ak sa niekomu veľmi žiada premýšlať.
hyundai...to je vcelku tak,s tým ide súhlasiť.Ale,sú na svete aj "zvedavý" ľudia čo na vec pozerajú z úplne iného uhla a vďaka ich zdielnosti sa človek aj kadečo dozvie.
Citovať
celerb
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 24 október 2007
Príspevky: 148
Nabehané: 16 hod 36 min
PríspevokZaslal: 14.10.2018 07:07   
Sprtos, v akých podmienkach, mesto- okreesky? sa odjazdilo tých 15 000 km a kedy došlok výmene? Klasika rok, alebo olej bol v motore dlhšie, kým sa urobili tie km? Čo má viac vplyv na degradáciu oleja, samotné starnutie oleja v motore, alebo mazanie bežiaceho motora, kde sa predpokladá +-nemenná teplota oleja.
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Citroen fórum