868 657
inzerátov
Pridať inzerát

Vypnutie motora počas Diagnostiky

   Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
uere
Založený: 20 jún 2013
Príspevky: 32
Nabehané: 19 hod 54 min
Predmet: Vypnutie motora počas Diagnostiky PríspevokZaslal: 22.01.2018 16:00   
Zdravím, skúšali sme robiť logovanie na pasate b5 81kw. Po logovaní som ešte počas jazdy zatvoril okno s logovaním, odpojil sa (v programe) od RJ. motora (01) a auto zhaslo počas jazdy. Teraz sa nedá naštartovať. Točí ale nechytí. Aký môže byť problém? Je to náhoda alebo to má nejaký súvis s tym ze som zatvoril okno logovania a odpojil sa od RJ?

Robilo sa to na VDSke 17. So štartom pred tým nebol nikdy ziadny problém. Logovanie sa robilo kvôli tomu ze poslednú dobu vypína turbo.

Potom som skúšal pozrieť pamať závad je tam iba chyba tlaku turba kt. tam bola aj pred tým, v mernýnch hodnotách normalne ukazalo všetko ciže diagnostika komunikuje s RJ. Len to nechce nastartovať.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (203)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5984
Nabehané: 3 mes 7 dní 14 hod
PríspevokZaslal: 22.01.2018 18:50   
nikdy sa nevypina program pocas jazdy.najprv sa vypne motor a tak kabel.teraz nic skus odpojit baterku na minutku mozno ze sa umudri.
Citovať
uere
Založený: 20 jún 2013
Príspevky: 32
Nabehané: 19 hod 54 min
PríspevokZaslal: 22.01.2018 20:20   
Je rozdiel vypnuť počas jazdy (napr. 50 km/h) a vypnuť pri volnobehu kedy motor beží na volnobeh no auto stojí ?

Ak v tom rozdiel je tak to beriem...ale ak je to jedno či auto stojí alebo ide, by mal byť podľa mna postup taký že sa najprv odpojim v programe od riadiacej jednotky na kt. som pripojený (v mojom prípade to bol motor - 01 ) Nasleduje vypnutie zapalovania (odstavenie motora) a následne odpojim diagnostický kabel so zásuvky.

Ak sa mýlim opravte ma rád sa poučím.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (203)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5984
Nabehané: 3 mes 7 dní 14 hod
PríspevokZaslal: 22.01.2018 21:33   
ved tam pises ze auto zhaslo pocas jazdy.co ak skocili rozvody.ale zrazu sa pise ze na volnobehu.hmm ja co mam soft mne pise vypnite zapalovanie ak zadam ze chcem vypnut program.
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9657
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 23.01.2018 06:57   
Nemohlo to ovlyvnit nic na tej riadiacej jednotke kedy a ako to vypnes ci pocas jazdy, na volnobehu alebo ak motor stoji.
Citovať
denek
Založený: 31 január 2017
Príspevky: 29
Nabehané: 1 hod 39 min
PríspevokZaslal: 23.01.2018 08:47   
nemalo by sa to, ale tiez si nemyslim, ze by to malo nejaky vplyv na RJ
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (567)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10281
Nabehané: 3 mes 26 dní 18 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 23.01.2018 08:56   
pri kodovani/zapise do jednotky keby zhucalo verim srandy kopec, alebo keby sa ten kabel dostal do volakeho skratu, resp elektricka chyba v pripojeni, tiez mozes volaco odpalit
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 23.01.2018 09:25   
Nie,to nemá s danou vecou nič,toto sa tisíckrát urobilo,dokonca sa stalo že padla baterka notebooku,to je len časová zhoda že sa stalo vtedy.Prakticky vždy sa človek po logovaní odpojí,ja napr ako dovoluje premávka idem na krajnicu a rýchlo urobím v tom horúcom stave blocmap všetkých hodnôt a znova navolím merané hodnoty ktoré ma zaujímajú a nechám bežať len tak že potom hodím okom po obrazovke.Väčšinou tak sa sleduje 013 kanál v mestskom režime,pri 1500 ot kanál zamrzne a teda poslednú hodnota ostane dlho viditeľná,teda do doby kým klesnú ot pod 1500 a znova sa rozbehne.Veď tieto veci sa bežne a prakticky vždy robia.Ak keď kábel je továreň,neviem či niečo mení na veci ak by sa v hentom prípade použila čína,to je otázka na cvira.
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9657
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 23.01.2018 12:40   
Nema dovod pocas takychto prac nerobi ziadnu zavaznu vec, ktora by zasahovala priamo do nejakych zavaznych funkcii RJ. Ak je hlavica aj cina a nie "dobra" nebude komunikovat s niecim, nebude podporovat funkciu lebo hardverovo to nesplni ale nevie rozhodit RJ odpojenim. Bezne sa to robi dnes som takto odpojil 2x Audi vcera Passat pocas chodu motora sa zavrel program a hotovo, bezne pri niektorych testovacich funkciach napr. pri MB zacne na volnobehu po krokoch dviha otacky a pri urcitych zrazu sama diagnostika zhasne motor a pokracuje v praci, pocas prac nie raz je nastartuj motor vypni motor znova nastartuj motor vsetko pocas prace na diagnostike to je uplne bezna zalezitost. Ono tie diagnostiky nie su priamo spojene od hlavice do riadiacej jednotky idu cez siete cez vselijake komunikacne brany a nestane sa to ani ked mam jednotku pripojenu priamo. Ina vec je ako Bajo spomenul kodovanie a programovanie to je ina kapusta. Kodovanie su v podstate pocas zapisov sekundove zalezitosti ale ani tam by nemalo dojst k poklesu napatia a pri programovani je to hotova "katastrofa" tam musi byt vsetko pripravene a zabezpecene na 100% a hlavica uz musi byt ok lebo to vie narobit paseku, dostane jednotku do modu ak to neprebehne korektne, ak dojde k poklesu napatia akoby bola bez softveru alebo popripade nekorektne nahra uz jej "startovaciu sekvenciu" a potom to uz je mozne, ze softver nebude vediet s jednotkou komunikovat a musi sa pouzit softver, ktory sa pouziva prakticky vo vyrobe aby to dal dokopy alebo sa musi vyziadavat speci softver, ktory vie dostat jednotku spat do zivota. Pri klasickej diagnostike a klasickych diagnostickych funkciach nie je dovod aby nieco jednotke ublizilo. Ked sa napr. na Passate robi oprava na zadnych brzdach /elektronicka rucna/ a otvoria sa brzdy cez diagnostiku vtedy ostane v pamati jednotky, ze bol prikaz prevedeny cez diagnostiku a ostane jednotka v mode, ze su brzdy v servisnom rezime a musia sa zavriet a urobit zakladne nastavenie cez diagnostiku inac nebudu funkcne ale o tom je tiez ulozeny zaznam v pamati RJ, ze sa to musi urobit. Navyse takyto passat je este stary system tam v podstate by mu nemalo uz vobec nic hrozit ohladom takychto softverovych krokov. Chybu by som hladal inde ako v tom, ze bola odpojena hlavica alebo softver pocas chodu motora aj ked v podstate mozne je vsetko ale pocas chodu motora sa uplne bezne odpajaju hlavice, programi, vypinaju pocitace absolutne ziaden problem.

Moze dojst aj k situacii, ze aj ked bude diagnosticky system najoficialnejsi a oficialne pouzivany a neviem co tak moze dochadzat k problemu pocas programovania alebo uvedenia do prevadzky urcitej jednotky v urcitom systeme a ked vznika problem tak k nemu existuju aj oficialne riesenia, ze ak sa problem vyskytne musis poodpajat niektore RJ v aute aby to zacalo fungovat ok ale aj tak moze byt problem a vtedy uz komunikujes priamo so zavodom co dalej, alebo musis diagnosticku hlavicu prepojit este cez inu vec aby vykonala pracu lebo priamy spoj nefunguje su veci a veci, ktore su okolo.
Citovať
uere
Založený: 20 jún 2013
Príspevky: 32
Nabehané: 19 hod 54 min
PríspevokZaslal: 23.01.2018 20:23   
Páni ďakujem potešili ste ma. Išlo o to že s VCDSkou sa len učím pracovať a s tým pasatom fakt nebol nikdy problém. v podstate sme chceli logovať ale ani to nieje možné lebo je to upravené a šmýka spojka čiže ani "logovanie" nebolo nijak drastické, chcel som iba pozrieť rozdiely na pozadovanom a aktualnom tlaku turba kedže mu ho vypína. A vyzerá to tak ze je brutálna náhoda že akurát ked som zatvori okno resp. sa odpojil od jednotky - 01 tak niečo kľaklo a motor zhasol.

Momentalne je to u mechanika uvidíme čo s tým je dám vedieť.
Ďakujem ešte raz. :)
Citovať
uere
Založený: 20 jún 2013
Príspevky: 32
Nabehané: 19 hod 54 min
PríspevokZaslal: 26.01.2018 14:25   
Takže páni passat o5 štartuje, mechanik povedal ze bol zablokovaný immobilizér.

Vraj immo a RJ spája jeden kábel a ten dalej vedie do diag. zásuvky.

Je možné že ak mám nejaký nekvalitný čínsky kábel že práve ten narobil šarapatu ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.01.2018 16:10   
Či to je možné je,ťažko povedať,nech sa vyjadria softvérový mágovia či je čína schopná zabiť immo.Každopádne mne sa nič podobné síce nepodarilo,zato zom zabil tri káble počnúc 10,7-čkou a končiac 16,8 -kou,všetko číny.Keďže človek je blbec,a múdre si necháva nakoniec,kúpil sa RossTech a je pokoj.A človek sa aspoň dozvie,čo všetko tá poondiata čína nevie vôbec urobiť.Ale ešte som od nikoho nepočul (zatiaľ) že zabil immo diagnostikou.
Naštastie EDC15 prvých Tdi sú odblokované za pár sekund úplne triviálnym spôsobom,keď mi to pri výmene RJ raz jeden chlap ukázal,ma skoro rachlo,pár sekund a išlo na novú RJ.
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9657
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.01.2018 17:35   
Na tych autach bude k-line ostatne jednotky su takisto k-line a do diag zasuvky ide jeden k.line kablik.

Aj u MB napr. je jednoduche vyriesit start error dajme tomu u starych co mali tento problem. Vsetci posielaju jednotky s immo plus kluce, vytahuju z toho softvery a odpisuju immo a neviem ako vsemozne to riesia a da sa to vyriesit cez diagnostiku rychlo a jednoducho :)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.01.2018 18:52   
Tak ono kadečo ide,ale skasnúť 100 éčiek za immo off (resp prispôsobovačku novej RJ) a je to hotové než odložíš kabát,to predsa nik nebude trúbiť do sveta.Je to cena za to že vieš,x krát som ju aj ja zaplatil,je to ok.V 2005 som musel zaplatiť odťahovku do maďarska lebo na SVK nebolo človeka čo by dal dokopy v jednom aute iná spínačka s klúčmi,druhý modul imma,z iného auta RJ,z ďalšieho auta tacho a menené ABS. Maďar to poslal asi po 8 hodinách späť a dodnes ide (moje auto) perfektne.Kúpil som ho nové rozmlátené za pár halierov,tak sa vyskladalo z toho čo kde bolo,a v tej dobe nebolo tu nič,všetko bolo naťahané z kladna a Glivíc
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika