Vypínanie LPG pri 1/2 obsahu nádrže

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

nio194
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24.04.2008 22:17
Zdieľať na Facebook

Vypínanie LPG pri 1/2 obsahu nádrže

Príspevok od používateľa nio194 »

Pekný deň prajem. Potrebujem poradiť. Vždý pri cca polovičnom stave plýnovej nádrže mi prepne z plynu na benzín bezdovodne. opätovné prepnutie nieje možné. Deje sa to prevažne po dlhšej jazde, výpnutí motora, opatovnom naštartovaní a po cca 1-2 km jazdy prepne z LPG na benzín. Deje sa to pravidelne. Akonahle dotankujem, bezí to na LPG bez problemov. Solaris dynamic MB A 170. Dakujem za akukolvek radu.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

obavam sa, ze jedina zmysluplna rada bude, aby si navstivil servis :-\, snad to nechces opravovat sam ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tento problém tu už niekedy bol preberaný, ale ako vraví Bajo ,treba ísť do servisu. Je potrebné nastaviť nejaký tlak len už neviem aký , ale to je jedno lebo sám to nespravíš :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

nio194, problém ktorý popisuješ je spôsobený tým že systému od polovice nádrže nie je dodávaná kvapalná fáza plynu. Spôsobené to môže byť tým že na multiventile ktorý je namontovaný v nádrži nastala porucha a sosiak ktorý má sať z dna nádrže kvapalnú fázu plynu sa uvolnil a siaha do polovice nádrže. Ty vyjazdíš kvapalnú fázu a od polovice prúdi len plynna fáza plynu a to je málo na prevádzku motora. Toto považujem za najmenej pravdepodobné a malo to slúžiť na vysvetlenie toho úkazu. Druhá možnosť je taká že ten ktorý robil prestavbu pootočil multiventil keď ho montoval do nádrže tak aby mal lepší prístup k jeho vývodom a uľahčilo mu to prípojenie. Pootočením došlo k tomu že sosiak nieje opretý o dno ale je vyššie ale ani toto asi nieje podľa mňa tvoj prípad. Takéto výtvory sa dejú zriedkavo. Uvádzaš že je to v aute MB A170 , tam je myslím rezerva v kufri umiestnená šikmo a to je asi tvoj prípad. Nádrž je osadená šikmo ako rezerva a pootočená tak že ti stále ostáva v nádrži plyn.
Napíš či ti to robí od začiatku alebo až po nejakom servisnom zásahu , skontroluj ako je umiestnená nádrž , mala by byť vodorovne. Poloha a umiestnenie nádrže je dôležité, inak to može spôsobovať takéto haluze.
roberto311
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 05.06.2012 20:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa roberto311 »

Ahoj ja som mal ten isty problem uvolnil sa sosak a spadol do nadrze do polovice to islo a potom uz nie tak ze odporucam vypustit plyn a rozmontovat plavak ked to vies, ked nie tak servis.
nio194
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24.04.2008 22:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nio194 »

Dobrý podvečer. Môj problém nastal až po cca 40 tisic km. Nádrž mám namontovanú na šikmo z dôvodu, že som chcel 65 l nádrž. Inak by tam vošla max. 35 l nádrž vodorovne. Dnes napr. pri cca polovičnom objeme nádrže to spadlo, cca 5 krát som to manuálne prepol naspať na plýn a naskočilo to. Normálny dojazd mám cca 730-760 km na plnú nádrž, pri cca 350-400 km to začne padať a sem tam sa to podarí prehodiť naspať na LPG a dojazdiť do uplneho výprázdnenia nádrže. V piatok som v servise, ale každá rada dobrá. Dakujem
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

stagba, vidiet, ze sa vyznas :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

nio194, len taká maličkosť- Mercedes A má približne 15 palcové kola a preto do priestoru rezervy by sa mala zmestiť nádrž max. rozmerov 650/250 (priemer/výška)a tá má celkový objem 65l. To aj píšeš . Plní sa na 80% svojho objemu , reálne okolo 50l plynu. Toto 80% naplnenie zabezpečuje multiventil za predpokladu že nádrž je umiestnená tak ako má, a to vodorovne. Je to z bezpečnostných dôvodov, konkrétne kvôli rozpínavosti plynu v závislosti od teploty. Možno ti už v lete rachol v aute zapaľovač. Nemusiš ho položiť ani na prístrojovku, stačí na sedadlo. :-) aj v ňom narástol tlak. Píšeš že na plnú prejdeš okolo 750km , ak to prerátam tak máš na tých 50l fantastickú spotrebu 6,6l plynu na 100km alebo nádrž naplníš úplne a potom s tými 65 litrami je spotreba 8,6 čo je reálnejšie na to Áčko. Takže poistka 80% naplnenia nefunguje kvoli šikmého uloženia nádrže alebo sa pokazila alebo je znefunkčnená zámerne. Ak už budeš teda v tom servise, tak si daj aj toto skontrolovať :-).
nio194
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24.04.2008 22:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nio194 »

Reálne tankujem cca 46-51 l LPG a tankujem až po prepnutí z Lpg na benzín( po každej plynovej nádrži aspoň 15-20 km na benzín). Podla P.P priemer za posledných 25 tisic km je 5,6 l(benzínových). V piatok uvidíme, na LPG mám ešte záruku 16 mesiacov.
nio194
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24.04.2008 22:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nio194 »

Zdravím. Po diagnostike v servise odhalili vadný 3 a 4 vstrekovač a nejakú hodnotu vysokého tlaku, ale zabudol som čoho konkrétne sa to týkalo. Nádrz mám umiestnenú šikmo, ventilom smerom dozadu( sosiakom smerom k zadnému náraznik). Sám som mu povedal(ďakujem za radu), či nedochádza k pri poloprázdnej nádrži k nasávaniu plynnej fáze. Povedal, že treba otočiť nádrž opačne, alebo sosiak predĺžiť tak, aby bol v najnižšom bode nádrže. Systém je stále v záruke. Poradte niečo? čim začať? Výmeniť vstrekovače( 3 a 4) plus filter kvapalnej fázy? Alebo otočiť nádrž? Nejde mi totiž do hlavy, ako je možné, že 30tisic km sa nič nedialo( vzhladom k polohe nádrže) a momentálne je problém. Z môjho pohladu, ak mam stav cca 30 % plynu, ráno naštartujem, prejdem 100 km bez problémov, odstavím, po 15-30 min opäť naštartujem, ale následne po cca 1-2 km jazdy po prepnutí na LPG začne dusiť a prepne to na benzin. Ak ho necham ostavené 3-4 hod, opäť bez problémov a vyjazdím to až do prázdna. Včera tento jav nastal aj pri plnej nádrži, 50 km jazdy, 20 min ostavení a opatovnom naštartovaní. Mne to pripadá, ako keby sa niečo upchávalo a po čase opäť spriechodnilo. Dakujem za akukolvek radu
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

Problém nevyjazdovania kvapalnej fázy plynu z nádrže vzhľadom na jej natočenie musíš mať odzačiatku, to je fakt! To že sa to začalo prejavovať až potom čo si s Áčkom nakotúľal 30k km si vysvetľujem tým že si zrejme kľudný vodič, auto veľmi nevytáčaš a aj regulátor bol nový a dokázal lepšie pokrývať od cca pol nádrže potreby motora mizerne chudobnou zmesou a ako tak dopĺňal plynom systém ktorého tlak nepoklesol pod cca 500-600 mbarov , na túto hodnotu minimálneho pracovného tlaku sú koncipované takmer všetky systémy. Potom systém vyhodnotí že sa v nádrži nenachádza plyn a prepína do benzínu. Treba si uvedomiť že plyn v nádrži je kvapalný a pri každej akcelerácii sa odleje k zadnej časti nádrže, k sosiaku , to trocha eliminuje túto poruchu ale len do určitého množstva plynu v nádrži. Pri ustálenej jazde si viem predstaviť že auto dokáže takto s chudobnou zmesou vyjazdiť nádrž. Ďalší negatívny jav je že sa plyn začne odparovať už v nádrži. Tým že odoberáme z nádrže plynnú fázu klesá tlak a plyn sa stále odparuje. Klesaním tlaku klesá aj jeho teplota a stáva sa že sa nádrž v aute rosí, samozrejme že sa s klesajúcou teplotou ten plyn ešte horšie odparuje. Celé zle. Natočením nádrže tak aby multiventil bol v najnižšej časti túto poruchu odstrániš ale zasa nádrž nebudeš plniť na tých 50 litrov lebo 80% poistka bude zaberať skorej. Budeš ju odhadujem plniť na tých cca 30-35 litrov možno aj menej. Riešenie predĺžením sosiaka na multiventile je už svojím spôsobom zasahovanie do tohto bezpečnostného zariadenia. Rozhodni sa, ja v mojej kariére som prestaval niekoľko áčiek, vyrobil som takú konštrukciu a nádrž som uchytil vodorovne. Zvolil som nadrž tak aby nenadvihla plato v kufri s max. možným priemerom a všetko funguje tak ako má, možno s menším dojazdom. Aj priestor pod nádržou ktorý takto vznikol sa dá využiť na odkladanie menej používaných veci.
K vadným komponentom ako vstrekovače a filter sa nebudem vyjadrovať, nemôžu spôsobovať to o čom tu píšem a aj ty ale ak to máš v záruke tak nech majsterko mení keď ťa to nebude stáť ani cent. Pomohlo by vedieť čo za systém ti namontovali do auta.
Určité komponenty určitých systémov majú svoj servisný interval napríklad dobré vstrekovače Valtek typ 30. Vhodné je ich repasovať a nastaviť mikrometrom každých cca 50k km. Stojí to pár € a fungujú ďalej. Sú dobré, spoľahlivé a využíva ich viacero systémov.
Ostatné nedostatky podľa tvojich indícii neviem posúdiť bez diagnostiky a skúšobnej jazdy. Ale môže to byť množstvo súvislostí s inými poruchami a nielen na lpg ale autom ako takým.
Nazdar
nio194
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24.04.2008 22:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nio194 »

Mám namontovaný systém Solaris dynamic. Co by bolo ako najrozumnejsie riesenie? Iná menšia nádrž umiestnená vodorovne? Súčastná asi nepojde umiestniť horizontálne. Je pravda, dnes po cca 400 km som zdvihol pláto a nadrž jemne namrznutá. Akú najvačsiu nádrž tam natrepem vodorovne? Dakujem
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Ak mas namrazu na nadrzi bude problem v plavaku (multiventile).
Odporucam servis a uvidis...
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

nio194 pokiaľ ti siaha na nádrži námraza potiaľ máš z druhej strany v nádrži kvapalnú fázu plynu a odtial už berieš len plynnú fázu. Ak je plyn takto ochladený prestava sa odparovať. To mi chodili v zime asfaltéri na pumpu meniť dopolovice vyčerpané PB fľaše lebo ked mrzlo a nahrievali horakmi asfaltove pásy tak pri tej teplote sa plyn odparovbal tazko a este k tomu dochadza k poklesu teploty jeho odparovaním tak im prestaly horiet horáky a mysleli si ze sa minul vo PB flasi plyn. V lete tento problem nemaju lebo flase sa ohrievaju od okolitej teploty. Z PB fliaš sa berie zvrchu plynna faza Aj ty odjazdis 100km a ked chces pochvili nastartovat tak to nejde ale ked auto postoji 3-4 hodiny tak to uz zasa ide. Nadrž sa medzitým odmrazila a ohriala na okolitu teplotu a plyn sa zacal znova odparovať. Staci si logicky predstavit ked je nadrz sikmo a vzhladom na natocenie multiventilu pokial asi moze siahat sosiak a pokial bude vysavat kvapalnu fázu.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Ale predtym mu to (vraj) nerobilo. Jedine logicke vysvetlenie je, ze sa odberna trubka uvolnila a odpadla. To sa vsak bezne nestava. Či ?

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných