Vypadavajuci displej a motor Toyota Yaris - SOLVED
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 20.10.2012 08:42 Zdieľať na Facebook
Vypadavajuci displej a motor Toyota Yaris - SOLVED
https://youtu.be/6KoB_NRSRx8
stretol sa niekto s takouto chybou ? problem je ze aj motor vtedy vypadava ako by nedostaval palivo...
ze by skratovana MCU ? alebo zeby alternator vypadaval ?
robi to len pri pridavani plynu v nizkych otackach, pocas normalnej jazdy som nic zvlastne nebadal...
stretol sa niekto s takouto chybou ? problem je ze aj motor vtedy vypadava ako by nedostaval palivo...
ze by skratovana MCU ? alebo zeby alternator vypadaval ?
robi to len pri pridavani plynu v nizkych otackach, pocas normalnej jazdy som nic zvlastne nebadal...
Naposledy upravil/-a worm6666 v 09.10.2020 15:02, upravené celkom 1 krát.
- jaroslavelektro
- Príspevky: 354
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 20.10.2012 08:42 Zdieľať na Facebook
napajanie budikov asi problem nebude. mal som ich uz par krat vybrate - teraz som na nich skusal znizit napatie - prejavuje sa to pohasnutim - a nie hentakym haky-baky preblikavanim vsetkych kontroliek...
problem je ze vynechava zazih - prave v momentoch, kedy takto reaguju budiky dochadza k trhaniu motora lebo vypadava - tazko mi je overit pocas jazdy ci nedojde k zazihu alebo ku vstreku paliva - ale oboje ukazuje na vadne MCU pripadne jeho poruchu
mam to uz relativne vysledovane - spravi to len pri prudsom zosliapavani pedala "plynu" z nizkych otacok
pri beznej jazde sa nic neprejavuje - dokonca ked si davam pozor a z nizkych otacok idem pomalicky a opatrne, vsetko je ok.
ale zajtra idem do Toyoty na hlbkovu diagnostiku - obycajna v servise cez OBD nic neukazala...
alternativa moze byt prebijajuci alternator ? bateria vyzera byt ok - startujem "na brnknutie" klucom. ked som mal slabu baterku minule musel som troska podrzat ako na beznych autach kym to chytilo...
urcite sa ozvem ako dopadla DIAG a napisem nech aj ostatni vedia...
problem je ze vynechava zazih - prave v momentoch, kedy takto reaguju budiky dochadza k trhaniu motora lebo vypadava - tazko mi je overit pocas jazdy ci nedojde k zazihu alebo ku vstreku paliva - ale oboje ukazuje na vadne MCU pripadne jeho poruchu
mam to uz relativne vysledovane - spravi to len pri prudsom zosliapavani pedala "plynu" z nizkych otacok
pri beznej jazde sa nic neprejavuje - dokonca ked si davam pozor a z nizkych otacok idem pomalicky a opatrne, vsetko je ok.
ale zajtra idem do Toyoty na hlbkovu diagnostiku - obycajna v servise cez OBD nic neukazala...
alternativa moze byt prebijajuci alternator ? bateria vyzera byt ok - startujem "na brnknutie" klucom. ked som mal slabu baterku minule musel som troska podrzat ako na beznych autach kym to chytilo...
urcite sa ozvem ako dopadla DIAG a napisem nech aj ostatni vedia...
- jaroslavelektro
- Príspevky: 354
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Obávam sa že v Toy. Servise , pochodíte nepráve najšťastnejšie .
Používam občas toy. diagnostiku a veru zázrak to nieje. >>>
totiž to vynechávanie motora pre OBD2 DTC okolo čísla P030x (0,1,2,3,4) je pomerne od výroby nastavené zhruba viac ako 80 nezapalov na 1000 ot motora. Preto tam nejej DTC ani na základnej ale nebude ani na TOY. diag.
Predpokladám že asi bi bolo najvhodnejšie pomerať to čo som písal + sekundárne napätia jednotlivo , raster , parade.
Vychádzam iba stoho čo ste napísali.
Používam občas toy. diagnostiku a veru zázrak to nieje. >>>
totiž to vynechávanie motora pre OBD2 DTC okolo čísla P030x (0,1,2,3,4) je pomerne od výroby nastavené zhruba viac ako 80 nezapalov na 1000 ot motora. Preto tam nejej DTC ani na základnej ale nebude ani na TOY. diag.
Predpokladám že asi bi bolo najvhodnejšie pomerať to čo som písal + sekundárne napätia jednotlivo , raster , parade.
Vychádzam iba stoho čo ste napísali.
- jaroslavelektro
- Príspevky: 354
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Rušenia
https://postimg.cc/gallery/sGws98J <<<< merania defektného zapaľovania galéria zapaľovania
[img]https://i.postimg.cc/zV6fjgBW/jdce-scren001-Oct-07-20-53.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/F1KsXZk3/jdce-scren002-Oct-07-20-55.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/XXDNjC9h/jdce-scren003-Oct-07-20-55.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/mzLZD3Xx/jdce-scren004-Oct-07-20-56.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/v1dZRw5Z/jdce-scren005-Oct-07-20-57.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/MfXW06Jd/jdce-scren006-Oct-07-20-58.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/zV6fjgBW/jdce-scren001-Oct-07-20-53.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/F1KsXZk3/jdce-scren002-Oct-07-20-55.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/XXDNjC9h/jdce-scren003-Oct-07-20-55.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/mzLZD3Xx/jdce-scren004-Oct-07-20-56.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/v1dZRw5Z/jdce-scren005-Oct-07-20-57.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/MfXW06Jd/jdce-scren006-Oct-07-20-58.jpg[/img]
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 20.10.2012 08:42 Zdieľať na Facebook
super. toto je perfektny tip. toto technikom v servise ukazem ked nic nenajdu
co pouzivate ? aky osciloskop ? ten origo pre auta ? tusim PicoScope sa vola ?
este by som sa mozno opytal ak mozem - kolko je dielik rasteru ? a pouzivate aj nejaku sondu ? ci to merate napriamo ? a kde sa mam pichnut ? viete mi poradit ? ci ozaj rovno na pin 1 a 24 napajania budikov ? tam sa ukazu tie spicky rusenia ? tam by som inak ani deliacu sondu nepotreboval... (dufam)
najhorsie je ze to pri vyradenom "slapani na plyn" urobi len malokedy... nemam valce ako v servise - otazka ci budu ochotni ma tam kdesi nechat s autom nech si skusam jazdu nasucho s pripojenym osciloskopom... lebo za jazdy normalnej by som potreboval druheho cloveka a inverter z 12->230 aby som mohol osciloskop v aute mat - plus neviem ako by som sondu pretiahol do motorovej casti... jako uplna parada ked clovek nema servis
alebo to rusenie je tak caste ze na OSC mi ukaze takmer hned - a len obcas su tie "slehy" take silne ze narusia zapal a tym aj budiky ?
a asi naj otazka - co to sposobuje ? to co mate tie obrazky tam bolo co pricinou ?
dakujem.
p.s. pripadne ak v Toyote budu z toho jeleni, vy mate servis a mohol by som sa u vas zastavit ? len dufam ze nieste na druhom konci republiky a bohvie co bude stat oprava...
co pouzivate ? aky osciloskop ? ten origo pre auta ? tusim PicoScope sa vola ?
este by som sa mozno opytal ak mozem - kolko je dielik rasteru ? a pouzivate aj nejaku sondu ? ci to merate napriamo ? a kde sa mam pichnut ? viete mi poradit ? ci ozaj rovno na pin 1 a 24 napajania budikov ? tam sa ukazu tie spicky rusenia ? tam by som inak ani deliacu sondu nepotreboval... (dufam)
najhorsie je ze to pri vyradenom "slapani na plyn" urobi len malokedy... nemam valce ako v servise - otazka ci budu ochotni ma tam kdesi nechat s autom nech si skusam jazdu nasucho s pripojenym osciloskopom... lebo za jazdy normalnej by som potreboval druheho cloveka a inverter z 12->230 aby som mohol osciloskop v aute mat - plus neviem ako by som sondu pretiahol do motorovej casti... jako uplna parada ked clovek nema servis
alebo to rusenie je tak caste ze na OSC mi ukaze takmer hned - a len obcas su tie "slehy" take silne ze narusia zapal a tym aj budiky ?
a asi naj otazka - co to sposobuje ? to co mate tie obrazky tam bolo co pricinou ?
dakujem.
p.s. pripadne ak v Toyote budu z toho jeleni, vy mate servis a mohol by som sa u vas zastavit ? len dufam ze nieste na druhom konci republiky a bohvie co bude stat oprava...
Naposledy upravil/-a worm6666 v 08.10.2020 11:39, upravené celkom 1 krát.
- jaroslavelektro
- Príspevky: 354
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Xentry ja to vidím tak , že aj najmodernejšia technika zakape na nedostatku medzikusov.
Dnes ma o tom zase presvedťila naša svetová fabrika. Všetky tvoje vedomosti, prax a všetko čo si sa doteraz naučil sú ti na figu ak sa zrazíš s blbcom. Ludská hlúposť, malichernosť a domýšlavosť je to čo nás pochová.
Dnes ma o tom zase presvedťila naša svetová fabrika. Všetky tvoje vedomosti, prax a všetko čo si sa doteraz naučil sú ti na figu ak sa zrazíš s blbcom. Ludská hlúposť, malichernosť a domýšlavosť je to čo nás pochová.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Som neveľmi videl človeka ktorý by kupoval niekoľko tisícový prístroj len pre minutie peňazí.Za tým je minimálne motivácia s tým pracovať,tj osvojiť si potrebné vedomosti.Tu to platí o to viac,že trvá roky kým sa obsluha dotiahne na schopnosti týchto prístrojov a samozrejme zabezpečí k nemu aj všetky doplnky na meranie tlakov podtlakov alebo prúdov,kapacitné či indukčné sondy čo cenu ešte zadupľuje.
- jaroslavelektro
- Príspevky: 354
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
oscilo
Dobrý večer, vidím že sem tam sa tu páčia nektoré obrázky, tak sem pridám ešte niečo, bude to meranie ne jednom aute + nejaká výbava (sondy) na meranie tlaku, podtlaku, pulzácia (vybrovanie vzduchu).
Vozidlo je Škoda Rapid 2017 Vstrekovací systém DCM-6.2V
Prví príspevok je síce Toyota ale z meranie z toyoty mám ale žiadne fotky, preto to supľujem Rapidom.
Meráci prístroj je Texvik sw 4.4.19 / príslušenstvo je robené na mieru + manometre fabrické .
Čo sa týka Toyoty Yaris je potrebné robiť iné merania ale na ilustráciu to stačí, možno AJ skúšobnú jazdu S osciloskopom. Skúšobná jazda je s týmto prístrojom možná, pretože ma napájanie 5V z USB notebooku.
[img]https://i.postimg.cc/SYywtwRT/2020-07-0ffdd8.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/xk35FqmQ/2020-09-30.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/dh7gXRQY/AKTIVNA-regener-na-obrazku-je-1-zdvich-1valca.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/mP0KGchF/jdce-scren001-Jul-08-21-48.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/Mv3hd3S5/jdce-scren003-Jul-08-21-59.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/zy1nZ88G/ttt.jpg[/img]
Vozidlo je Škoda Rapid 2017 Vstrekovací systém DCM-6.2V
Prví príspevok je síce Toyota ale z meranie z toyoty mám ale žiadne fotky, preto to supľujem Rapidom.
Meráci prístroj je Texvik sw 4.4.19 / príslušenstvo je robené na mieru + manometre fabrické .
Čo sa týka Toyoty Yaris je potrebné robiť iné merania ale na ilustráciu to stačí, možno AJ skúšobnú jazdu S osciloskopom. Skúšobná jazda je s týmto prístrojom možná, pretože ma napájanie 5V z USB notebooku.
[img]https://i.postimg.cc/SYywtwRT/2020-07-0ffdd8.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/xk35FqmQ/2020-09-30.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/dh7gXRQY/AKTIVNA-regener-na-obrazku-je-1-zdvich-1valca.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/mP0KGchF/jdce-scren001-Jul-08-21-48.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/Mv3hd3S5/jdce-scren003-Jul-08-21-59.jpg[/img] [img]https://i.postimg.cc/zy1nZ88G/ttt.jpg[/img]
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 20.10.2012 08:42 Zdieľať na Facebook
takze aby sme sa vratili k teme
podla Toyota servisu to bude cievka. popisem co spravili a aj to tak vyzera ze to bude ono, lebo:
vraj im diagnostika vyhodila problem cievky c.2 (stredna) - tak ze ju prehodili s c.1 (lava z pohladu statia pred autom a pozerania do motorovej casti) - a uz to zacalo blbnut okamzite po nastartovani (v podstate mi to pokazili viac ako to bolo )
ledva som s tym odisiel a presiel ca. 200 metrov, vravim si to sa neda, sak to ani netaha poriadne - no jako na 2 valcoch 12 kilometrov ked sa to ani nechce rozbehnut... to NEEE.
tak som sa vratil, prehodili 1 a 2 spat ako boli - tym sa dostala vadna cievka do stredu - nastastie to troska pomohlo krutiacemu momentu a celej kinetike tak som s tym pomalicky s opatrnym pridavanim plynu nejako dosiel...
jako objednal som cievky radsej vsetky 3 - vraj staci ta 1 ale aspom budem mat nove vsetky a 2 stare na pripadnu dalsiu rezervnu vymenu keby cosi - lebo sak je to 3-valec a na 2 sa jazdit neda... a ked to spravila 1/3 po 2 rokoch (pozeral som kedy som menil aj so svieckami) tak je pravdepodobne ze to spravi zase nejaka...
jako fakt sa mi nechce dat 250€ za 1 !!! cievku original Toyota oni su blazni... a ked vsetky tak 750 ? to mam 1/4 auta alebo polku jazdenej vvti Yarisky co som teraz kukal nejaky inzerat
takze ked pridu cievky - vymenim a dam echo ci to bolo ono alebo sa posralo cosi viac a ine... dufam ze budiky neostanu sahnute po tej cirkusackej jazde 12km s blikajucimi kontrolkami...
podla Toyota servisu to bude cievka. popisem co spravili a aj to tak vyzera ze to bude ono, lebo:
vraj im diagnostika vyhodila problem cievky c.2 (stredna) - tak ze ju prehodili s c.1 (lava z pohladu statia pred autom a pozerania do motorovej casti) - a uz to zacalo blbnut okamzite po nastartovani (v podstate mi to pokazili viac ako to bolo )
ledva som s tym odisiel a presiel ca. 200 metrov, vravim si to sa neda, sak to ani netaha poriadne - no jako na 2 valcoch 12 kilometrov ked sa to ani nechce rozbehnut... to NEEE.
tak som sa vratil, prehodili 1 a 2 spat ako boli - tym sa dostala vadna cievka do stredu - nastastie to troska pomohlo krutiacemu momentu a celej kinetike tak som s tym pomalicky s opatrnym pridavanim plynu nejako dosiel...
jako objednal som cievky radsej vsetky 3 - vraj staci ta 1 ale aspom budem mat nove vsetky a 2 stare na pripadnu dalsiu rezervnu vymenu keby cosi - lebo sak je to 3-valec a na 2 sa jazdit neda... a ked to spravila 1/3 po 2 rokoch (pozeral som kedy som menil aj so svieckami) tak je pravdepodobne ze to spravi zase nejaka...
jako fakt sa mi nechce dat 250€ za 1 !!! cievku original Toyota oni su blazni... a ked vsetky tak 750 ? to mam 1/4 auta alebo polku jazdenej vvti Yarisky co som teraz kukal nejaky inzerat
takze ked pridu cievky - vymenim a dam echo ci to bolo ono alebo sa posralo cosi viac a ine... dufam ze budiky neostanu sahnute po tej cirkusackej jazde 12km s blikajucimi kontrolkami...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Späť na prípad.Tu je rozdiel pekne vidieť.Autorizák urobil čo urobil,odvodil z toho odvoditeľné a s tým to ukončil.Na rozdiel napr od dielne pracujúcej z Texvikom,ktorá by si toto určite nedovolila.Pretože celá myšlienka Toyoty je taká,že ---asi.Žiadna istota tam nie je.Načrtnem inú možnosť.Cievka č.2 má problémy ktoré niečo spôsobilo,a problém je už na "ceste" k nej. Čo sa stane výmenou ? Pošahaná cievka príde na prvý valec,a teda bude problém aj tam.Na druhý sa dostane cievka č.1 ale tam je problém "po trase" a teda tiež dobre nepôjde.Výsledok...všetko ešte horšie. A čo by robila dielňa z Texvikom ? Pozrela prácu všetkých cievok,pozrela efektivitu valcov,overila sací trakt a časovanie atd.
Aby tento prípad neskončil ako Scenic RX čo mu v autorizáku bez hanby namontovali asi päť cievok kým stratil s nimi trpezlivosť.Závada - prasklinka na konektore vstrekovača.Pánovi som namontoval späť všetky "zlé" cievky späť a poslal nech ich obúcha o hlavu v Renaulte. Toto je rozdiel medzi tým čo vidia v autorizáku,a čo vidí ten pán z Texvikom.
Každopádne prajem nech sa výmenou cievky dá všetko do poriadku.Ak nie,škoda peňazí,už sa nevrátia,bude sa riešiť ďalej,verím že sa pôjde istejšími cestičkami.Je to vo vlastnom záujme.
Aby tento prípad neskončil ako Scenic RX čo mu v autorizáku bez hanby namontovali asi päť cievok kým stratil s nimi trpezlivosť.Závada - prasklinka na konektore vstrekovača.Pánovi som namontoval späť všetky "zlé" cievky späť a poslal nech ich obúcha o hlavu v Renaulte. Toto je rozdiel medzi tým čo vidia v autorizáku,a čo vidí ten pán z Texvikom.
Každopádne prajem nech sa výmenou cievky dá všetko do poriadku.Ak nie,škoda peňazí,už sa nevrátia,bude sa riešiť ďalej,verím že sa pôjde istejšími cestičkami.Je to vo vlastnom záujme.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných