Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2662
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Zdravim vsetkych.V poslednej dobe sa nejako mnozia takzvane dekarbo firmy.Casto,velmi casto dostaneme robotu po "dekarbonizacii".Uvazoval som ci napisat,alebo nie terajsiu situaciu co mame v dielni.Starsi pan cca 78 rocny je majitelom auta S Fabia 1,4 74kW.Na EK auto nepreslo.Bola mu odporucana dekarbonizacia vodikovou metodou.Samozrejme vyhladal firmu ktora vycisti vsetko za haliere a motor bude mat ako novy.Zaplatil 260€ za dekarbo+vzduchovy filter.S usmevom isiel na opakovanu EK,a opat dostal studenu sprchu.Rovnake hodnoty.Teraz sem nasunie zopar fotiek po rozobrani celeho motora,a poprosim komentare aj od tych ktori este stale veria v takej sracke.
https://postimg.cc/7bJ5MbvC
https://postimg.cc/vgJHSLR4
https://postimg.cc/MvbKdQ9G
https://postimg.cc/2q3kkXrq
https://postimg.cc/q6H4GJnn
https://postimg.cc/fJZMtbMQ
Zdoraznujem,je to benzinovy motor 16ventilovy,tak ako vyzera diesel po "vycisteni"?
Ked motor bude komplet vycisteny,poskladany,merane hodnoty na analyzatore napisem vam vysledok.Prijemny den vsetkym,a smelo do vodikovej dekarbonizacie.
https://postimg.cc/7bJ5MbvC
https://postimg.cc/vgJHSLR4
https://postimg.cc/MvbKdQ9G
https://postimg.cc/2q3kkXrq
https://postimg.cc/q6H4GJnn
https://postimg.cc/fJZMtbMQ
Zdoraznujem,je to benzinovy motor 16ventilovy,tak ako vyzera diesel po "vycisteni"?
Ked motor bude komplet vycisteny,poskladany,merane hodnoty na analyzatore napisem vam vysledok.Prijemny den vsetkym,a smelo do vodikovej dekarbonizacie.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25815
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Nepresvedčíš,pretože sa nedajú.Národ kde si ľudia volili radšej smrť ako pichnutie vakcíny nie je presvedčiteľný v ničom.Dupľom benzinové priamovstreky majú v saní velmi tvrdé úsady že je problém to nahrubo predčistiť (mechanicky) a nehovoriac čo dá práce kým je to ako má byť.Len úplný magor môže predpokladať že niečo také odstráni vodíkom alebo idiotskými sprejmi fukaním do sania za chodu motora.DPF to samé...tam to aspoň vo väčšine prípadov spôsobí prasknutie keramiky a koniec filtra,a to je najlepšie presvedčovadlo o "správnosti" metodiky.
Priateľu drahý,blázna nikdy nepresvedčíš,čím väčšie hovno vie,tým menej.
Neviem prečo si ľudia myslia ako sú diesle špinavé a benzíny čistučké.Tisíce fotiek z rozobratých motor hovoria o presnom opaku.Sanie je jediná časť ktorá sa zanesie karbonovým blatom,benzín je katastrofa celkove.Veľmi ťažko čistitelný.nafta je vnútro ako včera vyrobené,čistučké,treba iba utrieť olej,ten je čierny.Jedna z nedávnych prác naznačí aká je čistota benzínu (240 tis km pri výmene rozvodu)

Priateľu drahý,blázna nikdy nepresvedčíš,čím väčšie hovno vie,tým menej.
Neviem prečo si ľudia myslia ako sú diesle špinavé a benzíny čistučké.Tisíce fotiek z rozobratých motor hovoria o presnom opaku.Sanie je jediná časť ktorá sa zanesie karbonovým blatom,benzín je katastrofa celkove.Veľmi ťažko čistitelný.nafta je vnútro ako včera vyrobené,čistučké,treba iba utrieť olej,ten je čierny.Jedna z nedávnych prác naznačí aká je čistota benzínu (240 tis km pri výmene rozvodu)

-
- Príspevky: 2378
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Čím to je, že nafťák má vnútro motora čisté a benzíňaky natoľko zalepené?
V nafťáku za istých okolností ani olej nemusí byť čierny ani v polke-dvoch tretinách (dokonca ani pri výmene) výmenného intervalu.
V nafťáku za istých okolností ani olej nemusí byť čierny ani v polke-dvoch tretinách (dokonca ani pri výmene) výmenného intervalu.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
- db69
- Príspevky: 1830
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
nejdem obhajovať akúkoľvek dekarbonizaciu.
Ale zoberte si čo ten vodík "môže " vyčistiť .
Sanie? nie
spalovaciu komoru? môže
výfukový system? môže
olejovú vanu? asi nie
váhadlá? asi nie
píšem "môže" ale nemusí.Ja som dal žene urobiť na Opli vodíkovú dekarbo a motor išiel o 80% lepšie ,kludnešie a bolo to fakt cítiť.
Tak som dal urobiť aj môj Fiat,rozdiel absolutne žiadny.
Ale chalan robí pre zakazníkov aj TK a EK.Ked neprejde na EK urobí dekarbo a pošle znova.
EK potom lavou zadnou.
Ale zoberte si čo ten vodík "môže " vyčistiť .
Sanie? nie
spalovaciu komoru? môže
výfukový system? môže
olejovú vanu? asi nie
váhadlá? asi nie
píšem "môže" ale nemusí.Ja som dal žene urobiť na Opli vodíkovú dekarbo a motor išiel o 80% lepšie ,kludnešie a bolo to fakt cítiť.
Tak som dal urobiť aj môj Fiat,rozdiel absolutne žiadny.
Ale chalan robí pre zakazníkov aj TK a EK.Ked neprejde na EK urobí dekarbo a pošle znova.
EK potom lavou zadnou.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25815
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Veľa ľudí o celom nemá ani len tú predstavu.Ani o množstve bordelu (váhe ?) ani o tom kde sa vytvára a čím vlastne robí zlo,čo potom nefunguje ako má a čo spôsobí problém z emisiami.
Kto nevie,nevidel,nečistil,toho sa dá nabrať na akúkoľvek hujovinu.
Ak to niekto obhajuje nech urobí pre neinformovaných malé poučenie akým spôsobom,na základe čoho ten napečený bordel zmizne.A kam,akými cestami zmizne z motora.
Kto nevie,nevidel,nečistil,toho sa dá nabrať na akúkoľvek hujovinu.
Ak to niekto obhajuje nech urobí pre neinformovaných malé poučenie akým spôsobom,na základe čoho ten napečený bordel zmizne.A kam,akými cestami zmizne z motora.
-
- Príspevky: 325
- Dátum registrácie: 19.09.2011 13:17
- Bydlisko: Jakubov Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Mňa tu ale napadá otázka prečo ten motor vyzerá ako vyzerá.
Ok ako píše mhlavaty priamovstreky.
Ale mal som 10 rokov auto, benzín od Hondy, 1.5 VTEC, konkretne D15Z6 a ten motor som mal pri 400xxx otvarany co sa tyka vane a sania, a asi 7 rokov predtym robene ventily ( vôle ), a pod a ten motor mal iba klasický oter na častiach.
Ten motor bol krásny čistý, tak ako je možné žé tatko vyzerajú motory s ovela nižším nájazdom.
Ok ako píše mhlavaty priamovstreky.
Ale mal som 10 rokov auto, benzín od Hondy, 1.5 VTEC, konkretne D15Z6 a ten motor som mal pri 400xxx otvarany co sa tyka vane a sania, a asi 7 rokov predtym robene ventily ( vôle ), a pod a ten motor mal iba klasický oter na častiach.
Ten motor bol krásny čistý, tak ako je možné žé tatko vyzerajú motory s ovela nižším nájazdom.
Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25815
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Tak isto vyzerá motor od Toyoty ako od Renaultu ako od Fiatu ako od VW.No prečo ? Jedno si tu treba vyjasniť hneď.Ak ja urobím snímok ako vyzerajú črevá akéhokoľvek motora,znamená to že motor je pitvaný ako kačica,Čiže...má to nejaký dôvod.Ja nerobiím a robiť nemôžem snímky motorov iných než problémových.Že tu niekto tvrdí že jeho motor je vnútry krásny a čistý....ok,asi si rozobral motor len tak,urobiť si snímok z čistého motora.Ja verím že niekto vypúšťa z diesla pekný čistý olej...ja som ešte také nevidel min nie od 1970 roku dodnes.Treba byť velmi opatrný ak čokoľvek čítate a nemáte istotu v osobe kto píše,čo píše,či to je z prvej ruky a ako sa mu dá dôverovať.Majte vždy kolosálnu prvotnú nedôveru,kým neviete kto to je čo to je,a či to vie dokázať alebo aspoň hodnoverne zdokumentovať.
A prečo tie motory tak vyzerajú ? Pretože v nich pracujú procesy,chémia a veci ktoré proste k motoru patria ...lebo musia pre daný typ.Keď som otvoril môj Rover 75 1,8i pri 190 tis km som bol zhrozený z toho humusu.Aby bol ešte aj na rotačných dieloch ? no koniec sveta.Na veciach kde je odstredený ?! Rover tým u mňa skončil,nadobro,pôjde do šrotu.A už nikdy taký nápad že benzín.Riešiť tesnenie hlavy pod 200 tis ? Určite nie,smer zberný dvor
A prečo tie motory tak vyzerajú ? Pretože v nich pracujú procesy,chémia a veci ktoré proste k motoru patria ...lebo musia pre daný typ.Keď som otvoril môj Rover 75 1,8i pri 190 tis km som bol zhrozený z toho humusu.Aby bol ešte aj na rotačných dieloch ? no koniec sveta.Na veciach kde je odstredený ?! Rover tým u mňa skončil,nadobro,pôjde do šrotu.A už nikdy taký nápad že benzín.Riešiť tesnenie hlavy pod 200 tis ? Určite nie,smer zberný dvor
-
- Príspevky: 325
- Dátum registrácie: 19.09.2011 13:17
- Bydlisko: Jakubov Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Ano ono v prvom rade ten motor asi takto nebude fotený ked s ním nieje problém. To nepopieram.
A ja som to otvaral pre netesnosti, ale iba vanu a kryt ventilov.
A nebolo to zlé, minimálne nie ako motor vyššie.
Čistý olej a nafta mi nejde dokopy, všeobecne olej pri výmene čistý nikdy nieje…
Ani pri benzíne.
Ok a tým procesom rozumiem, veď viem ako to funguje ale ze či nemôže mať za dôsledok dlhý interval výmeny oleja, možno nekvalitný olej, filter že je ten motor takto zasra*ý?
A ja som to otvaral pre netesnosti, ale iba vanu a kryt ventilov.
A nebolo to zlé, minimálne nie ako motor vyššie.
Čistý olej a nafta mi nejde dokopy, všeobecne olej pri výmene čistý nikdy nieje…
Ani pri benzíne.
Ok a tým procesom rozumiem, veď viem ako to funguje ale ze či nemôže mať za dôsledok dlhý interval výmeny oleja, možno nekvalitný olej, filter že je ten motor takto zasra*ý?
Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC
-
- Príspevky: 2378
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Aj. A spôsob prevádzky a iné.
Dieľna neotvára bezproblémové motory - dá sa pochopiť že nevidel čistý.
Nik netvrdí, že bude celkom čistý po 15000 km. Ja len, že nieje čierny ako uhoľ.
Tvrdiť že "ja som to nikdy nevidel tak to nemôže byť" sa pochopiť moc nedá.
Tu olej po 4500 a 6500 od výmeny (teraz má takmer 9000 a ešte nie je ako uhoľ - kto chce môže prísť pozrieť):


Dieľna neotvára bezproblémové motory - dá sa pochopiť že nevidel čistý.
Nik netvrdí, že bude celkom čistý po 15000 km. Ja len, že nieje čierny ako uhoľ.
Tvrdiť že "ja som to nikdy nevidel tak to nemôže byť" sa pochopiť moc nedá.
Tu olej po 4500 a 6500 od výmeny (teraz má takmer 9000 a ešte nie je ako uhoľ - kto chce môže prísť pozrieť):


Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25815
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Pozor...klamlivé fotky.Pokiaľ by som fotil konce mierok tak by aj tie moje boli +- také čisté.
Olej vypustiť do nádoby,do nádoby po novom oleji naliať ten starý bez úplného odtečenia,tj spodok natenko ostáva.Ten si potom prelejte zo strany na stranu a pozrite čo to je paráda a čo všetko tam je.Nechajte ten spodok úplne odkvapkať a vytrite utierkov...potom napíšte,nafotte.
Tam sa hladá to čo treba nájsť včas a riešiť kým je to za drobné. Metalizovaný,drobné čiastočky,magnet či je to ferro alebo oter kompozície.Ja si už pripadám ako v krajine sprostých,alebo nevšímavých...povrch,hladina dokolečka dokola sa blábolý o blbostiach.
Olej vypustiť do nádoby,do nádoby po novom oleji naliať ten starý bez úplného odtečenia,tj spodok natenko ostáva.Ten si potom prelejte zo strany na stranu a pozrite čo to je paráda a čo všetko tam je.Nechajte ten spodok úplne odkvapkať a vytrite utierkov...potom napíšte,nafotte.
Tam sa hladá to čo treba nájsť včas a riešiť kým je to za drobné. Metalizovaný,drobné čiastočky,magnet či je to ferro alebo oter kompozície.Ja si už pripadám ako v krajine sprostých,alebo nevšímavých...povrch,hladina dokolečka dokola sa blábolý o blbostiach.
-
- Príspevky: 2378
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Fotky sú pravé. Mierok oleja som videl nemálo a mechanik ešte viac. Bežne po napríklad 500-1000 km je na nich olej úplne nepriehľadný - čierny.
Oter je v oleji vtedy, ak nieje niečo v exponovaných miestach (v trení) v poriadku. Kde nedochádza ku kontaktu kov-kov - oter nevzniká.
Že sa niekto nevie zmieriť s tým, že sú aj veci, ktoré nepozná (alebo zapiera) za to tie veci a postupy nemôžu.
Ak uz je kovovy oter v oleji, filtri - nieco je zle. Pri motore v poriadku tam nema co hladat.
Nespravny olej, neskora vymena, pretazovanie motora za studena atd.
Oter je v oleji vtedy, ak nieje niečo v exponovaných miestach (v trení) v poriadku. Kde nedochádza ku kontaktu kov-kov - oter nevzniká.
Že sa niekto nevie zmieriť s tým, že sú aj veci, ktoré nepozná (alebo zapiera) za to tie veci a postupy nemôžu.
Ak uz je kovovy oter v oleji, filtri - nieco je zle. Pri motore v poriadku tam nema co hladat.
Nespravny olej, neskora vymena, pretazovanie motora za studena atd.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25815
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
Zase...nerobme sa nechápavý.Klamlivé nie je myslené falošné a pod.Myslené je ....na mierke je povlak oleja,nie vrstva.Ak by som pozeral vždy na mierku...tiež som spokojný.Takto si rozumieme ? občas nemelieme v jednom mlyne
Kde nedochádza ku kontaktu kov-kov - oter nevzniká.....
Oter je vždy,obrovský v zábehu,po zábehu minimálny.Stav "neexistuje" naozaj neexistuje.
Nemci svojho času keď im ešte záležalo na zákazníkoch aj na vlastnej povesti kvality robili meranie opotrebenia.To prinieslo zaujímavý rezultát.Samotný štart spôsobuje opotrebenie rovné asi 100 km jazdy s prevádzkovou teplotou.Stačí nechať pol hodinu olej sedimentovať,odliať vrchnú časť a nechať iba malý spodok ktorý sa dá ešte prelievať na dne,dobré podsvietenie...a hoplá... metalízovanú vrstvičku tam predsa vidíme.Takto je mnoho vecí,nevidíme.Kým nám niekto neukáže kam pozerať,čo hladať a ako si to umožniť.Ja tiež môžem pozerať na ultrazvukový obraz brucha,vidím tam prd makový.Preto ja nerobím lekára a lekár neopravuje motory
Kde nedochádza ku kontaktu kov-kov - oter nevzniká.....
Oter je vždy,obrovský v zábehu,po zábehu minimálny.Stav "neexistuje" naozaj neexistuje.
Nemci svojho času keď im ešte záležalo na zákazníkoch aj na vlastnej povesti kvality robili meranie opotrebenia.To prinieslo zaujímavý rezultát.Samotný štart spôsobuje opotrebenie rovné asi 100 km jazdy s prevádzkovou teplotou.Stačí nechať pol hodinu olej sedimentovať,odliať vrchnú časť a nechať iba malý spodok ktorý sa dá ešte prelievať na dne,dobré podsvietenie...a hoplá... metalízovanú vrstvičku tam predsa vidíme.Takto je mnoho vecí,nevidíme.Kým nám niekto neukáže kam pozerať,čo hladať a ako si to umožniť.Ja tiež môžem pozerať na ultrazvukový obraz brucha,vidím tam prd makový.Preto ja nerobím lekára a lekár neopravuje motory
- db69
- Príspevky: 1830
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
tatkotom
Na toto som dnes "narazil" koment na YT
"Metabond – provedenými zkouškami v TATŘE Kopřivnici bylo zjištěno, že výrobek má vysoce korozívní účinky zejména na barevné kovy a tudíž způsobuje až o 100% vyšší opotřebení motorů. Z této zkušebny vyšel zákaz používání tohoto přípravku do motorů TATRA."
ale nikde som nenašiel článok l
Na toto som dnes "narazil" koment na YT
"Metabond – provedenými zkouškami v TATŘE Kopřivnici bylo zjištěno, že výrobek má vysoce korozívní účinky zejména na barevné kovy a tudíž způsobuje až o 100% vyšší opotřebení motorů. Z této zkušebny vyšel zákaz používání tohoto přípravku do motorů TATRA."
ale nikde som nenašiel článok l
-
- Príspevky: 2378
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
db69 - Originálny zdroj toho tvrdenia nenájdeš. Nájdeš stovky skopírovaného textu - najmä u spochybňovačov a rádoby konkurencie typu Bishops Original.
Ak sa naozaj stalo, pravdepodobne chybným použitím - v tých rokoch boli do olejov dva - lacnejší NESMEL ku farebným kovom (a do silno zakarbónovaných motorov) - no niektorí ľudia ušetrili....
Mal som kedysi v práci pridelenú TAZ1500 - taký hybrid kde bol dieselový motor a iná prevodovka a mala v návode, že sa prvý olej v diferáku nemení po 1500 ale až po 5000 km lebo je v ňom Metabond. Potom sme dali aj do benzínovej a veľmi sa odvedčil Čo sa pri tankovaní nezmestilo do nádrže, šlo do kanistra a domov
Mne to vychádza že naozaj kvalitné aditíva (nie len Metabond) ušetria viac, než stoja no každý nech robí ako vie. Zoderie - kúpi nové alebo dá zarobiť hoci veľmi šikovnému automechanikovi. Ja nie som tak predlžujem životnosť, predchádzam problémom ktoré vzniknúť nemusia.
Len toľko, nechce sa mi polemizovať zo starým pánom, ktorý vie, čo to dokáže, prv to do neba chválil a teraz dokola spochybňuje.
Ak sa naozaj stalo, pravdepodobne chybným použitím - v tých rokoch boli do olejov dva - lacnejší NESMEL ku farebným kovom (a do silno zakarbónovaných motorov) - no niektorí ľudia ušetrili....
Mal som kedysi v práci pridelenú TAZ1500 - taký hybrid kde bol dieselový motor a iná prevodovka a mala v návode, že sa prvý olej v diferáku nemení po 1500 ale až po 5000 km lebo je v ňom Metabond. Potom sme dali aj do benzínovej a veľmi sa odvedčil Čo sa pri tankovaní nezmestilo do nádrže, šlo do kanistra a domov

Mne to vychádza že naozaj kvalitné aditíva (nie len Metabond) ušetria viac, než stoja no každý nech robí ako vie. Zoderie - kúpi nové alebo dá zarobiť hoci veľmi šikovnému automechanikovi. Ja nie som tak predlžujem životnosť, predchádzam problémom ktoré vzniknúť nemusia.
Len toľko, nechce sa mi polemizovať zo starým pánom, ktorý vie, čo to dokáže, prv to do neba chválil a teraz dokola spochybňuje.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25815
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Vynikajuca vodikova dekarbonizacia
* Len toľko, nechce sa mi polemizovať zo starým pánom, ktorý vie, čo to dokáže, prv to do neba chválil a teraz dokola spochybňuje.....
Lenže takto chýba kontext.Jednak čoho sa to presne týkalo,čo sa dosiahlo a čo sa použilo presne.Dokonca rok kedy to bolo a teda čo v tej dobe bolo na trhu a čo sa k tomu deklarovalo.Nič nie je spochybnené,nič nie je vyzdvihnuté, chýba 99% popisu a to nedovolí ani jedno ani druhé.A platí...nepoznám hrúbku ľadu,nepostavím sa naň.Ani nebudem tvrdiť že je tenký a slabý.Volá sa to opatrnosť.
Až potom to dostane pravý význam a pochopí sa že čo sa vlastne vtedy použitím Metabondu udialo a prečo asi.
To je ako naliať človeku na pokraji smrti na púšti do úst chcanky.To mu zachráni život.Či to je pritiahnuté za vlasy je zrejmé...ale,k čomu nie je výklad prečo začo a ako...nad tým by som nemával ani zázračnou paličkou ani pendrekom.Zmysel dá len to,čo reálne vytvorí celý obraz kde je taxatívne všetko od A po Z.Inak to nie je obraz aby sme ho dali vysvätiť.
Pred 30 rokmi bol Metabond z jedným účelom,zlepšiť (x krát mazivosť) a preto sa skúsil.Ani ťuk o tom či mení,nemení nejaké vlastnosti prostredia,mení chémiu atd atd a ani to pre dané použitie nehralo žiadnu rolu.A čo je v predaji dnes je evidentne zmapované vrátane všetkých dopodou použitia.Niečo ako príbal ku lieku.Lenže...doba sa zmenila,oleje sú už z inej galaxie,nie PP80 alebo Madit.V konštrukcii motorov (pozor aj prevodov) sa používajú kovy o ktorých sme vtedy ani netušily,dokonca nemrzky si treba dať sakra pozor práve z toho dôvodu že nemusia byť kompatibilné lebo je použitý nejaký kov. Valce sa zušľachtujú nevídanými technológiami o ktorých sa všeobecne vlastne nikde neobjaví ani ťuk. Jediné rozumné z týchto dôvodou je...pre svoju nedostatočmnú vedomosť o konštrukcii nepoužiť nič,čoho dôsledok nepoznám.To nie je o nevraživosti k Metabondu,to je o nevedomosti čo si môžem v nevedomosti spôsobiť.Môžem a nemusím.Kto tu je taký,aby to rozlíšil do čoho je použitie z istotou ok,a do čoho sa nesmie a prečo. Jediné rozumné (a vždy iba rozumné) je - použiť oleje schválené výrobcom a meniť podla spôsobu použitia techniky.Veľa štartov a krátke vzdialenosti kde sa motor nikdy do prevádzkovej teploty nedostane (kde sa nevie vysporiadať z dôsledkami) tam skrátiť.Dlhé jazdy v prevádzkovej teplote pokojne aj interval zo servisky. Chémia je desná moc,sú veci ktoré zabije jediná kvapka (nedopatrením) celý daný systém.U auta ! Ale to je do inej kapitoly,ani to kedysi nebolo...terazky už je !
Lenže takto chýba kontext.Jednak čoho sa to presne týkalo,čo sa dosiahlo a čo sa použilo presne.Dokonca rok kedy to bolo a teda čo v tej dobe bolo na trhu a čo sa k tomu deklarovalo.Nič nie je spochybnené,nič nie je vyzdvihnuté, chýba 99% popisu a to nedovolí ani jedno ani druhé.A platí...nepoznám hrúbku ľadu,nepostavím sa naň.Ani nebudem tvrdiť že je tenký a slabý.Volá sa to opatrnosť.
Až potom to dostane pravý význam a pochopí sa že čo sa vlastne vtedy použitím Metabondu udialo a prečo asi.
To je ako naliať človeku na pokraji smrti na púšti do úst chcanky.To mu zachráni život.Či to je pritiahnuté za vlasy je zrejmé...ale,k čomu nie je výklad prečo začo a ako...nad tým by som nemával ani zázračnou paličkou ani pendrekom.Zmysel dá len to,čo reálne vytvorí celý obraz kde je taxatívne všetko od A po Z.Inak to nie je obraz aby sme ho dali vysvätiť.
Pred 30 rokmi bol Metabond z jedným účelom,zlepšiť (x krát mazivosť) a preto sa skúsil.Ani ťuk o tom či mení,nemení nejaké vlastnosti prostredia,mení chémiu atd atd a ani to pre dané použitie nehralo žiadnu rolu.A čo je v predaji dnes je evidentne zmapované vrátane všetkých dopodou použitia.Niečo ako príbal ku lieku.Lenže...doba sa zmenila,oleje sú už z inej galaxie,nie PP80 alebo Madit.V konštrukcii motorov (pozor aj prevodov) sa používajú kovy o ktorých sme vtedy ani netušily,dokonca nemrzky si treba dať sakra pozor práve z toho dôvodu že nemusia byť kompatibilné lebo je použitý nejaký kov. Valce sa zušľachtujú nevídanými technológiami o ktorých sa všeobecne vlastne nikde neobjaví ani ťuk. Jediné rozumné z týchto dôvodou je...pre svoju nedostatočmnú vedomosť o konštrukcii nepoužiť nič,čoho dôsledok nepoznám.To nie je o nevraživosti k Metabondu,to je o nevedomosti čo si môžem v nevedomosti spôsobiť.Môžem a nemusím.Kto tu je taký,aby to rozlíšil do čoho je použitie z istotou ok,a do čoho sa nesmie a prečo. Jediné rozumné (a vždy iba rozumné) je - použiť oleje schválené výrobcom a meniť podla spôsobu použitia techniky.Veľa štartov a krátke vzdialenosti kde sa motor nikdy do prevádzkovej teploty nedostane (kde sa nevie vysporiadať z dôsledkami) tam skrátiť.Dlhé jazdy v prevádzkovej teplote pokojne aj interval zo servisky. Chémia je desná moc,sú veci ktoré zabije jediná kvapka (nedopatrením) celý daný systém.U auta ! Ale to je do inej kapitoly,ani to kedysi nebolo...terazky už je !
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: 66QUATTRO a 19 neregistrovaných