Výmena vlisovaného ložiska bez použitia lisu - Ako na to

zapaľovanie, škrtiaca klapka, chladenie atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Dovolím si nesúhlasiť. Rovnako ako by ste si nedali zapojiť elektriku v dome čašníkovi, tiež by ste nesúhlasili aby vás operoval zvarač a tiež by ste neboli rádi ak by deťom v škole varili kuchárky podla receptov z internetu.
Každý nech robí to čo vie.
To je môj názor.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Akože nie je zlé ušetriť peniaze za opravu,ktoru si možem zrealizovať sam,len pokiaľ som amater a nemam potrebné vybavenie,bude ma to stáť hromadu času,nervov,a energie a ešte možem aj niečo domrviť...
Lenže su pripady,keď určité práce mechanici aj servisy odmietnu robiť a pokiaľ si chcete zachraniť auto aby zostalo pojazdné,tak nezostáva nič iné,len pustiť sa do opravy svojpomocne ako ja zo svojim Orlandom a zväčšovaním voli ventilov.
Ventily som zachranil ,auto funguje,len za tuto skusenosť som zaplatil navyše 170 € za ďalšiu vačkovú hriadeľ,keď som na pôvodnej domrvil signalny kružok,keďže som nepochopil system aretacie vačkovych hriadeľov pri zaisťovaní rozvodu v spravnej polohe...
Ale inak som za svojpomocné opravy..
Aj gufero na polosi som dokazal vymeniť v holandskom kempe za chatkou...
Pravda mal som všetko potrebné náradie aj ostatné veci nakoľko som si všetko požičal z firmy kde som pracoval.
Svojpomocným opravam zdar !
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

Hm, cas, nervy, nieco domrvit... To nie je az take podstatne. Podstatne je, aby si clovek neublizil. Ak si vsimnete na obrazkoch, z loziska je kusok odlomeny. Ak ten kusok odletel po udere kladivom, letel rychlostou ako projektil zo samopalu. A ak ten kusok skonci v nohe, ruke alebo nebodaj oku opravara, operacia ho neminie.
A hodinove mlatenie kladivom do orecha z Goly k takemu zazitku nema daleko. Ak uz pouzijem pre vylisovanie loziska kladivo, musi byt take tazke, aby stacilo povedzme desat uderov. A cele to treba prekryt nejakou hrubou handrou, aby letiace casti zachytila.
Preto sa pouzivaju stahovaky lozisk, pripadne lisy, aby sa v maximalnej moznej miere eliminovala moznost poskodenia zdravia, pripadne opravovaneho dielu.
Lebo zrovna u Thalie moze byt znutra namontovany kruzok pre snimac ABS, a ten ked dostane nahodne supu kladivom, asi to neprezije.
makrela
Príspevky: 2963
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

oco13 napísal:Dovolím si nesúhlasiť. Rovnako ako by ste si nedali zapojiť elektriku v dome čašníkovi, tiež by ste nesúhlasili aby vás operoval zvarač a tiež by ste neboli rádi ak by deťom v škole varili kuchárky podla receptov z internetu.
Každý nech robí to čo vie.
To je môj názor.


Pravdu vravíš ,ale nemôžeme namietať ,aby si ten čašník elektriku zapojil sám doma pre seba.A to je paralela so situáciou,keď si whisky vymieňa ložisko .Sám pre seba ,nie inému
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Chlapi tak mi odpovedzte na moju otazku.Ja tu chapem aj jednu aj druhu stranu,ale!!!!Uz roky montujeme tazne zariadenie na rozne auta,ci bajonetove alebo skrutkove prevedenie.Gula sa musi odmontovat ak krije hmlovku alebo ECV.Bajonetove je v poriadku.Ale skrutkovymi je problem,lebo ak montujeme,dotiahneme podla predpisov skrutky,ale ak majitel doma musi zmontovat a naspat namontovat ak potrebuje,nemusi mat doma momentovy kluc,vedomost ako na to.Ak by napriklad havaroval kto by bol na vine?Majitel,alebo napriklad ja?Hadam majitel nebude hodit do servisu vzdy ak potrebuje tahat nieco.Kde je tu pes zakopany?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

avelmak,tu je pes zakopany v tom,že zakonodarcovia sa nerozumeju do technických detailov,a častokrat ani nevedia,čo vlastne schválili.
Ak by im niekto vysvetlil,to čo Ty teraz,že nespravne dotiahnuté skrutky na uchytení ťažného zariadenia možu sposobiť uvoľnenie,či odtrhnutie celeho ŤZ a nasledne aj odtrhnutie vozíka
tak určite by schválili,že takéto typy ŤZ musia byť trvalo namontované na vozidle,alebo by taketo ŤZ rovno zakázali používať...
Mimochodom ja som takéto ŤZ tiež mal,vždy som ho dával dole a nasledne montoval,keď som chcel ťahať vozík..
Ťažné bolo uchytené dvomi skrutkami M16 so šesťhrannou hlavou na OK 22
a vždy som tie šruby "dorval" 1/2 račňou alebo fajou " na fest"
a vždy to bolo O.K. vozik som nestratil ani raz lol
Mimochodom,takého borca ,ktorý by dokazal ručne pretrhnuť skrutku M 16
normalnym naradím som ešte nevidel... :41c2:
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Skrutkovy spoj sa povazuje za pevny spoj (na demontovanie je potrebne naradie) tak gula sa nemusi davat dolu. Ja prave preto som si daval vzdy tento typ tazneho. Ako je to legislativne,ci sa moze vobec montovat "pevny spoj" ked kryje spz to netusim. Tam sa bije jeden zakon s druhym :)

Cista teoria vravi ze skrutky by sa mali dotahovat momentovym klucom a vymienat po urcitom case za nove.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ako vraví Autolaik - ak ťažné kryje čitatelnosť značky (halogena asi v strede nebude) tak sa nesmie použiť pevné ťažné, ale bajonet. To mi povedali na stk a napriek tomu ma pustili. Ťažné malo certifikát a montoval ho autorizák. Možno dnes by to bolo prísnejšie.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

oco-autolaik-nemate pravdu.napriklad P206 ma strede hmlovku.Nesmie kryt.A cuduj sa svete da sa montovat,lebo existuje aj skrutkove tazne aj bajonetove.A su aj dalsie auta,na ktore smies montovat aj aj.No samozrejme treba odstranit gulu ak netahas nic.Tak potom ako to je?Zakon poznam dobre,mam opravnenie na montaz.Dokonca aj vyrabaju take tazne skrutkove.Keby sa nedalo,tak by asi nevyrabali.Tak ako je to???
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Sorry na malého Pegota som zabudol a pritom sme ho mali doma aj s ťažným (bajonet). Neviem ako je to naozaj, mne len toto povedal technik na stk- a ani tí nie sú vševedúci. Celkom by som uveril, že sa bijú dva zákony.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Aj moja vitara ma v strede hmlovku :) , a ja som vravel len to ze skrutkovu "gulu" mozem mat trvale... ze mozem montovat dole je druha vec,no nemusim.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

autolaik.ak krije ecv alebo hmlovku tak musis!!!
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

len umriet sa musi,vsetko ostatne je o volbe :)
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Autolaik-pisem o zakone.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

autolaik napísal:len umriet sa musi,vsetko ostatne je o volbe :)
Suhlasim,netreba škodiť sam sebe len kvoli nejakému zakonu. :4012:

Návrat na "Bežné poruchy benzínových aut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných