Výmena platničiek a kotúčov

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Sexiclubs
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 25.05.2009 14:47
Zdieľať na Facebook

Výmena platničiek a kotúčov

Príspevok od používateľa Sexiclubs »

Chystám sa ísť tento víkend vymeniť predné kotúče a brzdové platničky na svojom VW Pole.
Viete mi poradiť nejaký postup? Som mierne zdatný, ale nie som servisák. Mám to radšej nechať na nich?
PS: Ako zistím, kedy sa má vymeniť brzdová kvapalina?
italcars
Príspevky: 2242
Dátum registrácie: 02.12.2008 13:29
Bydlisko: PP-okolie
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa italcars »

brzdova kvapalina zmeraj bod varu popripade kazde dva roky musi ist nova ...

k tym brzdam ked si na to trufaš chod od toho
Sexiclubs
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 25.05.2009 14:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sexiclubs »

Heh no brzdova kvapalina je tam urcite dlhsie ako 2 roky. Ta sa da jednoducho vymenit?
Platnicky som si kedysi menil, ale kotuce nie. Neviem co ma tam ma cakat pri tom. :-)
balko1984
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 19.12.2008 09:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa balko1984 »

Ak si mierne zdatny ako vravis,tak by si to mal zvladnut bez problemov.Nie je to nic tazke.Brzdovku vytiahni striekackou z nadrzky a nalej novu.Vela stastia :2f93:
PROCHY603
Príspevky: 3768
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Daj si to urobit do servisu nemusi bit znackovy .Maju viac skusenosti a pripravky na brzdy. A navod od BALKA 1984 je dobry len na prejdenie cez STK. Brzdova kvapalina sa ma menit kazde 2 roky bez ohladu na to ci jazdis alebo nie. :41c2: :41c2:
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

žiaden servis netreba,ak si mierne zdatný ako píšeš tak to zvládneš v pohode.brzdový kotúč drží väčšinou len na jednej skrutke a vybereš ho von a dáš nový.samozrejme že pred tým treba demontovať platničky.a čo sa týka kvapaliny tak nie len vymeniť v nádržke ale aj odvzdušniť a tým vytlačiť starú z trubiek von,pri tom sleduj stav kvapaliny v nádržke aby si ju neminul teda znovu nezavzdušnil.ak toto urobíš potom to budeš mať urobené na jednotku
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

platničky

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ak si menil platničky tak kotúče sú popri tom malina - držia iba na jednom (max. na dvoch) skrutkách. Brzdovku vysaj z nádržky ako ti radil kolega nadomnou + ešte treba vytlačiť starú z hadičiek a trubiek cez odvzdušňováky. Na to ale potrebuješ ešte jedného, ktorý ti bude stláčať pedál. A treba ju meniť po dvoch rokoch, lebo je hygroskopická = viaže na seba vzdušnú vlhkosť a tým jej klesá bod varu.

EDIT: kolega bol rýchlejší. Ale len o 2 minúty! :-)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Až ma mrazí keď čítam niektoré odpovede aj keď v dobrej snahe pomôcť.Ludia majte rozum,brzdy sa dajú aj neprežiť.Poporadí o čom všetkom tu nepadlo ani slovo. Prv než vyjmeš staré platničky,väčším silnejším páčidlom treba vrátiť tlačný piest do základnej polohy.Treba si všímať aby to netrebalo robiť násilne lebo by to poukazovalo na zadretie valčeka.Pri zatláčaní treba odkontrolovať výšku hladiny v hlavnom valci lebo pretečie,pozor kvapalina rozleptáva farbu.Pred montážou nového kotúča očistiť dosadaciu plochu náboja aby bolo zaručené dosadnutie kotúča a teda hádzavosť.Skrutky ktorými je celý strmeň montovaný poistiť lepidlom na závity napr.Loctite.Skontrolovač vôle v plávajúcom uložení strmeňa,vyčistiť,namazať.Skontrolovať stav hadičiek.Odsať kvapalinu z nádržky,to isté zo všetkých odvzdušňovacích skrutiek.Tým je garantované úplné vyprázdnenie od starej kvapaliny.Naleje sa nová kvapalina a postupuje sa odvzdušnením až ide všade kvapalina bez bublín.Po zošliapnutí a uvolnení pedála brzdy sa musí dať nábojom kola točiť lahko bez odporu.Ak taká možnosť je,je rozumné indikárorom pozrieť hádzavosť dosadacej plochy.Osobne sa mi ešte nestalo za celý život aby napr brzdy triasli alebo kmitali a pod.tj bežné problémy majstrov sveta. To čo som napísal je bežný rutinný postup a ak by sa ti zdalo čosi ako zbytočné,nuž len tolko,tu sa pomýliš iba raz.
kiklop263
Príspevky: 671
Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kiklop263 »

v skratke a narýchlo
.... vybereš platničky, dáš dole barany, odmontuješ brzd.kotúče

.... nahodíš kotúče, barany-budeš musieť trocha vtlačiť späť brzd.valce keďže nové kotúče a platničky budú "väčšie", platničky, vymeníš brzdovú kvapalinu-vytiahneš z nádržky doleješ novú a postupne "odvzdušníš" všetky kolesá aby sa stará kvapalina vytlačila zo systému. Budeš potrebovať trocha viac kvapaliny.Na koniec odmastíš kotúče a hotovo.
diesell
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 03.10.2011 19:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa diesell »

caute.

menili mi na aute lozisko/naboj (vektra), lebo to triaslo pri brzdeni (a zistili, ze ma osmicku)
potom to triaslo tiez, tak vymenili aj kotuc (ktory uz predtym bol meneny-triaslo) a teraz to uz netrasie.


teraz som dostal rady z dvoch taborov odbornikov: ze po vymene kotuca je NUTNE vymenit aj platnicky za nove (lebo tie stare mi znicia novy kotuc), ini vravia, ze je to somarina a zbytocnost, lebo ze platnicky sa zasa prisposobia novemu kotucu.

prosim o radu - treba ci netreba vymenit aj platne?

potom sa chystam este aj na geometriu a vymenit/vyvazit kolesa.
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

diesel platne urcite, ak nemas prachy daj radsej presustruzit kotuce (nove nekupuj)

ak su platne zodrate pomaly na doraz je dost velka sanca ze mas pokrivene aj piestiky (najma vselijake hitech odlahcene) tj. po stlaceni pedalu sa nevratia a pribrzduju koleso
diesell
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 03.10.2011 19:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa diesell »

ono je to take trochu zamotane.

predosly majitel (za spravnost info nerucim):
-zacalo to triast (neviem preco?!)
-vymenil kotuce
-netrasie
-po case zas zacalo, vymenil aj kolesa - nepomohlo
-chodil tak rok

kupil som to:
-bosch servis so specialnym sustruhom kde to vraj vedia zarovnat bez toho aby odmontovali kotuce z auta: jedna strana v poriadku, druha strana - lozisko ma osmicku a kotuc je tak krivy, ze sa uz neda stocit, cena za opravu >300e - idem inde
-vymenene lozisko (cely naboj), stale to trasie
-vymeneny kotuc - teraz netrasie

no a teraz ta otazka, ci aj platne treba alebo nie - nejake zodrate ale nie su
tych 40e za ne este dam
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Na brzdách nešetriť.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Koľko stoja tie platničky, že je k tomu potrebné založiť tému?! Ak si žgrloš a/alebo tie prachy nemáš tak darmo ti tu aj tisíc ľudí povie, že ich máš vymeniť...
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

Caute na mazde 323f BJ som si vymenil nove predne kotuce a nove brzdove dosticky a po vymene ide tazko tocit kolesami a pedal je akysi makky. a ked som nahadzoval brdovy strmen na pravej strane tak na jednom srobe alebo matke v drziaku strmena sa asi strhol zavit lebo srob nemozem riadne dotiahnut ani vysrobovat . Neviet niekto ako to dat do poradku vopred dik za info :zg282: lol :28b7:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: avelmak a 85 neregistrovaných