1 051 493
inzerátov
Pridať inzerát

Výmena platničiek a kotúčov

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
Sexiclubs
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 25 máj 2009
Príspevky: 21
Nabehané: 4 min
Predmet: Výmena platničiek a kotúčov PríspevokZaslal: 03.07.2009 13:15   
Chystám sa ísť tento víkend vymeniť predné kotúče a brzdové platničky na svojom VW Pole.
Viete mi poradiť nejaký postup? Som mierne zdatný, ale nie som servisák. Mám to radšej nechať na nich?
PS: Ako zistím, kedy sa má vymeniť brzdová kvapalina?
_________________

Sexshop
www.SEXICLUBS.sk Sex zábava Erotické hry
Citovať
italcars
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 02 december 2008
Príspevky: 2240
Nabehané: 1 dní 9 hod 33 min
Bydlisko: PP-okolie
PríspevokZaslal: 03.07.2009 13:21   
brzdova kvapalina zmeraj bod varu popripade kazde dva roky musi ist nova ...

k tym brzdam ked si na to trufaš chod od toho
_________________
Motto: Kto chce, hľadá spôsoby, kto nechce, hľadá dôvody!
Citovať
Sexiclubs
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 25 máj 2009
Príspevky: 21
Nabehané: 4 min
PríspevokZaslal: 03.07.2009 13:41   
Heh no brzdova kvapalina je tam urcite dlhsie ako 2 roky. Ta sa da jednoducho vymenit?
Platnicky som si kedysi menil, ale kotuce nie. Neviem co ma tam ma cakat pri tom.
_________________

Sexshop
www.SEXICLUBS.sk Sex zábava Erotické hry
Citovať
balko1984
Založený: 19 december 2008
Príspevky: 32
Nabehané: 49 min
PríspevokZaslal: 03.07.2009 14:28   
Ak si mierne zdatny ako vravis,tak by si to mal zvladnut bez problemov.Nie je to nic tazke.Brzdovku vytiahni striekackou z nadrzky a nalej novu.Vela stastia
Citovať
PROCHY603
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 11 február 2008
Príspevky: 3504
Nabehané: 26 dní 7 hod 55 min
Bydlisko: BLAVA
PríspevokZaslal: 03.07.2009 16:00   
Daj si to urobit do servisu nemusi bit znackovy .Maju viac skusenosti a pripravky na brzdy. A navod od BALKA 1984 je dobry len na prejdenie cez STK. Brzdova kvapalina sa ma menit kazde 2 roky bez ohladu na to ci jazdis alebo nie.
Citovať
pedro727
Povedomá tvár - Favorito (45)
Založený: 22 marec 2009
Príspevky: 813
Nabehané: 9 dní 0 hod 39 min
PríspevokZaslal: 03.07.2009 16:49   
žiaden servis netreba,ak si mierne zdatný ako píšeš tak to zvládneš v pohode.brzdový kotúč drží väčšinou len na jednej skrutke a vybereš ho von a dáš nový.samozrejme že pred tým treba demontovať platničky.a čo sa týka kvapaliny tak nie len vymeniť v nádržke ale aj odvzdušniť a tým vytlačiť starú z trubiek von,pri tom sleduj stav kvapaliny v nádržke aby si ju neminul teda znovu nezavzdušnil.ak toto urobíš potom to budeš mať urobené na jednotku
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (950)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25546
Nabehané: 3 mes 14 dní 9 hod
Predmet: platničky PríspevokZaslal: 03.07.2009 16:51   
Ak si menil platničky tak kotúče sú popri tom malina - držia iba na jednom (max. na dvoch) skrutkách. Brzdovku vysaj z nádržky ako ti radil kolega nadomnou + ešte treba vytlačiť starú z hadičiek a trubiek cez odvzdušňováky. Na to ale potrebuješ ešte jedného, ktorý ti bude stláčať pedál. A treba ju meniť po dvoch rokoch, lebo je hygroskopická = viaže na seba vzdušnú vlhkosť a tým jej klesá bod varu.

EDIT: kolega bol rýchlejší. Ale len o 2 minúty!
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1959)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17941
Nabehané: 3 mes 4 dní 6 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.07.2009 20:58   
Až ma mrazí keď čítam niektoré odpovede aj keď v dobrej snahe pomôcť.Ludia majte rozum,brzdy sa dajú aj neprežiť.Poporadí o čom všetkom tu nepadlo ani slovo. Prv než vyjmeš staré platničky,väčším silnejším páčidlom treba vrátiť tlačný piest do základnej polohy.Treba si všímať aby to netrebalo robiť násilne lebo by to poukazovalo na zadretie valčeka.Pri zatláčaní treba odkontrolovať výšku hladiny v hlavnom valci lebo pretečie,pozor kvapalina rozleptáva farbu.Pred montážou nového kotúča očistiť dosadaciu plochu náboja aby bolo zaručené dosadnutie kotúča a teda hádzavosť.Skrutky ktorými je celý strmeň montovaný poistiť lepidlom na závity napr.Loctite.Skontrolovač vôle v plávajúcom uložení strmeňa,vyčistiť,namazať.Skontrolovať stav hadičiek.Odsať kvapalinu z nádržky,to isté zo všetkých odvzdušňovacích skrutiek.Tým je garantované úplné vyprázdnenie od starej kvapaliny.Naleje sa nová kvapalina a postupuje sa odvzdušnením až ide všade kvapalina bez bublín.Po zošliapnutí a uvolnení pedála brzdy sa musí dať nábojom kola točiť lahko bez odporu.Ak taká možnosť je,je rozumné indikárorom pozrieť hádzavosť dosadacej plochy.Osobne sa mi ešte nestalo za celý život aby napr brzdy triasli alebo kmitali a pod.tj bežné problémy majstrov sveta. To čo som napísal je bežný rutinný postup a ak by sa ti zdalo čosi ako zbytočné,nuž len tolko,tu sa pomýliš iba raz.
Citovať
kiklop263
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 26 apríl 2008
Príspevky: 671
Nabehané: 2 dní 4 hod 15 min
Bydlisko: BA
PríspevokZaslal: 05.07.2009 13:44   
v skratke a narýchlo
.... vybereš platničky, dáš dole barany, odmontuješ brzd.kotúče

.... nahodíš kotúče, barany-budeš musieť trocha vtlačiť späť brzd.valce keďže nové kotúče a platničky budú "väčšie", platničky, vymeníš brzdovú kvapalinu-vytiahneš z nádržky doleješ novú a postupne "odvzdušníš" všetky kolesá aby sa stará kvapalina vytlačila zo systému. Budeš potrebovať trocha viac kvapaliny.Na koniec odmastíš kotúče a hotovo.
_________________
Nissan Pathfinder 2005 128kW- nič extra: malá expedičná úprava, ASFIR - ochrana spodku, IRON MAN podvozok, naviják 5,4t, MT pneu.
Citovať
diesell
Založený: 03 október 2011
Príspevky: 39
Nabehané: 7 hod 38 min
PríspevokZaslal: 19.04.2013 00:13   
caute.

menili mi na aute lozisko/naboj (vektra), lebo to triaslo pri brzdeni (a zistili, ze ma osmicku)
potom to triaslo tiez, tak vymenili aj kotuc (ktory uz predtym bol meneny-triaslo) a teraz to uz netrasie.


teraz som dostal rady z dvoch taborov odbornikov: ze po vymene kotuca je NUTNE vymenit aj platnicky za nove (lebo tie stare mi znicia novy kotuc), ini vravia, ze je to somarina a zbytocnost, lebo ze platnicky sa zasa prisposobia novemu kotucu.

prosim o radu - treba ci netreba vymenit aj platne?

potom sa chystam este aj na geometriu a vymenit/vyvazit kolesa.
Citovať
sbf
Povedomá tvár - Favorito (39)
Založený: 06 február 2009
Príspevky: 1352
Nabehané: 4 dní 4 hod 6 min
Bydlisko: TN
PríspevokZaslal: 19.04.2013 10:21   
diesel platne urcite, ak nemas prachy daj radsej presustruzit kotuce (nove nekupuj)

ak su platne zodrate pomaly na doraz je dost velka sanca ze mas pokrivene aj piestiky (najma vselijake hitech odlahcene) tj. po stlaceni pedalu sa nevratia a pribrzduju koleso
Citovať
diesell
Založený: 03 október 2011
Príspevky: 39
Nabehané: 7 hod 38 min
PríspevokZaslal: 19.04.2013 11:08   
ono je to take trochu zamotane.

predosly majitel (za spravnost info nerucim):
-zacalo to triast (neviem preco?!)
-vymenil kotuce
-netrasie
-po case zas zacalo, vymenil aj kolesa - nepomohlo
-chodil tak rok

kupil som to:
-bosch servis so specialnym sustruhom kde to vraj vedia zarovnat bez toho aby odmontovali kotuce z auta: jedna strana v poriadku, druha strana - lozisko ma osmicku a kotuc je tak krivy, ze sa uz neda stocit, cena za opravu >300e - idem inde
-vymenene lozisko (cely naboj), stale to trasie
-vymeneny kotuc - teraz netrasie

no a teraz ta otazka, ci aj platne treba alebo nie - nejake zodrate ale nie su
tych 40e za ne este dam
Citovať
Sliedic
VIP člen - Veyron (451)
Sir
Založený: 18 máj 2004
Príspevky: 7411
Nabehané: 3 mes 20 dní 5 hod
Bydlisko: Slovak Banana Republic
PríspevokZaslal: 19.04.2013 12:57   
Na brzdách nešetriť.
_________________
Nechci byť človekom, ktorý je úspešný, ale buď človekom, ktorý za niečo stojí.

Toyota Avensis II. 2.0 VVTi A/T 433.000km
Citroen C5 II. 2.0 HDi M/T 306.000km
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (950)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25546
Nabehané: 3 mes 14 dní 9 hod
PríspevokZaslal: 21.04.2013 22:08   
Koľko stoja tie platničky, že je k tomu potrebné založiť tému?! Ak si žgrloš a/alebo tie prachy nemáš tak darmo ti tu aj tisíc ľudí povie, že ich máš vymeniť...
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
biker610i
Známa tvár - Feldo (61)
maskot fóra
Založený: 29 máj 2009
Príspevky: 3281
Nabehané: 22 dní 6 hod 17 min
Bydlisko: plechovy hotel
PríspevokZaslal: 16.03.2018 23:04   
Caute na mazde 323f BJ som si vymenil nove predne kotuce a nove brzdove dosticky a po vymene ide tazko tocit kolesami a pedal je akysi makky. a ked som nahadzoval brdovy strmen na pravej strane tak na jednom srobe alebo matke v drziaku strmena sa asi strhol zavit lebo srob nemozem riadne dotiahnut ani vysrobovat . Neviet niekto ako to dat do poradku vopred dik za info
_________________
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1 i.e.
mercedes actros
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia