Výmena oleja Škoda Octavia II 2,0 TDi 103 kw (1Z3) BKD

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

33Jurki
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 27.01.2016 13:47
Zdieľať na Facebook

Výmena oleja Škoda Octavia II 2,0 TDi 103 kw (1Z3) BKD

Príspevok od používateľa 33Jurki »

Zdravím, za chvíľu sa blíži výmena oleja na mojej /Škoda Octavia II 2,0 TDi 103 kw (1Z3) BKD/ tak som sa chcel informovať aký objem a aký typ oleja by tam bolo najvhodnejšie použiť, teraz je tam 10w40 s tým že interval výmeny je na 10 000 km, dakujem za reakcie :)
33Jurki
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 27.01.2016 13:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 33Jurki »

tak ak budem dávať nejaký 5w30 alebo 5w40 s tou normou tak treba ten 10w40 vypustiť s nejakým špeciálnym prípravkom?
33Jurki
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 27.01.2016 13:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 33Jurki »

Ja som mal na mysli či treba preplach.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

lakinooo napísal:Bkd je PDckovy motor. Tam ziaden 10w40 nepatri!!!!! Likvidujes tym vacku!

Patri tam olej s normou 505.01 ak ma DPF tak 507.00.
kachle su dobre take co idu na cervenu naftu a M7AD, ktore to nezozeru, su spatne kachle lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

netreba preplachovat nic
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už si iba odrovnáš hydrošteli (ak už nie sú,čo je min 50:50) pretože celá norma 505 01 alebo 507 00 existuje z dôvodu existencie PD motora aby to ten rozvod tak ako je vydržal,dať tam iné je zabitie motora.A keď som pozeral že BKD čo je najzákernejšie PD tak mi zastavilo dych.Toho idiota čo to tam prvý raz nalial by trebalo verejne vystaviť
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

presne tak, u nás sa hovorí "zavesiť za vajcá do prievanu". Tak to je presne treba spraviť s tým umelcom. A opakujem, netreba nič preplachovať, ale vymeniť za správny olej ASAP
33Jurki
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 27.01.2016 13:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 33Jurki »

Tak som vymenil olej za správny s normou 505.01 spravím na tom tak 1000 až 1500 km a potom ho vymením znovu.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Aký je rozdiel medzi 505.00 a 505.01 ? lol
Našiel som len toto -
505.00 Celoroční motorový olej pro přeplňované i nepřeplňované naftové motory.
505.01 Celoroční motorový olej speciálně pro naftové motory Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska).
Viete niekdo presnejšie ten rozdiel?
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Laki prepáč neriešil som čo kam má ísť , moja otázka znela aký je rozdiel medzi 00 a 01
VW 505.00 - Odpovídá ACEA B2-96, oleje pro všechny typy naftových motorů, včetně přeplňovaných, výměna 15.000 km.
- VW 505.01 - celoroční oleje pro přeplňované i nepřeplňované naftové motory osobních automobilů, včetně motorů čerpadlo-tryska, výměna 15.000 km.
Prečo nenapíšu ACEA aj pre 505.01 ? potom by bol rozdiel jasný ,Ak je ovšem ACEA rovnaké ? kde ten rozdiel hladať. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pozeral som stránku čo si nalinkoval :41c2:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

oco 505 01 má určité vlastnosti mazať veci pod ohromným tlakom pri špecifickom pohybe kde je mazanie veľmi problematické
kraslanm
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 10.09.2006 23:58
Zdieľať na Facebook

Olej- typ

Príspevok od používateľa kraslanm »

Ahoj, ja som mal Octavku s tymto motorom a od kupy som tam daval Shell 5w-30 AV-L. Ja som mal interval 30000 km , ale vzdy som menil po 15000. Inak ten motor mi aj dost papal olej cca 0,5l som dolieval na 15ooo km. Inak som bol s nim spokojny, aj napriek tomu ze som o tom bkd cital negativne veci. Pozri si na stiku v servisnej knizke, alebo cez vin cislo aky mas nastaveny interval vymeny oleja. Caf.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

0,5 lt spotreby oleja na 15000 km je perfektný stav a nie spotreba.
Rozsah max a min s ktorým aj výrobca počíta do výmeny je väčší než 0,5 lt. Väčšina ľudí medzi výmenami olej nedolieva a do PD-ka ide cca 4 lt,pri vypustení vytečie často 2,5 lt a tam nie je čo riešiť,takto to bude aj keď bude mať 800 tis km
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných