"vykvitnute" original disky vw

Vaše skúsenosti, rady ktorým sa vyhnúť, odporúčania ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sanches166
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

"vykvitnute" original disky vw

Príspevok od používateľa sanches166 »

ahojte, prosim vas co podla vas mohlo sposobit koroziu na tychto diskoch?

Obrázok

Obrázok

normalne to napucalo natolko, ze sa opluskala cela farba aj s lakom do zakladneho materialu.podotykam, ze disky jazdene len v lete takze posypove materiali a ina chemia je vylucena tak isto aj agresivne cistice.disky cistene pravidelne len spongiou a autosamponom.

ps: je pravda, ze boli uskladnene asi cca rok v spinavom stave a v miestnosti kde sa nekuri takze je vam vyssia vlhkost, ale to myslim nema na to az taky vplyv.nakolko su v tej miestnosti dalsie tri sady a tym neni nic ani naznak tohto "efektu".
dakujem za vase nazory
karcika
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 19.07.2016 21:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karcika »

tak mozno boli z nekvalitnejsieho materialu ako ostatne tie sady, inak si to neviem vysvetlit
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak určite to nebolo tým, že by material diskov, t.j. hliníková zliatina, bola nekvalitnejšia ako na iných diskoch, každá hliníková zliatina vo vhodnom prostredí koroduje.
Problém je jednoznačne v kvalite lakovania, teda hlavne v nedostatočnej príprave povrchu pred lakovaním.
No a uskladnenie špinavých diskov v prostredí so zvýšenou vlhkosťou iba dokončilo dielo skazy, ako sa hovorí.
Podľa mojich skúseností, disky od niektorých výrobcov sú náchylnejšie na takúto koróziu, zrejme sa šetrí na príprave disku pred lakovaním.
To aj vysvetľuje, prečo ďalšie disky v rovnakom prostredí nekorodovali, stavil by som sa že sú od iného výrobcu.
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

haha mne spravili originál VW disky to isté..
musel som ich celé vybrúsiť a znovu nalakovať...
v pneuservise mi tvrdili, že to je od toho chemického prostriedku čo sa dáva pred umývaním na tých samoobslužných wapkách..ale to tvoj prípad asi nebude, alebo ano?...
sanches166
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanches166 »

wilz: praveze tie ostatne sady su tak isto original vw, len tieto su "najmladsie" z toho mnozstva.

herin: veru nebude, ziadna chemia sa na ne nepouzivala len ten autosampon a spongia ako som pisal vyssie, takze asi to bude fakt tou nekvalitou lakovania, ze spravilo toto.

takze cele prelakovat, ak by sa spravili len poskodene miesta to by svietilo?
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Tak potom sa nám to naozaj spravilo len oxidáciou toho hliníku..
ja ako som písal som to mal podobné ak nie ešte horšie..najviac sa lúpala zadna strana lúčov-ale tá vlastne nebola strieborná, ale taká nejaká "šedobiela"..kupil som taký kvalitnejší lak v spreji, predtým vybrúsil šmirglami-nakoniec nejakou 600vkou a dal 3 vrstvy nového laku..zatial od minuleho roka to drží a nelupe sa nič..
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

sanches166 napísal: praveze tie ostatne sady su tak isto original vw, len tieto su "najmladsie" z toho mnozstva.
Takze cele prelakovat, ak by sa spravili len poskodene miesta to by svietilo?

No a tie akože „originálne“ disky myslíš že vyrába VW ? Dáva si ich niekde robiť.
Možno sú každé od iného výrobcu.
A keby rovno boli aj od jedneho výrobcu, to nič nemení na skutočnosti, že keď hrdzavejú aj pri takej nenáročnej prevádzke ako popisuješ, tak bola zanedbaná kvalita prípravy povrchu pred lakovaním. Všade sa môžu vyskytnúť lempli.
To čo píše herin, že to vyspravil a prelakoval a odvtedy to drží, tak prečo by nemalo, veď to urobil zhruba tak ako to malo byť urobené u výrobcu.

To čo vidno na fotkách je z vnútornej strany disku. Ak to nie je na veľkých plochách aj z prednej strany disku, tak nie je čo riešiť, aj tak to na aute nevidieť. Aby sa to však ďalej nešírilo, treba z postihnutých plôch všetku koróziu až po čistý kov odškrabať, odbrúsiť, vykefovať rotačnou kefou, potom na to naniesť Resistin ML alebo farbu na hliník. Netreba zbytočne ísť do zdravého laku na bokoch lúčov, nič sa tým nepomôže a bude to iba viacej vidno. Na vnútornej strana disku nemá význam sa s tým zabávať nejakým šmirgľovaním 600 šmirgľom, aj tak to nevidieť, omnoho dôležitejšie je odstrániť všetku hrdzu, hlavne na prechode do zdravého laku, lebo sa bude po čase šíriť pod lakom.
Ak to je aj na laku z prednej strany disku, záleží na rozsahu poškodenia, ale myslím že kvôli nejakým drobnostiam na bokoch lúčov nemá význam lakovať celé disky, zaručene je to dosť drahé. A samozrejme že keď to nastriekaš červeným lakom, bude to „svietiť“.
Je treba si kúpiť pokiaľ možno taký sprej ako je odtieň farby disku, prípadne si dať namiešať farbu do spreja, opravené miesta pretmeliť karosárskym tmelom, brúsiť pod vodou nejakými 300, 600, 1000 šmirgľami a na ten strieborný lak potom v každom prípade streknúť priehľadný lesklý lak.
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

wilz poradil si mu pekne, ale nemôžem s tebou súhlasiť s konečným prelakovaním diskov priehľadným lakom..
v žiadnom prípade to nerob!!!!
ja som spravil to isté, ale len prvý krát a naposledy..
potom som to musel opravovať..
zakupil som 4 strieborné spreje-tie stačili na prelakovanie 4 diskov a zakupil som k nim priesvitný lak tej istej značky..cca po 2-3 mesiacoch sa ten lak na nich krásne popraskal..čiže som si "renováciu" mohol zopakovať..
proste tie finálne laky nie su stavané na elektrony ktoré su blízko brzd a od nich ide samozrejme dosť teplo a preto to nevydrží..
Konzultoval som to tu na fore a bolo mi povedané že jediné čo by mi vydržalo by bol dvojzložkový lak..ale tak to je už o inom...
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak snažil som sa poradiť s dobrou vôľou, aj čo sa týka toho vrchného prelakovania.
Myslím ale že pokiaľ ten lak popraskal, tak treba hľadať ako sa hovorí: „kde soudruzi z NDR udělali chybu“.
Naozaj som presvedčený, že k popraskaniu laku by nemalo dôjsť z dôvodu salavého tepla od bŕzd. Predpokladám že nemusel meniť platničky z dôvodu ich prehriatia.
Trocha mi v tej súvislosti pripadá neprimerané, že si na štyri disky spotreboval štyri spreje. Pokiaľ to boli tie maličké 150 ml, tak v poriadku. Ale ak to boli 400 ml, je to neprimerane veľa.
Sám som mal pred časom podobný problém, že som lakoval strieborným sprejom obal kávovaru a po nejakých dvoch mesiacoch boli na lakovanom povrchu niektoré miesta jemne popraskané. Prebrúsil som to, znova prelakoval a prekopírovali sa tie prasklinky do nového laku. Konzultoval som to so všelikým, bez výsledku.
Nakoniec som dospel k presvedčeniu, že príčina mohla byť v tom že som to prehnal s hrúbkou pôvodného farebného laku a priesvitný krycí lak som strekol bez dobrého preschnutia farebného laku.
Napísať odpoveď

Návrat na "Pneumatiky - disky"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných