Výber spoľahlivého auta na LPG

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Výber spoľahlivého auta na LPG

Príspevok od používateľa desire222 »

Čaute, potrebujem maximálne spoľahlivé a priestranné auto pre 4roch + batožina. Cestovanie hlavne po diaľnici, takže istá dynamika či komfort by bol fajn, ale prvoradá je spoľahlivosť, ekonomika(spotreba aj diely) a priestrannosť.

Horúcimi kandidátmi sú pre mňa:

Octavia 2 1.6 LPG
Focus 2.0 LPG

...avšak rád si rozšírim možnosti, ideálne niečim čo ma 6tku.

Ktorý by ste odporučili a prečo ?

Ďakujem :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U Octávii 1,6 je to Mpi ktoré má nectnosti aj bez plynu a nie je to zrovna oslnivý motor a ako auto na dialnicu v plynovej modifikácii už vôbec nie.V nafte hltač km ale v plyne a dialnica - jazdiaci prieser.
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

Dieslovú Octaviu2 ani zadarmo, chcem spoľahlivosť...

Ak MPi nebude žrať olej, aké iné problémy od neho očakávať?

Dieslove Octavie2 idu perfektne, a ak by som jazdil len po SR tak neriesim, ale sedieť v časovanej bombe a čakať kedy mi pridrie ložisko na kluke...fakt ani zadarmo
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Tu je skoda kazdej rady...
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

Spoľahlivé auto na LPG. Ak ti už toto slovné spojenie zneje zle načo sem prispievaš :)
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

desire222 napísal:Dieslovú Octaviu2 ani zadarmo, chcem spoľahlivosť...

Ak MPi nebude žrať olej, aké iné problémy od neho očakávať?

Dieslove Octavie2 idu perfektne, a ak by som jazdil len po SR tak neriesim, ale sedieť v časovanej bombe a čakať kedy mi pridrie ložisko na kluke...fakt ani zadarmo
Pomer servisné náklady/spotreba/spoľahlivosť má 1.9 TDi (bez DPF) asi bezkonkurenčný. Ale neberiem ti tvoj názor. Každý čítal niečo iné, počul niečo iné, možno zažil niečo iné. O auto sa treba preventívne starať a nie kašľať na všetko a potom kritizovať, že sa pokazilo.

Žiaľ niekedy sa stane aj taká situácia, že sa o auto staráte ako o člena rodiny a pokazí sa aj tak.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Nieco ti poviem, cloveku , ktory sa prisiel poradit a zaroven napise totalne najvacsiu kravinu v galaxii je skoda rady, ale zaroven ti napisem octavia : octavia nie je vobec dobre auto! A to som zaryty octaviak. Jazdi mnoho lepsich modelov. Octavia sa stava fenomenalnou len v kombinacii 1,9 tdi. Neviem preco by som ti mal poradit octaviu benzin lpg. Ford 2,0 lpg precitaj recenzie nie je to dobry motor mal problemy s retazou. A na cestovanie po dialniciach si vyber pohodlnejsie tichsie auto ak lpg tak hladaj blok nie hlinikovej konstrukcie, a popremyslsj nad redukciami ktore budes potrebovat k lpg po europe.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to tam jasne zadané...pre dialnicu.Dialničný režim pre 1,6 Mpi nie je režim ktorý dlho vydrží.Zaťažené 4 os + batožina...jasná správa že auto veľa spokojných km nenarobí.Pohon benzín /plyn/olej nie je páve sen motoristu.Je to presne ako keyness píše,jediná geniálna varianta je diesel,ten by sa v tom režime mal ako ryba vo vode a ešte aj na dĺžku jeho života by to malo blahodarné účinky.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ako na tomto fore bolo mnoho x písané , prevádzka na LPG
ku.r.vi každý jeden motor ,už len kvoli vyšším teplotam v spaľovacom priestore...
preto ak je už lpg tam namontované,treba ten motor monitorovať a kontrolovať ako pacienta na operačnom stole,
bo može umrieť v každom okamihu... :3906:
Základ je perfektne doladenie v montažnom stredisku, kde nielen vedia pozapajať hadice a konektory ale sa aj rozumejú tomu,čo robia,
a potom udržiavať ten motor v čo najlepšej kondicií,s ohĺadom na pravidelné a včasné vymeny oleja , a ostatných dielov motora ako zapaľovacie sviečky , vzduchový filter, vyfukove časti, lambda sondy , v tom poradí ako som napísal.

Jednoducho zhrnuté : ak má motor na lpg vydržať čo najdlhšie musí mať vyborné mazanie , excelentné chladenie a stredné zaťažovanie.

Preto na lpg su velmi odporúčané atmosferické 6-valce vzhĺadom na dostatok výkonu ,robustnosť ,odolnosť a trvanlivosť svojich častí.

Teda pre zadavateľa temy, pokiaĺ mu nebude vadiť zvýšená hlučnosť motora pracujuceho v rozsahu 3 800 - 4 500 ot./min
pri jazde po dialnici , a motor sa nebude prehrievať, tak mu neuškodí ani prevádzka po dialnici.
6.prev. stupeň ani nedavaju do väčších aut typu MPV , kvoli tomu, aby motor nebol podtočený,
a aspoň trochu vladal ťahať pri obsadení... :4090:

A propos: kto ma rad svoje auto ,a berie ohĺad aj na komfort spolucestujucich, ten neberie na dlhe cesty 3 pasažierov, max.jedneho, dvoch.
Samozrejme , že hovorím o bežných osobnych autach, nie o dodavkach...
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

Chlapi, ďakujem za fundované rady. Ja už jedným LPG autom lietam po EU vyše roka, redukcie mám a ... viem čo obnáša starostlivosť o lpg auto keďže je to už moje tretie.
Je však slabé, hlučné, malé a o bezpečnosti ani nehovoriac. Jazdí však za 5 korún (o čo mi už úprimne až tak nejde)

Takže po cca 50tkm(za rok) na tomto žihadle hľadám niečo čo bude opakom vyššie uvedených vlastností.

1.9TDi je super motor, avšak ak sa zameram na dvojkovú Octaviu, tak alebo je tam problem z klukov, alebo z hlavou alebo proste neviem čím možným a ja proste chcem spoľahlivé auto, všetko ostatné je na druhom mieste.

Tak ja neviem prečo mi stale radite tento motor, či na neviem o nejako triku ktorý každý používa aby predišiel zadretiu kluky (bxe) alebo to proste ignorujete a čakáte kedy "to" príde. Konspiracna teoria to (žiaľ) nie je, stačí zadat do googlu bxe octavia...

Poprosím, kľudne a pokorne, hlavne vy pán Hlavaty, iste vám uz cez ruky prešlo niekoľko 1.9tdi o2 ...ak po kúpe vymením šálky a všetko možné čo sa kluky týka, bude ten motor spoľahlivý?
Ďakujem
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Nie neradia ti 1,9 tdi, len pises bludy o tom motore a riesenie je 5 korun doslova.cele to vzniklo , ze nechces tento motor lebo bla bla a chces spolahlivost a ked toto dokazes napisat tak si mimo chapania ale abdoluutne. Ale ked chces lpg auto a vies co obnasa prevadzka preco sa obzeras po tychto dvoch modeloch? Mudrujes ale podla toho tvojho vyberu je jasne ze nemas o tom ani sajnu.... nehnevaj sa na mna. Ist po europe po dialnici 50-60 000 km v aute kde to vybuchne hlava od hluku ale nejde ti o lacnu prevadzku a zaroven nechces male a hlucne ... 1,6 mpi na lpg nie je auto na dialnicne jazdenie. Skus ine modely znacky, a hlavne mozno by ti niekto poradil keby si napisal rozpocet a pozadovane vlasnosti, co to mudi mat.
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

Nehejtuj bráško, keď tomu nerozumieš.
Ja prosím o radu skúsených
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Nehejtujem :) prisiel si si po radu ,ale disponujes nulovymi vedomostami ale to ti nebrani ich prezentovat. Ja som ti nspisal vecne k otazke
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

desire222....bolo krátke obdobie cca rok kedy sa vyrobila séria motorov kde sa utrhla skrutka ojnice (prekročený uťahovací moment) čo logicky rýchlo viedlo uthnutiu spodného oka ojnice a vyrazilo ju bokom cez blok motora.Našťastie množstvo ľudí načas nechali skrutky aj šálky vymeniť (cca 100 e.- náklad) jazdia z tou inkriminovanou sériou spokojne dodnes.Ja som ich robil nespočet,ani jednej dodnes nevznikol ani najmenší problém.Iných kódov motora sa to netýkalo.Samozrejme tento nesmierne tvrdo pracujúci motor má svoje špecifiká ktoré je dobré eliminovať a údržbou načas ich úplne vylúčiť.Pritom raz za pol mil.km vymeniť šálky kluky a za 100 e.- a každých 200.tis km meniť hydrošteli za 74 e.- to snáď za stojí za inak abnormálnu spoľahlivosť.Že motor je rukojemníkom majiteľa,to je ale tak u každého.Tento je v tom výnimočný,že dáte mu potrebné - nabehne vyše toho čo za život stihnete.Ak má niekto s týmto strojom problém,niečo nesmierne zanedbáva,a nesmierne treba podčiarknuť tri razy.Trepať kraviny je ľudská vlastnosť,a výsada ľudí čo tomu rozumejú ako koza petrželu,o to z väčším nasadením o tom trepú.
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Mám tento spomínaný motor v Octavii II. 1.9 tdi bxe. Za 40 dní už 14000 km, musím sa objednať na výmenu oleja. Sakra tie km ale letia :)
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných