Vyber co2 zvaracky

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
marek.x
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 24 apríl 2010
Príspevky: 64
Nabehané: 4 dní 15 hod 38 min
Predmet: Vyber co2 zvaracky PríspevokZaslal: 31.07.2020 10:07   
Ahojte,viete mi poradit nejaku zvaracku mig/mag co2 vyhradne na opravy vyfukov,prevaranie pruznych spojok a podobne? Kolajnice zvarat nebudem. Zatial som sa stretol s tvrdenim,ze pod 1000€ ani nekupuj. Dakujem za rady
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 31.07.2020 11:44   
Zváračky sú od výmysla sveta,ale nenechal by som sa uniesť vzhľadom,sledoval by som jedine funkčnosť,recenzie a skúsenosti.
cca 20 rokov mám céočko od NR výrobcu Formica typ 160.Je to poctivý kus železa,žiadne sprostosti ani čínska maškaráda.V autoklampiarine je to niečo čo buď umoží,alebo zabráni.Ja pokojne zavarím strechu v strede rozrezanú,ale ak je treba zvarím aj tie koľajnice.Je tažkokaliberný stroj pre ktorý nič nie je nemožné a všetko je možné ak má solidnú obsluhu.Zvarí od žiletky po mostové nosníky všetko,keď zvára to je hudba.Oprava žiadna,bola jedna výmena pištole pre strhnutie závitu dýzy.Predavač mal plný obchod,ale na Formicu mi musel objednať...omlúval sa tým,že viete,na to budem darmo držať všetko,to sa nepos...ie prakticky nepredám nič.Pozeral som aj ten môj typ.Už je štíhlejí,zmenšila sa šírka,je to omladené.Ja mám vysokú flašu,stroj má slušnú váhu anetreba sa báť že tá ťažká fľaša prevrhne mašinu.Čo poznám klampiarov v okolí,všetko beží na tejto.Raz za 5 rokov treba vyhnať pavúkov a myši a to je asi tak veškerá potreba,len zvárať hoci aj 10 hodín denne.Ja som klampiarinu skončil,ale ten stroj budú dediť,také niečo sa nepredáva,je to ako rodinné zlato
Citovať
martincichy
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 3938
Nabehané: 10 dní 11 hod 38 min
PríspevokZaslal: 31.07.2020 17:01   
nad autogenom si nerozmyslal? na vyfuky je to lepsie a odpusti chyby pri priprave.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 31.07.2020 22:32   
Autogenom nevie hocikto zvárat,a zvárat CO-ckom sa za týždeň naučí každý...
A o cene za výmenu fliaš sa ani nezmieňujem...
V dnešnej dobe je už autogen nezaplatíteľny luxus...
Snáď na rovnanie zvaranych konštrukcii je nevyhnutný ,ale aj tam by zvolil propanovu verziu autogenu kvoli nákladom.


Naposledy upravil laco1871 dňa 31.07.2020 23:12, celkom upravené 1 krát.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 31.07.2020 22:59   
So zvarackou je podobný výber ako s autom, ujasniť si na čo chceš používať a potom už len treba sa rozhodnúť pre detaily.
Ja zvaram s rôznymi CO- masinami viac ako 30 rokov, pochopiteľne vlastný stroj nemám...
mhlavaty dobre zvolil Formica Nitra
stupnovite prepínanie zv.parametrov, doladenie posuvu drôtu potenciometrom.Pre zváranie v domácich podmienkach je digitálna voľba parametrov zbytočný luxus...
Neviem ako je dizajnovaná výkonovo tá mašina,na koľkých Amperoch môže zvárat 100 %....
Predpokladám použitie ø drôtu 0,8 potom áno môže zvárat aj celý deň.

Ja by som však volil stroj minimálne
180-250 A kapacitou a rozhodne s napájaním na 400 V jednoducho mať výkon v rezerve je potrebné,je to lepšie ako mať vynútenú prestávku,lebo mašina sa prehriala... zvaral som už aj 10 M3 nádrž žumpu v domácich podmienkach,pred garáž-ou...
A samozrejme volil by som zv.drot
1,0 u mna je to samozrejme profesionálna deformácia,lebo zvaram ťažké konštrukcie,ale robím ako fušky aj jemnejšie veci,ako konštrukcie z jokloviny...
A samozrejme výhoda používať cievku zv.drotu 15 kg ...
Od priemeru zv.drotu sa odvíja potom
aj príslušenstvo horaka ako dyzy a Hubice ,treba zvoliť najuniverzalnejsie s najdostupnejšie riešenie v tomto ohľade..za mňa Binzel jednoznačne,nie chodiť raz za mesiac do obchodu kupovať 5 špičiek,2 difúzory a jednu hubicu.. žiadny Trafimet...
No a nesetriť na plyne jednoznačne Corgoň pre zváranie, žiaden čistý CO2, odo mňa toľko .
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (614)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13862
Nabehané: 2 mes 5 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 01.08.2020 06:49   
Kludne ojazdenú Formicu či ETP Compact, obe sú slovenské

Nová pod 1000€ sa dá, ale ak človek priráta príslušenstvo = horák, hodiny, kuklu, flašu tak je tak či tak cez 1000€

Lacné pi<>ny, nekupovať, lebo potrestáš iba sám seba.
Riešiť nekvalitný podavač drôtu, alebo mať pevný horák a prerábať ho za odnímatelný aby sa dali na nom meniť diely, znamená investíciu v pohode 200€

Ideálne trojfázovu, ktorá vždy lepšie zvára, pretože u trojfázovej nie je cítiť kolísanie napätia

Kvalita zváračky sa dá odhadnúť lahko podla hmotnosti a tabulky zatažitelnosti, seriozny kus má poctivé trafo - tažké ako krava, staré ETP majú ventilátorom chladený priamo len usmernovač. Už Formica má ventilátor čo ofukuje priamo aj trafo = nie je tak nadimenzované
Ale to je problém všetkých dnešných odbočkových zváračiek

Starý socialistický ETP Compact 160 je 3x400V a celé to váži 75kg
Zaťažitelnosť 160A/35%, 120A/60%, 95A/100%

Porovnatelná Formica 169Y čo je tiež 3x400V váži iba 47kg
Zaťažitelnosť 160A nemá uvedené %, 100A/60%, 70A/100%

Polopate to znamená ža stará ETP by mala vydržať zvárať v kuse 10min na výkon 95A než sa aktivuje tepelná poistka. Formica zvládne to isté ale iba s nižším prúdom 75A
Na výfuky by ti nemalo hroziť že sa prehreje, ale ked človek pôjde zvariť nejaké vinkle, vytne tomu trochu, tak niet nad to ked sa to každú chvílu vypne, lebo je to prehriate

Každopádne zabudni na zváračky GUDE, PARKSIDE, také menšie zlo sú české zváračky Kuhtreiber, či Omicron, ale tak sú vždy ešte o niečo horšie parametre

Pozor !!! na moderné invertorové zváračky na 230V, zvárať sa s nimi dá, ale elektronika nikdy nebude tak spolahlivá ako poctivé trafo. A další ich velký problém je že majú síce uvádzaný výkon 160A, ale je to podmienené istením 25A, teda treba mať priemyslenú zásuvku na 25A, takže nie všade človek využije jej výkon, lebo jednoducho vyletí istič.
Ich výhoda je nízka hmotnosť a často malé rozmery, nevýhoda býva často šmejdový plastový podávač drôtu

Snaž sa vyberať tak aby bola ideálne na 3x400V a musí mať odnímatelný horák - to poznáš podla toho či horák je do zváračky vedený cez dieru, alebo je tam taký mosadzný "konektor". Zváračka by mala mať kolečka - to keby si náhodou zobral modernú invertorovú.
To by už len bola úžasná práca mať malý invertor s madlom a flašu ťahať extra (zhodiť ju a poškodiť hodiny), a potom neskôr tak či tak dorábať vozík

Ja mám na doma starší Formig 249 odkúpený z práce, v robote nahradený novou MIG/MAG zváračkou s pulzom za 6000€ (Jackle ProPuls 320C)
Takže ber to tak že 1000€ za novú zváračku nie je absolútne vela, je to taký štandard kedy dostaneš produkt, ktorý je na prácu a nie pre hobby lepičov
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.08.2020 07:55   
Dobre že ste to doplnili,pretože sú to všetko celkom dôležité veci.Autogén síce mám,ale výmena fliaš je mierne problematická pretože oficiálne po vás chcú čosi akoby vaše vlasntné fľaše mať v nájme a teda platiť,lebo - údržba a čistenie a podobné drísty,proste platíte akoby nájom,pričom sú fľaše vaše.
CO - ano dľa možností vždy trojfáza,15 kg špulka zváracieho drôtu.To Formica má.Euro koncovka hadice a Bisel horák.
Drôt si môžete navoliť od 0,6 do 1,2 logicky prechod na iný drôt žiada iné priemery dýz takže držať viacero horákov ukončených eurospojom. Popriať veľa štastia pri nákupe,ja by som svoj zopakoval,pri 0,6 zavarím čo si len zmyslím.Ja ešte patrím ku generácii že zváračský kurz robili zadarmo a učil nás docent zo zváracieho ústavu,no ale to bolo kedysi tak dávno že nás učili iba oblúk a autogén.CO prišlo po revolúcii.
Ešte maličkosť...je možné použiť ako plyn mix,lepšie sa tým zvára ako čistým CO
Ojazdenej Formiky sa nereba báť,je to stroj pre tri generácie,na nič sa to nehrá
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 01.08.2020 09:09   
Čo sa týka výmeny technických plynov,pokiaľ viem na Slovensku pôsobia 2 veľké spoločnosti Tatragas a Linde..
Ale sú aj menšie firmy, ktoré Vám zgeneralkuju akúkoľvek starú fľašu,dajú nový ventil a naplnia plyn aký chcete....
Samozrejme okrem acetylenu...to je špecifický prípad plynu,na výrobu ktorého je treba zložité technické zariadenie preto je aj acetylen taký drahý...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.08.2020 10:49   
Lacko,v tom je práve ten problém že aj ja musím meniť plyny od tých "iných". Kedysi acytelén sme si robili sami,na to bol dvojkomorový vyvíjač ktorý sa plnil carbidom. Ale ten je už nedostatkový asi tak ako koks do vyhne a spústa vecí k nezohnaniu v slovenskom priestore.Ak ak už niekde je,je to šialene prestrelená cena.Jedno štastie je že v polsku si človek zabezpečí aj koliesko do lunárneho modulu,ale samozrejme už na tieto veci padá deň "turistiky".Ale aspoň sa dá,človek naraz pozbiera všetko čo doma robí problém.A problémom je pomaly už všetko,ak nie pre iné,tak pre cenu.A tak podporujeme polskú ekonomiku.A sú to celkom zaujímavé čísla.Čo už ak je našinec hlúpy a nenažratý
Citovať
martincichy
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 3938
Nabehané: 10 dní 11 hod 38 min
PríspevokZaslal: 01.08.2020 12:53   
Co sa tyka poziadaviek na vykon zvaracky - dnesne vyfuky su robene z tenkych plechov. V konecnom dosledku zvari to aj so zvarackou z lidlu. Obvarit jeden a pol colovu ruru z jednotky plechu na to netreba 250 A.

Takze riesenie by mohlo byt v jazdenej formike.

Cena zvarania s acetylenom je samozrejme vyssia. Ale ludia si to zaplatia.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.08.2020 13:09   
Už som to spomenul,tou mojou Formikou som zváral tak tenulinké ako aj 15 mm hrubé veci.Neviem čo je vypnutie z prehriatia,hučia v tom tuším dva ventilátory.Výkon...preste viac netreba.Nesmie sa zabúdať že nejaký 160 A pustených do 1,0 drôtu je pekný rachot a drót ide snáď posuvom meter za sekundu.
Ja som o predaji aj uvažoval...ale aká cena ? Tristo...kravina.Päťsto...nestojí za to taký stroj pustiť z ruky.Takže to riešim asi ako aj iný,nepredáva sa.Kvalitný stroj je lepšie ak je doma,peniaze sú prd,dnes sú zajtra nie
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 01.08.2020 18:55   
Najmenšia voltage na ktorej som zvaral,skôr stehoval bolo okolo 12,5 V
posuv okolo 3 m/min
Posuv sa stále udáva v metroch za minutu.
Posuv drôtu meter/sec zodpovedá 60 m/min čo je absolútne nereálna hodnota
Vo výkonných zvaračkach ,posuv drotu končí na hodnote 20 m/min, čo je absurdná hodnota,nakoľko normálne zváranie končí na hodnote posuvu cca 13 m/Min a 280 A... Samozrejme bavíme sa o použití 1,2 mm drotu
Pre úplnosť dodám,že ja ako zvárač skúšam zváračky tak,že nastavim posuv drôtu na hodnotu 0 ,a stisnem tlačidlo na horaku ,ako keby som išiel zvárat,drôt sa musí začať
pomaly vysúvať nepatrnou rýchlosťou,
vtedy viem,že mašina zvládne aj výkonné zváranie na hornej hranici parametrov stroja...
Citovať
marek.x
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 24 apríl 2010
Príspevky: 64
Nabehané: 4 dní 15 hod 38 min
PríspevokZaslal: 01.08.2020 19:56   
Mam vyhliadnutu tuto masinku Zvárací invertor Fanmig J5 Most, plus flasa s hodinami,hadicka,rukavice,zastera,kukla,drot,sprej,kable proste komplet. Bola mi odpurucana u nas v PB s tym,ze mi ju odskusaju,predvedu,nastavia+-700€.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.08.2020 20:23   
Pozrel som si recenziu https://www.youtube.com/watch?v=3eFZeCetsEE
a k celému sa dá povedať jediné...ani zadarmo.Ladili nastavenie,kúzlili až dokúzlili asi vyhovujúce nastavenie.Ale výsledný zvar urobil profesionálny zvarač...strašný.Prskalo to ako vianočká prskavka.S týmto zvárať vnútry auta ? nikdy v živote.Možno nie som v obraze kde sú dnešné ceny,ale ak má toto cenu 700 e.- potom tá Formika musí mať plus jednu nulu.Toto je jeden oklamaný stroj pre amatérske potreby
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (614)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13862
Nabehané: 2 mes 5 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 01.08.2020 21:45   
To sú presne tie zváračky typu čínsky klon, nejakého iného čínskeho klonu

Vyššie som ti písal, kúp si zváračku čo má ideálne kolečká a držiak na flašu. Lebo neviem si predstaviť že chcem niečo zvariť a prenášať to extra, alebo si budeš musieť vyrobiť zasa len vozík na ktorom budeš mať všetko

Také cenovo dostupné nové riešenie klasického odbočkového CO2 by bola Omicron OMI 204, ktorá je na 3x400V
Ak chceš radšej na 230V tak potom jej slabšia varianta Omicron OMI 166, ale za tie skoro isté peniaze dostaneš aj menej výkonnú zváračku

Prípadne tu majú akciu na silnejšiu OMI 206 https://www.nebex.sk/p/224/zvaraci-poloautomat-migmag-omicron-omi-206?pp=acc3e040, horák máš +80€, hodiny máš 40€, kuklu by som ti z lacných odporučil (inú nie - táto je dlhodobo overená, má dobrý hlavový kríž a dlho vydrží) https://www.zvaracky-obchod.sk/prislusenstvo/zvaracie-kukly/samostmievacie-kukly/865-zvaraci-kukla-ask-300.htm sú aj iné o trošku drahšie, ale už sú to čínske šunty
Flašu ak CO2, tak zober z bazoša, určite nájdeš niečo. Tak isto aj pri Argon mix, ale je to drahšie.

Ak chceš šetriť tak kludne bazoš, počkaj si na nejakú ponuku a zmestíš sa kludne do 500€
Treba sa spýtať či to predáva komplet, dokúpiš si len kuklu https://dom.bazos.sk/inzerat/114076090/zvaracka-omi-166-zvaraci-poloautomat.php
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut