Vyber co2 zvaracky

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
<123>
Autor Správa
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 02.08.2020 00:48   
Tu je diskusia o tom aku ZVARAČKU zakupiť,teda samotny stroj,diskusia nie je o kukle,rukaviciach,či sprayi proti guličkam !
To akoby niekto isiel kupovať auto a dohovaral si pri kupe take detaily,či mu s autom dodajú také a také poťahy,puklice,či drziak na mobil,drziak na napoj alebo aromatizovaný stromik...
Ale chapem,že je ťažko niekomu vysvetliť akú mašinu si ma kupiť,keď on poriadny stroj asi ani nevidel...
Ešte raz,tu všetcia odporúčame kompaktný stroj na kolieskach,ktorý ma vzadu ntegrovaný držiak na tlakovú fĺašu
s gramofonom-podavacim mechanizmom vnutri tej krabice,kde sa da založiť cievka drotu 15 kg,
drot máš použivať 1.0 mm,mašina má mať vymeniteĺný horák,najlepšie značky Binzel,stroj má mať napajanie 400 V
zvaraci rozsah max.nejakých 200 A cca.
Toto treba povedať v špecializovanom obchode so zvaracími potrebami,ak splňa vsetko,čo som tu ja a moji predrečníci zhrnuli,zakúpiť a šťastne a uspešne zvarať,pokiaĺ možno bez nablikania si do očí a nasledného trapenia z prepracovania,tepelneho upalu a tak podobne...
Samozrejme,že tu Ti radíme na výber tu najlepsiu moznosť bez akychkolvek naslednych problemov do buducnosti.
Pokiaĺ si Ty kvoli cene vyberieš poddimenzovanú zvaračku na 230 V s nutnosťou použivať len 0,6 0.8 drot je to na Tebe
Ty s tym budeš zvarať,Ty si budeš vychutnavať všetky patalie okolo toho..
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.08.2020 08:12   
Je spomenuté zváranie výfuku a pod. Tam práve vzhladom na častú prítomnosť hrdze je nutný solidný stroj,inak vystrelí dieru.Práve na hrdzavých veciach sa rozdelia zváračky na dobré a mizerné.
To video čo som dával odkaz,je tam spomenutý top zvarač čo to tam skúša.No ale zvary teda top nie sú,no povedal by som že to nie je nekvalitou zvarača.Ak by mal človek pri práci robiť tie šaškariny z nastavovaním tak to radšej nemať.S tou zváračkou by asi jeden podpálil každé auto taký rozprach je pri zváraní.
Na autosalóne som jediný raz videl kvalitnú zváračku,dovolila zvaliť hrdzavé plechy bez jediného odstrelenia,bola nemecká a kolosálne drahá.V tom zázraku bol ešte jeden obvod z nejakou špeciálnou tlmivkou.To bol zvárací RolsRoyce,tá moja je iba MB.Nastavenie (podľa typu materiálu) mi trvá 0.01 sec. Keď som pozeral to video normálne mi vybehol cukor...šaškarina z čajny
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 02.08.2020 09:03   
mhlavaty, veľa amatérskych zváračov,zvára takým spôsobom, že zváraju veľmi malým prúdom a robia studené spoje,a to aj pri malých priemeroch drôtu,jednoducho ten zvar je tam len navrchu prilepený ,nie je pretaveny do materiálu,
ďalšia vec je charakteristika zváračky ,nie som elektrotechnik a preto na túto tému nemôžem podať obsiahly komentár,
ale viem, že hlavne lacné stroje majú dosť hrubý oblúk,veľmi prská pri zváraní aj keď posuv je nastavený primeraný,tiež prskanie ovplyvňuje voľba plynu,najviac prska pri použití čistého CO2,menej bude prskať pri použití zmesneho plynu
pre zváranie, čím viacej Argonu obsahuje zmesny plyn,tým bude prskať menej, avšak pre zváranie čiernych materiálov je pomer Argonu ku CO2 presne určený a síce 18:82.
Zváračky najvyššieho radu majú v pamäti prednastavene charakteristiky oblúka,pre zváranie rôznych materiálov,za použitia rôznych zmesnych plynov,napr. zváranie CrMo oceli( nerezu) kde je predpísaný iný zmesny plyn ako pre klasické zváranie čierneho materiálu.
Ale to začínajúceho zvárača vôbec nemusí zaujímať takéto detaily..
Jednoducho aj ja keď prídem do inej firmy,na nové pracovisko ,kde nájdem nejakú zváračku, ktorú som ešte nikdy nevidel,tak sa musím zoznámiť s touto zvarackou, prejsť nastavenia, aké má možnosti,
a hlavne zoberiem skúšobný pliešok a na ňom si vyskúšam ako zvára a počúvam hlavne sluchom ako ten oblúk vydava zvuk, pretože podľa skúseností už viem ako má ten drôt taviť,a čo sa má pod tou hubicou diať.
Ale hodnoty nastavenia Amperov,či Voltov a posuvu mám už v pamäti pre jednotlivé veľkosti a hrúbky zvarov
a stačí mi už len jemne doladiť,či chcem aby mi pri zváraní viacej tavilo,alebo potrebujem väčšiu vydatnost vo zváraní vtedy stiahnem trochu volty ,alebo pridám viac posuvu drôtu.
Avšak ja by som sa mal pri zváraní riadiť predpísaným technologickým postupom WPS pre výrobok , ktorý zvaram,v ňom sú menovite uvedené hodnoty ZV.prudu ktoré by som nemal hlavne prekročiť.
Teda pre zváranie CO-čkom sú stanovené určité zákonitosti aj pravidlá.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 02.08.2020 09:22   
mhlavaty,prípravu plechov pre zváranie tiež určuje technologický postup, ktorý jednoznačne hovorí,że zvarané plochy musia byť kovovo čisté,bez hrdze a mastnoty.
Čo sa týka spomínanej tlmivky,majú ju všetky zváračky s trojfazovym pripojením 400 V a zapája sa do činnosti tak, že kábel silového obvodu vedený v zadnej časti zváračky označený + ,prepojime do samice konektora označenej ako R tak vlastne bude výstup silovej časti prechádzať cez tlmiaci obvod a oblúk bude vyhladeny,
niektoré zváračky majú zapojenie tlmivky riesené tak,že v prednej časti majú tri konektory pre zapojenie kostry-teda kábla označeného -
na každom konektore je oblúk viacej tlmeny.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.08.2020 10:33   
Tá jedna ju mala akúsi špeciálnu,ale fakt je ten,že chlap tam zváral úplne hrdzavé veci akoby to nebol problém.On ale problém je a darmo to má tiež tlmivku, a pri tenkých plechoch je to dokonca obrovský problém.Ale každopádne zvariť dva plechy 0,7 mm z 1mm medzierkou tak,že po vybrúsení zvar nevidieť to sa z tou Formikou dá,to sa robilo dve desaťročia.Poctivá práca,kde má byť meď tam je meď.Ten stroj prezváral čiaru BA-KO a zvára presne ako prvý deň.Rýchlo,jednoducho a kvalitne,nič iné do dielne nepatrí.Ja som si ju vybral po tom,čo som v jednej dielni videl čo s ňou dokázali.Vyskúšal som si to a bolo rozhodnuté.Urobil by som ten nákup opätovne.
Citovať
marek.x
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 24 apríl 2010
Príspevky: 64
Nabehané: 4 dní 15 hod 38 min
PríspevokZaslal: 02.08.2020 18:33   
A co poviete na tuto MIG/CO2 Zváračka KOWAX CARIMIG 160 ?
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (614)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13862
Nabehané: 2 mes 5 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 02.08.2020 18:53   
Zvárať hrzdu je nezmysel, tam zváračka prská vždy.
Ak to človek myslí vážne tak v prvom rade v maximálnej možnej miere sa hrzde zbaví.

Ja ked si sebe niečo zváram tak železo očistím aj od okují, preprášim to flexou, nech ostane čisté železo

Ked sa zvára pulzom, tak zvar je úplne krásny s minimom malinkých guliečiek, ak sa nechajú okuje už to vyprskáva
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (614)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13862
Nabehané: 2 mes 5 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 02.08.2020 18:58   
marek.x napísal:
A co poviete na tuto MIG/CO2 Zváračka KOWAX CARIMIG 160 ?
Že další čínsky klon nejakého iného čínskeho klonu, aj ked Kowax by sa dal zaradiť k tomu lepšiemu. Tá značka sa na trhu už objavila dávnejšie, ale dnes je to tak, že ked máš v zadku dieru, tak ti v číne vyrobia pod značkou akou chceš

V podstate sa skoro vždy jedná o to isté zariadenie, len v inej krabici a inej farbe

Ten kus OMI166 čo som tu nalinkoval z bazoša nevyhovuje? Máš to za 350€, prípadne niečo prikúpiť, ale odbočková mašina s klasickým trafom je rozumnejšie riešenie
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 02.08.2020 19:39   
ivko,zváranie pulzom by som do tejto témy vôbec neťahal,je to celkom iná galaxia aj pre profesionálnych zváračov,nehovoriac o tom, že funkcia pulse a kombi pulse je dostupná len v zvaračkach najvyšších výkonnostných rádov , ktoré sú vybavené vodným chladením horáka
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.08.2020 20:25   
ivko1 napísal:
Zvárať hrzdu je nezmysel, tam zváračka prská vždy.
Ak to človek myslí vážne tak v prvom rade v maximálnej možnej miere sa hrzde zbaví.

Ja ked si sebe niečo zváram tak železo očistím aj od okují, preprášim to flexou, nech ostane čisté železo

Ked sa zvára pulzom, tak zvar je úplne krásny s minimom malinkých guliečiek, ak sa nechajú okuje už to vyprskáva




To nie je nezmysel ale nutnosť.Pretože nie všetko sa dá odrátkovať a nie ku všetkému je prístup,a poradiť si s tým musíš.To sa ľahko mudruje človeku ktorý sa môže hrať,a čo neurobí dnes urobí o týždeň.Ono konštruktéri tých zváračiek (myslím ale zváračiek a nie sračiek) sa týmito vecami nezaoberajú z kratochvíle.Chcelo by pár týždňov pri búračkách a hneď boli rozumnejšie názory.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 02.08.2020 20:42   
mhlavaty dá sa všetko,aj na hrdzavý plech opatrne prilepiť nejakú bodku taveniny,a potom len rozširovať ten návar a lepiť tam ďalšie a ďalšie bodky a heftiky ,ale vtedy nehovoríme o zvárani...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.08.2020 21:52   
mne to nevysvetluj ja ti zavarím aj drevené porisko do sekery
Citovať
a566
Povedomá tvár - Favorito (20)
Založený: 06 apríl 2020
Príspevky: 303
Nabehané: 3 dní 6 hod 44 min
Predmet: Re: Vyber co2 zvaracky PríspevokZaslal: 02.08.2020 22:00   
marek.x napísal:
Ahojte,viete mi poradit nejaku zvaracku mig/mag co2 vyhradne na opravy vyfukov,prevaranie pruznych spojok a podobne? Kolajnice zvarat nebudem. Zatial som sa stretol s tvrdenim,ze pod 1000€ ani nekupuj. Dakujem za rady
na garazove lepenie staci aj trubickovy drot bez plynu a pazuchovy invertor.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 03.08.2020 03:32   
Len som cakal kedy niekto spomenie tuto hovadinu...
Zvaranie akymkoĺvek nielen trubičkovým drotom BEZ PLYNU je prisne ZAKÁZANÉ!
Nakolko vysledkom nie je zvarený spoj !
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (614)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13862
Nabehané: 2 mes 5 dní 18 hod
Predmet: Re: Vyber co2 zvaracky PríspevokZaslal: 03.08.2020 04:37   
a566 napísal:
marek.x napísal:
Ahojte,viete mi poradit nejaku zvaracku mig/mag co2 vyhradne na opravy vyfukov,prevaranie pruznych spojok a podobne? Kolajnice zvarat nebudem. Zatial som sa stretol s tvrdenim,ze pod 1000€ ani nekupuj. Dakujem za rady
na garazove lepenie staci aj trubickovy drot bez plynu a pazuchovy invertor.
Dá sa ked chceš akože šetriť a potrestať sám seba. Potom to predávaš so stratou na bazoši a po poučení sa na vlastnej chybe kupuješ normálnu zváračku...

Nehovoriac o tom že cena za trubičkový drôt je astronomická.
Cena 5kg trubičkového je 40€, 5kg klasického drôtu, ku ktorému treba flašu s hodinami je za 13€.
Plnenie CO2 stojí cca 0,8-1€ za kg, teda nápln do 6kg hasičáku čo majú bežne kutilovia v garáži stojí nech 6€

Zváračky na trubičkový drôt sú vždy iba šmejdy

Ešte k tomu prskaniu - ak sa zvára bordel, akože hrdza tak prskanie bude vždy, či už väčšie alebo menšie, to nie je zváračkou, ale tým bordelom, nehovoriac že vzniká nekvalitný pórovitý zvar. Preto očistiť maximálne ako sa dá - výfuk som aj sebe zváral nejeden krát

K pulzu - pochopitelne že to nie je pre kutila, lebo ten nekúpi zváračku na zváranie polámaných, popraskaných, dieravých výfukov za 5000€+, ale to som len spomenul okrajovo že aj kvaliná zváračka prska, ak nie je material očistený
Citovať
Odpovedať Nová téma
<123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut