VW Touran 1.9 TDi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

visior
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 16.06.2015 19:43
Zdieľať na Facebook

VW Touran 1.9 TDi

Príspevok od používateľa visior »

Dobrý večer. Mám záujem kúpiť auto Volkswagen Touran 1.9 TDI 77kW ročník 2007 a vyššie. Moje otázky sú: 1. Aký motor kúpiť s akým kódom
2. Ako ste s autom spokojný čo sa týka spoľahlivosti motora
3. Rady a tipy pri kúpe

Auto budem používať na rodinné účely, výlety.
Vďaka za každú radu. :300f:
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Skvele...
Nikde si ziadnu taku temu nenasiel, vsak???
Nikde nic o Tourane, vsak???
Nikde nic o 1.9 TDi, vsak???

Najskor, riadne si precitat toto:

pravidla-prispievania-na-diskusnom-fore-t5302.html


Bod c.1 odporucam prestudovat opakovane.

A drobna odpoved k otazke, ktora mimochodom tu je zodpovedana snad 1000x.
U tak stareho auta, obzvlast este s TDi motorom, to bude vsetko zalezat uz len na stasti a na aktualnom stave.
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Re: VW Touran 1.9 TDi

Príspevok od používateľa karool »

visior napísal:Dobrý večer. Mám záujem kúpiť auto Volkswagen Touran 1.9 TDI 77kW ročník 2007 a vyššie. Moje otázky sú: 1. Aký motor kúpiť s akým kódom
2. Ako ste s autom spokojný čo sa týka spoľahlivosti motora
3. Rady a tipy pri kúpe

Auto budem používať na rodinné účely, výlety.
Vďaka za každú radu. :300f:
pri takto zadanych kritériách je to už iba o štastí
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

tu je milion tem ohladom motorov grupy len niekomu sa nechce hladat tak napise az mu to pohladaju ale znovu dookola pisu iny , ale ked chces tak tu mas 1.9TDI PD -BJB,BKC,BLS,BXE 77kw ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zoznam je kratší..u 77 kW sú iba dva -BXE je bez DPF a BLS je to isté z filtrom. V ponuke je ešte varianta 66 kW čo je ale vzácnosť stretnúť,a väčšie 2,0 Tdi z výkonmi 100, 103, a 125 kW
Ideálna volba je to BXE 77 kW.Samozrejme je to kus od kusa kto sa ako staral,ale v týchto rokoch čo ku mne chodí sú velmi pekné kusy,hrdza v týchto ročníkoch je velmi vzácna.Je to jemne menší voz ako ich geniálny predchodca Sharan (Alhambra) ale zato sa neskutočne vydaril a je jediný ktorým sa tie legendárne autá dajú nahradiť bez škrípania zubov.Pre rodinu je to možno najlepšia volba aká vôbec je.Neoplýva nepotrebnými koninami,môdnymi výstrelkami,má ale všetko čo si človek môže u auta oblúbiť a ceniť.je to auto doslova na jeden život.Ako a na čo pozor pri kúpe,a čo potom ďalej vďalších rokoch,to tu rozpisovať je trochu nosením dreva do lesa.Ak chceš vedieť viac,napíš mi ss správu (pozor na vyplnenie predmetu !) a všetko potrebné ti môžem dať k dispozícii aby do rodiny pribudla radosť a nie zlosť
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Akurat, ze im trosku lietaju ojnice z bloku motora :40bd:
Netvrdim, ze kazdemu, ale na nete je o tom pocitania na mraky aj s obrazkami.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nepíš kraviny,alebo napíš ktorého typu a ktorého obdobia.Vymeniť som na spúste motorov skrutky príp. ložiská (pri vysokých km) a neexistuje jediný,ktorý by klakol.Že vo výrobe nejaký zriadovač nastaví zle moment dotiahnutia,nuž ano,tisíc motorov za jediný deň si nosí sebou časovaný problém. Je to známa vec,každý čo trocha normálny človek si za smiešne peniaze skrutky dávno dal vymeniť.Ja držím momentálne tri volné bloky motora v stave nového,takže žiaden strach.Kúpiš ho pod stovku,za stopade aj z kľukou ojnicam a piestami,týkalo sa 0,05 % vyrobených kusov,len "milovníci" Tdi nafúkly balon na velkosť Zepelína.
Už to že prakticky snáď všetky 77 kW sú čipované,a veselo si užívajú km,je dostatočný argument že to vlastne nie je argument.
A pokiaľ niekto z čerstvých a neznalých majiteľov uvidel ojnicu,nech je pokojný,nepríde o gate,ak nenaletí kšeftárom alebo nejakému blbovi v monterkách
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Moji dvaja kolegovia, jeden Golf Plus a druhy OII to tiez riesili. Takze tvrdit, ze je to zriedkave neobstoji. U mojho mechanika je na dielni tiez ten kus deraveho zeleza zo Superba a ze sa s tym uz stretol uz viac x.

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=110100

V anglictine toho je snad na miliony, tak preco tvrdit, ze ziaden problem, ked je to nepopieratelny fakt?
0,05%? Ani omylom. V kazdom diskusnom fore pre auta, kde sa davali tie motory je toho dost, aj s obrazkami ako taky motor po tej destrukcii vyzera.
Moment na sroboch? Vadne sroby? A co problem s loziskami, ze zmenili jejich technologicku vyrobu, zrovna tak aj jejich “zamky“, ziadne olovo, to sa niecim nahradilo, koli ekologii.

Zanovny blok motora za 100€? Neverim. A za 150€ komplet spodok?
Takze ked to nastane, tak v podstate kupi sa druhy spodok, za 150,k tomu nove loziska, nove sroby, nove rozvody a clovek je v tom za 1000-1500€,ze? Aspon tak zhruba to stalo tych dvoch…
A isteze, kazdy motor, kde sa preventivne budu menit diely, je v podstate nesmrtelny. Len kto to bude robit, kedy, a kto to bude platit, ze? Tymto sposobom aj ten najfatalnejsim motor, by sa udrzal pri zivote milion kilometrov.
Avsak netreba podsuvat ludom, ze tie 1.9 TDI PD su tak fantasticke a bezudrzbove, co dokazu bezstarostne nabehat milion. To boli bez inzinierskych chyb rotacky, nie PD. A je jedno ci 1.9,alebo 2.0.
Vizia, ze niekto kupi 1.9 PD a bude si bestarostne uzivat je fatamorgana.
Na ludi, co poznam a mali, ci maju 1,9 BXE, ci BLS, to % deraveho bloku je vysoke.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Frantici tiez robia MPV, a zeby nieco zle bolo?

VW Touran vs Citroen C4 GP vs Renault GS?
Ake fatalne problemy su (na rozdiel VW) u nich?
2.0 HDi a 1.9 ci 2.0 DCi?
Akurat, ze za rovnaky peniaz, co stoji VW mozno kupit o 5 rokov (polovicu veku) mladsie auto….
A to este mozno hodit oko aj na Ford (motor od PSA).
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak auto nie je len motor, aj keď samozrejme problémy s motorom vedia otráviť život.
Ostatné auto, ako aj napísal mhlavatý je vydarené, mám sám také r.v.2007, som s ním spokojný, rozmerovo, vyhotovením, jazdnými vlastnosťami, veľkosťou kufra, pozíciou šoféra a ovládacích prvkov mi úplne vyhovuje. Aj keď určite, ako každé auto, má aj svoje drobné muchy.
Samozrejme každý má iné priority, ja keď som ho kupoval, bol som naisto presvedčený o C-Maxe, povozil som sa a prešiel som si všetky ďalšie porovnateľné autá v tom čase na trhu a komplexom vlastností som došiel k názoru, že nie je čo riešiť, výber bol jednoznačný.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

PD je min tak dobré ak nie lepšie ako rotačka. A chyby sa dejú.Jedna čerstvá - vysoká korekcia na 4 valci.Motor po výmen vačky,hydroštelov a rozvodou,čo znie dobre.Dole víko idem vybrať vstrek,a ajhľa - žiadna nová vačka,žiadne hydroštely,všetko ohoblované.Majiteľ už navštívil servis kde bol oklamaný,že neuznali...toľko v telefone.Nafotím pre majiteľa,je to na súdne riešenie.Ale tým chcem iné povedať.Vďaka sviniam v dielňach,a ešte väčších medzi predajcami,to takto dopadá.Chýr a polopravdy a nepravdy,a na vlne úplných blbostí cestuje celý net.Net ma nezaujíma,je to príležitosť prezentovať tak správne a múdre veci ako aj totálne nezmysli.To stačí tu pozrieť,hioci aj príklad priamo na tebe,koľko nezmyslov si vypustil do jedinej témy.Stačí aby čítal človek ktorý nevie rozlíšiť,a je zle.Nikdy som nevedel pochopil prečo sa ľudia bez znalostí veci púšťajú do odborných tém a zanešvária net nezmyslami. Ako aj to určitú úlohu splní,ľudia čítajú a zistujú,otázny je ale výsledok zisťovania kedže ho môžu tvoriť tak isto zavádzajúce informácie vycucané z palca.o tom čo kde v akej dielni,sa ani nebavme,3/4 dielní by som zavrel z okamžitou platnosťou a zákazom sa k autám približovať.
V angilcku môže byť milion vadných,ale v prvom rade je to milion monterkových blbou,odborne ich volám para z automechanického hov na,tam je priama úmera koľko problémov majú autá.
Nech príde majiteľ 1,9 PD-čka pred druhými rozvodmi,to sú motory nedotknuté (1x rozvod) čiže cca 200 tis km,a mu budem kým ten milion nenabehá robiť údržbu.Ja to pokojne zagarantujem že ich urobí z úsmevom.
Prvá a ale najväčšia chyba zo všetkých je to,že ľudia nemajú svojho mechanika tak ako lekára.a teda ani auto nemá založený spis,diagnostiky,hodnoty,robené úkony,časové a kilometrové záznamy.Pretože prvá druhá aj desiata myšlienka je ZAROBIŤ,a nie opraviť.Kým mechanik má nulový zaujem o spokojnosť svojho zákazníka,je to ako v tom anglicku,zaplať a choď do ri...
vsevetko
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

mastik29 napísal:Frantici tiez robia MPV, a zeby nieco zle bolo?
Je tam toho dosť, ja by som sa napr. z FR auta povracal.



Zbytočne tu pretláčaš svoju pravdu ako pretáčajú naše média, že len jedna jediná je ta správna kandidátka na prezidenta. Všetko sa ukáže až PO(čase, voľbách).

V jednom ale máš pravdu. Mhlavaty tu robí z TDI na údržbu superlacné vozidlo. To, že on objedná lacné diely z PL platí len pre JEHO ZÁKAZNÍKOV. Všetci ostatní majitelia na SR majú úplné iné ceny. Žiadne také, že 100€ - 150€ diely, ale násobne viac + ešte aspoň 30% prirážka pre automechanika.

Takže, všetko by bolo super robiť údržbu načas a lacno ale jednoducho to tak nefunguje. TDI obsahuje veľké množstvo dielov ( tak ako všetko moderné a zložité) a mechanici/predajcovia dielov vedia, že sa na tom dá dobre nabaliť.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

mhlavaty napísal:PD je min tak dobré ak nie lepšie ako rotačka. A chyby sa dejú.Jedna čerstvá - vysoká korekcia na 4 valci.Motor po výmen vačky,hydroštelov a rozvodou,čo znie dobre.Dole víko idem vybrať vstrek,a ajhľa - žiadna nová vačka,žiadne hydroštely,všetko ohoblované.Majiteľ už navštívil servis kde bol oklamaný,že neuznali...toľko v telefone.Nafotím pre majiteľa,je to na súdne riešenie.Ale tým chcem iné povedať.Vďaka sviniam v dielňach,a ešte väčších medzi predajcami,to takto dopadá.Chýr a polopravdy a nepravdy,a na vlne úplných blbostí cestuje celý net.Net ma nezaujíma,je to príležitosť prezentovať tak správne a múdre veci ako aj totálne nezmysli.To stačí tu pozrieť,hioci aj príklad priamo na tebe,koľko nezmyslov si vypustil do jedinej témy.Stačí aby čítal človek ktorý nevie rozlíšiť,a je zle.Nikdy som nevedel pochopil prečo sa ľudia bez znalostí veci púšťajú do odborných tém a zanešvária net nezmyslami. Ako aj to určitú úlohu splní,ľudia čítajú a zistujú,otázny je ale výsledok zisťovania kedže ho môžu tvoriť tak isto zavádzajúce informácie vycucané z palca.o tom čo kde v akej dielni,sa ani nebavme,3/4 dielní by som zavrel z okamžitou platnosťou a zákazom sa k autám približovať.
V angilcku môže byť milion vadných,ale v prvom rade je to milion monterkových blbou,odborne ich volám para z automechanického hov na,tam je priama úmera koľko problémov majú autá.
Nech príde majiteľ 1,9 PD-čka pred druhými rozvodmi,to sú motory nedotknuté (1x rozvod) čiže cca 200 tis km,a mu budem kým ten milion nenabehá robiť údržbu.Ja to pokojne zagarantujem že ich urobí z úsmevom.
Prvá a ale najväčšia chyba zo všetkých je to,že ľudia nemajú svojho mechanika tak ako lekára.a teda ani auto nemá založený spis,diagnostiky,hodnoty,robené úkony,časové a kilometrové záznamy.Pretože prvá druhá aj desiata myšlienka je ZAROBIŤ,a nie opraviť.Kým mechanik má nulový zaujem o spokojnosť svojho zákazníka,je to ako v tom anglicku,zaplať a choď do ri...
- čiže by sa dalo povedať že tá technologia je super vyšperkovaná do detailu ale má to svoje ALE - treba k tomu servisáka - mali by ho dodávať k autu grátis alebo podrobný komplet servisný manuál ako pre technického idiota kde bude podrobne napísané ala a 200 000km vymeňte črevá motora a presne popísané ako, čím, prečo. Plus k tomu diagnostiku a podrobný manál.. je to jedna cesta k výrobe technického diela asi historicky typická pre Nemecko. Ja zase uprednostňujem nie celkom diamant ktorý musím opatrovať, leštiť, zbavovať prachu - ale taký ktorý mi opraví Jožko hen z garáže na okraji mesta behom dňa za pár mincí.
Sú ľudia ktorí potrebujú jazdiť milion km za 5 rokov tak nech si to berú. Tomu zvyšku čo za 15 rokov najazdí cca 200 000km netreba takýto "šperk" nemeckého priemyslu. Problém nie je motor, problém je dostupnosť servisu v našej banánovej republike. Na konci dňa poviem seriem na tdi keď si budem trhať vlasy pri hľadaní mechanika. A že to problém je viete sám.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ja tu tlacim nezmysly?
To potom ako vysvetlite tym ludom, co mali dieru v bloku???
Som rad, ze ste si precitali ten topic, ba, s rovnakym problemom sa pasuju aj skodovkari na svojom fore, VW uzivatelia na svojom fore. Je to hodne ludi.
Asi to vsetko hlupaci, co ociernuju ten famozny tdi motor, vsak?
Ja som pisal, ze netvrdim to, ze by sa to tykalo kazdeho motora, avsak, ze je toho dost.

Pája 19:
"Mě vylítly ojnice na dvou motorech BLS při normální jízdě, 2,5 roku starý, oba motory cca 130 tkm najeto. Bez úprav.
Co chceš seriózně posuzovat? Viděls někdy tři roky starý motory, kterejm by nápadně často lítaly ojnice z bloků? Já teda ne.
Další kousek BLS u kterýho selhaly šály. Opět ve firmě, kde byly koupeny 4 kusy a všechny 4 se rozlítly"

Ladas:
"já měl v práci taky trojku"

sharik4x4:
"Měl jsem tu asi 6ks motorů BLS/BXE a vždy stejný scénář."

Atd...
Su to tiez mechanici, urcite velmi dobre znali TDi techniky.
A teraz im napiste, ze su to obycajni podvodnici :40bd:

Ak dobre vidim prvy prispevok, tak tu sa asi o ziadne auto, pred druhou vymenou rozvodov nejedna, navyse, casto sa jednalo aj o zanovne auta, kde to autorizaky riesili bud na zaruku alebo na kulanciu.

Ze pretlacam svoju pravdu? Cim, ako? Ze som uviedol aj druhu stranu mince?
Alebo snad chcete popierat tie diery v bloku?
To by som vazne neodporucal, kedze napr. ani skodovka nema problem priznat, ze o nejakom probleme vie...

Ak je to teda nepravda co pisem, co potom tie diery, tie fotky saliek vydretych do cervena, chybajuce kusy kompozitu a to aj u aut, ktore maju preukazatelne najazdene ani nie do prvej vymeny rozvodov???
Oponovat tym, ze sa to tyka maleho percenta tej motorizacie je dost nedostatocne, kedze to moze byt ktorekolvek a kedykolvek.

vsevetko, zaujimave, ze by si zvracal z francuzskeho auta, avsak sa skus vcitit do koze tych, co si kupili spominanu motorizaciu a motor sa im vysypal, idealne niekde za hranicami Slovenska.
Co myslis? Nebolo im na zvracanie a aj celej osadke v aute?
Myslim, ze ked doslo na cenu opravy, tak lietali aj exkrementy.

Dobre to je, pokial ten motor ide, iste, ale je tu aj ta druha stranka veci a na tu som poukazal, co som asi nemal robit, kedze som tu teraz za dakeho podvodnika, co si vymysla...
Pritom, realita jasne preukazuje, ze su problemy.

Kolko je na Slovensku BXE motorov, co maju skutocne do 300 000 km
Ake je to percento z celkoveho poctu tych BXE, co brazdia cesty?
A vobec, preco zaujemca o ten motor, by nemal vediet o tom, ze sa mu moze prihodit ta nemila vec?
Dajte sem relevantne informacie a vysvetlenie preco, ktorych motorov sa to tykalo a ktore su isto bez mozneho problemu.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

vsevetko napísal:tak ako všetko moderné a zložité
A kto ti káže kupovať moderné a zložité? lol Mám doma staručký jednoduchý diesel - nepoznám mechanika a dokonca aj čerpačku vidí málokedy, chutí mu hydraulický olej. :40bd: :40bd: :40bd: Nemusím sa vypytovať aké má kto skúsenosti,a keď ho chlapec niekde otrieska ,tak diely mám za drobné. :4012:
Mastik - oknárska firma v ZM mala tieto motory v Caddynách a všetky najazdili cez milion, čo sme sa hnevali tak dvojhmota vždy odišla po 200t, na všetkých. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 21 neregistrovaných