VW Touran-vybíjanie akumulátora...
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
VW Touran-vybíjanie akumulátora...
...Zdravím všetkých-píšem za známeho,ktorý má nasledujúci problém...
Vždy po odstavení svojho Tourana 1.9TDi na cca:10-12hod sa mu vybije akumulátor...
Všetko skontrolované,na noc postupne odpájané všetko čo sa dá,diagnostika nič,veľmi dobrý autoelektrikár nič-skrátka záhada...
Mal niekto podobný problém...???
Vždy po odstavení svojho Tourana 1.9TDi na cca:10-12hod sa mu vybije akumulátor...
Všetko skontrolované,na noc postupne odpájané všetko čo sa dá,diagnostika nič,veľmi dobrý autoelektrikár nič-skrátka záhada...
Mal niekto podobný problém...???
-
- Príspevky: 3801
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 233
- Dátum registrácie: 05.01.2009 14:13
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
Moje laicke uvazovanie hovori, ze nech je tym spotrebicom cokolvek, bude to but vrčat alebo sa slušne ohrievať (smrdiet) a pod. Zerie to viac nez 150W energie... Minule zatiekli kamosovi dvere a vrcal vkuse motor v spätnom zrkadle. Šlo sa do ticha a mali sme nastražene uši... Kazdopadne treba vziat kvalitny klieštak čo meria aj DC prud a treba postupne merat uzly... Ak nemas merak, poziciam...
Octavia III Elegance 1.6 TDI 2013
-
- Príspevky: 112
- Dátum registrácie: 04.08.2009 19:42 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 17.09.2009 08:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1146
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 16.07.2013 11:42 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 12.01.2007 18:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 12.01.2007 18:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 428
- Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13 Zdieľať na Facebook
Spravne meranie kludoveho odberu:
Variant A
Ved, ak je taky dobry autoelektrikar, tak bude mat urcite aj kliestovy ampermeter pre meranie DC aj maleho prudu,
Postup:
- umelo natrvalo stlac snimac otvorenej kapoty+pre alarm,ak je, pripadne pouzi magnet, podla typu snimaca.., ako keby bola zatvorena..
- uzamknut vozidlo, ako ked ho zaparkujes..
- kliestovym ampermeter zisti odber hned po uzamknuti vozidla a potom po cca 15 a 30 minutach...
a daj vediet.. budes mat k dispozicii 3 hodnoty..
Len:
Kliestove ampermetre pre male DC prudy su vzdy drahe pristroje ..do ceny 200Eur reaguju na zmenu len az od urciteho vyssieho prudu. Takyto lacak je ti v tomto pripade merania uplne na nic...!
Pre tich, co si zakupili DC kliestovi ampermeter za vyhodnu cenu:
Overene, tie najlacnejsie pristroje pre meranie DC skreslenim 10mA od minimalneho odberu 40mA ( i ked moja skusenost az od 70mA) stoja cez 200Eur..(a to este musis sakra vediet od koho), ...ja tu vo firme mam aj pristroje, ktore su uz pouzitelne aj na kalibraciu tychto lacakov..
A su predavane pristroje s dokumentaciou, kde pisu, ze meraju uz pri zmene 20mA a odkazuju sa na svoju stranku na blizsie ziskanie informacii a az tam zistite, ze minimalny odber musi presiahnut aspon 1000mA.. "a votom to cele je.."
S takymto kliestovym ampermetrom nemozes ist predsa merat kludovy odber v aute..Je to mozno dobry pristroj, len skor na meranie napr. jednosmernych krokovych motorov, atd.., v baumaxe predavaju kliestovy s rozsahom 200A, kde minimalny DC prud musi presiahnut 20 000mA, ano 20Amper a az potom vie aj presne nieco zmerat..
Variant B
Cez ampermeter.., moze byt hocijaky, aj za 15Eur..
Postup:
- Odpojit kontakt z baterie a medzi kontaktom a bateriou pripojit docasne kratky "kablik".
- A teraz POZOR - PARALERNE k docasnemu kabliku pripojit ampermeter s najvacsim nastavenym rozsahom..po pripojeni bude prave ukazovat nulovy odber..
- umelo natrvalo stlacit snimac otvorenej kapoty+aj pre alarm, ako keby bola zatvorena.. pripadne pouzit magnet, atd..
- uzamknut vozidlo, ako ked ho zaparkujes..
- odpojit docasny kablik. Odpojenim tohto kablika sa v ziadnom pripade nesmie prerusit obvod, cize "auto nic nespozna"
..pointa a najdolezitejsia vec spravneho postupu.... a teraz zacne ampermetrom (kedze je uz zrazu v serii uzavreteho elektrickeho obvodu) pretekat prud ..cize realny kludovy odber....
- zmerat prud takto a hned po cca po 15 a 30-minutach kludoveho stavu vozidla, kedy sa RJ postupne prepinaju do "stand-by" rezimu.
Budes mat k dispozicii 3 hodnoty..
------------------------
PS.. V ziadnom pripade pri tomto stave zapojenia sa nesnazte ani len nahodou odomykat vozidlo, alebo inak spustat nejake dalsie spotrebice, lebo si ten ampermeter mozete "odpalit".
Variant A
Ved, ak je taky dobry autoelektrikar, tak bude mat urcite aj kliestovy ampermeter pre meranie DC aj maleho prudu,
Postup:
- umelo natrvalo stlac snimac otvorenej kapoty+pre alarm,ak je, pripadne pouzi magnet, podla typu snimaca.., ako keby bola zatvorena..
- uzamknut vozidlo, ako ked ho zaparkujes..
- kliestovym ampermeter zisti odber hned po uzamknuti vozidla a potom po cca 15 a 30 minutach...
a daj vediet.. budes mat k dispozicii 3 hodnoty..
Len:
Kliestove ampermetre pre male DC prudy su vzdy drahe pristroje ..do ceny 200Eur reaguju na zmenu len az od urciteho vyssieho prudu. Takyto lacak je ti v tomto pripade merania uplne na nic...!
Pre tich, co si zakupili DC kliestovi ampermeter za vyhodnu cenu:
Overene, tie najlacnejsie pristroje pre meranie DC skreslenim 10mA od minimalneho odberu 40mA ( i ked moja skusenost az od 70mA) stoja cez 200Eur..(a to este musis sakra vediet od koho), ...ja tu vo firme mam aj pristroje, ktore su uz pouzitelne aj na kalibraciu tychto lacakov..
A su predavane pristroje s dokumentaciou, kde pisu, ze meraju uz pri zmene 20mA a odkazuju sa na svoju stranku na blizsie ziskanie informacii a az tam zistite, ze minimalny odber musi presiahnut aspon 1000mA.. "a votom to cele je.."
S takymto kliestovym ampermetrom nemozes ist predsa merat kludovy odber v aute..Je to mozno dobry pristroj, len skor na meranie napr. jednosmernych krokovych motorov, atd.., v baumaxe predavaju kliestovy s rozsahom 200A, kde minimalny DC prud musi presiahnut 20 000mA, ano 20Amper a az potom vie aj presne nieco zmerat..
Variant B
Cez ampermeter.., moze byt hocijaky, aj za 15Eur..
Postup:
- Odpojit kontakt z baterie a medzi kontaktom a bateriou pripojit docasne kratky "kablik".
- A teraz POZOR - PARALERNE k docasnemu kabliku pripojit ampermeter s najvacsim nastavenym rozsahom..po pripojeni bude prave ukazovat nulovy odber..
- umelo natrvalo stlacit snimac otvorenej kapoty+aj pre alarm, ako keby bola zatvorena.. pripadne pouzit magnet, atd..
- uzamknut vozidlo, ako ked ho zaparkujes..
- odpojit docasny kablik. Odpojenim tohto kablika sa v ziadnom pripade nesmie prerusit obvod, cize "auto nic nespozna"
..pointa a najdolezitejsia vec spravneho postupu.... a teraz zacne ampermetrom (kedze je uz zrazu v serii uzavreteho elektrickeho obvodu) pretekat prud ..cize realny kludovy odber....
- zmerat prud takto a hned po cca po 15 a 30-minutach kludoveho stavu vozidla, kedy sa RJ postupne prepinaju do "stand-by" rezimu.
Budes mat k dispozicii 3 hodnoty..
------------------------
PS.. V ziadnom pripade pri tomto stave zapojenia sa nesnazte ani len nahodou odomykat vozidlo, alebo inak spustat nejake dalsie spotrebice, lebo si ten ampermeter mozete "odpalit".
-
- Príspevky: 869
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Áno, zmerať kľudový odber dnešných áut presne nevie takmer nik. Moja skúsenosť bola, že ani 30 minút ale skôr až hodina a viac znamenala kľudový režim všetkých RJ.
Kľudový odber 50mA je VEĽA, resp. ešte nie všetky RJ sú v kľudovom stave.
Správny kľudový odber je podľa mňa cca 10-15 max. 20mA.
Ak pri zapojenom ampérmetri v sérii dôjde k prerušeniu okruhu (na chvíľu odpadne káblik k ampérmetru) alebo k nejakej inej aktivite auta (otvorenie dverí, odomknutie), treba čakať opäť hodinu.
Negatívom pre kľudový odber (a vybitú baterku po niekoľkých dňoch-týždňoch odstaveného auta) sú všetky domontovávané veci - alarmy, neoriginálne autorádiá...
Môj problém s vybíjaním aku na Tourane bol nakoniec vo VADNOM (hazardnom) akumulátore od nova. Občas po dlhšom odstavení som auto nenaštartoval.
Bola to nedávno novo-kúpená aku Banner 80Ah (Touran má pomerne malý kastlík a bežne doňho vojde maximálne 74Ah aku) a tieto "kapacitne nadupané" akumulátory (s tenkými stenami článkov) sú vraj nie najšťastnejšie konštrukčné riešenie.
Predpokladám, že pri meraní či záťažovom testovaní by baterka prešla ako OK.
Podľa mňa skutočný dlhodobý stav akumulátora je prakticky nezmerateľný a pri podozrení je vždy lepšie riešenie dať do auta na skúšku iný akumulátor (ktorý naštartuje auto aj po mesiaci odstavenia vonku).
Kľudový odber 50mA je VEĽA, resp. ešte nie všetky RJ sú v kľudovom stave.
Správny kľudový odber je podľa mňa cca 10-15 max. 20mA.
Ak pri zapojenom ampérmetri v sérii dôjde k prerušeniu okruhu (na chvíľu odpadne káblik k ampérmetru) alebo k nejakej inej aktivite auta (otvorenie dverí, odomknutie), treba čakať opäť hodinu.
Negatívom pre kľudový odber (a vybitú baterku po niekoľkých dňoch-týždňoch odstaveného auta) sú všetky domontovávané veci - alarmy, neoriginálne autorádiá...
Môj problém s vybíjaním aku na Tourane bol nakoniec vo VADNOM (hazardnom) akumulátore od nova. Občas po dlhšom odstavení som auto nenaštartoval.
Bola to nedávno novo-kúpená aku Banner 80Ah (Touran má pomerne malý kastlík a bežne doňho vojde maximálne 74Ah aku) a tieto "kapacitne nadupané" akumulátory (s tenkými stenami článkov) sú vraj nie najšťastnejšie konštrukčné riešenie.
Predpokladám, že pri meraní či záťažovom testovaní by baterka prešla ako OK.
Podľa mňa skutočný dlhodobý stav akumulátora je prakticky nezmerateľný a pri podozrení je vždy lepšie riešenie dať do auta na skúšku iný akumulátor (ktorý naštartuje auto aj po mesiaci odstavenia vonku).
-
- Príspevky: 428
- Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13 Zdieľať na Facebook
Nechcel som nejak zachadzat do detailov.
Ono, ani ta spominana 1 hodina ci viac, co pises na uplne odstavenie pohotovostnych funkcii nebude pri najnovsich drahsich aut stacit..
Takto, pre rychle zmeranie problemu, kedy sa odstavuje najprv osvetlenie, nasledne centralna jednotka, ktora ma pod sebou nastarosti velmi vela veci, aj uz to spominane radio, dalej sa odpajaju agregaty, ako je klimatizacia, ci chladica sustava ..je nepisane pravidlo do 30minut.
A az potom nasleduju dalsie jednotky..podla typu vozidla, aj implementovana funkcia "CAN sleep mode" zbernice atd.., kde kludovy odber moze zas nadalej klesat. Len toto moze kludne trvat aj 2 dni..
Ano, az takto zlozito to v najnovsich autach funguje..
Priklad: V technickych spravach jednej automobilky je mozne docitat sa, ze deklaruju, ze pohotovostne funkcie jeho auta sa postupne znizuju na kludovy odber pri neprerusenej faze do dvoch dni az k hranici 15mA.
Cize v skratke z praxe, do 30 minut musi klesnut odber aj na sofistikovanych autach na 50mA max 70mA..
U inych jednoduchsich aut je v tomto case kludovy odber uz daleko nizsi..
Ono, ani ta spominana 1 hodina ci viac, co pises na uplne odstavenie pohotovostnych funkcii nebude pri najnovsich drahsich aut stacit..
Takto, pre rychle zmeranie problemu, kedy sa odstavuje najprv osvetlenie, nasledne centralna jednotka, ktora ma pod sebou nastarosti velmi vela veci, aj uz to spominane radio, dalej sa odpajaju agregaty, ako je klimatizacia, ci chladica sustava ..je nepisane pravidlo do 30minut.
A az potom nasleduju dalsie jednotky..podla typu vozidla, aj implementovana funkcia "CAN sleep mode" zbernice atd.., kde kludovy odber moze zas nadalej klesat. Len toto moze kludne trvat aj 2 dni..
Ano, az takto zlozito to v najnovsich autach funguje..
Priklad: V technickych spravach jednej automobilky je mozne docitat sa, ze deklaruju, ze pohotovostne funkcie jeho auta sa postupne znizuju na kludovy odber pri neprerusenej faze do dvoch dni az k hranici 15mA.
Cize v skratke z praxe, do 30 minut musi klesnut odber aj na sofistikovanych autach na 50mA max 70mA..
U inych jednoduchsich aut je v tomto case kludovy odber uz daleko nizsi..
Naposledy upravil/-a Roberbo v 31.12.2013 18:11, upravené celkom 5 krát.
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 12.01.2007 18:39 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných