VW Touran tdi - olej
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 13.01.2009 18:47 Zdieľať na Facebook
VW Touran tdi - olej
Nazdar pani.Potrebujem vediet aky olej pouzit.Je to tdi PD 74kw 2003 r.naj 214000 tis.km a oznacenie motora je AVQ.Teraz je tam zn. formula.Poprosil by som o znacku a o vizkozitu a abi to splnalo normu(a to presne neviem,na nete som zistil ze 500,01) shel,castrol,mobil?vymena po 15 tis. Dakujem za odpovede.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 13.01.2009 18:47 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
mozes, ale za uvedenych okolnosti teda Orava a -30 kazdy druhy den by som rozhodne isiel do 0W-xx viskozity, teda 0w-30 alebo 0w-40 v tvojom pripade. Hore spravne zazneli NORMY ktore musis splnat, teda VW505.01 alebo VW506.00 alebo VW507.00, ktorukolvek z nich. Ta prva je olej "len na" 15.000km teda bez longlife, co jednoznacne je najlepsie pre tvoj motor. Doporucujem NEPOUZIVAT longlife oleje, mas starsi voz, ma uz nieco za sebou, bude robit v sakratvrdych podmienkach == v ziadnom pripade nie longlife. ANI NAHODOU. Tych 30eur raz rocne za olej ta nezabije.
Zaroven by som vyberal olej s co najvacsou alkalickou zasobou, teda co najvacsim cislom Total Base Number, TBN. V takychto prastiacich mrazoch olej "vycerpas" len tak zahuci.
Doporucujem Shell Helix Ultra Professional AV-L, cenovka okolo 6.5eur/liter. Alebo taky isty Shell s oznacenim AV namiesto AV-L. Vynikajuca volba je aj Mobil1 Super3000 Formula LD, 0w-30. Ked zlavime z viskozity 0w, viem doporucuit Mobil1 ESP Formula 5w-30. Niezeby tvojmu vozu 5w-xx oleje priamo ublizili, to rozhodne nie, avsak na takuto tvrdu zimu automaticky 0w a bez debaty.
Olejov ktore by ti vyhovovali je viacero. Urcite existuju ine znacky a ine konkretne typy ktore nespravia hanbu. Pre moje konkretne rozhodnutia som uviedol podlozene dovody.
Absolutne najdolezitejsia vec : oleje menit rovno pred zimou (nieze budes mat na oleji natocenych 10.000km kde dojde -15, to vobec nema zmysel) a hlavne tie oleje pocas takejto krutej zimy menit po najazdeni 10.000km aj ked jazdis dlhe trasy. Vymenny interval maximalne 15.000km doporucujem bez ohladu na zimne/letne obdobie uplne kazdemu, bez ohladu na mestske/dialnicne jazdy nech si vyrobcovia alebo uzivatelia hovoria co len chcu.
edit : znie to akoby som ten clanok pisal ja, ale nie je to tak : http://www.mazanie.sk/vymenne-intervaly ... -nezmysel/
Zaroven by som vyberal olej s co najvacsou alkalickou zasobou, teda co najvacsim cislom Total Base Number, TBN. V takychto prastiacich mrazoch olej "vycerpas" len tak zahuci.
Doporucujem Shell Helix Ultra Professional AV-L, cenovka okolo 6.5eur/liter. Alebo taky isty Shell s oznacenim AV namiesto AV-L. Vynikajuca volba je aj Mobil1 Super3000 Formula LD, 0w-30. Ked zlavime z viskozity 0w, viem doporucuit Mobil1 ESP Formula 5w-30. Niezeby tvojmu vozu 5w-xx oleje priamo ublizili, to rozhodne nie, avsak na takuto tvrdu zimu automaticky 0w a bez debaty.
Olejov ktore by ti vyhovovali je viacero. Urcite existuju ine znacky a ine konkretne typy ktore nespravia hanbu. Pre moje konkretne rozhodnutia som uviedol podlozene dovody.
Absolutne najdolezitejsia vec : oleje menit rovno pred zimou (nieze budes mat na oleji natocenych 10.000km kde dojde -15, to vobec nema zmysel) a hlavne tie oleje pocas takejto krutej zimy menit po najazdeni 10.000km aj ked jazdis dlhe trasy. Vymenny interval maximalne 15.000km doporucujem bez ohladu na zimne/letne obdobie uplne kazdemu, bez ohladu na mestske/dialnicne jazdy nech si vyrobcovia alebo uzivatelia hovoria co len chcu.
edit : znie to akoby som ten clanok pisal ja, ale nie je to tak : http://www.mazanie.sk/vymenne-intervaly ... -nezmysel/
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 13.01.2009 18:47 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
paci sa - este ma napadla jedna sakramentsky dolezita vec : nove Tourany maju PRIDAVNY BUFIK vsetky, tieto stare neviem. Ak ho ma aj tvoj voz, da sa velmi jednoducho prerobit na nezavisle kurenie ktorym by si ohrieval vodu v motore ESTE PRED startom.
Jasnacka ze olej nezohrejes, ale je neskutocny rozdiel startovat motor ktory ma 10-30 stupnov ked je vonku -20 aj ked olej je uplne studeny. Malinko z toho tepla sa dostane aj do oleja prestupom cez blok ale je to naozaj nevyznamne. V kazdom pripade po nastartovani v treskucej zime bufik bezi nadalej bez vypnutia cim pomaha motoru ukrutne rychlejsie sa zohriat (dodava 5kW tepla), samozrejme aj olej sa zohreje skor. Ak sa bufik pouziva v rezime prihrievaca teda bez nezavisleho kurenia == bez prace pred nastartovanim auta, trva priblizne 90 sekund pokial sa bufik nakopne a rozbehne, cize prve minuty ides s motorom uplne studenym bez akejkolvek pomoci.
https://www.youtube.com/watch?v=H8kS9KHjw7c
Je to obrovsky, obrovsky, obrovsky rozdiel. Mam Sharana kde tieto bufiky ma kazdy voz, kazdy jeden dieslik od roku 2001 vyssie.
Jasnacka ze olej nezohrejes, ale je neskutocny rozdiel startovat motor ktory ma 10-30 stupnov ked je vonku -20 aj ked olej je uplne studeny. Malinko z toho tepla sa dostane aj do oleja prestupom cez blok ale je to naozaj nevyznamne. V kazdom pripade po nastartovani v treskucej zime bufik bezi nadalej bez vypnutia cim pomaha motoru ukrutne rychlejsie sa zohriat (dodava 5kW tepla), samozrejme aj olej sa zohreje skor. Ak sa bufik pouziva v rezime prihrievaca teda bez nezavisleho kurenia == bez prace pred nastartovanim auta, trva priblizne 90 sekund pokial sa bufik nakopne a rozbehne, cize prve minuty ides s motorom uplne studenym bez akejkolvek pomoci.
https://www.youtube.com/watch?v=H8kS9KHjw7c
Je to obrovsky, obrovsky, obrovsky rozdiel. Mam Sharana kde tieto bufiky ma kazdy voz, kazdy jeden dieslik od roku 2001 vyssie.
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
celkom nerozumiem nazoru nepouzivat long life olej ale asi to skor bolo myslene na interval vymeny, ja som napr. long life do auta lial ale menil som po roku/15 000, dalej este autor nepise ci a kolko ma to auto spotrebu oleja medzi vymenami
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
- Bydlisko: Ilava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 13.01.2009 18:47 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
jasneze nebol, ale nemal si ho tam milion kilometrov. Kastrol su oleje ktore funguju, neda sa popriet ze nie.
Avsak Kastrolom sa pripisuju [zazracne] vlastnosti ktore jednoducho nemaju a nebudu mat. Vid ukrutne sikovny marketing a MAGNETICKE MOLEKULY ci co to bolo za sracku. Obcas ta dostane do kolien fesak v rukavickach na stvorvalcovych styroch kruzkoch [=Audi] TT ktory CITIL ZURIVU ZMENU k lepsiemu po vymene obycajneho oleja za Kastrol s magnetickymi molekulami. Proste ten voz okamzite uplne inak ide.
Holt neprijebes, nevysvetlis.
Kastrol je zvlast u slovenskych sedliakov nadbozsky olej. Absolutne nezasluzene. Zrejme tazia z dob komunizmu kedy tu bol Madit Turbo a Madit M6 a proti nemu Castrol GTX.
Kastrol sa relativne casto falsuje, samozrejme v neoriginalnych shopoch. No ked su ludia blbi a beru to, tak skus odolat pokuseniu a neprivyrobit si trosku [v milionoch].
95% olejov Kastrol jednoducho NEMA take parametre ako maju konkurenti, jedna sa o nizkourovnove parametre mimo schopnosti vnimania bezneho sudruha obcana-netribotechnika. To ze nejaky olej splni normu vw507.00 neznamena ze je rovnaky, uplne rovnaky ako iny olej co splna tu istu normu.
V analyzach pouzitych olejov sa Kastroly neumiestnuju vzdy najlepsie, zato znacky o ktorych u nas nepocut drzia ako hluchy dvere. Samozrejme ze takato analyza je predovsetkym o voze a jeho stave, potom tristo vesmirov nic a az potom olej, ale proste su aj ine znacky ktore su kvalitne, dokonca kvalitnejsie ako zboznovany Kastrol.
No a k tomu vsetkemu prirataj ze niektori ludia toho maju naozaj plne zuby a proste nedokazu ist so stadom.
Rada na zaver : Kastrol alebo nie, ROZHODNE MENIT MAXIMALNE PO 15.000KM, UPLNE IDEALNE PO 10.000KM A VZDY VZDY VZDY PRED ZIMOU.
Avsak Kastrolom sa pripisuju [zazracne] vlastnosti ktore jednoducho nemaju a nebudu mat. Vid ukrutne sikovny marketing a MAGNETICKE MOLEKULY ci co to bolo za sracku. Obcas ta dostane do kolien fesak v rukavickach na stvorvalcovych styroch kruzkoch [=Audi] TT ktory CITIL ZURIVU ZMENU k lepsiemu po vymene obycajneho oleja za Kastrol s magnetickymi molekulami. Proste ten voz okamzite uplne inak ide.
Holt neprijebes, nevysvetlis.
Kastrol je zvlast u slovenskych sedliakov nadbozsky olej. Absolutne nezasluzene. Zrejme tazia z dob komunizmu kedy tu bol Madit Turbo a Madit M6 a proti nemu Castrol GTX.
Kastrol sa relativne casto falsuje, samozrejme v neoriginalnych shopoch. No ked su ludia blbi a beru to, tak skus odolat pokuseniu a neprivyrobit si trosku [v milionoch].
95% olejov Kastrol jednoducho NEMA take parametre ako maju konkurenti, jedna sa o nizkourovnove parametre mimo schopnosti vnimania bezneho sudruha obcana-netribotechnika. To ze nejaky olej splni normu vw507.00 neznamena ze je rovnaky, uplne rovnaky ako iny olej co splna tu istu normu.
V analyzach pouzitych olejov sa Kastroly neumiestnuju vzdy najlepsie, zato znacky o ktorych u nas nepocut drzia ako hluchy dvere. Samozrejme ze takato analyza je predovsetkym o voze a jeho stave, potom tristo vesmirov nic a az potom olej, ale proste su aj ine znacky ktore su kvalitne, dokonca kvalitnejsie ako zboznovany Kastrol.
No a k tomu vsetkemu prirataj ze niektori ludia toho maju naozaj plne zuby a proste nedokazu ist so stadom.
Rada na zaver : Kastrol alebo nie, ROZHODNE MENIT MAXIMALNE PO 15.000KM, UPLNE IDEALNE PO 10.000KM A VZDY VZDY VZDY PRED ZIMOU.
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 13.01.2009 18:47 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných