VW Touran tdi - nejde naštartovať
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 26.06.2015 12:27 Zdieľať na Facebook
VW Touran tdi - nejde naštartovať
Dobrý deň,
vlastním VW Touran (2TDi, 103kW, motor BMM,DSG, r.v. 2007). V auguste pri návrate z dovolenky som tankoval v Bosne. Pri následnej ceste (asi po 100 km) keď som išiel do kopca a pridal plyn, tak mi začalo triasť motorom a klesol výkon. Ak som dal do S (sport) tak to išlo OK. Ak som asi po 10 minútach dal znovu na D tak to išlo OK, po rovine. Pri jazde do kopca tie isté problémy. Myslel som, že som natankoval nejakú zlú naftu.
Domov som došiel ale toto sa mi stalo ešte 3-krát na Slovensku. Inak auto išlo normálne ( intervaly medzi poruchou boli asi 3 týždne, 500km). Potom sa mi stalo, že motor zhasol a už som auto nenaštartoval (20. Október). Auto bolo v servise a na diagnostike zistili, že na 3-tom valci odišiel žhavič a na 4-tom valci tryska. Boli vymenené všetky žhaviče a tá tryska, tiež bola vyčistená nádrž.
Doteraz v pohode. Včera sa problém zase zopakoval. Auto štartuje asi na 4-krát (naposledy som ho už nenaštartoval) a pri ceste do kopca motor začne triasť. Myslíte, že zase budú problémom trysky alebo to môže byť aj niečo iné? Mechanik mi ho môže zobrať až v stredu.
Ďakujem Rudo
vlastním VW Touran (2TDi, 103kW, motor BMM,DSG, r.v. 2007). V auguste pri návrate z dovolenky som tankoval v Bosne. Pri následnej ceste (asi po 100 km) keď som išiel do kopca a pridal plyn, tak mi začalo triasť motorom a klesol výkon. Ak som dal do S (sport) tak to išlo OK. Ak som asi po 10 minútach dal znovu na D tak to išlo OK, po rovine. Pri jazde do kopca tie isté problémy. Myslel som, že som natankoval nejakú zlú naftu.
Domov som došiel ale toto sa mi stalo ešte 3-krát na Slovensku. Inak auto išlo normálne ( intervaly medzi poruchou boli asi 3 týždne, 500km). Potom sa mi stalo, že motor zhasol a už som auto nenaštartoval (20. Október). Auto bolo v servise a na diagnostike zistili, že na 3-tom valci odišiel žhavič a na 4-tom valci tryska. Boli vymenené všetky žhaviče a tá tryska, tiež bola vyčistená nádrž.
Doteraz v pohode. Včera sa problém zase zopakoval. Auto štartuje asi na 4-krát (naposledy som ho už nenaštartoval) a pri ceste do kopca motor začne triasť. Myslíte, že zase budú problémom trysky alebo to môže byť aj niečo iné? Mechanik mi ho môže zobrať až v stredu.
Ďakujem Rudo
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tvoj motor je klasický osem ventilový PD motor,tj jeden z tých motorov nesmierne jednoduchých,že až natoľko,že ani v takomto stave sa nemusí objaviť žiadny zápis chyby.A v tom je práve ten problém,lebo sa začína hra na slepú babu a akoby všetko je dovolené kedže "ani boh nevie" čo tomu je sa začnú robiť voloviny a meniť diely hlava nehlava takmer vždy ale nesprávne.Aby to zistili musia ovládať trochu viac než čítanie chybového registra.Požiadaj aby v diagnostike urobili tzv. blockmap a buď vytlačili alebo uložili na kľúč.Už úplne ideálne by bolo urobiť logovanie v záťaži vonku na ceste a ten log sem dať,hoci do sekcie logovanie ( v sekcii diagnostika je aj návod)Tak sa dá pomôcť,alebo aspoň pomôcť to smerovať na reálny problém.Inak je nutné zadávať aj km (dla možnosti reálne,alebo upozorniť že bez garancie) pretože tento motor sa riadi doslova kalendárom udalostí podľa km
-
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 26.06.2015 12:27 Zdieľať na Facebook
Ďakujem, za radu.
Vašu reakciu prepošlem mechanikovi. Chcem sa opýtať, teraz sme spolu s mechanikom skúšali auto naštartovať a pekne chytilo. Chápem, že keď sa porucha neobjaví znovu tak je mu ťažko zisťovať príčinu. Ale je problém aby sa porucha objavila a ja som bol blízko servisu. Nevedeli by ste (ak sa to samozrejme dá) nejako poradiť/naviesť ako by sa malo postupovať. Samozrejme, že ak urobí meranie, ktoré ste navrhli tak sem dám log. Ale keď je to teraz OK neviem či sa tam niečo objaví.
Ešte raz ďakujem. Rudo
Vašu reakciu prepošlem mechanikovi. Chcem sa opýtať, teraz sme spolu s mechanikom skúšali auto naštartovať a pekne chytilo. Chápem, že keď sa porucha neobjaví znovu tak je mu ťažko zisťovať príčinu. Ale je problém aby sa porucha objavila a ja som bol blízko servisu. Nevedeli by ste (ak sa to samozrejme dá) nejako poradiť/naviesť ako by sa malo postupovať. Samozrejme, že ak urobí meranie, ktoré ste navrhli tak sem dám log. Ale keď je to teraz OK neviem či sa tam niečo objaví.
Ešte raz ďakujem. Rudo
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 26.06.2015 12:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 974
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 26.06.2015 12:27 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ak ešte nebol motor (okrem rozvodov) riešený,tak do bodky je jasné čo bude nutné robiť a čo malo byť cca už 40-50 tis km urobené.Ale...vychádzam z predpokladu že km sú pravé,ale múdry človek vie že istá je iba matka. Je to údel všetkých osemventilových PD -čiek kde sa zabudne robiť údržba.Ale urobí sa a ide sa na ďalšiu dvojstovku.Veď treba počkať na diagnostiku,ale do ss ti môžem napísať aj dopredu čo čaká,a porovnáš z realitou.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 27 neregistrovaných