VW Touran

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

VWMARLEY
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 26.12.2019 18:56
Zdieľať na Facebook

VW Touran

Príspevok od používateľa VWMARLEY »

Zdravím ľudia chcel som sa opýtať nedávno som kúpil síce ojazdené ale pre mňa nové auto vw Touran prestúpil som doň z škoda favorit ako sa mám k tomu správať? Veci ako napríklad turbo sú pre mňa nové poraďte mi mám mu dávať otáčky alebo skôr nie? Čo sa najviac kazí na tom aute
Ďakujem za rady :3035:
malymirko
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malymirko »

Normalne jazdi nad 2000 otackami.

Co sa kazi zistis casom.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne tak.Po štarte žiadne zohrievanie motora,zapnúť pás a šetrných pár sto metrov podľa podmienok.Do prvého pohnutia ručičky dla možnosti netlačiť do otáčok,vždy ale blízo 2000 ot čiže mesto max 3. rychlosť. V tých otáčkach je prakticky plný výkon aj najnižšia špec. spotreba,aj auto v prípade potreby okamžite vyráža kedže je v oblasti plného výkonu.
Čo sa najviac kazí ? všetko a nič,záleží na km a údržbe.Pokiaľ dostane pumpáč včas čo potrebuje,nekazí sa prakticky vôbec.Väčšina vecí motora má svoju celkom presne ohraničenú životnosť,preto sa v rámci údržby menia nutné veci včas,presne ako rozvody.Meniť nemusíš ...ale odmeny sa dočkáš. Ak sa staráš,je odmena že jazdíš a sleduješ km kedy sa niečo bude v rámci údržby robiť,a to sa na rozdiel od opravy dá plánovať značne popredu.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan prvé autá sa málokedy dožívajú prvej výmeny oleja. Nemusí ho nutne rozbiť majitel, stačí že trocha zazmatkuje a niekto ho uprace. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ĺubo...to nebolo bohviečo.Celkom veľmi sa líši od toho čo bolo myslené.Ale nechce sa mi aj dnes vysvetľovať čo a ako je myslené a ako nemyslené.Kým nemám vypité (nepijem) viem čo píšem a vždy dúfam že tak isto triezvy človek to číta.Ak pán chce,napíše si o viac v ss,tu sami ozaj nechce sa hádať už vlastne s každým čo má nutkanie
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

lubos zimovcak : Mhlavaty to myslel tak že už netreba robiť sytičové procedúry ako u 120 tiek pred x rokmi, ktoré skackali kým sa ako tak nezohriali.... nemá význam nechávať ho bľabotať na voľnobeh aj tak sa na plnú prevádzkovú nezohreje, to že pár sekúnd - pol minúty poklepe kým otvorí človek bránu, nastúpia ľudia budiš, ale zvyšok je stratený čas voči tomu teplu čo tam dovtedy vznikne... hociaké TDI z tých rokov ide minimálne 90 na 2000 otáčok, nechápem ako by to obmedzovalo kamióny ? Skôr to bolo myslené tak že neukúrim práve plný kotol, a na 90-100 sa nedopracujem za 12s ale za 25..a myslím že to každý v zdraví prežije...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

To by ma zaujímalo čo a o koľko sa na tom sadzomete za 5 minút rachotania na mieste zohreje. A ten prevodový olej ako sa len prehreje, že?
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Radsej 5-10 minut na mieste klepkat, ako za jazdy si vysriabkavat priezor na celnom skle…
A prevodovka, olej? No, pokial nestoji na spojkovom pedale, tak sa toci…
Ale ja som chlapec zo severu, aj mraz vacsi nez -30 si spominam.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

netřeba byt extremistom...pamatame kolko sa ohrievali napr.RTO a ŠL - podla mrazu aj pol hodiny, ale vyvoj ide dopředu a mame uplne ine oleje...ak je plus, tak staci nastartovat a potom zapnes svetla, nastavíš event. sedacku, zrkadlo, otvoris branu a podobne serepetičky a to staci, aby si mohol ist normalnym tempom - v ziadnom pripade nie, ze mas kilometer za domom dialnicu, vybehnes na nu a ides 130.... a při minusoch ohriat niekolko minut 2-3-5 - podla trpezlivosti a lasky k autu a podla toho, kolko chces, aby vydrzalo...ale netřeba extrémy, ze hned vypalim do mrazu, alebo hrkocem pol hodinu na dvore...a ak třeba viac, webasto to isti...
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Xy
Naposledy upravil/-a trucker694 v 27.12.2019 18:35, upravené celkom 1 krát.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

otazka, co viac skodi motoru? ked nastartujem a v sekunde sa pohnem s celou vahou auta a idem na tych 2000ot alebo nastartujem, na mieste podrzim plyn 10-20 sekund na 2000ot a potom sa pohnem, oba pripady 2000ot, akurat v jednom nemusi motor hned potlacit 1.5tony.......
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Xy
Naposledy upravil/-a trucker694 v 27.12.2019 18:36, upravené celkom 3 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviete iné než preskočiť koňa.Vždy extrém,pritom veci sú jednoduché,a väčšina ľudí sa v podstate riadi vlastným celkom správnym názorom.Snáď stačí aj tomu čo z dieslom začína vysvetliť,že diesel pri nulovej a nižšej teplote takmer nenaberá teplotu.Keby ste denne pracovali z hodnotami,by ste boli velmi prekvapený aké sú prírastky teploty po štarte.Hodina vonobežného chodu ani v dielni nevie dostať motor do prevádkovej teploty.Zato okruh ulíc (cca 1 km) znamená návrat v teplote zhruba 60°C.Motor potrebuje k tomu aby sa olej dostal a mazal úplne všetko čas asi 5-6 sec.Vo všetkých bodoch ktoré treba mazať a sú velké sily je olej tam.Studený,ale s tým nie je spojený žiaden problém,má len vyžšiu nosnosť vrstvičky. Z mazaním ktoré môže byť nedostatkové sú spojené také veci,ktoré majú nepriame mazanie,čiže olejová triešť a hmlovina.Typicky reťaz si musí počkať a piest a valce dostanú iba obstrek z dýzy.Hustý a studený olej by pasoval prakticky všetkému okrem týchto. Ak chcete aby aj nedostatočne až nijako mazané veci trpeli dlhšie,treba ohrievať pomaly.
Kto trochu sleduje trendy v konštrukciách,vie že už aj olejové čerpadlo dnešných motorov majú riadené dávkovanie,rozumej obmedzené.
Čo tu niekto spomína...nemec vybehne na dialnicu a upaluje.Sorry..ale tvrdo si to odporuje s tým,čo vidí opravár u motorov čo majú obrovské nábehy (a ešte zrejme stočené). Mali by to byť v danej logike šroty.Ale oni sú neskutočne málo opotrebené,nezriedka sa nedá ešte ovalita vôbec namerať.Človek kúpi od poliaka kluku či blok kde je priznaných nejakých 200-250 tis km a merá a čuduje sa....nemerateľné odchýlky.Veškeré honovanie alebo brúsenie je v stave,akoby ho včera vyrobili.To nie je výnimka,tu je výnimka ak to tak nie je.Tak prosím netrepať ako sú hlúpy ľudia,ktorý sa neriadia našimi slovenskými múdrosťami a zvyklosťami.
Všetko má svoju mieru,je samozrejme všetko dať do rozumných hraníc,mať mieru a nepreskočiť koňa.Rozumnému ak poviete že cieľ je čím skôr dostať motor do prevádzkovej teploty,tým lepšie...malo by to stačiť aby si to vyhodnotil sám.Potom nebude desať minút volnobežne stáť a pufkať,ale ani nenaštartuje a nenaloží motoru plnými točkami.Navyše,tu je reč o Tourane,tam je PD-ko kde je celkom často vidieť vytlačené zaslepovačky olejových kanálikov z vahadielok.To je ten motor ktorý niekto naložil studený až tak,je ani pretlakový ventil olejového čerpadla nestíhal znížiť tlak.
Hlavná chyba fóra...nečítame...na samom začiatku som napísal - šetrných pár sto metrov podľa podmienok. A teraz počítajte koľko ľudí nerozumie rodnému jazyku
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Trucker za minutu sa nerozptyli olej?
Keby to tak bolo tak sa ziadny motor nedozije prvych vianoc.
Olej musi byt vsade do par sekund.
Plne suhlasim s mhlavatym,rozumne napisane,kazdy kto ma len trochu v palici pochopi.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi je ozaj nutné aby ľudia niečo pochopili zo všetkého robiť video,lebo inak nevedia pochopiť v zdravej miere nič.Ako deti,zobrať za ručičku a ukázať,tu zastaneš,pozrieš doľava,pozrieš doprava.Vždy som mal predstavu že tu píšu dospelí ľudia

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných