VW Touran 2013 - tlak oleja , vypnite motor

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

adam336
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 04.06.2018 11:04
Zdieľať na Facebook

VW Touran 2013 - tlak oleja , vypnite motor

Príspevok od používateľa adam336 »

Ahojte máme problém na VW Touran 2013 2.0 TDI kód motora CFHC, najazdené 210 000 km. Auto jazdí prevažne kratšie trasy, 2-3x do mesiaca po diaľnici.
Asi na jeseň auto pri záťaži prvýkrát vypísalo chybovú hlášku: vysoký tlak oleja vypnite motor. Po 2 sek. zhaslo. Ihneď išlo do autorizovaného servisu kde technik z diagnostiky nič nezistil.
Po pár mesiacoch (nov.- dec. 2017)to vypísalo opäť s tým, že hlásenie ostalo svietiť. Vtedy bolo auto odtiahnuté do servisu kde vymenili olejové čerpadlo, olej a filtre.
Asi 3 mesiace bolo všetko fajn kým sa chybové hlásenie neukázalo opäť. V servise zistili prítomnosť nafty v oleji (olej nad max.) Technik vymenil olej + filtre a kázal sledovať hladinu oleja. Lenže podľa mňa tým odstránil len dôsledok, ale nie príčinu problému. Viete mi poradiť čo môže byť problém a ako to odstrániť?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa hovoriť o predpokladoch,ale vzhladom na priebeh správania a sled udalostí by to mohlo byť plne reálne.Auto jazdí v režime kde napr. v zvýšenej miere zanáša motoru dýchanie.Ak sa tým napríklad zmení (zťaží) funkcia regenerácií,a motormenežment v snahe regeneráciu uhrať,tj dosiahnuť potrebnú teplotu v krematóriu použije ako jednu z možností zvyšovanie a zmenu časovania dávky paliva.A tiež sa predlžuje čas toho trápenia,resp prebehnú opakované procesy.Jeden z nešťastných dôsledkov je že sa palivo ktoré je nastreknuté z opozdením dostane do oleja a teda oleja pribúda pre predávkovanie valcov naftou.Je trochu paradox,ale nie je to výnimočné,že ešte nevyskočila kontrola emisíí,čo inak znamená že systém ešte funguje ale už zrejme z problémami.
Takže zodpovedať zdanlivo jednoduchú otázku je mimoriadne problémové,kedže všetko naznačuje že terajšia chyba je dôsledková,a škoda že sa nad vecou a nelogickostou napr výmeny čerpadla nezamýšlali.
Ano výmena oleja odstránila dôsledok a vec sa nemusí opakovať za jediného predpokladu,nebude príčina z predávkovaním paliva,tj celé by chcelo sa venovať veciam na hony vzdialeným,detailne zdiagnostikovať emisný systém,vyčistiť komplet sanie,skontrolovať menežment EGR,klapiek,zaplnenie filtra,tlaky vo filtry,teploty lambda atd. až po readiness kód.Primo vyslovená chyba tam byť nemusí,ale niečo hraničné už áno,a to dnes zajtra dá o sebe vedieť.Motor má km ako stvorené na prvé velké upratovanie,ak sa dnes neurobí,zajtra sa budú možno veci vymieńať.
prioritasko
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 16.12.2015 20:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prioritasko »

No,ale ten passat bol este s najvacsou pravdepodobnostou pdcko,ten touran je uz commonrail.
alterego
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Výborný výber motora do mesta! Teraz vieš na čo použješ tie ušetrené peniaze za naftu - na opravu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To tak vonkoncom nemusí byť,teda dopadnúť.Samotný systém je ešte funkčný,čo znamená že si úlohu plní,ale príznaky tu sú.V podstate identické som riešil a dopadlo to velmi zaujímavo pretože chyba bola doslova prťavá,iba sa hľadala dlho kedže bola spôsobená inou dielňou,či z hlúposti alebo zámerne neriešim,ale chyba ktorá by inak nikdy nebola ak ju niekto zámerne neurobí.majiteľa prišlo na 150 e.- bez kúpovania jedinej skrutečky,dostal navyše to,čo tam bolo a nemalo byť. Na pomalé zhoršovanie až kolaps u CR -ka stačí úplný prťavý detail navyše často spôsobený iným úkonom.Kedže k tomu aby sa prejavil je treba nabehať často aj tisíc a viac km, majiteľ už si veci nespája z ničím z histórie.
Ja to vidím na rýchlu potrebu vliezť do vzduchového filtra a vyliezť výfukom,kým je to to prkotina
adam336
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 04.06.2018 11:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam336 »

V prvom rade ďakujem za relevantné odpovede. Problém sa bude určite opakovať keďže hladina oleja pomaly stúpa. Je ťažké nájsť mechanika, ktorý sa tak rozumie a vie aj rozumne odôvodniť svoje kroky ako pán mhlavaty.
ešte také malé postrehy ohľadom auta, možno hlúposti, ale som laik: autom sa jazdí svižnejším tempom (bude motor aj tak od sadzí?) , v zime občas nevedel udržať 90 stupňov (vo VW nevedeli zistiť, ktorí termostat je zlý) môže to mať súvis? a približne vo februári bol DPF filter čistení chémiou.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

jaj to si mal napisat hned ze sa to uz umelo cistilo.rj motora o tom cisteni nevie.ci jazdis svizne je to fuk dizel neni na kratke trasy.tvoj problem je ze neukoncujes regeneracie dpf,alebo tymi jazdami hlavne v zime sa ani nespusti vypalovanie ak motor bezi stale studeny.a to dpf je tam nato aby zachytilo tu sadzu.toto musis akceptovat.stale tu sadzu zachytava a az je filter slabo priepustny tak tu sadzu potrebuje odstranit.a na to potrebuje mat motor svoju teplotu zvysi sa davkovanie nafty vznikne vysoka teplota a filter sa vycisti.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Teraz by pomohlo ak by bol robený záznam kompletnej diagnostiky (blockmap) pred a po oprave.To u týchto CR by mal byť zákon ešte aj pri výmene oleja,pretože ak aj momentálne neposlúži,tak nesmierne poslúži v týchto prípadoch.
Svižnejšie jazdiť je NUTNOSŤ,len to neznamená žiadne pretekárske ani kaskadérske spôsoby,ale držanie otáčok dla možností na 1900-2000 ot VŽDY.Rozmenené to znamená,jazdiť tak aj vmeste,aby tam tie otáčky boli,čo je typicky 55-km v trojke.To je max ktoré motor odmení.

Čistenie chémiou je tak 1:1 pre DPF život/smrť,záleží na technológii prevedenia.Dokonca ešte aj po dobrom vyčistení sa dá urobiť chyba ak sa neprepočítajú a nezadajú správne hodnoty ktoré sa odvodia od parametyrov po čistení.je tam obrovský priestor pre chyby,a žiaľ mali by majiteľia aut vedieť že sa ich dozvedia z časovým oneskorením snáď aj tisícky km.Takže prebratie auta z opravy je stále otázne,či naozaj opravené je alebo nie,dokonca či mu práve dotyčný nezlomil väz.Na toto musí mechanik pri odovzdaní auta majiteľa nutne upozorniť.Ak ale nemá v ruke ani len jeden hlúpy údaj svedčiaci že "papierove hodnoty" sú ok dá sa iba zo strachom čakať.Bolo a je zmerané..to sú veci ktoré sú nutné,aby sa čakalo v jednom prípade na potvrdenie správnosti,v druhom na prieser.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných