VW Touran 2008 zlý štart
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 24.03.2017 22:13 Zdieľať na Facebook
VW Touran 2008 zlý štart
Dobrý večer prajem,
Ide o auto VW touran rv. 2008.
1.9 TDI 77kW PD
Skoro stále mi dlho auto točilo (cca 10 sek.) ale nechcelo naskočiť. Zašiel som do servisu kde mi načítali a vymenili snímač otáčok vačkoveho hriadeľa a snímať otáčok kľukovky. Pre istotu 2x od iného výrobcu. Potom auto nešlo už vôbec naštartovať. Skontrolovali sa vstreky ktoré boli v poriadku po elektronickej stránke. Predtým motor nemal problémy z otáčkami alebo nejaký nepravidelný chod motora. Premeral sa prívod paliva od nádrže ktorý bol v poriadku. Potom prišiel druhý mechanik ktorý poradil zablendovať EGR ventil. Auto naštartovalo ale pri jazde trhalo po cca 1.5km prestalo trhať. Motor mal pravidelný chod. Po ďaľších 2 km začalo trhať. Po viacerých štartov motor išiel pravidelne zo zablendovaným EGR ventilom. Cez osciloskop hodnoty výborne.
Po dvoch týždňoch auto štartovalo v poriadku. Občas keď pri rannom štarte nechytilo na prvú otáčku tak auto dlho točilo tak ako na začiatku. EGR sa odblendoval a auto štartuje tak ako na začiatku. 3-5 dní štartuje na šupu a niekedy nechce naštartovať a dlho točí. Keď ráno naštartuje bez problémov tak ďalšie štarty sú perfektné.
Viete mi stým nejako poradiť? Mechanik k ktorému chodím ma dojem že by to mohlo byť čerpadlo v nádrži alebo regulátor tlaku v nádrži ale sám si tým nieje istý. A oboje veci sú drahé nato aby som to riskoval na vyskúšanie. Motor klepe ako hodinky keď naštartuje.
Ide o auto VW touran rv. 2008.
1.9 TDI 77kW PD
Skoro stále mi dlho auto točilo (cca 10 sek.) ale nechcelo naskočiť. Zašiel som do servisu kde mi načítali a vymenili snímač otáčok vačkoveho hriadeľa a snímať otáčok kľukovky. Pre istotu 2x od iného výrobcu. Potom auto nešlo už vôbec naštartovať. Skontrolovali sa vstreky ktoré boli v poriadku po elektronickej stránke. Predtým motor nemal problémy z otáčkami alebo nejaký nepravidelný chod motora. Premeral sa prívod paliva od nádrže ktorý bol v poriadku. Potom prišiel druhý mechanik ktorý poradil zablendovať EGR ventil. Auto naštartovalo ale pri jazde trhalo po cca 1.5km prestalo trhať. Motor mal pravidelný chod. Po ďaľších 2 km začalo trhať. Po viacerých štartov motor išiel pravidelne zo zablendovaným EGR ventilom. Cez osciloskop hodnoty výborne.
Po dvoch týždňoch auto štartovalo v poriadku. Občas keď pri rannom štarte nechytilo na prvú otáčku tak auto dlho točilo tak ako na začiatku. EGR sa odblendoval a auto štartuje tak ako na začiatku. 3-5 dní štartuje na šupu a niekedy nechce naštartovať a dlho točí. Keď ráno naštartuje bez problémov tak ďalšie štarty sú perfektné.
Viete mi stým nejako poradiť? Mechanik k ktorému chodím ma dojem že by to mohlo byť čerpadlo v nádrži alebo regulátor tlaku v nádrži ale sám si tým nieje istý. A oboje veci sú drahé nato aby som to riskoval na vyskúšanie. Motor klepe ako hodinky keď naštartuje.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
PD motor síce má čerpadielko v nádrži,ale štart urobí v pohode aj bez neho.Má to jednu podmienku,musí byť palivový systém bez vzduchu.To ale práve často nie je u typu filtra paliva z T-čkom.
Práve cez T-sa systém zavzdušńuje a doporučujem ho nahradiť filtrom ktorý má iba vstup a výstup a T.čko nemá vôbec.
Je možné aj hadice z T prepojiť na priamo,a samotné T jeho konce vstup a výstup premostiť oblúčikom hadicou aby filter netiekol.
Čo sa meralo oscilom ? u PD je rarita to vyťahovať.Na štart samotný nemá EGR najmenší vplyv.
Nádrž nechajte napokoji,ja roky robím skoro iba PD ale nádrž som neotváral roky,ani nepamätám.
Povedz mechanikovi nech odmerá tlak tandemu iba zo zapalovaním,je na to miesto kde sa napojí manometer.
Celkom by ma zaujímalo prečo sa menili čidlá,na základe čoho vznikol taký nápad ?
Nenapísal si km,to určité chyby robí predpovedateľnejšie
Práve cez T-sa systém zavzdušńuje a doporučujem ho nahradiť filtrom ktorý má iba vstup a výstup a T.čko nemá vôbec.
Je možné aj hadice z T prepojiť na priamo,a samotné T jeho konce vstup a výstup premostiť oblúčikom hadicou aby filter netiekol.
Čo sa meralo oscilom ? u PD je rarita to vyťahovať.Na štart samotný nemá EGR najmenší vplyv.
Nádrž nechajte napokoji,ja roky robím skoro iba PD ale nádrž som neotváral roky,ani nepamätám.
Povedz mechanikovi nech odmerá tlak tandemu iba zo zapalovaním,je na to miesto kde sa napojí manometer.
Celkom by ma zaujímalo prečo sa menili čidlá,na základe čoho vznikol taký nápad ?
Nenapísal si km,to určité chyby robí predpovedateľnejšie
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných