VW Touran 2,0 TDi - meniť oleje po 10 tis, km sa oplatí

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

http://postimg.org/image/js1twy6ex/
http://postimg.org/image/58ylsc91n/
http://postimg.org/image/c6319vfef/

na niektorych autach sa robi servis lahsie ako na niektorych inych :)

inak neviem ako ste prisli na ten VIF v palive a po celu zivotnost 210.000km, ale dobre, akceptujem. Moja skusenost je taka ze v Nemecku a Rakusku nikto ziadne aditiva nieze nepouziva, ale ani nepozna. Len par ludi co uz mali problemy to skusili.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z jedným súhlasím,lištu elektriky ku vstrekom nebolo zrovna nutné meniť,proste majitel doniesol a žiadal...vymenila sa.
Ako som to už písal,jeden urobí,druhý neurobí lebo to považuje za zbytočné.Ale na konci práska bič,len hlupák nikdy svoje pochybenia neprizná,rozumný väčšinou vedia počítať.
Takže hydoštely vymenené,sanie čistučké,tandem pretesnený,vstreky nanovo nastavené,rozvod vymenený a nastavený na absolútnu presnosť,naftový filter nový,motor ide krásne a pozrieť do diagnostiky je radosť
[img]http://s14.postimg.org/aomwab6ul/toran_2_0_006.jpg[/img]
Zabudol som to uviesť,olej Fuchs
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ešte je to v booku,ale ak sa nemýlim tak nová hodnota je - 3,9
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Otázka je ak by tento servis pri diesel motoroch mal byť "povinný" koľko ľudí by si kúpu takejto "nenáročnej" veci rozmyslelo. Čo sledujem ľudia si predsa diesel kupujú aby ušetrili a nie aby mali starosti so servisom. Oni o nejakom EGR, DPF a podobných špecifických veciach počuť nechcú a predajcovia im to ani nemusia hovoriť.
Lakinoo koľko si za almeru dostal a predal si do bazáru? Za čo si vymenil?
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Ja sa napr. držím hesla. Kým h.o.v.n.o nesmrdí, tak do neho nerýpem :-(

Pri dnešných servisoch si nemôžeš byť istý, že to čo si chcel vymeniť ... vymenili a hlavne, ako to vymenili !!!

Ak cítim problémy, tak to riešim. Je pravda, že som senzitívny, ale len tak pre nič za nič rozoberať mi príde blud :-( Ok, ak viem o nejakých sitkách, vačkách a neviem čom typickom ok. Ale len tak, no neviem.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

no aj ja menim olej po 10 tis km ale auto predavam po 100 tis km.aspon nemam starosti že co bude pri 200 tis.len horsie je že ked predavam auto s tymi km kupci neveria že su skutočne :40bd: ale to je už ich problem nie moj.a mne problemy s dpf apodobne veci nezatažuju mysel. lola medzi nami naco by som motor rozoberal ked šlape jak ma.pre pocit alebo ....nevydim v tom zmysel ani logiku.
Naposledy upravil/-a marko2 v 28.11.2015 21:09, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja tipujem tiez pripravky - ze s nimi boli nastavene rozvody a ze tych -3.9 takto vyslo. EDC17 sa nerobi na nulu, teda nemusi sa nutne robit na nulu.





>> ľudia si predsa diesel kupujú aby ušetrili a nie aby mali starosti so servisom.
>> Oni o nejakom EGR, DPF a podobných špecifických veciach počuť nechcú a predajcovia im to ani nemusia hovoriť.


ludia nemaju sajnu o uplne inych, primitivnejsich veciach, ako je DPF... lebo keby mali, tak si nikdy v zivote nikto nemoze kupit dieslik a vsetci by sme DAVNO PRADAVNO JAZDILI NA NEPRIAMOVSTREKOVYCH LPG MASINACH. S turbami, budiz, ale nepriamovstrek benzin a hlavne fabricke LPG na nom.


3.6mg/str palivo na volnobehu a 0.4l/hod spotrebu na volnobehu mam aj ja ; vyrovnavacie davky taketo s mojim najazdom asi nebudem mat ani vo sne :) Ako mohla masina ukazat 0.20l/hod pred tymto servisom mi je skutocnou zahadou, neverim tomu a nikdy som to nevidel. Tipujem zly odhad riadiacej jednotky lebo tuto ziadny prietokomer neexistuje.







>> medzi nami naco by som motor rozoberal ked šlape jak ma.pre pocit alebo ....nevydim v tom zmysel ani logiku.

da sa suhlasit ze vymena hydrostelov a kontrola vacky nepatria medzi bezne servisne ukony s pravidelnostou "vymente mi olej, pozrite ziarovky a brzdove kotuce/dosticky". Tak ako hore pisem, mnohi ludia strhnu dole aspon veko ventilov ze by sa pozreli na pripadnu karbonizaciu vrchu, keby nahodou.

Mnohi ludia si nechaju utrhnut olejovu vanu naspodku, vylizu dosucha aby tam neboli nejake pripadne stopy 8rocnej prevadzky vozidla, nahodia nove tesnenie a vanu naspat. Popritom sa pri mnhych motoroch dokazu pozret na jeho spodok. Tiez to nie je ziadna robota o ktorej by vyraznejsie stalo za to sa zmienovat. Proste do toho prdnes, urobis to za desat minut a mas jednak istotu ze si videl a jednak vies ci ta nejde stretnut nejake "servisne stastie". Jeden kamarat v olejovej vani minule nieco kovove objavil.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 28.11.2015 21:15, upravené celkom 1 krát.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

mp3 turbo ja mam rad diesel.nemusis tolko preradovat zobere hocijaku rychlost nenarocne na udržbu.tož moje skusenosti.nemal som žiadne problemy ani v zime.pre mna osobne diesel može byt.ale nie tdi.inak pohoda.tu posladnu vetu co si napisal som robil vždy nic viac nič menej.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tu sa uz dostavame mimo temu, nechcem do tohoto moc zabrdat. Hoci som osobne nejazdil, predpokladam ze na 2.5i motore s 200kW (napriklad nove Superby maju 2.0i turbo ktore robi 200kW tiez) sa s tym preradovanim takisto moc nenatrapis a ten motor ide od par stoviek otacok az do par tisic, co sa rozhodne o diesliku povedat neda, pretoze diesel ma to pracovne rozpatie povedzme polovicne (ide od 1400rpm do 3400rpm, benzin ide od 1500rpm do 7000rpm). Na 1.8T Audi A4 moj kolega radil 1-3-5, pretoze parne prevody nepotreboval, neriesme ci toto bolo idealne z akehokolvek hladiska alebo nie, proste sa to dalo a uplne v pohode.

O zvukovom prejave, rychlosti zohrievania, komforte kurenia benzinu atd by sme tiez dlho mohli debatovat.

V neposlednom rade sa aj u nas v masivnej miere zacinaju presadzovat automaticke prevodovky ci uz v podobe DSG alebo klasicke hydromenice a tam sa s tym preradovanim uz naozaj moc nenabavime.



Zostanme na urovni toho co by sa s dieslikmi malo, mohlo alebo muselo servisovat. Ja osobne napriklad tomuto panovi skladam velku poklonu, bodaj by takych bolo viac. Menit oleje po 10.000km sa rozhodne oplati, to je bez najmensej debaty. Nozik vo vrecku sa mi otvara pri vsetkych tych starostlivych majiteloch milujucich svoje auticka ktori veselo pretahuju 30.000km intervaly - ved ked to tak vyrobca vymyslel a vyrobil, tak to musi 35k vydrzat urcite. A ked takemu ja zavesim na nos ze pri vymienani oleju po 15k km by jeho supermilovane auticko bolo este viac supermilovanejsie a pritom by ho to stalo len priblizne 60eur NAVYSE ZA ROK co ho za rok nehodi o zem (typicky olej : 40eur/5l, typicky filter 10eur, typicka cena vymeny 10eur, typicka napln v aute 4-5L, malo z nas ma vozy kde ide 9l oleja a ti ktori maju sa o cenu oleja nestaraju pretoze auto stoji ukrutne ine peniaze na prevadzku). Plus ratam typicky najazd 30.000km rocne, co mnohi z nas nedosiahnu.



Milan moje mudrovanie nepotrebuje, ale pri takomto stave PEDANTNOSTI by som zrejme panovi cez diagnostiku vynutil regeneraciu DPF, aby bol chvilku klud. A idem ja zajtra preventivne rozobrat a vycistit moje nezavisle kurenia... to zas budem zasrrrrrany az za usami. Na tu listu som sa specificky pytal preto lebo tam sa v principe nema co pokazit - bud ide alebo nejde respektive auto trha. Vtedy sa napruzia kontakty atd a auto ide dalsich 10 rokov az do tramtarie, zopar takych pripadov mam za sebou. Nepamatam si na jednu jedinu vymenu tej listy.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 28.11.2015 21:26, upravené celkom 1 krát.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

nooo to nezavisle kurenie aj mne obcas podymuje.aj ja by somto potreboval ale nemam cas na to zatial.respektive po pravde na moje auto nemam cas. :d :D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lenže toto čochvílu smrdieť bude.Tu je obsah iba EGR-ka a to je kúsok potrubia
[img]http://s11.postimg.org/les9znjpr/toran_2_0_002.jpg[/img]

Rýpať nemusíš,ale kruto na to doplatíš,lebo až sa objaví emise do dílny,nebude ti stačiť 13-ty ani 14-ty plat.Je to Toran s DPF-kom a to mi ver že ak začneš behať po diagnostikách,je s tebou amen
Toto sa proste raz za 100 tis urobí a zase si vyškerený ako vlašský orech,nemáš pri každom predbiehaní kakačku,v spotrebe (úspore) tento úkon hravo nájdeš,nehovoriac že získaš prehlad o aktuálnom stave.Kto niečo také nikdy nevidel,nemá potuchy
Kujon78...robíš si srandu
Dostaneš všetko cca takto....pred výmenou
[img]http://s18.postimg.org/7wqj1bzhx/034.jpg[/img]

po výmene
[img]http://s12.postimg.org/akeglaaih/toran_2_0_004.jpg[/img]

Staré veci dostaneš domov
Ak chodíš do servisu kde ťa napadajú také myšlienky,tak tam nechoď.
Sám píšeš...ak viem nejakých sitkách,vačkách, a niečom typickom......hm práve píšem o niečom čo je absolutne typické a isté ako smrť,ale píšeš jedným dychom...blud.Si ty proste slováčisko ako vyšité.Šlapneš do toho,ale že je to ho..o uveríš až keď ochutnáš

Chlapci,chlapci...spotreba volnobehu je závislá od čoho ? No skúste porozmýšlať,a určite prídete na to prečo môžete nastavovaním urobiť 0,20 ale hoci aj 0,60 ak to práve tak chcete.
Ale neznamená to,resp.práve znamená že ak vidíte 0,20 tak je niečo sakra v neporiadku.Napoviem...tam kde smeruje šípka
[img]http://s7.postimg.org/f6yaiypiv/BMM_synchro.jpg[/img]
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Mením olej po 15 tis. km, mením všetky filtre olejový, naftový, vzduchový a kabínový všetko po 15 tis. km.

Menil som váhu vzduchu, čistil som turbo, čistil som EGR, menil dvojhmotu a spojku a neviem čo všetko ale vždy, keď nastali prvé problémy. Niečo jemne buchne, cukne riešim hneď nie o pol roka prípadne 2 roky ako niektorí. Ale žeby som teraz rozoberal pol motora len tak ? Riešim to, čo nastane a viem pochopiť prípadne pravidelné výmeny, ktoré musia byť, skrátim.

A že neverím mechanikom ? Sorry, mám skúsenosti s nejedným mechanikom. Som typ, čo keď má problém, tak ho hneď rieši a nie o 2 alebo 3 týždne, keď má nejaký servisák čas. Nerád odkladám prípadný problém. Pár krát, opravili jedno, dodrbali druhé, čo bolo hneď vedľa, tu niečo ulomia, tu niečo odtrhnú a nič nepovedia. Tu nejaké kryty pod motor zabudli nahodiť, ktoré som dával nové pred mesiacom a zrazu neboli.

Na volvo fóre, boli tiež super mechanici a keď sa ozvali majiteľ, ktorým 2 krát menili vstreky kým zistili, že je problém niekde inde. Že natrepal do auto cez 2500 € a problém stále, že sa potom ozvali iní, čo mali problémy s tými mechanikmi. Skrátka, je to celé zle.

Nehovorím, že niekto nemôže niečo pokaziť, ale postavím sa k tomu ako chlap a nie výhovorky, ako malé decko. Majster sveta, ale keď sa niečo pokazí, tak výhovorky pomaly na spln mesiaca :-(
Naposledy upravil/-a Kujon78 v 28.11.2015 22:19, upravené celkom 2 krát.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Jedine čo beriem, výmeny rozvodov miesto pri 240 dajú 200 miesto pri 120 dajú pri 100 tis. km.

Že niekto mení olej miesto 15 tis. po 10 tis. ok. To sú veci, čo vie človek posúdiť v akých podmienkach auto používa, tak mu dopraje.

Podľa tejto logiky:
- meňme preventívne turbá
- meňme preventívne vstreky
- nečistime, ale rovno meňme EGR ventily
- meňme preventívne DPF

Niekedy menená vec nemá takú životnosť ako povôdný diel. Tak načo by som ho menil ??
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dielne sú všeliaké,to je žiaľ tak.Snáď tá najväčšia chyba je lavírovanie z dielne do dielne.Potom nikto nič nevie,a ani ho nezaujíma,načo archivovať "pobehajov".Úplne na inej báze fungujú stále partnerstvá,ľudia čo už xy-té auto servisujú u jedného človeka.Logicky že taký siahne do starých záznamov čo kedy robil pred rokom či troma,o aute vie všetko a opravuje vlastne vždy sám "po sebe" a nemusí nadávať že zase nejaký idiot nemal gram vazelíny na závit skrutky,alebo vymenil rozvody bez vodného čerpadla.
Profesná česť dnes zajtra skape úplne.Ja do tých vecí kritizujem dosť,ale je to už rakovina spoločnosti.Ja si dosť všímam ako ľudia reagujú na veci.V podstate asi tak...majú oči a nevidia,majú oči a nepočujú,vedia čítať ale nerozumejú
Prečo si to myslím ? Lebo asi tak 0,01 promile sa opýta,to je také jednoduché.
Ak totiž sem niekto pustí niečo čo mi pohne fúzom,už aj píšem dotyčnému,poslednú dobu najviac cvirovi,ale sú tu aj iný fajn chlapci.Pre mňa nie je hanba sa opýtať,ja sa držím osvedčeného..kto sa veľa pýta - veľa sa dozvie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kujon...ale práve aby neplatilo to čo píšeš

Podľa tejto logiky:
- meňme preventívne turbá
- meňme preventívne vstreky
- nečistime, ale rovno meňme EGR ventily
- meňme preventívne DPF

sa robí množstvo úkonov napr teraz v tomto konkrétnom prípade.
Hydroštel po 200 tis by mal byť v zákone,asi tak ako u benziňáka výmena sviečky po 60 tis alebo lambdy po 100/120 tis.
Lebo ti môžem zagarantovať že je to výmena ktorá sa až tak oplatí že je viac ako zadarmo vzhladom na podmienky v práci motora.
Keby si pán nedal tieto veci robiť,tak je otázka dokedy by sa vytešoval.Lebo ja viem že prd si pozorne pozrieš fotá čo dávam.Ale ak by si bol pozorný tak vidíš že vodná pumpa tečie,že šponovacia kladna je už volná "odšponovaná",že -5,4 synchronizácie je asi pekne blbý údaj,presne ako 0,20 lt spotreba volnobehu.
Mám zase ten blbý pocit že hádžem hrach na nejakú stenu

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 71 neregistrovaných