VW Touran 1,6 tdi bmt dsg

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

emilko-miska
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 10.02.2009 18:44
Zdieľať na Facebook

VW Touran 1,6 tdi bmt dsg

Príspevok od používateľa emilko-miska »

Zdravim. Ma niekto skusenost s chiptunningom na motor 1,6 tdi bmt dsg. Neviem sa rozhodnut ci do toho ist alebo nie. Diky
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

A dôvod ?
Chceš sa s tým autom pretekať ?
Lebo to si si mal iné auto kúpiť.
Možno som zaujatý, tieto čipovania vo väčšine prípadov urobia autu skôr zle ako dobre.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Hlupo polozena otazka. Pri tej uprave je tak moc premennych, k tomu aktualny stav auta a este sposob jazdy a udrzba. Ale v prvom rade kto to bude robit, lebo skusenosti s upravami su aj zle...
Sam si musis dat 1 a 1 dokopy a podla toho sa rozhodnut...
Osobnu skusenost s dakou upravou mam iba jednu, ked s upravenym autom som za 4 roky najazdil nieco malo cez 200 000 km a stale ide, no a hlavne bez problemov. Avsak to auto tu upravu potrebovalo, kedze jeho vykon bol dost chaby.
Napriek osobne pozitivnej skusenosti by som si to do ineho auta nedal.
rb-digital-sk
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 03.10.2014 18:25
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rb-digital-sk »

zalezi co do toho ocakavas
1.6 TDI je celkom schopny, nemal by som obavu o mechanicku vydrz motora ako takeho
realny priemerny vykon po uprave u nas sa pohybuje okolo 135 PS a zhruba 300Nm (samozrejme zmeranych na brzde)
je sice citit, ze to je 1.6, a oproti 1.9 to ma o chlp horsiu dynamiku , ale je to velmi slusny narast, a rozdiel medzi seriovym a upravenym autom je znacny

samozrejme zalezi kto robi chiptuning, lebo kazdy upravuje inak
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ked nestačí výkon, tak predať a kúpiť výkonnejšiu verziu
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

RBcko, kolko tlaku tlaci turbo v maximach, na akych otackach a ake dosahuje otacky ?
PEP123
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 13.09.2008 21:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PEP123 »

velmi opatrni by som bol na takyto motor uz to neni to stare poctive TDI co som sa motal okolo nich neni tak predimenzovany max 20 koni chlapi co to robia dost na to nadavaju nechal by som totak a ked kone tak 2.0
rb-digital-sk
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 03.10.2014 18:25
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rb-digital-sk »

mp3turbo napísal:RBcko, kolko tlaku tlaci turbo v maximach, na akych otackach a ake dosahuje otacky ?
nemam po ruke nejaky zaznam, ale zhruba z mapovania to vychadza na
cca 2.43 Bar pri 2000ot/min, s klesajucou tendenciou vo vyssich otackach

na otacky turba tie auta nemaju senzory, ale riadiaca jednotka obsahuje model turboduchadla, co sice nemusi byt presny udaj, ale radovo to vychadza okolo 205tisic otacok pri maximalnom krutiacom momente, a nieco cez 215tis ot/min v max vykone
sposobom ako upravujem ja sa zhuba zvysia otacky v max. krutiacom momente o 10tis, a v max vykone o 15tis

v absolutnom pohlade su tie otacky vysoke, ale to je dnes bezny trend, pre zlepsenie odozvy sa pouzivaju coraz mensie turba a zenu sa stale do vyssich otacok
a zatial co sa ku mne dostalo 1.6 na turba az tak netrpi


a ze motor nevydrzi?
po upgrade turba a odladeni na bezpecne hodnoty:
Obrázok

je sice zatial jediny, ale auto jazdi aj s DPF aj s EGR
rb-digital-sk
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 03.10.2014 18:25
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rb-digital-sk »

ak to niekomu vadi, bez problemov to zmazem, a koho to zaujima mozeme sa porozpravat cez sukromne spravy

padla otazka ake su parametre,tak som odpovedal
pan spochybnil trvacnost motora, nech sa paci, je tam technicky podlozene meranie motora, ktory funguje daleko nad ramec standardnej zataze
mam odtial vystrihnut loga aby to nevadilo?
ja si myslim, ze je to dost zaujimava vec na to aby to tu "mohlo byt", lebo neviem o inej takto vaznejsie upravenej 1.6 TDI
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ahh takze uz nie BH Motor ale RB... okej, ukladam do makovice.
Ano, Brano zvykol tymto stylom vypisovat na forach. Inak henten graf hore vobec neznamena ze motor vydrzi - to ukaze az buducnost, stovky/tisice upravenych kusov a miliony odjazdenych kilometrov. Dovtedy je to len a len odhad, ocakavanie.



>> v absolutnom pohlade su tie otacky vysoke, ale to je dnes bezny trend pre
>> zlepsenie odozvy sa pouzivaju coraz mensie turba a zenu sa stale do vyssich otacok

no ved prave... cim mensie turbicka, tym vacsie otacky a dlhsie vymeny olejov k tomu :) zlaty moj Vojazer 2.5ka, turbo trikrat take velke ako tieto dnesne sragory a tlaci 0.95baru v maximach (na jednych konkretnych otackach, tusim 2900rpm, 1.05 baru, inak cele spektrum maximum 0.95). A tym ze je velke tak potrebuje vela naprdiet aby sa rozkyvalo - pod 1700rpm sa nic, vobec vobec nic nedeje, to je proste ako 1.9d a ziadny "vybuch" ako na Oktaviach sa nekona - ten prejav je v style stare 6valcove BMW ktore tahalo do 5000rpm skoro linearne.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 31.10.2015 09:18, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Práve jednu riešim 1,6 TDi r.2011 CAYC ale všetko sa bude odvíjať od stavu po výmene EGR (celého výmenníka aj z klapkou a EGR) výmene rozvodov a dvojhmoty.Bude jasný stav motora,urobia sa logovania,niečo je už teraz jasné,ostatné sa preverí a dla stavu sa načipuje.Kompromisne z ohladom na zadymenie a prítomnosť DPF-ka,takže skôr mierny nárast.Motor má rezervu až až,tam problém nie je,má už okolo 200 tis čo je tiež prijatelné.Otáčok na turbíne by som sa neobával,rezervu určite má väčšiu než bude čerpaná.Čo vidím za trochu neštastné riešenie toho motora (v Oct II) je úplne zle navrhnuté trojspoločenstvo EGR,klapka chladiča,chladič spalín) čo sa týka aj jeho uloženia pod DPF (horor) ale aj nespolahlivosti a poruchovosti elektronického EGR.No a výrobca tomu už len dodal ten svoj idiotský Hownow že ho predáva ako celok za šialené peniaze.Už prechodom diagnostiky na UDS urobil super ťah na neznačkových opravárov,lebo čo som zisťoval svoje okolie,nikto z UDS nerobí a pozerajú na mňa ako telce o čom vôbec hovorím.Ale ak ideme späť na vec čipovania a otázku Mp3 tak nerobil by som si obavu že sa podobnou úpravou niečo pokecá.Pokecané sú tam veci už v samotneom základe (viď spomínané veci) ale čip by paradoxne mohol byť celému motoru v istom smere na prospech.Ale to už sú hypotetické úvahy ktoré predbežne podložené nemám
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kolko bude stat to "zdruzene" EGRko ? Asi polroka dozadu som bol pritomny pri 2.0 bitdi (Transporter), slabych 2200eur za EGRko aj s "natrubkom" ktory sa samozrejme v dosledku premakaneho materialoveho inzinierstva zapecie a nikdy v zivote to nedostanes odtial bez mechanickeho poskodenia.

Tych dvetisic eur aj drobne - znovu opakujem za EGR, nie za generalku motora - bolo SAMOZREJME PO ZLAVE, inak by to bolo tritisic.

Este by som mozno prejavil lahku obavu o zivot prevodovky, poloosi a nedajboze spoječky tenkej ako papier ktore dostanu nalozene 350Nm od 2000rpm do takmer 3500rpm. To je ale podruzna obava, primar mam niekde inde.


edit : kto ma problem s UDS alebo 500eurami za original, zasluzi si predavat kvetiny na trhu a nie opravovat vehykle. Maximalne moze tak pneumatiky, olej alebo v tych jednoduchsich vozoch (nie Mercedes !) brzdy vymenit. V Mercedese sa castokrat ani k tym brzdam bez diagnostiky nedostane - a to je teda ina zlozitost a ina paleta penazi ako Audi/Skoda/VW - a to bavime o rokoch 2004+
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak originál Wahler s chladičom je 420.- po dielenskej zlave stále nejakých 385.- čož teda nie je málo.Opakujem že len vďaka "korektnosti" týchto hajzlíkov nie je možné kúpiť samotné,pričom technicky tomu nebráni nič predávať z tej trojice zvlášť čokoľvek.
Ale tak nebudme hnusný,Renault vám zase všetko predáva v páre,nezaujíma ho že potrebujete ľavú stranu,kúpite obe a nepotrebnú si dáte zarámovať.To je hajzlovina ktorá sa tiahne už skrze všetko kde sa dá vyťahovať ľudom peniaze z vreciek.
Tu sa netreba obávať dokonca ani spojky ani prevodu,toto je 77 kW verzia z obrovskými rezervami.Otázne je iba to blbé EGR,jeho konštrunkcia je ozaj cvokhaus

Čo sa UDS týka,čudoval by si sa,ako dobre sa dá bez neho žiť.Chlapák vymení tri razy viac toho než treba,a to sú predsa bubáčiky.Najviac zarábajú najsoprostejší,to platí v tomto remesle už dosť dlho,minimálne od zavedenia OBD.Preboha že veď niektorý si meno nevedia prečítať,ale zarobiť si vedia
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Nikdy to nepochopím - ked je v ponuke verzia kde je vyšší výkon, prečo si niekto kúpi tú slabú a potom špekuluje ako zvýšiť výkon (prípadne si narobiť problémy).
Ked na tom čipovanom motore niečo klakne tak si to beztak bude platiť zákazník z vlastného vačku
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pretože sa tak vec vyvinie časom a potrebami,a výmena auta je totálna zmena,rovnica o sto neznámych z bezproblémovým návratom k pôvodnej verzii.Čipovanie ide jedine a zásadne na tričko majiteľa,to je prvá vec ktorú berie na vedomie.Ak sa mu prieči,ide preč,ak ostáva,je to iba na ňom.99% ostáva
Ak už sa niekde chyba deje,tak je v bezhlavosti konania.Neoveruje sa technický stav,ba priam to že ak auto poriadne nejde lebo je tam problém sú exoti schopný riešiť čipom.No a hajzlík zase nie je tak blbý aby nezarobil na blbosti majiteľa auta,veď si to rozhodol on sám.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní