VW Touareg - odpájanie hydromeniča

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fero1968
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 26.01.2021 15:56
Zdieľať na Facebook

VW Touareg - odpájanie hydromeniča

Príspevok od používateľa fero1968 »

Zdravím. Chcel by som vás poprosiť o radu. Ide o VW Touareg r.v. 2018 model 7 P nájazdených 35 000 km.
Za normálnych okolností, keď je teplo, tak sú rýchlostné stupne od tretieho vyššie uzamknuté. Keď vonkajšia teplota klesne pod cca 8 stupňov, tak po ubratí plynu hydromenič tieto stupne odpojí a otáčky motora klesnú na voľnobeh. To trvá zhruba 10-15 ubratí plynu, potom keď sa to trochu ohreje, tak funguje už normálne. Chcel by som vedieť, či toto správanie automatu AISIN je normálne alebo nie.
Tieto prevodovky by mal mať aj CAYENNE a Q7.
Ďakujem za prípadné rady.
smarik
Príspevky: 418
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smarik »

Je to uplne v poriadku. Pri nizsich teplotach je menic odomknuty pre rychlejsi ohrev oleja v prevodovke.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

z rovnakeho dovodu by mal automat jazdit na zlahka vyssich otackach ked je zima - aby sa olej rychlejsie ohrial.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
fero1968
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 26.01.2021 15:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fero1968 »

Ďakujem za vaše odpovede. Nevedel som či to je v poriadku, lebo je to môj prvý automat.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

mozne je vsetko nas aisin ale iste iny typ v inom aute nic take nerobi..... vie brzdit motorom alebo nie ale s tepllotou to nema nic..... a mam pocit ze sa prevodovka ohreje hlavne v chladici- vymenniku....plus sa tam aj olej chladi... studeny motor drzi otacky kvoli sebe nie kvoli prevodovke
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

oni tie potvory vedia spolu komunikovat - prevodovka vyziada od motora trosku vyssie otacky bez pri plnej teplote. Robili to uz Mercedesy E v roku 2005/2006.

Ale to je nepodstatne.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
fero1968
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 26.01.2021 15:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fero1968 »

Zabudol som spomenut ze menic nieje uzamknuty ani pri zrychlovani,to by mohlo pomahat rychlejsiemu zohriatiu oleja v prevodovke ako pisete.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Nejaky servisny manual k tej prevodovke

https://procarmanuals.com/vag-ssp-466-8 ... arbox-0c8/


Mercedes drzal otacky hlavne pri vypalovani dpf radil neskor alebo nechal ist na vysoke stupne, drzal otacky aby drzal teplotu, zakaznici sa mali na toto chovanie priamo upozornovat ked to reklamovali, ze automat pri vypocte roznych parametrov ak to je potrebne zmeni radenie.

Napr. uz moja stara prevodovka staci mierne stupanie a drzi vyssie otacky neskor radi aby sa motor netrapil v nizkych otackach akonahle pride rovina radi znova klasicky.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tak, tak, tak veru tak. Ja si spominam na dieslovy osemvalec Éčko, to ked u nas na dvore vo firme nastartovali studene, tak to islo na uplne inych otackach nez teple... ten isty dvor, ten isty sofer, to iste pomale tempo. Kde teple zaradilo trojku, studene islo na prvom prevode.

A nebolo to starym olejom v prevodovke alebo poruchou - bol to uplne novy kus.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
johan4ever
Príspevky: 136
Dátum registrácie: 06.12.2009 14:50
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa johan4ever »

mp3turbo napísal:oni tie potvory vedia spolu komunikovat - prevodovka vyziada od motora trosku vyssie otacky bez pri plnej teplote. Robili to uz Mercedesy E v roku 2005/2006.

Ale to je nepodstatne.
Mozem potvrdit. Chovanie automatu w211 v minusovych alebo nizkych teplotach je velmi rozdielne od zohriateho automatu. Vie drzat otacky dost vysoko kym sa neohreje.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Zase pozor to nemusi byt pravidlo ale kludne aj problem.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných