VW Tiquan , TSi vs TDi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

janro
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 04.12.2022 21:33
Zdieľať na Facebook

VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa janro »

Zdravím vás všetkých, rád by som vás poprosim o názor, radu..
Plánujeme si so snúbenicou zaobstarať nové autíčko, taká skladačka rodičia oboch rodín niečo dajú, my niečo doložíme a tak .. bude to vlastne aj svadobný dar ( uvádzam situáciu pre lepšie pochopenie, aby ste mi hneď nevytýkali že pri takej cene vozidla tu tak pozerám na spotrebu..) Auto je to za mňa riadne drahé, sám by som si také nové nikdy nekúpil ale rodičia to berú tak, že nech je auto nové nech nech s ním nemáme starosti od začiatku.. ja som chcel nejaké nižšie kombi , snúbenica niečo vyššie nech je to bezpečné a tak padla voľba na tiquan.
Nájazd máme ročný cca 15 000km-20 000km, 30% sú to 100km trasy, 40% 20km trasy, 30 % 4 až 10km trasy. Je to bez dochádzania do práce, kedže prácu si momentálne hľadám novú, takže neviem či budem dochádzať pár km alebo par desiatok km, dosť dôležitá časť skladačky chýba ..viem, ale čo sa dá robiť, tak to je :D ( keby to malo nakoniec byť pár km niekde po meste, tak na to si prípadne potom zajednám nejaký starý jednoduchý benzínový kompakt.. )

Rozmýšľame nad 2.0 tsi 140kw to je myslím kód DNNA, priamy vstrek, filter pevných častíc atď atď, alebo 2.0 tdi 147kw DTUA , dvojitý vstrek adblue, 4 či koľko to má filtrov vo výfuku? no nič príjemné

oba motorizácia som si na skúšku požičial, z diesla som bol asi viac nadšený, k takému vačšiemu autu sa ten dieslový kruťák mne osobne hodí viac, velmi slušne odhlučnený, kúrilo to vďaka špirále veľmi fajn, spotreba cca 7,5 l/100km, benzín bol lenivejší aj s tou dsg prevodovkou si rozumel menej, ani nejak tichší mi neprišiel no a tá spotreba, 9l v totálne ľahkou nohou, 11,5 keď chce človek trocha dynamiky a na dialnici 140km/h tempomat.. ten diesel reagoval na ťažšiu nohu na plyne oveľa priateľnejšie čo do spotreby, aj výkonu :D ( čakal som od moderných benzínových motorov lepšiu spotrebu, nepovedal by som nič keby to bol k takej spotrebe tá 180kw verzia, že aspoň to ide živo, ale takto 140kw , ani záťah ani úspora..

Tu sa dostávame k hlavnej veci na ktorú by som rád počul koment niekoho z fachu, odpálim takými jazdami moderný diesel veľmi rýchlo? SCR systém, Dpf , katalyzátory ,egr, snímače tlaku teploty vo výfuku.. májú tie tiquany nejaké kontrolky kedy dpf alebo gpf pri tsi regeneruje? aby sa auto nevypínalo počas regenerácie..

tdi je o 2800e drahší čo znamená návratnosť až nejakých 70 000km, čo si myslím je dosť veľa..
a ešte akurát minule som zapol TA3 a riaditeľ slovnaftu tam rozpraval o tom, že v prípade že európa sa bude skutočne vyhýbať ruskej rope ( z ktorej sa vraj vyrobí 2/3 nafty) a prejde na ľahšie druhy ropy z ktorých sa vyrobí menej nafty, bude to mať za následok nedostatok a zdražovanie nafty. ťažká téma, tažko povredať čo bude, ale tak nepotešilo ma to ked'že niekde vo vnútri mi je ten diesel trocha bližší

Je ten diesel stále oveľa viac komplikovanejší a náchylnejší na kratšie trasy keď aj tsi už má filter pevných častíc a teda aj kadeaké nie lacné snímače vo výfuku..
Rád by som mal nejaké živšie auto ale zasa aj niečo zodpovedné voči rodine, aby sa to nesypalo po 130 000km s potrebou 3000e servisov :/

Budem vďačný za každý koment a váš názor, vopred ďakujem
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa fzubaty »

Hladaj v inom kosiari. Hybaj oblukom k niecomu inemu. Vw je len predrazeny serbel.

Napr. Novy Sportage je ovela lepsia investicia z kazdeho pohladu.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Tiguan je pekne auto aj prakticke ale prave koli motorom by som si ho nevybral, za mna ked nove tak uz asi len RAV4, 2liter benzin alebo 2.5hybrid a myslim ze bude aj o dost lacnejsia
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ padá výber na poslednú generáciu,je jedno či diesel /benzin je to výber medzi mlákou a kalužou.To bez omáčok znamená jediné,mašinky sú to nabombované všetkými kurvítkami aké sú ku dnešnému dňu navymýšlané v honbe za hlúpymi militrami a emisiami.Si rozumný a veci už máš načítané,len skutočnosť je ešte horšia a nepoznáš celú pravdu o dnešnej produkcii.A teda každý problém (problémik) bude načierať do rodinného rozpočtu statočne.Tým že je pod kapotou sedemnásť poschodí techniky a k ničovému nič nie je normálny prístup,minimálne ide more servisného času.Písať ako sú na tom z vedomosťami servisy,ktoré ešte ani dnes nevedia opraviť techniku spred 15 rokov ? O príslovečnej poctivosti a precíznosti ich práce ? Treba vedieť že kupujúci je zároveň aj testovací jazdec odmenený tým že chodí do servisu a oni môžu vyvíjať nové softy,kedže ani tri predtým nič neriešili a mnohé dodnes nemajú vyriešené tj problémy staré 4-5 rokov.Potom naháňaš diel G,aby si zistil že je už novší F,ale ani to už neplatí,je novší L a aktuálne AB. (Sorry,aktuálne riešený diel,žiaden výmysel)
Takže,zhrnuté a podčiarknuté...fakt dobrá vozba,auto má niečo do seba vrchovate,ale peňaženku treba mať statočnú.Platí sa často a veľa.Už dávno majú zavedený systém že za auto treba platiť aj keď je zaň už zaplatené,veľa a bez hanby.Keby hanba neexistovala vôbec a u nikoho,napíšem...veď kúp,ja Ťa z radostou budem opravovať,firemný truhlíci sa aj tak v tom plácajú len ako muchy v lekvári.Ušetri si tie peniaze,práce je dostatok,biedu trieť netreba.Zbytočne sa vlastnou vinou dostaneš do spoločnosti ľudí ktorý za peniaze ktoré nemajú,chcú robiť dojem na ľudí ktorých nemajú radi. (nie je to z mojej hlavy,ale vystihuje slovenskú motoristickú spoločnosť). Kúp si auto s primeranými nákladmi na prevádzku,šerbel to nie je,ale rada o vyhnutí je na mieste
Qcko
Príspevky: 77
Dátum registrácie: 05.12.2009 12:51
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa Qcko »

VW jedine ako firemné a po skončení záruky smer AAA...

Pre súkromnú osobu, ktorá na to reálne ani nemá peniaze je to čistá samovražda z dlhodobého hľadiska. :48: Príde len prvý olejový servis, havarijná poistka a zimné gumy a rodinný rozpočet sa zosype. :41c2:
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Auto mi je ukradnuté.
Ale, nemá Tvoja budúca panl ešte sestru...? :d :D
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa Dep »

si jeden z mala, ktory riesi technologicke specialitky pri kupe noveho auta. Takze radim, netrapit sa kvoli tomu :)

- kupit si nove a neriesit, ked sa nieco bude drbkat na aute, stale to po 5ich rokoch vies predat
- kupit si spolahlive, trosku jazdene, par rocne a kludne ist do lepsej vybavy, ist do vyssiej triedy a nechat si kopec penazi na pripadny servis.

Mnoho ludi si kupi nove v domnienke, ze sa nebude kazit a ze nebude riesit servis par rokov. No neplati to tak vzdy. Rozdiel je asi len v tom, ze sa auto opravuje pod zarukou, ale ani to neplati v 100 pripadoch zo 100.

Neviem, kolko stoji Tiguan v nejakej vybave, 45 tisic s DPH ?

Prevezies sa v Lexus RX450h a nebudes chciet ani pomysliet na tu lowcost skatulku s menom Tiguan.

Dalsie tipy:
Subaru Outback (nepozeraj na papierove udaje, chod sa v tom aute previezt, ked velmi tuzis po bezpecnom aute)
Volvo V90 Cross Country
Toyota Highlander
atd.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

janro napísal: 04.12.2022 22:20
Auto je to za mňa riadne drahé,


Nájazd máme ročný cca 15 000km-20 000km,


riaditeľ slovnaftu tam rozpraval o tom, že v prípade že európa sa bude skutočne vyhýbať ruskej rope

niečo zodpovedné voči rodine, aby sa to nesypalo po 130 000km s potrebou 3000e servisov :/
1. opica - banany. Kupuj to, na co mas. Inak sa popalis.

2. naklady na naftu a benzin pri servise su porovnatelne. Nafta je hlucnejsia ale dnes spolahlivejsia ako benzin. Nafta je a bude drahsia ako benzin. Ak budu trasy nad cca 5-6km v kuse, lepsie benzin.

3. Riaditel Slovnaftu je zamestnanec toho madarskeho podnikatela. Ten je kamarat Orbanovcov. Orbanovci vladnu Madarsku. Orban sluzi putinovi. Slovnaft patri Madarom, Madari kolaboruju s russakmi, teda cokolvek povedal - IMHO urcite bud uplne klamal, alebo aspom zavadzal.

4. Kup si Sportage - mas tovarensku zaruku 7 rokov. Plnu zaruku, ziadne dodatocne poistky a podobne. Servis poctivy kazdych 15000 km. Ver tomu, ze za pokoj to stoji.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Dep napísal: 05.12.2022 10:31

Neviem, kolko stoji Tiguan v nejakej vybave, 45 tisic s DPH ?


to si z lacneho kraja.
Dnes uz je doba inde. :3dcline:
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa pedro727 »

Uz ked sa rozhodnes pre tiguan tak odporucam vybrat si zo skladovych zasob,inak sa na nom v roku 2023 vozit nebudes. Cakacky su bezne plus minus 1.5 roka a to nie len u VW.
maco34
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 11.02.2015 21:38
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa maco34 »

Ahoj, hneď na úvod, ber s nadhľadom zakomplexované názory na tomto fore, česť výnimkam, čo odpoveď myslia vážne(a chcú poradiť) a nezasieraju len tému z dôvodu potreby sa vyjadriť ku všetkému. Bohužial, tunak ti ani ten najfundovanejší človek neodpovie na spolahlivosť, keďže sú to generácie motorov, čo schádzaju z fabriky ako nové a nikto reálne nevie, čo nastane po nájazde 100 000km, môžu to byť iba názory a predpoklady.

Väčšina ľudí na tomto fóre nevie rozoznať rozdiel pri EA888 (2.0TSI) s katastrofami v Gen1,Gen2 oproti Gen3 (3b, 4) kde motory CJXx sú bez výraznej slabiny ( priamy+nepriamy vstrek, IS38 turbo atď), každý jeden ma v seríí vyšší výkon ako uvádzajú a dôkaz spolahlivosti je aj fakt, že sa bežne ladia na 400+ koní, z časti môže za toto možno aj to, že práve tento motor bol vyvíjaný pre preteky TCR.

Ešte poznámka k teorii teoretickov o nákladov a investíciach. Neviem, ako konkrétne to je priamo u VW, no aj "blbá" Škoda má pri Superbe záruku 5r/100 000km, predlženie do 150 000km stojí 353eur a ako bonus je v cene štandartne aj 5r a 100 000km ZADARMO SERVIS (predĺženie bezplatného servisu do 150 000km stojí 624eur).. Takže auto ťa stojí iba dialničnú známku, poistky, palivo a pneumatiky... Dokonca Ťa na pobočku dovezú prip. zavolajú Taxi zdarma. Toto by mala byť tvoja prvá položka v konfigurácii vozidla. K záruke ešte len toľko, že vôbec nemajú problém vymeniť zadný diferenciál či semering na kluke pod rozvodmi aj pred koncom záruky (95 000km), hoci by sa mohli vyhovoriť na opotrebenie pod. Samozrejme určite nezoberú na seba reklamáciu, ak sa v aute vrtal garážmajster, ktorého vrchol výbavenia je cracknutá VCDS diagnostika. Tam gratulujem expertom k ušetreným 200eur na servise.

Nová generácia 2.0TDi 147kw by u mňa doma rozhodne nemala čo hľadať. Nezabudni prirátať k nákladom aj AdBlue, ktoré už v poslednej dobe rozhodne zadarmo nie je. K tomu si prirátaj zvýšenu spotrebu, kým dosiahneš prevádzkovú teplotu. A neodmysliteľnou časťou je prejav 4 valcovej nafty v spojení s DSG, kde bohužiaľ sa veselo motor podtáča na 1200ot. aj v kopci. A posledný diel skladačky je cena nafty a vývoj ceny.

Ak chceš ostať silou mocou pri koncerne, orientoval by som sa na najsilenejšie TSI, ktoré sa v danom modeli nachadza. Toto je väčšinou čerešnička na torte, kde za odmenu dostaneš podstatne viac ako si myslíš. Priškrtený 2.0TSI na 140kw určite šťastná motorizácia nebude... Pre príklad v Superbe naladený na 206kw 280 koní a 400Nm, kde reálny sériový výkon je okolo 320k (odbrzdené v Profituningu), papierovým zrýchlenim 5.2 sekundy ( v skutočnosti meratelné pod 5s) jazdíť za 10 litrov benzínu je predsa len zmysluplnejšie ako za 7.5 litra udunenej nafty.

Keď sme pri priamom porovnaní 2.0TSi 140kw vs 2.0TDI 147kw, tak podľa výrobcu má predsa len TSI lepšie zrýchelnie ( 7.4s vs 7.5s ). Nie v zlom, ale na tvojom mieste by som skutočne došetril na 180kw verziu, kde uvádzaných rovných 6 sekúnd 0-100 kmh už má predpoklad na príjemnú dynamiku auta. Kúpa TDI v dnešnej dobe už naozaj správna cesta nie je. Mestká spotreba tešiť nebude, s tým treba rátať, no akonáhla sa vybehne mimo mesta, aby si neostal prekvapený, že vhľadom na AdBlue a cenú nafty budu celkové náklady lepšie pre benzín, prinajhoršom vyrovnané. Zabudnúť,že dvoj-DPFková nafta bude jazdiť ospevované spotreby TDi. Čo sa týka hlučnosti TSI, predpobodobne si mal zapnuté "generovanie" zvuku cez reproduktory /vypnúť v režime Individual/. Zistíš ako komfortné je nevedieť, či máš naštartované alebo nie :)

Posledný bod, nenechaj sa oklamať rečami o čakacích lehotách. Veľke pobočky majú autá zadane vo výrobe a možnosťou kompletne prekunfigurovať vozidlo podľa teba do termínu cca 1 mesiac pred tým, ako nastane výroba. Extrém extremov, taká Škoda Karoq s potvrdenou objednávkou 20.11.2022, termín plánovaneho dodania január 2023, Superb objednávka 10/2022, plánované dodanie 02/2023, k Tiguanu mudrovať nejdem, keď nemám sám overené. Škoda, že sa týmto názorom neriadí viac ľudí tu. A rozhodne neber žiadne skladovky a predvádzačky, čo sa predávajú za cenníkovú cenu. Toto je rovnako zastaralý názor, ako že servis nafty je drahší ako benzínu. Auto si vyskladaj podľa seba a dobrá pobočka dá zlavu 6-7% aj v dnešnej dobe.
vykopanafosilia
Príspevky: 372
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

Chlape, jednej veci nerozumiem:
Ako už spomínal tunajší guru mhlavaty (jeho autíčkárske názory ber vážne), máš to naštudované a zjavne nie si tupý.
PREČO chceš teda ten idiotský, katastrofálne predražený zbožňovaný "koncern"?? Však ich štvorvalce sú už roky najhoršie motory na svete. Naozaj nechápem, ak nejaký benzínový motor je lenivý, hlučný, so spotrebou 9 litrov na ľahkú nohu, aký máš masochistický dôvod, že o ňom vôbec uvažuješ? PREČO? Lebo majú všade tie ich otravné debilné reklamy a sú stále drahší, drahší, drahší a drahší? Alebo preto, že s tým budeš furt v servise, kde ti budú s kamennou papuľou tvrdiť, že spotreba oleja liter na 7000 km je v poriadku a máš byť rád, lebo norma je do 0,7 litra na 1000 km, a máš to aj v návode na obsluhu?

Mám viac áut, okrem jedného sú všetky benzínové. Iba jedno z nich má menej než 250 koní. Nie som brzda cestnej premávky a je mi dosť ukradnuté, koľko to žerie. Napriek tomu, iba JEDNO z mojich áut má vyššiu spotrebu, než uvádzaš tých katastrofálnych 11,5. To je ale celkom iná trieda, výkonov, valcovo aj objemovo. A tým aj spotrebovo :-) Aby ale slabý štvorvalček žral 11, to je teda fakt silná káva. Tomu poviem pokrok :-)

Auto si vyber aké chceš a drahú predsvedči, že dobre uvidí aj z normálneho auta. Ja viem, ženy chcú sedieť vysoko, aby mali prehľad, a čiastočne majú pravdu. Tým si ale zbytočne obmedzíš výber a tie vysoké krabice nikdy nebudú nejaký etalón spotreby.

Nech si už ale vyberieš akékoľvek auto, kúp ho u feferónov, nie u nás. Rozdiely v cenách - a musím priznať, že aj v prístupe - sú citeľné. Nedávno som tam kupoval nové auto, ktoré ma tam vyšlo lacnejšie o taký neskutočný balík, že to tu radšej ani nenapíšem, aby som nečítal komenty, ako si vymýšľam. Lenže som to sám zažil, nie je to nejaký zážitok, ktorý som čítal na nete, alebo počul od suseda.
Je to moja vlastná skúsenosť.

Ak ťa zaujímajú detaily, napíš správu, lebo to je na dlhšie.
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa pedro727 »

presne tak nenechaj sa oklamať lehotami dodania, to že je potvrdený termín neznamená že ho dodržia,objednané 9/21 dodanie 3/22=nedodané,predľžený termín na 8/22=nedodané,predľžený termín na 10/22=nedodané, opäť predľžený termín na 4/23,toľko reálna skúsenosť. takže dokopy 19 mesiacov, jednoducho diely chýbajú a kvóty ich nepustia.
nech ťa ani nenapadne meniť konfiguráciu vozidla mesiac pred výrobou,lebo potom bude dodanie na svatého dindy :d :D .
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa fzubaty »

maco34. Tak ty si teda paradne poradil.
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: VW Tiquan , TSi vs TDi

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

A teraz rada starého frflosa ako ja :

Vysser sa zvysoka na HARABURDU typu auto, reči o výkone sú akurat dobre na smiech, mam za sebou skoro 1000 km po Slovensku, za 2 dni, predbehlo ma minimum áut, premávka je extrémne hustá, je kuuurwa rozdiel, či pôjdes za 5 litrov nafty, alebo za 9-10-13 litrov benzínu.

Až máš malé sebavedomie a potrebujes si ho zvýšiť 320 koňmi, nech sa páči.

Až máš pricetnu ženu, pri rozume, bohate stačí aj iné, oveľa lacnejšie auto.

Ostatné peniaze si radšej odložte na horsie časy, alebo, nech si ich nechaju rodičia, aby raz nebol ten dar danajskym a neboli kvôli nemu hádky..., teda, ak je to vôbec reálna otázka a téma...

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0948074447 a 74 neregistrovaných