VW Tiguan - nosnosť kufra
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 23.08.2016 16:29 Zdieľať na Facebook
VW Tiguan - nosnosť kufra
Zdravím.Chcel by som sa opýtať či neviete aká je nosnosť batožinového priestoru vo VW Tiguan..nikde to neviem nájsť koľko kg tam môžem naložiť...Ďakujem pekne
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Ono to zase nie je až tak celkom jednoduché a ani jednoznačné, resp. nemusí si každý hneď uvedomiť všetky súvislosti.
Má to samozrejme súvis s celkovou tzv. užitočnou hmotnosťou vozidla, t.j.zaťažením na obe nápravy.
Treba si pozrieť do TP, máš tam uvedenú Najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť a tzv. Prevádzkovú hmotnosť. Keď ich od seba odpočítaš, získaš tú užitočnú hmotnosť vozidla.
Tá je rozdelená na obidve nápravy, zhruba v takom pomere ako je v TP zapísaná Najväčšia prípustná hmotnosť pripadajúca na nápravu. Od jej hodnoty na zadnú nápravu odpočítaš taký istý pomerný diel z Prevádzkovej hmotnosti vozidla na nápravu a mal by si mať pomerný diel zaťažiteľnosti na zadnú nápravu. Pre kontrolu by súčet pomerných dielov zaťažiteľnosti na prednú a zadnú nápravu mal byť súhlasný s už vypočítanou užitočnou hmotnosťou vozidla.
Celkové zaťaženie zadnej nápravy by teda nemalo prekročiť údaj v TP, z prevádzkového hľadiska by určité krátkodobé mierne vyššie zaťaženie ZN nemuselo vadiť, ale treba zároveň dbať aj na to, aby náklad v batožinovom priestore bol váhovo pokiaľ možno čo najviac vpredu, aby nevznikal klopný moment okolo osi zadnej nápravy, ktorý by dvíhal predok vozidla.
Mám sám s tým nepríjemnú skúsenosť, keď som kedysi dávno naložil dva plné sudy kvasu do kufra a v prvej zátačke som sa divil, prečo auto nejako nechce zatáčať. Našťastie som si uvedomil príčinu, sklopil som zadné sedadlá a posunul som tie sudy dopredu, inak by som bol určite skončil mimo cesty.
Má to samozrejme súvis s celkovou tzv. užitočnou hmotnosťou vozidla, t.j.zaťažením na obe nápravy.
Treba si pozrieť do TP, máš tam uvedenú Najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť a tzv. Prevádzkovú hmotnosť. Keď ich od seba odpočítaš, získaš tú užitočnú hmotnosť vozidla.
Tá je rozdelená na obidve nápravy, zhruba v takom pomere ako je v TP zapísaná Najväčšia prípustná hmotnosť pripadajúca na nápravu. Od jej hodnoty na zadnú nápravu odpočítaš taký istý pomerný diel z Prevádzkovej hmotnosti vozidla na nápravu a mal by si mať pomerný diel zaťažiteľnosti na zadnú nápravu. Pre kontrolu by súčet pomerných dielov zaťažiteľnosti na prednú a zadnú nápravu mal byť súhlasný s už vypočítanou užitočnou hmotnosťou vozidla.
Celkové zaťaženie zadnej nápravy by teda nemalo prekročiť údaj v TP, z prevádzkového hľadiska by určité krátkodobé mierne vyššie zaťaženie ZN nemuselo vadiť, ale treba zároveň dbať aj na to, aby náklad v batožinovom priestore bol váhovo pokiaľ možno čo najviac vpredu, aby nevznikal klopný moment okolo osi zadnej nápravy, ktorý by dvíhal predok vozidla.
Mám sám s tým nepríjemnú skúsenosť, keď som kedysi dávno naložil dva plné sudy kvasu do kufra a v prvej zátačke som sa divil, prečo auto nejako nechce zatáčať. Našťastie som si uvedomil príčinu, sklopil som zadné sedadlá a posunul som tie sudy dopredu, inak by som bol určite skončil mimo cesty.
-
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
- Bydlisko: PD Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
u takych nakladov tekutych bacha na volnu hladinu , ta moze robit velke veci, najma u smyklavej cesty, ideal radsej vozit plne nadoby, ne poloplne, pripadne zuzujuce sa smerom hore a az tam plne...pripadne u cisterien sa tusim davaju prepazky zhora aby sa tento efekt rozbil... je to mimo temu, ale ked wilz tak pekne pise
este taka vec, ze ta hmotnost balastu co chces prepravit, nemusi nutne byt rovnomerne, ale nesmies prekrocit zatazenie zadku, pripadne pretazit gumy atd, obecne mas nato oci, aby si videl kolko je dost, teda pokial nemas auto co si prifukne zadek, co nemas ani nahodou
samozrejme plati aj to rozkladanie zataze, plus doraz na posun dopredu, je to aj kvoli brzdeniu, prenosu sil atd
ja dam ale take, ze az volakdo jazdil aviu, tak tam som zazil opacny postup, nakladat tazke posledne, lebo to dorabalo servo do toho karu, aj ked o bezpecnosti sa nedalo hovorit ani nahodou
este taka vec, ze ta hmotnost balastu co chces prepravit, nemusi nutne byt rovnomerne, ale nesmies prekrocit zatazenie zadku, pripadne pretazit gumy atd, obecne mas nato oci, aby si videl kolko je dost, teda pokial nemas auto co si prifukne zadek, co nemas ani nahodou
samozrejme plati aj to rozkladanie zataze, plus doraz na posun dopredu, je to aj kvoli brzdeniu, prenosu sil atd
ja dam ale take, ze az volakdo jazdil aviu, tak tam som zazil opacny postup, nakladat tazke posledne, lebo to dorabalo servo do toho karu, aj ked o bezpecnosti sa nedalo hovorit ani nahodou
-
- Príspevky: 17824
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Dofukovacie mechy vzadu má Iveco Daily maxi. Tam je to doslova nutnosť lebo 17kubíkovú skriňu preťažíš raz dva. Felda unesie v kufri (už hodne hrdzavom ) 500kg - vyskúšané , keď som bol kupovať závažia na Zetor. Na Caddyne Maxi čo mala písaných 880kg sme vozili paletu MVR uni - 1250kg samozrejme + váha nakladačov. Šak nepojdu autobusom. No a prívesné vozíky sú kapitola sama o sebe - mal som tu aj foto, ale nebolo prijaté s nadšením, takže ďalšie nebude.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Nie je to mimo témy.
Treba pri preťažení vždy rátať s tým že sa môže niečo nepríjemné stať.
Nie nad každým lieta v kuse anjel strážny ako tuná nad ocom, ktorý stále robí niečo mimo fyzikálnych zákonov a všetko je ok.
Kedysi ma známa požiadala o odvoz dlažby zo stavebnín. Zobral som vozík, pri nakládke som nebol, samozrejme naložili všetko čo potrebovali, ale bolo to viac ako bola oficialna nosnosť vozíka.
Roztrhlo zváraný obal gumových blokov, ktoré pružili kľukovú nápravu, nakoniec som musel ísť k výrobcovi vozíka na výmenu podvozku.
Treba pri preťažení vždy rátať s tým že sa môže niečo nepríjemné stať.
Nie nad každým lieta v kuse anjel strážny ako tuná nad ocom, ktorý stále robí niečo mimo fyzikálnych zákonov a všetko je ok.
Kedysi ma známa požiadala o odvoz dlažby zo stavebnín. Zobral som vozík, pri nakládke som nebol, samozrejme naložili všetko čo potrebovali, ale bolo to viac ako bola oficialna nosnosť vozíka.
Roztrhlo zváraný obal gumových blokov, ktoré pružili kľukovú nápravu, nakoniec som musel ísť k výrobcovi vozíka na výmenu podvozku.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných