998 369
inzerátov
Pridať inzerát

VW Tiguan - nosnosť kufra

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
dano0209
Založený: 23 august 2016
Príspevky: 3
Nabehané: 30 min
Predmet: VW Tiguan - nosnosť kufra PríspevokZaslal: 14.08.2017 09:24   
Zdravím.Chcel by som sa opýtať či neviete aká je nosnosť batožinového priestoru vo VW Tiguan..nikde to neviem nájsť koľko kg tam môžem naložiť...Ďakujem pekne
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (428)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8674
Nabehané: 2 mes 28 dní 19 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 14.08.2017 09:28   
budes musiet pocitat
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
wilz
Vážený člen - Gallardo (211)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 2486
Nabehané: 14 dní 0 hod 18 min
PríspevokZaslal: 14.08.2017 14:21   
Ono to zase nie je až tak celkom jednoduché a ani jednoznačné, resp. nemusí si každý hneď uvedomiť všetky súvislosti.
Má to samozrejme súvis s celkovou tzv. užitočnou hmotnosťou vozidla, t.j.zaťažením na obe nápravy.
Treba si pozrieť do TP, máš tam uvedenú Najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť a tzv. Prevádzkovú hmotnosť. Keď ich od seba odpočítaš, získaš tú užitočnú hmotnosť vozidla.
Tá je rozdelená na obidve nápravy, zhruba v takom pomere ako je v TP zapísaná Najväčšia prípustná hmotnosť pripadajúca na nápravu. Od jej hodnoty na zadnú nápravu odpočítaš taký istý pomerný diel z Prevádzkovej hmotnosti vozidla na nápravu a mal by si mať pomerný diel zaťažiteľnosti na zadnú nápravu. Pre kontrolu by súčet pomerných dielov zaťažiteľnosti na prednú a zadnú nápravu mal byť súhlasný s už vypočítanou užitočnou hmotnosťou vozidla.
Celkové zaťaženie zadnej nápravy by teda nemalo prekročiť údaj v TP, z prevádzkového hľadiska by určité krátkodobé mierne vyššie zaťaženie ZN nemuselo vadiť, ale treba zároveň dbať aj na to, aby náklad v batožinovom priestore bol váhovo pokiaľ možno čo najviac vpredu, aby nevznikal klopný moment okolo osi zadnej nápravy, ktorý by dvíhal predok vozidla.
Mám sám s tým nepríjemnú skúsenosť, keď som kedysi dávno naložil dva plné sudy kvasu do kufra a v prvej zátačke som sa divil, prečo auto nejako nechce zatáčať. Našťastie som si uvedomil príčinu, sklopil som zadné sedadlá a posunul som tie sudy dopredu, inak by som bol určite skončil mimo cesty.
Citovať
nahradnediely90
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 03 marec 2010
Príspevky: 281
Nabehané: 10 dní 16 hod 30 min
Bydlisko: PD
PríspevokZaslal: 14.08.2017 20:47   
Napr. VW Sharan prvej generácie s určitosťou uvezie 850 Kg - ale stavebný materiál bol uložený od konca predných sedadiel až do konca kufra Jednoduchý spôsob ako si znížiť svoje auto bez použitia nastaviteľného / štelovacieho podvozku
_________________
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (428)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8674
Nabehané: 2 mes 28 dní 19 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 14.08.2017 21:19   
u takych nakladov tekutych bacha na volnu hladinu , ta moze robit velke veci, najma u smyklavej cesty, ideal radsej vozit plne nadoby, ne poloplne, pripadne zuzujuce sa smerom hore a az tam plne...pripadne u cisterien sa tusim davaju prepazky zhora aby sa tento efekt rozbil... je to mimo temu, ale ked wilz tak pekne pise

este taka vec, ze ta hmotnost balastu co chces prepravit, nemusi nutne byt rovnomerne, ale nesmies prekrocit zatazenie zadku, pripadne pretazit gumy atd, obecne mas nato oci, aby si videl kolko je dost, teda pokial nemas auto co si prifukne zadek, co nemas ani nahodou

samozrejme plati aj to rozkladanie zataze, plus doraz na posun dopredu, je to aj kvoli brzdeniu, prenosu sil atd

ja dam ale take, ze az volakdo jazdil aviu, tak tam som zazil opacny postup, nakladat tazke posledne, lebo to dorabalo servo do toho karu, aj ked o bezpecnosti sa nedalo hovorit ani nahodou
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
oco13
VIP člen - Veyron (494)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 4904
Nabehané: 3 mes 1 dní 3 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 14.08.2017 21:27   
Dofukovacie mechy vzadu má Iveco Daily maxi. Tam je to doslova nutnosť lebo 17kubíkovú skriňu preťažíš raz dva. Felda unesie v kufri (už hodne hrdzavom ) 500kg - vyskúšané , keď som bol kupovať závažia na Zetor. Na Caddyne Maxi čo mala písaných 880kg sme vozili paletu MVR uni - 1250kg samozrejme + váha nakladačov. Šak nepojdu autobusom. No a prívesné vozíky sú kapitola sama o sebe - mal som tu aj foto, ale nebolo prijaté s nadšením, takže ďalšie nebude.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (428)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8674
Nabehané: 2 mes 28 dní 19 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 14.08.2017 21:33   
obecne vzate, odvezes tolko, kolko sa nebojis , by ma zajimalo jak dnesny vymak na vypadovke z ruzomberka dopadol na dvevokamionistov , vahy boli rozlozene naparadu, inac ja som za, lebo totok co je jake kolaje, sak len cakam, kde si odbijem vyfuka, alebo olejovu vanu
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
keyness
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 23 máj 2011
Príspevky: 311
Nabehané: 9 dní 10 hod 33 min
PríspevokZaslal: 15.08.2017 09:12   
Mimo temu peugeot partner ma nosnost 650kg skrinovy a dal som tam 850 zadna naprava to nerozdychala aj s velmi opatrnou 7kilometrovou jazdou sa nazad nevratila
Citovať
wilz
Vážený člen - Gallardo (211)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 2486
Nabehané: 14 dní 0 hod 18 min
PríspevokZaslal: 15.08.2017 11:35   
Nie je to mimo témy.
Treba pri preťažení vždy rátať s tým že sa môže niečo nepríjemné stať.
Nie nad každým lieta v kuse anjel strážny ako tuná nad ocom, ktorý stále robí niečo mimo fyzikálnych zákonov a všetko je ok.
Kedysi ma známa požiadala o odvoz dlažby zo stavebnín. Zobral som vozík, pri nakládke som nebol, samozrejme naložili všetko čo potrebovali, ale bolo to viac ako bola oficialna nosnosť vozíka.
Roztrhlo zváraný obal gumových blokov, ktoré pružili kľukovú nápravu, nakoniec som musel ísť k výrobcovi vozíka na výmenu podvozku.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (156)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2623
Nabehané: 16 dní 12 hod 0 min
PríspevokZaslal: 15.08.2017 20:00   
Uvažoval by som takto: užitočná hmotnosť vozidla - vodič (100 kg) pokiaľ sklopim zadne sedadla a naklad rozložim po celej ploche

Alebo presnejšie, bez sklopenia zadných sedadiel
Užitočná hmotnosť - 400 kg (4 osoby)

a maš presnú nosnosť kufra vzadu.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum