VW Tiguan 2,0 tdi CR 4x4 - trasie autom
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: 17.02.2009 20:09 Zdieľať na Facebook
VW Tiguan 2,0 tdi CR 4x4 - trasie autom
Zdravim vospolok.
Obraciam sa na vas s takymto problemom.
Tiguan 2,0 Tdi 4x4 170hp 6kvalt manual,sa pri urcitej zatazi a rychlosti roztrasie.Najviac na sestke a rychlosti cca 120kmh a nie pri plnom zatazeni motora.Vymenena je uz komplet spojka,zadna hardy spojka,predne vnutorne homokyneticke klby.Uz sme skusali jazdit aj uplne bez kardanu,ale ziadna zmena.Robi to ci na zimnych ci letnych pneu takze toto je tiez vylucene.Je to kvazy zavisle od zatazenia motora.Pri plnom plyne netrasie a ked trosku uberiem tak to zacne.Napadli ma vstreky,ale vyrovnavacie davky su na vsetkych cca od nuly po jedna.Nestretol sa s tym uz niekto,alebo nenapada niekoho este po com ist?Dakujem za kazdu radu,poznatok pretoze uz sme bezradny.
Obraciam sa na vas s takymto problemom.
Tiguan 2,0 Tdi 4x4 170hp 6kvalt manual,sa pri urcitej zatazi a rychlosti roztrasie.Najviac na sestke a rychlosti cca 120kmh a nie pri plnom zatazeni motora.Vymenena je uz komplet spojka,zadna hardy spojka,predne vnutorne homokyneticke klby.Uz sme skusali jazdit aj uplne bez kardanu,ale ziadna zmena.Robi to ci na zimnych ci letnych pneu takze toto je tiez vylucene.Je to kvazy zavisle od zatazenia motora.Pri plnom plyne netrasie a ked trosku uberiem tak to zacne.Napadli ma vstreky,ale vyrovnavacie davky su na vsetkych cca od nuly po jedna.Nestretol sa s tym uz niekto,alebo nenapada niekoho este po com ist?Dakujem za kazdu radu,poznatok pretoze uz sme bezradny.
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Vyskúšať je možné čokoľvek,ale to sú metody na ktoré sa jednoducho nedá spoľahnúť a ani vyvodzovať z nich záver.Môže to spresniť predstavu o tom čo sa deje a to je tak všetko.Treba si veľmi precízne dať dokopy všetko čo je známe,ale vždy to je málo na to aby sa menilo niečo čo nie je vyslovene o drobných.Určite že zistenie či sa trasenie deje v niektorom z troch základných stavov pomôže si urobiť lepší obraz.
Motor je silne zaťažený jazdou (zaťaženie stúpa zaradeným rýchl.st)
Motor je poháňaný hmotnostou auta a deceleruje
Motor je v stave zhruba neutrálnom,záber je mierny (plachtenie)
Citlivosť na zmeny pohonu sú silne závislé na prevodovom stupni preto sa tieto veci vnímajú a je dobré ak ich má gazda vypozorované.
Je škoda písať,ale platí i tak,že ten Tiguan má všetko potrebné aby podobný problém sa riešil ťažko ...4x4,váha,velký točivý moment.Oproti predokolke má spústu plus vecí,prídavnú prevodovku,hriadel zadného pohonu,rozdelovač sily a celý ten pohonový náhon zadnej nápravy,a tá patrí už sama o sebe k zložitým mnohoprvkovým typom.Úplne stačí na dokonalé vybielenie peňaženky ak sa bude strielať pri opravách od buka do buka.
4x4 znamená nezrovnateľne iné problémy a násobne drahší servis než majú dvojkolky.Dokonca aj pri úkonoch ktoré sa týkajú motora predražujú všetko a celkom dramaticky,lebo sa počet možností násobí.Všetko je to dobré len kým bezvadne funguje.
Nakoniec zabudnem najdôležitejšie - zadná náprava je zložitá mnohoprvková a má tuším 12 silentov celkom len v samotných ramenách.Tento typ nápravy je z jazdého hladiska fajn,ale akonáhle sa dostaví prvá vôla niektorého elementu je zle.Náprava v zloženom a napnutom stave je tuhá a zistenie nadmernej povolnosti niektorého ramena je viac než problémom.Ten istý typ u Tourana alebo Passata je nepomerne menej namáhaný a predsa už po 200 tis nie je výnimočné že príde na celkový repas nápravy,tj výmena komplet prvkov.Jediná šanca zistiť bez demontáže je ísť na silové plošiny STK
Motor je silne zaťažený jazdou (zaťaženie stúpa zaradeným rýchl.st)
Motor je poháňaný hmotnostou auta a deceleruje
Motor je v stave zhruba neutrálnom,záber je mierny (plachtenie)
Citlivosť na zmeny pohonu sú silne závislé na prevodovom stupni preto sa tieto veci vnímajú a je dobré ak ich má gazda vypozorované.
Je škoda písať,ale platí i tak,že ten Tiguan má všetko potrebné aby podobný problém sa riešil ťažko ...4x4,váha,velký točivý moment.Oproti predokolke má spústu plus vecí,prídavnú prevodovku,hriadel zadného pohonu,rozdelovač sily a celý ten pohonový náhon zadnej nápravy,a tá patrí už sama o sebe k zložitým mnohoprvkovým typom.Úplne stačí na dokonalé vybielenie peňaženky ak sa bude strielať pri opravách od buka do buka.
4x4 znamená nezrovnateľne iné problémy a násobne drahší servis než majú dvojkolky.Dokonca aj pri úkonoch ktoré sa týkajú motora predražujú všetko a celkom dramaticky,lebo sa počet možností násobí.Všetko je to dobré len kým bezvadne funguje.
Nakoniec zabudnem najdôležitejšie - zadná náprava je zložitá mnohoprvková a má tuším 12 silentov celkom len v samotných ramenách.Tento typ nápravy je z jazdého hladiska fajn,ale akonáhle sa dostaví prvá vôla niektorého elementu je zle.Náprava v zloženom a napnutom stave je tuhá a zistenie nadmernej povolnosti niektorého ramena je viac než problémom.Ten istý typ u Tourana alebo Passata je nepomerne menej namáhaný a predsa už po 200 tis nie je výnimočné že príde na celkový repas nápravy,tj výmena komplet prvkov.Jediná šanca zistiť bez demontáže je ísť na silové plošiny STK
-
- Príspevky: 349
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
Ano,touto skuškou by sa dala odhaliť prípadná vôla na podvozku a teda špatná geometria vozidla.Ale ak je problém v tripoidných klboch ,tak to sa touto skuškou neodhalí.Ak ich aj menil ešte neznamená že v nich nemôže byť problémpacok napísal:Ak chces vylucit vstreky rozbehni sa na 150km/h a daj neutral a vypni motor.Ak dosiahnes kriticku rychlost a nebude triast znamena ze je to nieco s pohonom.Takze prevodovka ak uz si tolko vymenil.
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aj výborný diagnostik je na tenučkom ľade ak sleduje napr takéto správanie na max prevode prechodový stav z vyžšieho na nižšie zaťaženie,tj z jazdy s ťahom motora na jazdu z miernym ubratím do tzv plachtenia. Kto je doma v logovaní procesov vie velmi dobre ako sa razom mení menežovanie procesov.Či už klapky,či systém recyrkulácie,či zmeny v systéme paliva a preplňovania,to všetko zrazu lieta a reaguje na najmenší pohyb plynu.Do toho ani nie je potrebné miešať ďalšie "vychytávky" okolo regulácií v náhonovej časti riadenia a je toho nespočet.Je takmer mimo pozornosti (alebo vedomosti ?) že u Tiguana je riešený ešte aj dopad rozdielu dĺžky poloosí a síl do podvozku a tlmenia z toho pochádzajúci.
Niečo sa logovať dá aj systémom OBD,ale niečo nie,a loguje sa datarekordérmi ktoré nemajú obmedzenia vyplývajúce v "nestíhaní" sledovania procesov.Tragikomédia začína tam,že to čo sa deje môže pochádzať z triviálnej smiešnej veci presne tak isto,ako z veci tak zapeklito skovanej a zložitej.Jediná cesta a aj najsprávnejšia je vyhľadať a zaplatiť si špecialistu hoci aj draho na tieto.Vždy to bude rýchla cesta k výsledku a záchrana nekonečného počtu dielov ktoré sa nevymenia.Takže nakoniec aj tak najlacnejšia cesta,auto treba dokonale poznať,potom to má nádej na riešenie a nie strielanie od pása
Niečo sa logovať dá aj systémom OBD,ale niečo nie,a loguje sa datarekordérmi ktoré nemajú obmedzenia vyplývajúce v "nestíhaní" sledovania procesov.Tragikomédia začína tam,že to čo sa deje môže pochádzať z triviálnej smiešnej veci presne tak isto,ako z veci tak zapeklito skovanej a zložitej.Jediná cesta a aj najsprávnejšia je vyhľadať a zaplatiť si špecialistu hoci aj draho na tieto.Vždy to bude rýchla cesta k výsledku a záchrana nekonečného počtu dielov ktoré sa nevymenia.Takže nakoniec aj tak najlacnejšia cesta,auto treba dokonale poznať,potom to má nádej na riešenie a nie strielanie od pása
-
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: 17.02.2009 20:09 Zdieľať na Facebook
Tak to este raz zhrniem
1.menila sa spojka pretoze uz trosku bolo pocut zotrvak a to trasenie je kvazi zavisle aj od otaciek a hlavne zataze motora.trasie aj na stvrtom aj piatom stupni.trasie pri cca polovicnej zatazi motora a otackach cca od 2000 do 2500.
2.menila sa zadra hardy spojka kedze uz ma auto cca 200tisic
3.vymontoval sa komplet kardan a jazdilo sa bez neho aby sa vylucil kardan a zadna naprava.
4.predne vnutorne homaky mali malu volu na tisichranoch tak sa vymenili aj tie.
5.trasie na zimnej aj letnej sade kolies
Takze doterajsie poznatky.
Vylucena zadna naprava kedze bol kardan dole.
Auto trasie v zavislosti na prevodovom stupni otackach motora a HLAVNE na zatazeni motora.
Vyrovnavacie davky su v norme motor ide ako hodinky,startovanie tah a hladkost chodu,diagnostika nepise ziadnu zavadu.
1.menila sa spojka pretoze uz trosku bolo pocut zotrvak a to trasenie je kvazi zavisle aj od otaciek a hlavne zataze motora.trasie aj na stvrtom aj piatom stupni.trasie pri cca polovicnej zatazi motora a otackach cca od 2000 do 2500.
2.menila sa zadra hardy spojka kedze uz ma auto cca 200tisic
3.vymontoval sa komplet kardan a jazdilo sa bez neho aby sa vylucil kardan a zadna naprava.
4.predne vnutorne homaky mali malu volu na tisichranoch tak sa vymenili aj tie.
5.trasie na zimnej aj letnej sade kolies
Takze doterajsie poznatky.
Vylucena zadna naprava kedze bol kardan dole.
Auto trasie v zavislosti na prevodovom stupni otackach motora a HLAVNE na zatazeni motora.
Vyrovnavacie davky su v norme motor ide ako hodinky,startovanie tah a hladkost chodu,diagnostika nepise ziadnu zavadu.
-
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: 17.02.2009 20:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 349
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: 17.02.2009 20:09 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Prvé je to čo je vlastne najlacnejšie.Celý podvozok prejsť jednotlivé veci veľmi pozorne.Pretože pokiaľ je problém mechanika tak vždy musí splńať jednoduchú podmienku - strata vyváženia,vôla,niečo čo nespĺńa laický pojem okrúhle,vyvážené a plynulé točenie. Kedže niektoré veci sú dkonca v dielenskom prostredí problémové,doporučujem STK si dojednať preverenie podvozku.To je schodná cesta,treba dojednať z technikom.
Ďelej je to už kvalitná diagnostika všetkým čo je vôbec dostupné v diagnostike,žiaľ o čom mnoho servisov nemá ani potuchy.Na východe kvalitného diagnostika poradiť viem,mechanicky to zvládne už potom klasická dielňa.Problém je mať pachateľa a čím priamejšiu cestu k oprave.Tiguan nie je bicykel,našťastie sme sa mu pri kúpe nového auta do rodiny vyhli,a dodnes to mám za štastné rozhodnutie,pritom sa veľmi rátal,radšej ho opravovať ako vlastniť celkom statočne to obracia pomery v peńaženke
Ďelej je to už kvalitná diagnostika všetkým čo je vôbec dostupné v diagnostike,žiaľ o čom mnoho servisov nemá ani potuchy.Na východe kvalitného diagnostika poradiť viem,mechanicky to zvládne už potom klasická dielňa.Problém je mať pachateľa a čím priamejšiu cestu k oprave.Tiguan nie je bicykel,našťastie sme sa mu pri kúpe nového auta do rodiny vyhli,a dodnes to mám za štastné rozhodnutie,pritom sa veľmi rátal,radšej ho opravovať ako vlastniť celkom statočne to obracia pomery v peńaženke
-
- Príspevky: 3429
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3429
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: 17.02.2009 20:09 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných