1 029 286
inzerátov
Pridať inzerát

VW Sharan 2008 2.8 V6 24V, LPG, 4x4

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
StanislavK1
Založený: 13 máj 2011
Príspevky: 17
Nabehané: 0 min
Predmet: VW Sharan 2008 2.8 V6 24V, LPG, 4x4 PríspevokZaslal: 28.09.2017 22:40   
rozmyslam nad kupou. Poznate tento motor + kombinacia s LPG?
Na co dat hlavne pozor? Co by mohlo zruinovat rozpocet a ako to skontrolovat?

Dakujem.
Citovať
keyness
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 23 máj 2011
Príspevky: 380
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 29.09.2017 05:12   
Motor s lpg pohoda, pozor na 4x4 trasenie hucanie
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 29.09.2017 07:35   
Motor je veľmi kultivovaný a nepatrí k problémovým.Či ho plyn zlikviduje alebo nie a ako rýchlo je nezodpovedateľná otázka nakoľko asi to bude silne závislé od stavu.Určite je to na plyn vhodnejší motor než celá plejáda motorov ktoré na to jazdia.Rozdieľ tu je iba ten,že každý problém z motorom či z titulu plynu alebo aj nie,posiela celé auto rovno na šrotovisko,a s tým treba do podobnej kúpy ísť.Koľko najazdí toľko najazdí,väčšiu opravu už nik nezaplatí ani sa nik do nej nechytá.Servisujem velmi sporadicky Passata 4x4 s týmto motorom cca 20 ročné auto ktoré stále pohodove jazdí a poruchy prkotiny,klučka či žiarovka,navyše jazdený snáď na 90% mesto.Pred 10 rokmi prišiel a mal rozvodový remeň na horných kolieskach len na polke kolieska a keď sa dal dole vypadla vodná pumpa.Niečo také sa rovná malý zázrak,ale znamená aj,že asi to znesie dosť.Majiteľ ani netušil že treba rozvody meniť,a teraz už vie ale asi zabudol lebo zo 2 x bol iba žiarovku vzadu riešiť,aj to mu museli policajti oznámiť že je vzadu slepý
Dopíšem myšlienku,prečo zvážiť kúpu.V podstate pre jediný dôvod.ten motor je v Sharane,nie v Passate kde je umiestnený akoby na stole,tak velký je rozdiel v zástavbe a prístupnosi.Takže mechanik ktorý prijme na prácu Sharana s takýmto motorom a ešte 4x4 je človek na štátne vyznamenanie z finančnou odmenou.Dalo by sa to napísať aj inak že je vhodný typ na lekárske výskumy
Citovať
jepe13
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 26 november 2008
Príspevky: 41
Nabehané: 0 min
Bydlisko: BA
PríspevokZaslal: 29.09.2017 10:44   
Mal som Alhambru r.2006 s týmto motorom a aj s lpg, 4x4. Veľmi pohodlné vozidlo, motor ozaj kultivovaný až do prvej závady.
Mal som veľmi dobré skúsenosti so starou VR6 (nezničiteľný motor a výborná spotreba ale vo Vente), tak som to kúpil, že to je tiež VR6, ale 16V a výkonnejší.
Spotreba dosť vysoká, 15-16 l LPG. S 1500kg karavanom aj 24 l. A v kopcoch točiť a točiť, ináč zvädne.
Všetky oleje vymenené, dosť nákladné.
Prvá porucha a hneď motor, čo ma ani vo sne nenapadlo. Porucha variability vačiek. Odhadnutá cena v Seate 2000,-€.
Z Poľska druhý motor ma vyšiel na 700,-. Bol však z predokolky (aj keď kód rovnaký AYL) a jedno uško na bloku nesedelo s prevodovkou, muselo sa prevariť, kvôli rozvodovke 4x4x.
Starý motor mal 180t.km a minulý mesiac som ho rozoberal a odviezol do šrotu. Okrem tých vačiek bol absolútne 100%. Srdce ma bolelo, keď som to vyhadzoval. Nikto nemal záujem a 5 rokov mi zavadzal v garáži.
AYL nie je V6 ako Passat, ale to je VR6 s jednou hlavou.
Teraz mám Jeep GCH 5,7 Hemi s LPG, kruťák 508, ani nevie, že ťahá a spotreba o trošku vyššia, ale s karavanom nižšia, okolo 20 l ale hlavne žiadne vytáčanie motora.
Účelovo a pohodlný Sharan je ináč veľmi dobré rodinné auto a želám ti, aby bol bez poruchy, ináč ti dosť siahne do vrecka..
Citovať
markoimportauto
Vážený člen - Gallardo (153)
Založený: 25 september 2006
Príspevky: 1413
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
PríspevokZaslal: 29.09.2017 10:46   
Nie je LPG ako LPG. V prípade najrozšírenejšieho systému tzv. "plynnej fázy" je to však skutočne tak. Agregáty ho dokážu tolerovať len po určitý čas. Na nadlimitné teplo, ktoré sa tvorí vo valcoch, nie sú bežné benzínové motory konštruované. Nech si montéri LPG systémov prihrievajú svoju "plynovú" polievočku ako chcú, zákony fyziky o premene skupenstiev a s ním súvisiace javy zmeniť ani ošáliť nedokážu. Podstata a to by si mali všetci ašpiranti na "plynnú fázu" uvedomiť je, že na rozdiel od vstrekovania pôvodného paliva (benzínu) nedochádza pri vstrekovaní LPG pri tomto najbežnejšom systéme k premene skupenstva zo skvapalneného LPG na plynné LPG a tým k žiadúcemu ochladeniu okolia (fajčiari dobre poznajú stav, kedy im na plynovom zapaľovači zlyhá kremienok a plyn fučí tryskou von, okolo ktorej sa ihneď tvorí námraza). Lepšie povedané dochádza, ale nie tam kde treba - vo valcoch. LPG sa do nich vstrekuje už ako plyn a tak ako plyn aj zhorí bez ochladzovacieho efektu. Výsledok takéhoto používania pozná mnoho dlhodobých používateľov LPG systémov. Platí zásada: čím športovejší štýl jazdy, tým skôr sa porúča nejaká súčasť hlavy motora. Nič výnimočné, keď sa ukrkvá aj celá hlava s blokom ako papuča, čo v prípade celohliníkového agregátu spravidla znamená jeho koniec. Dlhší km nájazd na takomto systéme je možný iba súhrou šťastných kombinácii (typ agregátu, LPG systému, vodiča, štýlu jazdy).
Na druhej strane pri vozidlách s jednoduchými benzínovými agregátmi určenými na krátke a stredne dlhé trate radšej raz za cca 80-100.000km robiť spolu s rozvodmi relatívne lacnú G.O. hlavy + vymena pár lacných LPG vstrekovačov ako každú chvíľu riešiť DPF, turbo, CR čerpadlo, núdzové režimy, zvýšenú karbonizáciu, CR vstrekovače, žeraviče a pod.
Osobitná kapitola a cesta do LPG raja je len jediná: pri nepriamovstrekových benzínových agregátoch používať tzv. "kvapalnú fázu" LPG. Nie, žeby bola úplne failure free alebo bezúdržbová. Je však pri nej jeden dosť dôležitý a principiálne zásadný rozdiel oproti bežným systémom "plynnej fázy". Okrem podstatne jednoduchšej konštrukcie, nezávislej na prívode chladiacej kvapaliny, tento systém kopíruje pôvodný vstrekovací systém, na aký bol daný agregát skonštruovaný - a teda LPG sa správa takmer identicky ako benzín. Je rovnako ako benzín v nádrži kvapalný, odkiaľ ho rovnako ako pri benzíne vytlačí do motorového priestoru palivové čerpadlo. Následne cez regulátor tlaku putuje stále ako kvapalina do vstrekovačov (tie sú takisto takmer zhodné s pôvodnými benzínovými), ktoré ho na základe údajov z LPG ECU vstreknú. Tá pochopiteľne vychádza z údajov benzínového managementu (ECU, lambda). Podobne ako pri benzínovom systéme, aj tu existuje "prepad" a tak sa kvapalné LPG reverzom dostáva späť do nádrže. Čo je však najdôležitejšie z hľadiska životnosti agregátu: LPG sa vstrekuje do valcov stále ako kvapalina. V nich vo forme aerosólu (a teda plynu) aj vybuchne prinášajúc rovnaký efekt ako v prípade vstreknutia benzínu. To znamená, že vďaka premene skupenstva z kvapaliny na plyn je vďaka ochladzujúcemu efektu celkové vyprodukované množstvo tepla porovnateľné s benzínom a teda aj podobná životnosť exponovaných dielov.
Nevýhoda takéhoto systému je vo vyššej cene.
Tu však viac ako inde platí: Nie som tak bohatý, aby som si mohol dovoliť kupovať lacné veci"...
_________________
www.carsale.sk ___výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou___preprava vozidiel z / do EÚ__registrácie vozidiel___nové ORIGINÁL náhradné diely CHEVROLET, SsangYong, LAND ROVER, AUDI/VW, BMW, OPEL a iné
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 29.09.2017 11:29   
Velmi dobre si zhrnul celú filozofiu plynu,a je to presne tak.Ak plyn do niečoho,tak prvé by som zisťoval...za čo kúpim druhú druhú hlavu ? ak celú cakomprask za 100 e.- tak dobre.Aký typ motora je ? ako je zastavaný v aute ? sú tam ´dalšie veci čo robia z opráv horor a mechanik posiela auto do prdele ? Ak mi vychádzajú rozumné odpovede,nech sa páči.
Darmo som kúsok po montáži vysmiaty,keď príde banálna vec a nik neotvorí dvere na dielni,a v lepšom prípade si horúci zemiak prehadzuje benzinový motorár z plynárom,ale dokonca ak je automat ešte z ďalším a pánboh nech ochraňuje sa dostať do toho kolotoča.Úspora je krásna vec....len či to úspora je aj pri záverečnom účte.Ale jedna dobrá správa je...nič nie je povinnosť kupovať,ani montovať.Kto si 5+5 nevie spočítať tomu pomoci niet a väčšinou práve taký majú "svoj" rozum
Stačí otvoriť kapotu na Sharane a pozrieť,je jasné ako sa do opravy bude každý hrnúť,veď to musí byť malý samovrah čo už tri dni nejedol lebo nemá robotu,a ešte 4x4...no nikdy v živote
Citovať
markoimportauto
Vážený člen - Gallardo (153)
Založený: 25 september 2006
Príspevky: 1413
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
PríspevokZaslal: 29.09.2017 14:46   
Treba ešte podotknúť, že nie vždy a za každých okolností je zástavba alternatívneho pohonu LPG prínosom. Je potrebné dôkladne zvážiť do akého typu auta to chcem šupnúť, najmä s ohľadom na jeho vek, tech. stav, účel využitia, jeho konštrukciu, či už spomínaný typ LPG systému.
V úvahu treba brať tiež aj to, či som schopný resp. ochotný venovať svojmu tragaču zvýšenú pozornosť a správnu údržbu. Dlhodobé ignorovanie kontroliek a istých symptómov má totiž v prípade LPG vozidiel trochu vyšší deštrukčný potenciál na peňaženku majiteľa ako v prípade pôvodného paliva.
Niekedy je paradoxne viac prospešné nechať LPG systém bez povšimnutia a tešiť sa z jednoduchého benziňáku. S ním tak denno-denne jazdiť síce o čosi nákladnejšie, avšak s vedomím, že ma ani závažnejšia porucha nezruinuje resp. neuvedie do zúfalého kolotoča "Tour de servis". Pri takom sa potom môže ľahko stať, že pri jeho každom pootočení sa sypú grajciare majiteľovi chorého tragača von z vačku a to bez videnia svetla na konci tunela...
_________________
www.carsale.sk ___výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou___preprava vozidiel z / do EÚ__registrácie vozidiel___nové ORIGINÁL náhradné diely CHEVROLET, SsangYong, LAND ROVER, AUDI/VW, BMW, OPEL a iné
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (529)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5082
Nabehané: 0 min
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 29.09.2017 15:22   
Marko , ja to otočím , vyberám si auto podla plynu ktorý do toho chcem dať. A poviem ti mne sa už posmešné pohlady okolia tolko krát vynahradili na úspore,že im ich doprajem aj po ďalšie roky - budem jazdiť staručkou Feliciou a pre diely nechodiť do obchodu ale do kovošrotu.
Ale ono je to tak - mne moje lacné kúrenie so štiepkou kamarát tak otočil a prerátal, že vlastne kúrim za rovnaké peniaze ako s plynom. Záleží všetko od spôsobu výpočtu.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
markoimportauto
Vážený člen - Gallardo (153)
Založený: 25 september 2006
Príspevky: 1413
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
PríspevokZaslal: 29.09.2017 15:29   
oco13, ty však nie si vhodná vzorka občana na porovnávanie....asi už nie je v SR veľa ľudí, ktorí sa s hrdosťou vozia na veteránoch obyčajného typu, s torznou tuhosťou mokrého papiera......Ak by mali z takých ako ty žiť ľudia zainteresovaní v autopriemysle, tak by zaručene umreli od hladu a na cestách by ešte vládol stredovek
_________________
www.carsale.sk ___výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou___preprava vozidiel z / do EÚ__registrácie vozidiel___nové ORIGINÁL náhradné diely CHEVROLET, SsangYong, LAND ROVER, AUDI/VW, BMW, OPEL a iné
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (529)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5082
Nabehané: 0 min
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 29.09.2017 16:08   
Marko ludí ako som ja tu žije vela ,len netrčia na nete. Ja som odlišný len v tom že sedím za počítačom aj keď by som mal v dielni chystať pluh na jesennú orbu.
Keď mi klakne noťas tak budete ušetrení aj mojich opozičných rečí. Torzná tuhosť mi vyhovuje, lebo ja vidím svet čiernobielo. Buď jazdím bez búračky, alebo nabúram a umriem a ušetrím eurá našemu zdravotníctvu a nervy mojim príbuzným.Mne zatial vychádza prvá varianta lebo som si vedomý na čom jazdím.
Aj tak si myslím že za 30rokov jazdenia na plyne sa na mňa niečo nalepilo, takže viem zhodnotiť čo sa oplatí a čo nie.
Moju filozofiu -čo na aute nie je to sa nepokazí- mi ešte nikto racionalnymi argumentami nevyvrátil. A jej doplnenie je - v jednoduchosti je tá pravá krása.
Ak sme pri koncerne - teraz kúpiť dvojkový Golf ,lupnúť do neho podtlakový plyn a 20 rokov som vysmiaty jak lečo - len laminatujem aby nebolo vidieť hrdzu. A má to aj jedno + to auto bolo ešte aj naozaj PEKNÉ
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
dodik13
Povedomá tvár - Favorito (21)
Založený: 27 január 2013
Príspevky: 310
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 29.09.2017 19:33   
Je pravda,ze niektore typy aut vydrzia s plynom vacsi nabeh kilometrov ale co sa tyka nazoru,ze ked sa s autom chodi divokejsie a ze tym padom skor odide na Plyne hlava motora tak s tym neako velmi suhlasit nemozem lebo mal som viac aut benzinovych s lpg aj bez lpg a ked som to porovnaval tak ked sa tlaci na pilu a motor dostava poriadne zabrat tak hlava,tesnenie pod nu a veci s tym suvisiace odidu rovnako ako s lpg alebo bez lpg a mam to vyskusane na starych 8valcovych mercedesoch a starsich 8valcovych audinach ,ze plyn v takom aute urcite odporucam lebo hlavu-y na nom po case treba robit tak ci tak aj ked tam splynovac nebude . Ale co ma zaujalo ,ze ktora znacka vyraba+ sa aj montuju splynovace do 6 a 8valcov s kvapalnou fazou ? Nech sa poucim .
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (529)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5082
Nabehané: 0 min
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 29.09.2017 19:37   
Citovať
dodik13
Povedomá tvár - Favorito (21)
Založený: 27 január 2013
Príspevky: 310
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 29.09.2017 19:48   
Oco o tomto splynovaci som pocul aj videl v mensich fabiach s priamim vstrekom a novsom pajeruIII s 3,5gdi priamovstrek ale do novsich benzinovych 8valcovych priamovstrekovych motoroch vraj to neako nefungovalo-vraj pre slaby tlak cerpadla-uz nepamatam presne,ze do starsich benzinovych 8valcovych motorov mozno by bolo ok ale do novsich ???
Citovať
hjundai
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (147)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1223
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 29.09.2017 20:31   
s tou kvapalnou fazou je to pekná teoria ale chcelo by to nejaké číslo. Nakoniec sa plyn beztak vznieti a zhorí a vyprodukuje rovnaké teplo či sa stal plynom už dávno alebo len nedávno predtým. Jasné že je tu asi šanca že výsledná teplota môže byť nižšia ale O koľko? A nejaké relevantné porovnanie .... inak to ostáva len vo fáze teorie ala Lube ktorý tiež vraj čosi chladí a dokonca maže.... silne mi to pripomína snahu výrobcov vyhrabať sa z najhoršieho lebo ako som sa dopytoval pred pár dňami - s modernými zložitými motormi lpg zvoní hrana...
Citovať
keyzone
Nová tvár - Trabanto (11)
Založený: 11 december 2010
Príspevky: 215
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 29.09.2017 20:45   
Už keď sme sa tu rozhovorili o LPG, dal som si to pred cca 40 0000 km, zatiaĺ všetko šlape ako hodinky, išlo to do Hondy 2.4 iVTEC.

Chalani na z CZ najazdili viac ako 200 000 km na LPG (znova 2.4 iVTEC v Accord) a žiadne repasy hlavy a pod neriešili, motori idú stále ako hodinky, samozrejme bavíme sa o KVALITNE nastavnom a vyladenom systéme, čo kopec ľudí podceňuje.

Čo sa týka vstreku kvapalnej fázy, tak docela solídne sa tomu venuje jeden človek z CZ, ktorý to úspešne montuje do viacerých áut, má to aj jeden chalan v Honde 2.4 a chváli si to, podľa slov toho típka z CZ je tam zdvihnutie výkonu o cca 15 koní, ničmenej nemáme to odbrzdené, čakáme na graf, lebo to môže byť subjektívne, ale majiteľ Hondy tvrdí že to ťahá proste lepšie.

Viac o tom si môžete prečítať tu:

http://www.honda-club.cz/forum.....?p=1153558

Len dodám, že ja som za montáž klasického LPG dal 1500 euro a za to by som mal v CZ liquid, lenže to by neprešlo cez našu legislatívu tak som od toho upustil, na čierno som to nechcel (ten slovák v tej Honde to má na čierno...)
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum