VW Sharan - Záruka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 114
- Dátum registrácie: 06.03.2007 17:52 Zdieľať na Facebook
VW Sharan - Záruka
Zdravim,
chcem sa spytat, v oktobri 2008 som kupil Sharan tdi 66 kw. V marci 2010 zacalo nieco klepat v motore. Mechanik to rozobral a zistil, ze jedno ojnicne lozisko je vylagrovane a je tam velka vola. Vymontoval postupne aj ostatne ojnicne loziska a zistil, ze tiez su trochu opotrebovane a maju po celej ploche mensie ryhy,takze ten motor nema 214.000 km podla tachometra, ale najmenej 500-600 000 km. Mam narok na reklamaciu takehoto motora? Ja som najazdil za cely cas co ho mam 8000 km.
chcem sa spytat, v oktobri 2008 som kupil Sharan tdi 66 kw. V marci 2010 zacalo nieco klepat v motore. Mechanik to rozobral a zistil, ze jedno ojnicne lozisko je vylagrovane a je tam velka vola. Vymontoval postupne aj ostatne ojnicne loziska a zistil, ze tiez su trochu opotrebovane a maju po celej ploche mensie ryhy,takze ten motor nema 214.000 km podla tachometra, ale najmenej 500-600 000 km. Mam narok na reklamaciu takehoto motora? Ja som najazdil za cely cas co ho mam 8000 km.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Zasa sa niekomu tiaži napísať pár písmen!
V tom r. 2008 si to kúpil nové? Ak áno nemal ti to rozoberať tvoj dvorný mechanik, ale autorizovaný servis v rámci reklamácie. Ak si to kupoval ojazdené tak nechápem čo chceš riešiť - záruka na použité veci je 6 mesiacov. Aj to len na papieri...
V tom r. 2008 si to kúpil nové? Ak áno nemal ti to rozoberať tvoj dvorný mechanik, ale autorizovaný servis v rámci reklamácie. Ak si to kupoval ojazdené tak nechápem čo chceš riešiť - záruka na použité veci je 6 mesiacov. Aj to len na papieri...
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Ale ak chceš počuť pár teplých slov zavolaj bývalému majiteľovi čo ti na to povie...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
bohuzial ako pise cicmanec sa obavam ze si mimo misu teda zaruku:
1) ak si auto kupil nove, nemal to co rozoberat tvoj mechanik (ale viem ze si nove nekupil lebo 2008cka nemoze mat 66kW a nemoze mat 600.000km)
2) ak si auto kupil ojazdene, co si aj kupil, mas ho doma rok aj pol a na skryte vady je zaruka polroka. Aj to samozrejme diskutabilna, na Slovensku v reali neuplatnitelna.
cize... tvoja situacia je taka ze zhanas druhy motor.
mimochodom, ojnica... aky olej si tam nalieval? predpokladam ze kedze si najazdil len 8000km, ze si olej ani nemenil za ten rok a pol a nechal tam ten s ktorym si to auto kupil?
jo a este by nezaskodil aj rok vyroby auta, ak je 2000 alebo 2001 tak aj to ci je to stary model alebo novy.
1) ak si auto kupil nove, nemal to co rozoberat tvoj mechanik (ale viem ze si nove nekupil lebo 2008cka nemoze mat 66kW a nemoze mat 600.000km)
2) ak si auto kupil ojazdene, co si aj kupil, mas ho doma rok aj pol a na skryte vady je zaruka polroka. Aj to samozrejme diskutabilna, na Slovensku v reali neuplatnitelna.
cize... tvoja situacia je taka ze zhanas druhy motor.
mimochodom, ojnica... aky olej si tam nalieval? predpokladam ze kedze si najazdil len 8000km, ze si olej ani nemenil za ten rok a pol a nechal tam ten s ktorym si to auto kupil?
jo a este by nezaskodil aj rok vyroby auta, ak je 2000 alebo 2001 tak aj to ci je to stary model alebo novy.
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 3816
- Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 114
- Dátum registrácie: 06.03.2007 17:52 Zdieľať na Facebook
sharan zaruka
ako som ho kupil, hned som menil olej TXT Castrol, takze olej bol OK
-
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: 29.05.2008 21:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 577
- Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
- Bydlisko: Rimavská Sobota
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
sme sa do Drottnera pustili takym stylom ako asi necakal - prepac a nehnevaj sa na nas za to.
Jedna vec ale je fakt objektivna - ja chapem ze mas doma auto ktore vyzaduje opravu a ze si na nom nic nenajazdil, bohuzial to je riziko kupy ojazdeneho auta a vzdy bolo a vzdy bude. Treba si uvedomit jednu vec : ak mas este povodny model, teda 66kW ktore sa robili 1995-2000, urcite nebude mat najazdenych 200.000km pretoze taketo auta zvyknu jazdit 200k km v prvych troch rokoch svojho zivota a nie po 10tich rokoch.
Toto je hnusny fakt slovensky... takze naozaj je mozne ze tvoje auto ma trikrat 200.000km.
dalsia vec ale je, ze:
- taketo motory su bez problemu zohnatelne a nestoja vela penazi
- podla rozpoctu ktory ti tvoj opravar spravi treba uvazit rovno vymenu celeho motoru a neopravovat tvoj sucasny (zostane ti kopec suciastok ktore mozno niekedy v buducnosti pouzijes), pozor zase kupit len taky motor ktory mozes vyskusat na havarovanom aute alebo na ktory dostanes pisomnu zaruku predavajuceho aby si mu ho mohol pripadne otrepat o hlavu ak bude horsi ako tvoj sucasny. V ZIADNOM PRIPADE NEKUPUJ MOTOR OD NIEKOHO POD LAMPOU NA ULICI PRIPADNE NA BENZINOVEJ PUMPE! lebo toho cloveka uz nikdy neuvidis ani peniaze.
- no a potom prichadza do veci ta posledna pragmaticka cast : toto auto nove stalo milion, mozno aj milion aj stvrt korun. Ty si zaplatil podstatne menej takze musis psychlogicky ratat s nejakymi investiciami a problemami, to je proste "dan" za to ze nemusis mat milion korun.
Ja som na tom takisto, neboj nic - nemam 40000eur na nove, tak si kupim ojazdene za cojaviem 7000eur. Ked sa mi nieco pokazi, mam dostatocny priestor (a navyse v case, peniaze nepotrebujem hned ale mozno o pol roka alebo o rok alebo o dva...) aby som si to opravil.
bohuzial tak to je a tak to bude. Uplne rovnako ako ty som si mohol namiesto stareho Sharana kupit uplne novu Fabiu Junior 1.0http naraznik bez farby.
A uplne rovnako ako ty som dal prednost staremu autu ktore MOZE VYZADOVAT INVESTICIE pred uplne novym autom so zarukou. Preco?
- priestor, tu asi diskutovat nebudeme dlho
- vybava (6kvalt prevodovka, esp, digi klima, vyhr. sedacky, nezavisle kurenie, xenony)
- diesel (moj prvy diesel v zivote, v 33 rokoch som si povedal ze tie klepotaky proste vyskusam ked su vsetci z nich pošalení)
- variabilita (povyhadzujem sedacky ako potrebujem, pootacam si ich do protismeru a spravim konferencnu miestnost pre pat ludi hocikde na ceste)
atd atd.
Jedna vec ale je fakt objektivna - ja chapem ze mas doma auto ktore vyzaduje opravu a ze si na nom nic nenajazdil, bohuzial to je riziko kupy ojazdeneho auta a vzdy bolo a vzdy bude. Treba si uvedomit jednu vec : ak mas este povodny model, teda 66kW ktore sa robili 1995-2000, urcite nebude mat najazdenych 200.000km pretoze taketo auta zvyknu jazdit 200k km v prvych troch rokoch svojho zivota a nie po 10tich rokoch.
Toto je hnusny fakt slovensky... takze naozaj je mozne ze tvoje auto ma trikrat 200.000km.
dalsia vec ale je, ze:
- taketo motory su bez problemu zohnatelne a nestoja vela penazi
- podla rozpoctu ktory ti tvoj opravar spravi treba uvazit rovno vymenu celeho motoru a neopravovat tvoj sucasny (zostane ti kopec suciastok ktore mozno niekedy v buducnosti pouzijes), pozor zase kupit len taky motor ktory mozes vyskusat na havarovanom aute alebo na ktory dostanes pisomnu zaruku predavajuceho aby si mu ho mohol pripadne otrepat o hlavu ak bude horsi ako tvoj sucasny. V ZIADNOM PRIPADE NEKUPUJ MOTOR OD NIEKOHO POD LAMPOU NA ULICI PRIPADNE NA BENZINOVEJ PUMPE! lebo toho cloveka uz nikdy neuvidis ani peniaze.
- no a potom prichadza do veci ta posledna pragmaticka cast : toto auto nove stalo milion, mozno aj milion aj stvrt korun. Ty si zaplatil podstatne menej takze musis psychlogicky ratat s nejakymi investiciami a problemami, to je proste "dan" za to ze nemusis mat milion korun.
Ja som na tom takisto, neboj nic - nemam 40000eur na nove, tak si kupim ojazdene za cojaviem 7000eur. Ked sa mi nieco pokazi, mam dostatocny priestor (a navyse v case, peniaze nepotrebujem hned ale mozno o pol roka alebo o rok alebo o dva...) aby som si to opravil.
bohuzial tak to je a tak to bude. Uplne rovnako ako ty som si mohol namiesto stareho Sharana kupit uplne novu Fabiu Junior 1.0http naraznik bez farby.
A uplne rovnako ako ty som dal prednost staremu autu ktore MOZE VYZADOVAT INVESTICIE pred uplne novym autom so zarukou. Preco?
- priestor, tu asi diskutovat nebudeme dlho
- vybava (6kvalt prevodovka, esp, digi klima, vyhr. sedacky, nezavisle kurenie, xenony)
- diesel (moj prvy diesel v zivote, v 33 rokoch som si povedal ze tie klepotaky proste vyskusam ked su vsetci z nich pošalení)
- variabilita (povyhadzujem sedacky ako potrebujem, pootacam si ich do protismeru a spravim konferencnu miestnost pre pat ludi hocikde na ceste)
atd atd.
-
- Príspevky: 424
- Dátum registrácie: 08.06.2008 12:48
- Bydlisko: TT Zdieľať na Facebook
zaruka?
myslim e si to bohuzil musis oravt sam ..tu nie e co riesit. ---------------ja by som ti protirecil na ude ze si al menej oleja lebo si ho vytacal za studena atd...............a plno inych veci cize nemas sancu vyhrat nic.keby sa ti to stalo skor takto je nieco ine...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
jonathan, Lubo-mp3turbo Ta urcite nechcel urazit tou otazkou, ale opotrebovanie ojnicnych lozisk sa da zistit jedine rozobratim...tym je myslene vybratie motora, odstrojenie hlavy valcov...atd... demontaz ojnic, piestov... a potom sa dostanes k ojnicnym loziskam a hlavnym loziskam KH. Tento proces je znacne casovo a odborne zlozity, ked to chces zistit na aute, ktore mas zaujem kupit, tak na takuto cestu zistovania opotrebenia motora zabudni, nikto Ti to samozrejme neumozni...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 71 neregistrovaných