VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: niner, mhlavaty, Atlas, LOCHNESS, foter

funtomko
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.05.2022 22:34
Zdieľať na Facebook

VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa funtomko »

Dobry den,

auto som kupil z bazaru, ked malo 178k. Teraz mam 182k a cca pred 2 mesiacmi vypovedalo sluzbu egr (chyba p0403). Dal som ho vymenit v neaut.servise za neoriginal diel (pierburg) a odvtedy som si vsimol problem s velkym zanasanim DPF. Uz po niekolkych km stupne soot mass measured o niekolko g a regeneracia zacina pri hodnote cca 22g. Calculated je menej ako 10g. Regeneruje to v rozmedzi 60-100km. Pred vymenou EGR to bolo okolo 200km (jazdim kratke trasy). Celkove zanesnie je 0.14l. Najprv som mal pozodrenie na nove EGR, ale to podla diagnostiky funguje normalne. Otvara/zatvara a meni sa to v % pocas jazdy. Boli spravene zakl.nastavenia cez VCDS a tiez test EGR prebehol OK. Preto ma napada, ci sa pri vymene nemohlo nieco ine zle zapojit/poskodit. Vsimol som si vyssi dif. tlak na volnobehu okolo 7-14 a v zatazi vyleti aj cez 300. Do nadrze som nalial na precistenie "LIQUI MOLY Čistič naftových motorov", co bola asi chyba, lebo po vyjazdeni polovice nadrze mam pocit ze zanasanie je este vacsie. Regeneracia sa dokonci len pri stojacom vozidle, pri jazde sa to nestiha vypalovat koli stalemu zanasaniu. Auto inak pocitovo ide dobre, ziadne kolisanie otacok, strata vykonu. Vedeli by ste mi poradit na co sa zamerat pripadne pozriet cez diagnostiku. Dakujem

Tomas
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 23906
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tu treba ozaj popriať aby pri majiteľovi stáli všetci svätý.To už je systém z Nox-om,k veciam okolo EGR DPF atd je prístup zhruba ako k peniazom.Prvé čo ma napadá je kontrola softvéru,už ma raz potrápila mašina kde išlo mrte dní na diagnostiku systému bezvýsledne a bez logiky,až prišla myšlienka odpojiť trubku EGR od ejektora vpredu kde sú plyny navádzané do sania.El ovládanie EGR sa odpojilo a predĺžením vyviedlo hore na motor kde sa priplo také isté funkčné EGR čím sa získala optická kontrola o pohybe (otváraní) ventilu.Otvor výstupu plynov na hlave kde vchádzajú do kolienka (demontovaného) sa prelepil papierikom aby clonil otvor v hlave a papierik sa hýbal tlakom plynov.Urobilo sa videjko a to vnieslo jasno o tom že EGR riadenie je softvérovo nezmyselne ovládanie.Samozrejme sa ukázalo že nejaké softové veci robené boli,potom nahraté naspäť atd. Nahrala sa posledná soft varianta danej rj a naraz išlo všetko inak a systém po nejakej ešte ďalšej oprave šlape dodnes. Veľmi varujem pred zásahmi hlupákov do systému,prípadne robením čohokoľvek bez jasného prehľadu čo sa tým dotkne a mení.
Navyše DPF pokračuje Nox systémom a je asi zbytočné písať ako vie pokecať samotné DPF až ho zničiť.Tam to potom ide na také pálky že je lepšie auto darovať.Čo je chválihodné že majiteľ včas rieši problém ktorý sa vie nabalovať ako snehová guľa.Na tie km je príliš vysoký protitlak,spolu s tempom zanášania dáva tušiť na jednej strane že je systém zle priechodný,na druhej že je veľmi vysoká tvorba zadzí,či problém v tvorbe zmesy príp iný problém nevylučujúc mechanický.Kedže je škála široká od nekonečna po nekonečno radil by som ešte vo vlastnej réžii využiť VCDS ko a prekutrať emisný systém (readiness) urobiť si dobrý prehlad v hodnotách a tie si dať do akéhosi logického sledu,získať dobrý prehlad o vývoji teplôt,lambdy a tlaku (DPF). VCDS je idálne lebo je možné veci logovať ako správajú jazdne a k tomu sa už dá aj vyjadrovať diagnostikom.Radím to preto vo vlastnej réžii lebo sú to časový žrúti,len získanie a vyhodnotenie datablokov a to bude ich treba min 4 x robiť zoberie kompletný deň,zadarmo sa to nerobí a nerobí tiež hocikde.A kde robí treba platiť,čiže po možnú mieru ísť sám.Ale hlavne nerobiť nič o čom nie je jasné že jednak je nutné a jednak čo sa tým mení.Teraz je to v bode keď sa urobí maximum zlých rozhodnutí.Stále preba mať pred očami že - kto to nevie to dokatuje,kto to vie sa tomu z radostou vyhne práve lebo vie.
https://youtu.be/25Qj2ZnWcpw
funtomko
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.05.2022 22:34
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa funtomko »

Dakujem za odpoved. Je to ozaj, tak ako pisete, moze sa to este viac pokazit, ked sa spravi zle rozhodnutie a to si uvedomujem...pozriem to readiness emissi cez VCDS, je to prosim toto ako na videu? https://www.youtube.com/watch?v=EaeTxULpCfU

Dalej este by som napisal, ze po vymene EGR sa DPF zanasalo a auto som dal dalsi tyzden do servisu na vymenu oleja a filtrov. Ked som ho bral zo servisu (21.3.) a pozrel stav DPF tak "soot mass measured" hodnota bola nizsia ako ked som daval auto do servisu a dokonca sa nezvysovala a klesala (sledoval som to 2 dni). Avsak auto vyhlasilo, ze treba doliat adblue (ostava 2400km) tak som dolial 10l 22.3. (nadrz je okolo 16-17l) a stale bola "soot mass measured" ok, klesala aj pri kratkej jazde az kym prisla 1.regeneracia od vymeny oleja (22.3) pri 22g calculated (measured bola okolo 17g) a po jej dokonceni sa DPF zacalo znovu plnit ako pocas poruchy (tento stav bol cca 1mesiac dozadu, este pred naliatim aditiva). Preto este uvazujem, ze ci dane adblue "agrola adblue (z PL)" nemoze nejako ovplyvnit zanasanie DPF.

Niekde na fore som cital, ze priesak oleja do spalovacieho priestoru moze mat tiez vlyv na zanasanie, ale neviem ako by som toto skontroloval, ci je to aj moj pripad. Teraz mam olej 1-2mm nad max risku (nemeral som kolko bolo po vymene v servise). A tiez aj vstrekovace, sacie potrubie (tesnost hadic plniaceho tlaku), snim.diff.tlaku musi byt OK. Odchylky na vstrekoch su minimalne, cize tie by som vylucil, ale ako skontrolovat to ostatne cez VCDS? Nasiel som "plniaci tlak: skutocna hodnota" a "hmotnostne mnozstvo vzduchu: skutocna/pozadovana hodnota" len neviem ake maju byt spravne hodnoty. Tu by ste mi vedeli poradit, ako spravit test?

Mozno to cele ozaj robi EGR, ale zas ked to po vymene oleja 2 dni fungovalo je celkom zvlastne...bolo tam viacero zmien naraz, co to mohli ovplyvnit. Minimalne musim vyjazdit nadrz s aditivom a natankovat cistu naftu, lebo na jednom fore pisal chlapik ze mu prave aditivum sposobilo zanasanie DPF. Cital som aj prispevok, kde sa to spravalo ako u mna a po vymene DPF sa to zacalo spravat korektne. Len tomuto sa chcem vyhnut a DPF riesit ako posledne (mi pride cudne, aby zo dna na den DPF takto blblo). Navyse ak je problem inde, tak vymenou/vycistenim DPF si nepomozem.

Dakujem
Tomas
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 23906
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dostali sme sa do obrovského okruhu otázok navyše otázok v oblasti v ktorej sa dobre pohybuje min ľudí teda mechanikov,takže sa dopredu omlúvam na určitú skúposť v odpovediach.Človek vie to čo vie preto lebo roky niečo sleduje a študuje a logicky tieto veci sú bezzárobkové.Vytvárať skratky pre tú časť kolegov ktorá zadarmo neurobí krok proste asi nie je rozumné. Ale na niektoré veci odpoviem hlavne z cielom usmerniť uvažovanie.
Readiness je to vo videu.
Je evidentné že v tomto prípade sa oplatí nie iba pozrieť readiness,ale hlavne potom veľmi pozorne čítať okolnosti,čomu mimochodom nevenovali vo videu pozornosť,pritom tam sú vyslovene všetky zložky pracujúce v danom systéme ktoré v probléme majú prsty.Tie veci je nutné uložiť a vytlačiť pre neskoršie riešenie,potom môže niečo vymazať.O čo sa ale mali pokúsiť je vytvorenie nového readinessu.Každý okruh zvlášť.Tak sa dostane jasnejšia správa kde to uviazne na čom konkrétne. Tieto veci sú šachová partia zo sto figurkami,treba si dať dokopy maximum možných informácií a hlavne ich vedieť vnímať vo vzájomných súvislostiach.
Ceruza a papier...vľavo čo je garantovane dobré,vpravo čo je otázne a treba zistiť.Zvlášť poznámky (navádzače),a protokoly,protokoly a ešte protokoly.Navádzače vyzerajú...
Nadmerne rýchle zapĺňanie
Skrátené medzicykly
Vysoký protitlak
Nie je vplyv na výkon
atd
Správa je aj to,že niečo nevykazuje problém,nie iba chyby.
Na jednu vec je nutné stále myslieť.Ako prvú nesmieme riešiť vec ktorá je v nejakom systéme závislá na inom komponente (nadradenom) kým ten nemáme overený.To u emisných systémov mimoriadne platí pretože ak je člen ktorý je v hierarchii najvyžšie problémový,zle pracuje aj všetko pod ním a výmeny podriadených nič neriešia.Toto sa krute nedodržuje pri opravách aut,ale platí aj v riadení štátu (poznámka autora)
funtomko
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.05.2022 22:34
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa funtomko »

Dakujem za odpoved a cenim si to. Viem, ze toto by mali robit mechanici, ale po poslednej skusenosti pri meneni EGR sa uz bojim auto zverit let tak.

Pozrel som readiness v OBDII a tu je report:
Mód 01 - PID 01 : Readiness -- Adresa 7E8

Poèet uložených závad: 0 -- Stav kontrolky závad: Kontrolka závad VYP
Detekce výpadkù hoøení: Neinstalováno
Palivový systém: OK
Souhrnné komponenty: OK
Monitoring katalyzátoru: Neinstalováno
Monitoring vyhøívání katalyzátoru: OK
Monitoring systému odvìtrávání: Neinstalováno
Monitoring systému sekundárního vzduchu: OK
Monitoring systému A/C klimatizace: Neinstalováno
Monitoring lambda-sond: Selhalo nebo nekompletní
Monitoring vyhøívání lambda-sond: OK
Recirkulace výfukových plynù: OK

readiness v sekcii motora je vsetko OK a taktiez nie su ziadne chyby.

Co znamena "Monitoring lambda-sond: Selhalo nebo nekompletní" a moze to mat suvis so zanasanim DPF? Neviem od kedy to tam svieti, da sa to dako resetnut nech sa nanovo skontroluje readiness? Na tomto videu ma rovnaku chybu (predpokladam ze v eng je to oxygen sensor) https://www.youtube.com/watch?v=LX01cWKncM4 Ja nemam druhy senzor B1S2? To je normalne? Inak s tym adblue ste sa nestretli, ze by jeho kvalita mohla mat vplyv na zanasanie? ta hodnota IDE00558 nie je nizka?

nejake merane hodnoty na volnobehu
Addresa 01: Motor (03L 906 018 HH)

14:09:28
IDE00558 Napìtí sondy lambda øady válcù 1: sonda 1 (širokopásmová sonda) 0.169 Lambda / 0.743 V
IDE00595 Uspoøádání sond lambda B1S1
IDE04673 Sonda lambda 1: øada 1: støída vyhøívání sondy 39.83 %
IDE04674 Sonda lambda 1: øada 1: adaptovaná hodnota kyslíku 0.00652
IDE04675 Sonda lambda 1: øada 1: hmotnostní tok vzduchu 0.0 g
IDE04676 Sonda lambda 1: øada 1: vyrovnávací hodnota Ri 10.0 Ohm
IDE04677 Sonda lambda 1: øada 1: skuteèná hodnota lambda 2.958
IDE04678-ENG57549 Sonda lambda 1: øada 1: stav vyrovnání signálu O2-Bits 0-7 1
IDE04679-ENG57549 Sonda lambda 1: øada 1: stav signálu O2: platnost-Bits 0-7 1
IDE04680 Sonda lambda 1: øada 1: hrubá hodnota napìtí signálu O2 744.4 mV
IDE04681 Sonda lambda 1: øada 1: hodnota napìtí signálu Ri: filtrováno 1005.4 mV

Dakujem.
Tomas
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 23906
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prv než čokoľvek napíšem si treba ujasniť že každý výmaz pamäte preklápa počítadlo na plný počet (255) cyklov ktoré budú potrebné aby prebehli a to bezchybne. Až potom sa objaví znova nula v emisnom systéme teda ok. Ale nula sa dá vytvoriť aj umelo diagnostickým spôsobom kde prebehne test systému a ak je systém správny dostane tú potrebnú nulu.Takže z výmazom treba narábať z vedomím týchto vecí.
Lambda ukazuje velmi zlú hodnotu,volnobežná hodnota dobrých bezchybných systémov býva medzi 3-6 (širokopásmová sonda).V tomto momente ale nie je jasné či je kyslíkový senzor ok (zrejme áno) alebo meria správne a ukazuje na problém zo spalovaním,ukazuje pravdu čo naznačujú aj iné veci.
funtomko
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.05.2022 22:34
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa funtomko »

Co sa poklada za cyklus a kde vycitam pocet, to 30: to asi nie je?

30:Počet zahřátí od smazání závady 38
31:Vzdálenost od smazání chyb 1111 km
2C:Řízení EGR 28.2 %
23:Tlak v rozdělovači paliva (rel) 23430 kPa rel - tento udaj skace aj ku 32k na volnobehu
10:Množství nasávaného vzduchu 7.61 g/s
0C:Otáčky motoru 780 /min
24:Řada válců 1 sonda 1 stav 0.000 Lambda 0.000 V
05:Teplota chlazení motoru 42 *C
0B:Absolutní tlak v sacím potrubí 98 kPa abs

po cca 2-5minutach naskocila aj lambda hodnota (IDE00558) - to je normalne ze ukazovala 0 nejaky cas?

24:Řada válců 1 sonda 1 stav 0.163 Lambda 0.726 V

To EGR sa neda nejako otestovat, ci funguje spravne? Okrem adaptacie EGR ventilu, netreba spravit aj reset naucenych hodnot toho oxygen (lambda) senzora po vymene EGR?
https://ibb.co/HdJctdh

povodny egr, tam chladenie vyfuk.plynov nemohlo fungovat, lebo to vyzera uplne upchate, DPF sa napriek tomu nezanasal
https://ibb.co/Sd9rgGN
https://ibb.co/2FWTJSj

takto to vyzera v apke, ked bezala regen., tak EGR bol 100% zavrety. Da sa verit tym udajom z diagnostiky ohladom zatvorenia EGR v %?
https://ibb.co/8NrdsTk

Co by ste mi doporucili, ako dalej postupovat? Da sa nieco zistit z diagnostiky co by pomohlo blizsie nasmerovat? Myslite si ze v autoriz.servise by vedeli prist na pricinu? Bojim sa, aby to nedopadlo tak, ze povedia, ze to je neorig. EGR a treba dat original aby to fungovalo (diel 500 plus robota) alebo nedajboze samotne DPF aj ked obidve varianty mozu byt realny dovod :(

Dakujem
Tomas
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 23906
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kopec otázok,ale myslím že všetky už boli zodpovedané takže mám silný pocit že píšem úplne zbytočne.Ako postupovať je ale nezodpovedateľná otázka,hoci som aj na tú v istom zmysle odpovedal hneď na začiatku...majiteľ pokiaľ už VCDS má nech sa pokúsi vo vlastnej réžii dostať k nejakým poznatkom.Tu viac pomoci nie je možné,čo bolo možné napísať je už napísané,len to treba čítať.
kirke25
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa kirke25 »

Ako prvé by som chcel zadávateľovi témy zablahoželať k výberu auta. Na to že jazdí krátke trasy 2.0 diesel je výborná voľba. :40bd: :40bd:
Zároveň mu prajem ešte hooodne dobrých investícii do auta, nech si druhýkrát dobre premysli či kúpi, a hlavne nech si nechá poradiť už pred kúpou. :200: :200:
Teraz už len plať, a plať a plať……👍
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 23906
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sharan bol roky rokúce veľmi oblúbené auto pre svoje prednosti.Ostalo to v povedomí aj pri generácii ktorá doznala takých zmien ktoré kvantum ľudí neberie v úvahu.Autá nesú stále nálepku Tdi čo by chyba nebola,ibaže genrácia Tdi tejto generácie je v prípade opráv doslova pokladnička.Náklady s ktorými si vystačí starý Sharan z motorom PD sa zmnohonásobili.Kým kúpa starého modelu aj v prípade nie práve najlepšej kúpy šlo dať z drobných do poriadku,tu to už neplatí vonkoncom a treba si dobre premyslieť po kom sa auto kupuje a v akom stave.V štáte kde sa problémy z autom riešia polepením,podrôtovaním a predajom to platí mimoriadne silne.
kirke25
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa kirke25 »

Asi lepšie to ani napísať nejde…. Jednoduché, stručné a výstižné….
A hlavne slušne. :3dcline:
funtomko
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.05.2022 22:34
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa funtomko »

Nuz chceli sme 7miestne a pri Sharanoch ten 2.0TDI bol najrozsirejensi a 1.4TSI EA189 som nechel...inak v prvej odpovedi spominate, ze prehratie SW pomohlo vyriesit cudne spravanie EGR alebo ste mysleli daco ine? Ja tam ma 9980. Aku verziu by ste doporucili?

Zo skusenosti, viete mi povedat, ci EGR od pierburgu pripadne iny neoriginal funguje v tomto aute korektne?

Dakujem
Tomas
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 23906
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Že sa človek dá zlákať novým Sharanom z CR architektúrov je pochopiteľné,auto ponúka veľa,kultúra oproti PD je tiež vyžšia.Čo sa rapídne mení je dôležitosť dobrého výberu,kontroly toho čo sa kupuje je viac než dôležité.Samozrejme že každé auto sprevádza nejaká tá údržba a prípadné občasné problémy ktoré sa množia pribúdajúcimi km a tak ako končí životnosť dielov je to prirodzené.Rozdiel a to ozaj markantný je len v cene toho špásu.Takže pokiaľ je kúpa podobného typu viac menej nutný výber tak to musí byť sprevádzané ozaj velkou opatrnostou a preverovaním stavu pri ktorom do hry vstúpi nový majiteľ.V prvých mesiacoch 2-3 tis km po kúpe je podobný scenár vlastne obvyklý.To dáva tušiť mnohé veci že to čo sa v inzercii píše je opíjanie rohlíkom.Ťažko platí ...na aute sa nešetrilo,auto dostalo vždy všetko čo potrebovalo.Dielne by vedeli rozprávať ako vyzerá to všetko.Ak by si ľudia pred kúpou auto preverovali dôkladnejšie,kadečo by končilo v šrote alebo sa predávalo za minimálne ceny.
funtomko
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.05.2022 22:34
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa funtomko »

Vedeli by ste sa vyjadrit k mojim poslednym 2 otazkam (verzia SW a neorig.EGR). Ak s tym mate skusenost, urcite by to pomohlo nie len mne ale aj inym.

Dakujem
Tomas
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 23906
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Sharan 2.0 103kw CFFB - zanasanie DPF a caste regeneracie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

EGR od výrobcu je označený logom W na chladiči a na motorčeku Wahler
K softu je nutné ísť do Erwin-u on line,to je spoplatnené

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných