754 845
inzerátov
Pridať inzerát

VW Sharan 2,0 TDi - strata vykonu , dedukcia pričiny z logov

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
mariob1
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 17 máj 2006
Príspevky: 291
Nabehané: 13 hod 29 min
Predmet: VW Sharan 2,0 TDi - strata vykonu , dedukcia pričiny z logov PríspevokZaslal: 09.02.2019 14:00   
Nazdar pani, mam sharan 2,0 tdi brt 2009 , od nejakej doby to auto ide ako zdochnute. Mam subjektívny pocit že aj hadica od intercooleru pri vyssich otackach nema taky tlak ako ked som to sledoval v minulosti. Regulacia turba chodi krasne ako ma, po starte si ju N75 pekne pritiahne. Chybu to nehlasilo doteraz ziadnu, az dnes som si vsimol ze tam bola 0000275 - G42, vymazal a uz nenaskocila. Nikde to nefuci, hadice ,spoje skontrolovane. Mam podozrenie na ten snimac tlaku G42. Urobil som logy na 3 prevodovom stupni od 1500ot/min - ... pre skupiny 3/10/11 a 1 4 13 ako pisu kade tade po forach. Mozem poprosit nejakého odbornika čo sa tomu rozumie, a dokaze to citat a dedukovat co by to mohlo robit, pozriet na tie logy. Dakujem velmi pekne.


logy pre stiahnutie a kontrolu:
3/10/11 - http://leteckaposta.cz/118959112
1/4/13 - http://leteckaposta.cz/424263348



[img]https://i.postimg.cc/zLWzhvw1/01-003-010-011.jpg [/img]

[img]https://i.postimg.cc/CdKyTdZL/01-001-004-013.jpg [/img]

A aby som nezabudol pod plynom uz aj do mierneho kopca to viac huci ako keby to nevladalo, resp. ono to nevladze. Tazko sa zdvihaju otacky motora a jeto take nejake hluche. Do nudzaku to nepadlo v zivote. Rozvody nastavene na pripravky. Registrujem zvysenu spotrebu. Najazdene cca 160000.


Naposledy upravil mariob1 dňa 09.02.2019 15:15, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2196)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19203
Nabehané: 3 mes 17 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 09.02.2019 14:35   
Tretí kanál je zbytočné logovať,neobsahuje jedinú potrebnú informáciu ak sa rieši takýto problém.Miesto neho prvý.
Z toho čo k dispozícii je,sa dá povedať že "papierové" hodnoty to nahrubo spĺňa,a výhrady by boli k iba priebehu tlaku turbíny.V otáčkách do cca 1900 motor nabehne pekne do výkonu,ale kdesi pri 2000 otáčkách vzápätí zvädne.Je to pre mierne prevýšenie tlaku ktorý presiahne potrebu a RJ zasahuje a tým pádom to padá dole na tlaku,aby to opäť RJ doregulovala na väčší tlak.To iba jemne doladiť.
Chýba akákoľvek informácia o km,čo ale je základná info u tohoto typu motora,pretože na ich základe sa dajú celkom presne určiť príčiny prečo napriek zdaniu dobrých hodnôt motor je bez života.Takže..jedine doplniť o km a históriu servisu

Hentie kliky háky pošli jasnovidcovi,ten z toho možno niečo vyčíta,ale na základe toho asi veľa neopravíš.
Ak už,naloguj tak aby to dávalo zmysel ...téma tu na to je
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2196)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19203
Nabehané: 3 mes 17 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 09.02.2019 14:44   
Ak má tá mašina 160 tis km,tak sú len dve možnosti.Km sú nezmysel,druhá že to jazdila buď žena lebo dedek a utrápili tú mašinu v podotáčkách. Tam kolabuje štvrtý vstrek a to vidíme iba "smerovanie" korekcie na 013,kedže pri 1500 ot hodnoty v diagnostike zamŕzajú a vo vyžších ich teda nevidieť,iba tú poslednú pri 1500
Citovať
mariob1
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 17 máj 2006
Príspevky: 291
Nabehané: 13 hod 29 min
PríspevokZaslal: 09.02.2019 15:14   
bol meneny holomotor pred rokom, no od vtedy do teraz ziaden problem. Vraj mal 160000km, vraj... . Vsetky ostatne veci poprehadzovane z povodneho motora /130000km-/ vratane vstrekov.dovod vymeny nebudem zbytocne rozpisovat, bola zlomena kluka. Ten 4 vstrek je takto dlho, a nijak zasadne sa nezmenil. Aj v povodnom motore mal priblizne podobne korekcie oprati ostatnym.
Neviem preco zamrzaju tie hodnoty korekcii vstrekov pri logovani. Idem dohladat tu temu, a teda skusim to urobit tak, aby to davalo zmysel......
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2196)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19203
Nabehané: 3 mes 17 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 09.02.2019 18:06   
Z korekciami je to v poriadku že zamrznú pri 1500,proste tak je to podporované,to je vlastnosť.
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (94)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2107
Nabehané: 12 dní 14 hod 50 min
PríspevokZaslal: 09.02.2019 21:33   
To daj jedine do nejakeho fakt dobreho servisu, kde TDi poznaju osobne.
Ten motor si dovolim tvrdit, ze patri k tomu najhorsiemu co bolo z tych PDciek, snad sa mu este vyrovna BLB. Tu budes len zbytocne cas stracat debatou, hladaj mechanika od TDi. Ani si nenapisal nic podrobnejsie o aute, co vyvazovaky, olej cerpadlo, DPF, EGR atd, toto ti nik na dialku neoveri, neodsleduje a podrobnejsiu historiu auta vies len ty sam.
Citovať
m...
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 25 máj 2009
Príspevky: 198
Nabehané: 6 dní 1 hod 54 min
PríspevokZaslal: 09.02.2019 23:42   
praveze toto je z tych lepsich dvojlitrov. 8 ventilova hlava s bosch vstrekovacmi. problem je pohon olejoveho cerpadla.
chcelo by to pozriet, vyskusat vyfuk na priepustnost. kat, dpf ak je tam...
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (94)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2107
Nabehané: 12 dní 14 hod 50 min
PríspevokZaslal: 10.02.2019 02:58   
Problem su vyvazovaky, DPF, pohon olejoveho cerpadla, EGR a + dalsie vychytavky typicke pre Sharan. 130,ci 160 000 km na 10 rocne auto? Diesel, PD v kombinacii s tym co dostal do vienka od inzinierov na taky priebeh kilometrov za 10 rokov? Tu je chyba aj v zlom vybere teda, zjavne majitel uz to davnejsie pochopil (vzhladom na ten uz druhy motor), tak nechapem, preco ho este vlastni?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2196)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19203
Nabehané: 3 mes 17 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 10.02.2019 09:06   
DPF nie je problém,tisíce ich spokojne behajú,EGR už vonkoncom nie len raz za sto tisíc vyčistiť,vyvažováky žiaden problém.Jeden je blbéo poddimenzované poháňanie ol.čerpadla tým hračkárskym šesť hranom.Stojí nejaké tri štyri e.- a je lepšie teda vyvažováky riešiť raz a doživotne opravou za cca 200 éčiek.
Problém tohoto motora je jednoduchý,nemá tie km ktoré deklaruje.Proste si majiteľľ môže hovoriť čo chce,skutočnosť km je násobná.Z motorom nie je problém vôbec,je to stále obyčajné PD čko akurát má vyvažováky ktoré si vyžiadal prechod na 2,0 z 1,9.
U priečne uloženého motora je to za chvilku vonku,no žial pozdlžne majú problém lebo pod vaňou je náprava,navyše tá zase drží silenty motora.Tam to je troška hororové.Ale na motor akýkoľvek z PD skupiny 8- ventilov pindať proste nejde, ak km nezodpovedajú realite.Je to stále ten smiešne jednoduchučký motor ktorý pôjde do roztrhania.Len treba rešpektovať jeho potreby ktoré vyplývajú z konštrukcie PD trysiek.Na oplátku a navyše za finačne nenáročné niektoré potreby ktoré treba robiť presne ku km prebehu sa potom vie odvďačiť full spolahlivosťou.Problém je na strane ľudí,to je aj tento prípad.Km z ktorých vychádza pán sú proste nezmysel.On vidí problém z motorom pri 160 tis km,ja vidím problém z motorom pri 360 tis km na ktorom sa nerobila základná potreba (to som už písal). On ten motor aj bez údržby dobehne na nejakých 350 tis možno aj 400,ale gazda už dobre vie,že sa schyluje k prieseru,a kedečo už znepokojene sleduje a väčšinou rieši rýchlo predajom a stočením.A tak si klame ďalší člen motoristickej spoločnosti.Výsledok je ...môže za to motor.Z motorom nie je problém,je výlučne u majiteľa.
Je smiešne že vozový park SVK a PD motory snáď všetky v predaji majú rovnaké km ako mali už pred 5-10 rokmi.Nové auto po dvoch rokoch a po 12 rokoch stále narovnako. Presne toto bude aj z CR kami.Dnes mladému autu gazda prizná 190 tis km lebo 200 je magické,potom deasať rokov nenajazdí iba 20-30 aby mal stále "prijateľných" 220 ,veď má 10 a viac rokov.Automotive na slovensku je špinavejšie ako politická scéna,podvod od A po Z
Citovať
mariob1
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 17 máj 2006
Príspevky: 291
Nabehané: 13 hod 29 min
PríspevokZaslal: 10.02.2019 10:27   
Pani nechcel som nič iné, len aby sa mi niekto pozrel na tie logy, debatu o tom co ma koľko km a podobne je o ničom a mimo tému. Auto som kúpil nové, zo showromuvw, ako nové. Do minulého roku som mal na ňom najazdené origo cca 130000km. Poprosím vás zbytočne nepreberať tieto sracky dokola, na to už nik nieje zvedavý čo koľko má a koľko nemá. Teraz je tam iný motor vraj zo 160000 km, osobne som ho vyberal z rozbité ho auta a osobne som si ho dával do svojho. Doteraz som nemal problém. Hovadiny ako olejové čerpadlo a vyvazovaky a zosmelcnuty 6hran je tiež mimo tému. Mam to po riešené už hodne dlho úpravou tejto picovsky vymysleneho kurvitka. Dpf a egr a podobne veci tu bude omiela iba človek, ktorý to ma na čítané niekde po fórach a v živote sa v tom nevrtal. Založil som túto tému iba z toho dôvodu, aby som vylúčil elektronické snímače ako príčinu zníženého výkonu motora. Do autoelektrika sa moc nevyznám, a vymieňať snímače hlava nehlava teda nemám v úmysle. Všetky mechanické veci si robím sam,aj si ich do istej miery samo-domo ottestujem a bez problémov to doteraz vždy fungovalo. Väčšina tdi "odbornikov" ktorých by som mal vyhľadať stoji za hovno, to sú vymieňaci, resp majú niečo na čítané z www. Cest p. Hlavatému lebo ho sledujem dlhšiu dobu a vidím že je to človek od fachu a vie o čom píše. Zjavne stým denno denne robí. Čiže všetka česť. No ostatne pripomienky sú len strata času, a prázdne reči do vetru. Ďakujem ešte raz.
Citovať
mariob1
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 17 máj 2006
Príspevky: 291
Nabehané: 13 hod 29 min
PríspevokZaslal: 10.02.2019 10:33   
Podotýkam ešte raz, nemál som z autom žiaden problém, dpf a rozdiel tlakov pred a za, egr všetko je ako ma byt. Bohužiaľ kluka sa zlomila, a zdevastované pôvodný motor. Ci to bola materiálov a alebo nejaká iná chyba už je jedno. Vraj sa to už párkrát stalo. Auto mi vyhovuje, preto som ho nevymenil, nemám sním okrem tohoto problému nič také čo by som si nevyriešil. A predávať niečo a zbavovať sa toho keď neviem co ďalej nemám v úmysle. Auto je ako cuker, a okrem toho motoru nemá problém. Snáď som sa vyjadril jasne. A ešte k tym km. Áno nas svk je to tak ze sa staca o podobne. No ja som si kúpil auto nové, nie na to, aby mi zarábalo love a točili kvantá kilometrov. Ale preto, aby som sa dostal z bodu a do bodu B. Tento motor ktorý som tam dal, mal vraj 160000 km, tak mi bolo povedané nakoľko auto bolo z časti výkuchane a nedalo sa ako overit skutočnosť ani z budíkov ani cez riadiacou. Viem, ani to nemusí byť smerodatne. Čí to malo alebo nemalo neviem. No netvrdte mi, že každý na Slovensku len odrbava s kilometrami. Môj bratranec ma octaviu ktorú si kúpil v roku 1998 ako novú dodnes, a ma na nej niečo okolo 100000. Ešte raz, za tento motor nedám ruku do ohňa koľko má km, ale nehovorte a netvrdte ze 10 ročne tdi PD nemôže take km mat. Ľutujem ze som sa vôbec dačo pýtal. Poprosím zavrieť tu to tému.
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (94)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2107
Nabehané: 12 dní 14 hod 50 min
PríspevokZaslal: 10.02.2019 11:05   
Je to stale to iste, vycvachtane sachty od toho, ako bolo vymyslene uchytenie vstrekovaca, kvantum ludi riesi otentovane vacky (nie koli zlemu oleju, ale napriklad koli vypadnutym zaslepkam na vahadlach, kde to bolo proste tak vymyslene), vyvazovaky s olejovym cerpadlom, zas vyborne vyriesene (bezni vlastnici o tom ani netusia, zrovna tak 99% garazi), DPF a PD si proste nikdy riadne nerozumeli, problemy s loziskami na ojnici, zas skvely napad inzinierov, ako zmenit nieco co fungovalo, na nieco co... Vstreky a experiment inzinierov s piezo PD zas skvely napad co nefungoval. 16V PD motory, zas nieco, co bola, je katastrofa.
2.0 HDi, ci 2.0 DCi, ze oni tak fatalne nezlyhavaju a pritom 90% slovenskeho naroda nad nimi ohrnaju nos. Uznavam, ze ich je menej, avsak na nic podobne netrpia.
Tak comu tie slavne PD motory vdacia za tu popularitu??? Koli 3 - 4rom kodom motora, co by este ako tak stali za pokus?
Ze tie porovnatelne fr motorizacie maju ine problemy? Akej fatalnej chyby sa dopustili frantici na tych motoroch na rozdiel od nemcov? Este aj tie origo DPF (FAP) filtre uz davno predavali za zlomok ceny, co to stoji, stalo u koncernu.
Ked tak premyslam, o ktorom koncernovom aute, napr. od roku 2010 sa da povedat (ze ako celok) je vyborne, max spolahlive? Pre niekoho, kto sa nevyzna v specifikach jednotlivych motorizacii, proste pre laika, co chce TDicko?
Inak, ja som bol koncernovy,TDicka boli moje, lenze to este vtedy boli tie "poctivejsie". A ano, stale este dake mam a mam stale o ne zaujem. Lenze nazory na ne, a to aj skusenych mechanikov sa uz razne otacaju a zrovna tak aj moj relativny zaujem opada (vlastnit), zrovna tak myslienka nieco take si postavit do dvora mi pride ako ekonomicka sebevrazda.
A 1.6 TDi? Kapitola sama o sebe. Ako boli dakedy vychvalene, ze v O II to celkom slusne ide, spotreba 0.05 litra, proste parada a dnes??? Kasicka na peniaze, ba priam cierna diera a to uz pri najazde zlahka okolo 200 000 km.
Odporucam castejsie navstivit cesku stranku DP, jejich forum, je tam cca 15 - 20 mechanikov (pisem mechanikov, teda ti, co sa fakt v problematike vyznaju), kto tam chodi roky, tak urcite postrehol, ako sa zmenili nazory na "SPOLAHLIVOST" TDi.
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (94)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2107
Nabehané: 12 dní 14 hod 50 min
PríspevokZaslal: 10.02.2019 11:08   
mariob1 napísal:
Pani nechcel som nič iné...

Tak chod na tu cesku stranku DP, v tych "logoch" mas nic, s tym ti nik nehne.
Citovať
mariob1
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 17 máj 2006
Príspevky: 291
Nabehané: 13 hod 29 min
PríspevokZaslal: 10.02.2019 11:12   
Ďakujem, pozriem to. Teda ak DP je https://dieselpower.cz/forum/
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (94)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2107
Nabehané: 12 dní 14 hod 50 min
PríspevokZaslal: 10.02.2019 11:16   
Ano.
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum