1 040 084
inzerátov
Pridať inzerát

VW Sharan tdi - zly teply start

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
dextor
Založený: 18 marec 2007
Príspevky: 74
Nabehané: 23 hod 29 min
Predmet: VW Sharan tdi - zly teply start PríspevokZaslal: 16.03.2018 20:54   
Ahojte, sharan 1,9 tdi, 85 kw, cca 350000 km, motor AUY. Zimne a studene starty su uplne super. Teply start je zly, motor toci cca 5 sekund, kym nastartuje. Po prejdeni cca 500 metrov motorom strasne trhne, ako ked v autiskole rychlo pustite spojku. Nie vzdy motor aj zhasne. Nasledne po asi 10 sekundach prestane reagovat plyn, otacky klesnu na cca 500-600. To trva asi 5 sekund. Potom sa vsetko vrati do normalu, plyn reaguje, auto taha, akoby sa nic nestalo. Diagnostika hladi sporadicku chybu 40, snimac vackovej hriadele. Vymenil som snimac vackovej aj klukovej hriadele, problem stale pretrvava. Tieto problemy nastali, odkedy sa menilo tesnenie pod hlavou. Kazda dobra rada pomoze. Dakujem
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2028)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18363
Nabehané: 3 mes 8 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 16.03.2018 22:20   
Výpis meraných hodnôt predpokladám máš (blockmap) ak sa menili čidlá otáčok,ten by trebalo vidieť (urobený v prevádzkovej teplote)
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (432)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15798
Nabehané: 23 dní 3 hod 14 min
PríspevokZaslal: 17.03.2018 14:48   
Sila, tento motor co sotva generuje nejake teplo odpravit pred dovrsenim milionu... No konstruktivne... Aby sa motor vypol, nesmie mat naftu alebo elektrinu na vstrekovacoch. Volnobezne otacky 500 nijako nedosiahnes nastavenim / pokazenim naftovo-spalovacich veci, takze problem s naftou nemas. Cerpadla, zavzdusnenie atd neocakavam ale Milan ti povie ze tlak ste uz mali mat zmerany.

Odmeraj kompresie na kazdom valci, total studene aj teple. Necakam cirkus ale uz ste mali motor otvoreny tak pre istotu. Hladal by som cirkus v napajani listy ktora rozvadza elektrinu vstrekovacom, pripadne v pripojeni vstrekov samotnych.

Turbo ti "zapina" pri jazde tak ako predtym alebo podstatne neskor ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2028)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18363
Nabehané: 3 mes 8 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.03.2018 21:23   
Luboš je to klasika...klúč je v tomto - odkedy sa menilo tesnenie pod hlavou
G40 vymenené....no čo už.Nech skapem túto noc ak som v živote vymenil G40-ku čo aj jedinú...stačí ?!
Nie G40 treba vymeniť ale dielnu.
Citovať
dextor
Založený: 18 marec 2007
Príspevky: 74
Nabehané: 23 hod 29 min
PríspevokZaslal: 17.03.2018 22:21   
Neviem, čo všetko sa na aute už robilo, skúšalo, kontrolovalo. Obrazne povedané. Auto bolo v troch servisoch.
1. mám sa voziť pokiaľ to ide, až sa ukáže na diagnostike iná chyba, bude sa to riešiť. Toto pre m§a nie je riešenie. S týmto servisom som skončil, obchádzam zďaleka.
2. Ešte raz vymeniť oba snímače, je možné, že aj ten nový je zlý. A popri tom pozrieť, či netreba vymeniť gumičky okolo trysiek. Dúfam, že som sa vyjadril správne.Podľa toto nevyrieši problém zhasnutia motora.
3. neviem ako na to prišiel, vraj zle nastavené časovanie. Ak by to takto bolo, naštartoval by som v zime úplne v pohode na brnk??? Spotreba na voľnobeh zahriaty motor pri dennom svietení 0,7l.

Zajtra by som mal ísť ešte za jedným mechanikom, ktorý sa do VW naozaj rozumie. Dáme na diagnostiku, povozíme sa a potom sa bude riešiť ďalej.

Inak, nepostrehol som, žeby turbo zaberalo v nejakom inom rozsahu otáčok ako predtým.

Zabudol som napísať. Robí to iba na 1. a 2. prevode, prípadne keď preraďujem do 3 a púšťam spojku. Na inom prevode motor ani raz nezhasol, nikdy.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (432)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15798
Nabehané: 23 dní 3 hod 14 min
PríspevokZaslal: 17.03.2018 23:31   
predpokladam ze 500 metrov od domu - pises ze sa to deje vtedy - nejazdis na zaradenej sestke. Takze preto pri preradovani na trojku. Poznamka : s prevodom to teda nema nic spolocne. Prevod nespravi trhanie motora, vynechavanie, zhasnutie.


Jaaaaaaj tie nase slovenske dielne...




>> 3. neviem ako na to prišiel, vraj zle nastavené časovanie. Ak by to takto bolo, naštartoval by som v zime úplne v pohode
>> na brnk??? Spotreba na voľnobeh zahriaty motor pri dennom svietení 0,7l.

ano, startoval by si v pohode. Pre start su dolezite jedine dosiahnute otacky (starter, bateria, prechodove odpory na kabloch atd), riadiaca jednotka zacina vstrekovat palivo ked dosiahne XYZ otacok. Samozrejme signal "hornej uvrate piestu" je dolezity = kde sa nachadza valec = kedy vstrekovat palivo, ale tento problem si uz vyriesil. Respektive si ho ani nemal.

Spotreba 0.7l na volnobeh, uplne zohriaty motor je prilis vela. Vypni svetla ze o kolko to klesne, ale podla mna sa na 0.4l nedostanes - a mal by si sa. Pri spravne nastavenych rozvodoch je to tak, aj ked ma motor milion.





>> Inak, nepostrehol som, žeby turbo zaberalo v nejakom inom rozsahu otáčok ako predtým.


velmi dolezite. Pri rozhodeni motora a pri tomto popise dielni by som sa ani trosku necudoval keby chlapci nastavili rozvody podla oka alebo podla fixky. Ze ani jedno taketo riesenie nie je v poriadku je zrejme.



>> Zajtra by som mal ísť ešte za jedným mechanikom, ktorý sa do VW naozaj rozumie.
>> Dáme na diagnostiku, povozíme sa a potom sa bude riešiť ďalej.

Sme zvedavi a drzime palce. Nema zmysel sa vyjadrovat k urovni opravarenstva k masine, ktora sa vyraba od roku 2000 - v kalendari sa pise 2018 a nikto co si ich oslovil nema paru kolka bije.

No, motoristi, mali by ste sa silno tesit na opravy dvojturbovych alebo trojturbovych motorov. Cim mensi objem a cim viacej slimacikov mate, tym mensie ciselko v technicaku vam mozu napisat ako spotrebu a drzim vam palce aby ste nemali firmy a nemuseli kliat ako pohani ze dva litre vam lietaju vo vzduchu na kazdych 100km ktore si nemozete dat do nakladov.


Napoveda : ked ten motor uz ide a toci sa, nema dovod zhasnut. Z tvojho popisu som nenakupil uplne presne, ale mam takyto dojem :

"motor prakticky vzdy po rozbehu spravi takuto ho***"

"motor semtam zhasne za jazdy po tych 500metroch, ale rozhodne nie vzdy"

"motor sa zvykne aj udrzat v chode, ale nereaguje na plyn, po vyradeni prevodu su volnobezne otacky 500-600rpm". Ze preco po vyradeni ? No lebo na zaradenom prevode ti otacky na ~500 nepadnu, budu sa drzat tak kde su a auto bude samovolne spomalovat. Otacky mame priblizne, asi to nemas uplne presne proste odhadnute alebo odpozorovane podla otackomera ; ja si kacirsky dovolim tipnut od stolika 677 otacok za minutu a podporim to tym, ze ti nejde jeden valec zo styroch takze 903 rpm co je typicky volnobeh tohoto motoru deleno vsetky styri valce krat tri valce ktore sa udrzia v chode). Problem : 903 rpm je volnobeh zohriateho motora, studeny moze mat kludne aj 1200 - neviem v ktorej casti Slovenska si a ake mas mrazy, cize 600 rpm by potom veselo mohlo naznacovat ze naraz nejdu dva valce zo styroch... co zase nie je sposobene naftou kedze ma spolocneho dodavatela z nadrze a spolocnu cestu ... ale len elektrinou...

A na zaver si myslim ze nejde o mechanicky / naftovy problem kvoli tomu zlemu teplemu startu. Ked je auto studene, stoji celu noc, dva dni = vtedy moze padnut nafta keby bola niekde netesnost. Ked je ale teple, nestalo cely den, celu noc, stalo len par minut takze nafta nepada (lebo nepada ked je studene a dlho stalo, vtedy tento problem neexistuje, tak nemoze padat ked je auto teple a stoji par minut). Sharany chladnu extremne rychlo, to viem.






S diagnostikou klasika pozor - ked ti valec X a valec Y pisu ze vyrovnavacie davky su prilis vysoke (napr. nad 2.9 co je maximalna mozna zobrazitelna hranica), neznamena to ze dany vstrekovac alebo nedajboze cely valec je v tahu. No nemoze byt, lebo ked sa ti auto zohreje tak prdi krasne a veselo.

Velky pozor na INTERPRETACIU cisel z diagnostiky.

Fesakovi zajtra (ktora dielna pracuje v NEDELU ?) musis detailne, absolutne detailne popisat co sa robilo, ako sa robilo, PRECO sa robilo. Napriklad ja neviem, preco ste sa chytali tesnenia na hlave a tato informacia je UKRUTNE dolezita. Stracala sa ti voda ? Mal si olej v nadrzke s chladiacou kvapalinou ? Alebo ti nejaky "frajer taky ako ti traja" zdiagnostikoval ze tesnenie v tahu a treba vymenit, rozhodil motor a vsetko ostatne dopadlo podla tej urovne vedomosti ?

350k km je na tento motorcek PRILIS MALO na seriozne problemy typu chytene tesnenie pod hlavou, prasknuta hlava a podobne.

Moj tip : nemyslim si ze by ti pomohla vymena gumiciek okolo trysiek vyriesit tvoj problem. Tie gumicky sa nepokazia ked je auto studene a neopravia ked je teple, respektive naopak.

Poznamka : ked sa montoval motor, rozhodne ste pouzili nove pevnostne sroby na vstrekovace - nikoho urcite nenapadlo nahodit naspat tie povodne a usetrit 30 eur.

Poznamka2 : velky pozor na elektriku. Mali ste poodpajane z toho motora aj anciáša, teraz staci drobna nedoslednost typu pricviknuty kabel, štípnuty kabel co nejaky uponahlany fesak volakde cvakol a mas o radosti postarane. Tieto veci nemas ako zakaznik sancu vediet, pretoze si nebol pri motore ked sa montoval, len hovorim.

No, drzim ti palec - este poznamka : tieto motory to nevzdavaju len tak. Vzdy ked sa s nim nieco stane, vzdy je na vine majitel. Bud ma blbu hlavu, alebo uponahlane tenisky, alebo prazdnu penazenku alebo blbych servisakov. Sam si musis urcit, do ktorych skupin patris a nemyslim to v zlom. Po slovensky je to :

- majitel co si pomylil sharan s pretekarskym vozom
- majitel co vzduva sharan 150km/h+ po dialniciach, idealne s vozikom na ktorom taha dalsie auto na kseft
- extremne hrubo zanedbany servis. Snad neexistuje iny motor na svete co by odpustil tak vela ako toto AUY.
- posledne bez komentara, v tej skupine urcite si - uz si bol v troch dielnach. To samozrejme nie je tvoja chyba.


PS: mam doma jeden 2001ckovy AUY. Nedam ho z ruky dokial mi z kasne zadna naprava neodpadne od hrdze alebo dokial mi sedacky na cestu nevypadnu z toho isteho dovodu. Veruze som zopar 2014+ autiakov tuto "tvrdu" zimu roztahoval alebo startoval...
Citovať
dextor
Založený: 18 marec 2007
Príspevky: 74
Nabehané: 23 hod 29 min
PríspevokZaslal: 19.03.2018 21:46   
Takze nasledujuci verdikt. Mal by byt problem v kabelazi. Buduci tyzden sa dohodneme na termine opravy. Bude sa kontrolovat zvezok kablov, ktory ide popod starterom. Uvidime, ci cvaknuty kabefl, pripadne zhnity. Dufam, ze by to bude naozaj tato chyba.


Mp3turbo- auto som kupil z dovodu dvoch autosrdaciek (4 a 1 rok). Kocik jednoducho nalozim do kufra aj s hrackami, aj s velkym nakupom. Manzelke som nechal octaviu 1. Nech sa na na mna nikto nehneva, dve sedacky v tomto aute+dvaja dospeli+ kocik+ nakup je v tomto aute ako za trest. Toto vozenie je aj pohodlnejsie, a dufam ze aj troska bezpecnejsie. Tymto som chcel povedat len to, ze nie som pretekar. Do penazenky je troska hlbsie, priznavam. Predsa len, dve deti, uver, dve auta, jeden plat v rodine ( nepocitam uzasnu matersku). Ale na druhej strane musim povedat, ze sa o auta staram. Hlavne kvoli mojim dvom pokladom. Stale hovorim, ze nechcem zazit situaciu byt daleko od domu s pokazenym autom a malym deckom v autosedacke. Preto sa snazim o auta starat, a ony mi to snad oplatia dobrou kondiciou.




P.S. Sranda bola, ze u mechanika nebol s authom ziadny problem. Starty na brnk, ziadne zhadnutie motora, absolutne ziadny naznak chyby. Ako naschval. Inak vcera na pumpe to iste. Natankujem, zaplatim, sadnem do auta, brnk a idem prec. Aj preto dufam, ze bude problem v kabelazi. Obcas sa asi kabel rozpoji, a pri otrasoch zasa spoji.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2028)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18363
Nabehané: 3 mes 8 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.03.2018 22:04   
Ten motor ma minimálne minimum káblov.Pod štarterom ide najprv spolu potom sa rozvetní sníač tlaku oleja,snímač otáčiek kluky a snímač otáčok vačkovice a káble altíka..Vačkovica to nebude,pretože ak už raz RJ dostane aktuálny impulz a rozpozná poradie valcou,ďalej motor beží aj bez signálu.Ale signál kľuky je nenahraditeľný a neprítomnosť signálu alebo nezrozumitelnosť (napr.pre rušenie) pre RJ motor kolabuje.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (432)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15798
Nabehané: 23 dní 3 hod 14 min
PríspevokZaslal: 23.03.2018 22:11   
Dextor, odpovedz si - ZHNILI TI KABLE KED SA VYMENILO TESNENIE POD HLAVOU ? Prave vtedy ? Predtym nic ?

Pred vymenou tesnenia neboli pokazene a teple starty boli uplne v poriadku. Ziadne trhanie/zhasinanie motora po 500 metroch.

Drzim ti palec aby to bol kabel, ale ten kabel je vzdy pokazeny len vtedy ked je motor teply ? A vzdy je v poriadku ked je motor studeny ? Pisal si ze studene starty mas v poriadku, ze iba teple starty robia problem.

A okrem toho, ako sa kabel opravi ked autom tocis 5 sekund ?
Citovať
dextor
Založený: 18 marec 2007
Príspevky: 74
Nabehané: 23 hod 29 min
PríspevokZaslal: 31.03.2018 20:10   
Tak som doma. Elektrika, kable su ok. Auto napichnute, nemam logy. Ale vraj vsetko je v uplnom poriadku. Pozerali sme dokonca aj na tie pliesky co su na kladke rozvodoveho remena, ci nahodou nie su nejako vykrivene a pteto snimac nezaznamena signal. Skusime este vymenit snimac vacky, je to predposledna moznost. VAG vypisuje nieco na sposob ziadny signal..... Ak to nepomoze, tak vymenit riadiacu jednotku.
Citovať
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 121
Nabehané: 1 dní 10 hod 45 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 01.04.2018 07:17   
Inak, Poliaci sú vcelku spokojný s tým, že akurát a práve na Slovensku odchádza tak veľa riadiacich jednotiek.
I keď som nebol pri kontrole a meraniach, som si takmer istý, že riadiaca jednotka neodišla.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2028)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18363
Nabehané: 3 mes 8 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.04.2018 10:43   
Nie iba Poliaci sú spokojný,ja som tiež na výsosť spokojný pretože sa dostanem k veciam za smiešny zlomok toho čo si za vec vypýtajú tu.Pár RJ som aj ja kúpil lebo sa menil menežment (obtokové za variabilné turbo napr) ale to čo sa tu vystrája je špecialita slovenska ako brynzové halušky.Prísť na nejakú kravinu ale zvaliť to na RJ a vymeniť dobrú za dobrú a mať zarobené je pri cene RJ v Polsku velmi lákavá vec.A je zarobené,ani pánboh nepríde na fígel,a tak sa zrovnáva čo zrovnávať netreba,mení čo meniť netreba,robí spústa nepotrebných vecí a prípadne prehrá "soft" len nikto nevie čo sa robilo a prečo.

Doporučujem si dobre pozrieť foto,a skúsiť spočítať cenu vecí na SVK,to je jeden nákup u poliaka,je tam paragon aj cena z kuriérom.jedna z vecí je RJ ventilátorov,ďalšia je čidlo tlaku do CR rajlu,stačí si pozrieť čo by šlo si vypýtať za "akože" výmenu.
Kto chce pochopiť pochopí

Prečo by sa nemenili RJ ak nestoja ani 10 e.- ?
Citovať
dextor
Založený: 18 marec 2007
Príspevky: 74
Nabehané: 23 hod 29 min
PríspevokZaslal: 11.04.2018 19:45   
Tak, dned konecne vymeneny snimac vacky. Tuk tuk na drevo. Zatial cca 6-7 teplycch startov a vsetko ok. Nechcem nic zakriknut, no dufam, ze to bolo naozaj chybnym snimacom. Uvidim po par dnoch.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum