VW Sharan -kontrolka katalyzator

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bzinko21
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 27.08.2008 14:35
Zdieľať na Facebook

VW Sharan -kontrolka katalyzator

Príspevok od používateľa bzinko21 »

Dnes mi zasvietila kontrolka katalyzatora myslel som ze to bude egr ventil ale auto fici dalej bez problemov ako predtym kontrolka stale svieti aj ked som auto prebehol na dialnici myslite ze bude potrebne vynutit regeneracia dpfka. Abo kde moze byt problem Sharan 2.0 tdi 103 kw 2011. 97570 km.
krason
Príspevky: 622
Dátum registrácie: 03.01.2009 21:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krason »

Skor myslel ze mu zasvietila kontrola DPF. skus to dpf.
srudlick
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 23.06.2016 09:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa srudlick »

kontrolka katalyzatora nejestvuje. Ale ak ide o DPF, tak bude regeneracia potrebna. A nie je vhodne ju nejako odkladat. Pretoze hrozi, ze potom bude potrebna regeneracia prostrednictvom servisu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Regenerácia by už bola na tej dialnici prebehla.Ak sa preruší,čo sa lahko stane,tak RJ sa chytá prvej možnosti keď sú splnené základné požiadavky.Na dialnicu chodiť je úplne zbytočné,regenerácia prebehne aj v kolóne medzi Lužnou a BA,ak motor dosiahne prevádzkovú teplotu.Neviem kto šíri tieto bludy o potrebe dialnic,je to nezmysel,stačí bežná jazda kde si motor vie udržať potrebné teploty.
Treba pozrieť chybový zápis vrátane freeze frame,tj za akých okoľností sa chyba zaznamenala.Ďalej už sa riadiť vlastným rozumom,a daný zápis brať v úvahu.Problém samotný nemusí mať doslova zo samotným DPF nič,môže byť na hony ďaleko a chyba ktorú píše je dôsledková a nie príčinová.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Ano, ta dialnica je cisty blud.Staci bezna premavka ak su splnene podmienky na regeneraciu. U Citroenu 1,6 Hdi 82 kw mam samotnu regeneraciu celkom detailne odsledovanu cez diagnostiku pocas jazdy. Co sa tyka spustenia aktivnenej regeneracie priamo z riadiacej jednotky, tak ta sa spusta na zaklade vypocitaneho zanesenia FAP filtra. To zanesenie sa vypocitava celkom sofistikovane. System napr. sleduje ci jazdim po meste alebo mimo mesta, dalej ake su tie moje trasy dlhe, ake bolo pocas tych jazd zatazenie motora a z toho vyplyvajuca teplota katalizatota a FAP filtra...atd. Ak si teda riadiaca jednotka vypyta regeneraciu na zaklade vypocitaneho stavu zanesenia FAP filtra musia byt splnene dalsie podmienky a to minimalna teplota chl.zmesi, v pripade mojho auta musi byt teplota mininalne 65 stupnov, dalej pozadovana minimalna teplota katalizatora a az nasledne prechadza regeneracia do dalsich krokov akymi su napr.zapnutie elektrickych spotrebicov (ohrev spatnych zrkadiel,zadneho okna, spustenie zhavenia...), ktorych cielom je zatazenie motora.Az nasledne je vstreknuta nafta, ktora sa vznieti v katalizatore a zacne vypalovat FAP filter.Na dobru regeneraciu postacuje uplne normalna jazda.Nie je potrebne ziadne slapanie na podlahu a ani dialnica.Samozrjme ak sa regeneracia spusti, trva nejaky cas. Ak nasledne niekde v polovici regeneracie idem dole kopcom bez plynu tak toto nie su podmienky potrebne na spravnu regeneraciu a system to zaznamena a zapise si, ze regeneracia neprebehla kompletne cela a o tolko sa skrati cas do najblizsej regeneracie. U mojho auta potrebujem prejst cca 4 az 7 kilometrov aby mi prebehla kompletna regeneracia.Dlzka zavisi od zatazenia motora pocas regeneracie. Ak si system vypyta regeneraciu a ja vtedy zastavim motor,tak sa nic nedeje a pokusi sa o dalsiu regeneraciu pri najblizsom splneni podmienok na regeneraciu. Kontrolka DPF alebo FAP nezasievieti hned ale az po niekolkych neuspesnych pokusov o regeneraciu. Dalej je tu este pasivna regeneracia a tu si nevyziada riadiaca jednotka, ale jednoducho prebehne ak je motor dostatocne zatazeny a tym padom je aj dostatocna teplota FAP filtra. Aj toto si system zaznamenava a na zaklade toho posuva cas najblizsej vyziadanej regeneracie o nejaky casovy interval. Koncern PSA si myslim, ze ma jeden z najpremakanejsich systemov regeneracie FAP filtra. Ta pasivna regeneracia je ulahcena aj tym, ze koncern PSA sa rozhodol po natankovani vstrekovat do paliva silny koncentrat aditiva (Elolys, Infineum...neviem ci som to spravne napisal :) ), ktoreho hlavnym cielom je znizit teplotu pri ktorej sa tie sadze spaluju. Tusim ze az o 150 stupnov. Tolko v kratkosti z mojich poznatkov. Kludne je mozne, ze u inych automobiliek to funguje inac. Takto to ale funguje na mojom aute.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dobrý opis,plný súhlas.Ten systém je dobre premyslený (PSA) a doslova bol dôvodom pre volbu C4 Grand Picasso tiež 1,6 Hdi vlani v lete.Odvtedy najazdené cca 15 tis km v najhlúpejšej premávke denne Lužná - BA,čo znamená kolóna do práce a späť tiež.V podstate iba raz bolo zaznamenané niečo čo mohlo byť práve prebiehajúca regenerácia.
To ale mimo iného znamená,že systém dokáže pracovať v úplne extrémnych jazdných režimoch.Je to zrejme výborne navrhnuté,"krematórium" oddelili a umiestnili pod stred auta,za čo som im vďačný,že to nepricapili na tú kopu bordelu čím je dnes ohádzaný každý moderný diesel.Systém neprodukuje problémy typu...stúpa olejová náplň a v neposlednom rade je to priateľská cena nového FAP-u
Diagnostiku tiež vymakali ad absurdum,dá sa získať dokonalý prehlad ako kde auto jazdí v prehľadnom štatistickom prehľade.
Je mi iba trochu smutno že ako grupa pozitív opravár som v celej ponuke dnešných motorov grupy nevedel vybrať jediný kde by som mal voči synovi čisté svedomie že som ho nenavliekol do hajzloviny.Toto rozhodnutie sa ukazuje stále viac ako správne.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Koncern VW sa zial velmi, ale velmi pokazil.Ten nos zdvihli asi az prilis vysoko k stropu a naprsalo im don. Naopak su koncerny, ktore su zatracovane len preto, lebo ludia su hlupi a ak sa ich clovek spyta na konkretne veci tak racionalne argumenty najst nevedia.Ja mam inac na svojom HDi-cku najazdene 70 000 km ale cim viac rozumiem tomu ako ta regeneracia prebieha tym viac zasnem nad tym ako to ludia z PSA zvladli...tie "extremne" jazdne podmienky to zvlada super.Ja som mal najkratsi interval regeneracie v ozaj zlych podmienkach tusim 450 km a prave teraz po cca 70 km jazde po dialnici 130-ou som mal poslednu regeneraciu pred 900 km a vypocitana hodnota zanesenia FAP je niekde v polovici takze super.Jedinou malickou nevyhodou celeho systemu od PSA je to, ze FAP filter sa nezanasa len samotnym nespalitelnym popolcekom, ale aj aditivom, ktore je vstrekovane do paliva za ucelom znizenia teploty horenia sadzi. Aj tak mi ale orientacne vychadza zivotnost FAP filtra na cca 200 000 km.Vzhladom ale na ceny FAP filtrov od PSA alebo aj ceny za cistenie filtrov pevnych castic ma to vobec netrapi. PS: Odhliadnuc od kvanta elektroniky v C4 picasse, z ktoreho som mal trosku obavu si trufam povedat, ze terajsia 8 ventilova verzia 1,6 HDi je asi jednym z najlepsich dieslovych motorov dostupnym na trhu. Oproti starej 16 ventilovej verzii je vyrazne vylepsena, takze myslim si, ze C4 Grand picasso s tymto motorom bola dobra volba.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja koncernu prestávam rozumieť.Mali našlapnuté na úspech,robili ozaj velmi dobré autá a ako typický nemci mali vždy akosi techniku "usporiadanú" na rozdiel od bordelu pod kapotou typickú pre francúzov.U dieslu prišli z geniálnym PD-čkom,človek čakal že sa tento systém bude vyvíjať smerom k zjemńovaniu tvrdého chodu.Iné problémy ten motor nemal.Vsadili na CR a tie ich dnešné motory sú otras.Zle koncipované,konštrukčne zle riešené,sedem poschodí bordelu na sebe,všetko zle prístupné,každý úkon vyžaduje päť iných úkonov.Kopec evidentných chybných riešení pre ktoré by sa mali hanbiť.A neverím že o tom nevedia.Ale..nosí to peniaze
Diagnostika doslova neporovnatelne komplikovanejšia,spolu z pracnosťou vytvára ideálnu kombináciu na dojenie majiteľov.Že niečo nezvládli je jasné aj z neustáleho prehrávania "softu" sťaby systém opráv v ich autorizovanej sieti.Skúste pojazdiť,uvidíme...
Čo pozitívne prišlo novou generáciou ? Určite kultúra chodu motorov,o inom musím urputne premýšlať.Pochybujem že by som dal prednosť motoru kde získam jedno plus a sedem mínusov.
z Picassa mám trochu obavu,je to napumpované kravinami,nepotrebnými hovadinami.Ak sa neukážu ako slabá stránka vozu,bude spokojnosť.Žiaľ nie je možné si kúpiť auto kde by bola podmienka - čo tam nemá byť.Určite by okamžite letel na smetisko stop/štart,debilná elektrická ručná,a to sprosté panoramatické do pol strechy natiahnuté čelné sklo.Na to aký ko..t prišiel si neviem nepredstaviť,ani na aké ho..o je to dobré.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Tak tak, zasla "nemecka" slava...ale zrejme to nesposobili len inzinieri-vyvojari, ale asi to bol do znacnej miery aj zamer manazmentu ako z ludi cucat peniaze. Zial vymklo sa im to spod kontroly a teraz maju co robit, aby to aspon ako tak dali do poriadku.
A co sa tyka tej elektroniky a roznych k.....n ...tomu sa uz asi vyhnut neda...je to vsade a je toho stale viac a viac...ten spomenuty start-stop system je len takou ceresnickou na torte, jednou zo stoviek sprostosti, ktore su dnes v autach, aj na popud EU dostupne...stare zlate casy ked si clovek mohol staru skodu 100L svojpomocne opravit na pol ceste medzi vychodnym Slovenskom a zapadnymi Cechami su uz davno nenavratne prec...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cviro123 napísal:Kazda jedna automobilka ma tony updatov pre vsetky mozne jednotky. :)
Čo ale znamená jediné,že do obehu púštajú polotovar
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja ti rozumiem,pre blbé A sa musí upravovať aj B aj C,ale prečo sa púšta von niečo,na čom urobia tri zmeny po sebe v krátkom čase.Už ani neskúmajú čo je problém,paf...nový soft.Pojazdite,uvidíme,toto presne povedali švagrovi čo somár kúpil ten ich kráp.A čo máš potom opravovať ty ako neautorizovaný,keď oni opravujú takto
bzinko21
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 27.08.2008 14:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bzinko21 »

Takze dali sme to na pocitac a chyba ja v koncovej lambda sonde nic zavazneho a kontrolka bola check motora
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Takže už všetkom OK ?
bzinko21
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 27.08.2008 14:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bzinko21 »

No jasne po vymene lamba sondy za katalyzatorom ano vsetko frci ako ma a komplet s opravou do 40 eur
bscargobus1
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 14.10.2009 11:13
Zdieľať na Facebook

kontrolka katalyzator

Príspevok od používateľa bscargobus1 »

Tak mne dnes zasvietila ta ista kontrolka (sharan 8/2013 2,0TDi 103kw), aktualne cca 69000km. V servisnej prirucke od auta stoji "kontrolka katalyzatoru", bol som na teraz na diagnostiku, servisak nasiel len chybu s teplotou nasavaneho vzduchu, vymazal to a dufam ze bude klud, pre istotu ale behnem do VW, kedze na nemeckych forach som sa docital ze to ma suvis s tym, ze mi prehrali pri servisnej prehliadke ten podvodny softver inym, a motor tym padom nespolupracuje s elektornikou na 100% . Mechanik mi este vravel ze by tam mohla byt aj porucha nejakeho snimaca na AD Blue, tak som zvedavy. Ale VW uz pravdepodobne dalsie do garaze nepribudne, bud Kia Sorento alebo Outlander, s tym jazdi zena uz 9 rok bez problemov.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných