VW Sharan - čidlo vonkajšej teploty určene pre bufik

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

serif12345
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 05.11.2020 19:07
Zdieľať na Facebook

VW Sharan - čidlo vonkajšej teploty určene pre bufik

Príspevok od používateľa serif12345 »

Zdravim vas panove
poprosim Vás o radu čo sa tyka môjho bufika na vw sharane 1.9tdi 96kw r.v.2005
Včom je problem problem je v tom že bufik vôbec nezapina pri naštartovanom aute ani nijak inak .Auto som kupil pred týždňom a či išiel bufik pred tym netušim chcem najsť zavadu postup som zvolil takyto najsamprv zistiť či je čidlo vonkajšej teploty ok či nie je vylamane poničene zhrdzavene a pod. Čidlo sa vraj nachadza pod plast. krytim stieračov ,ten som dal dole a žiadne čidlo som nenašiel dosť by mi pomohla nejaka fotodokumentacia ako vyzera a kde sa presne nachadza .Potom chcem skontrolovať poistky k bufiku že je to vraj tretia z prava a zmerať napätie na konektore pri bufiku aby bola istota že je tam napätie 12V to napätie tam ma byť na 3 pinoch , čidlo 1 ,naštartovane auto 2 a tušim obehove čerpadlo 3 ak tam to napätie bude alebo ho tam dostanem napr.vymenov poistky a pod.potom ho dostať na vag a dalši postup podľa informaci z vagu
Myslite že idem na to spravne? Alebo niečo som vynechal ?
Poprosim Vas o radu vopred ďakujem
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Neviem ci ti to pomoze ale na Tourane musi byt cudel na nastavenie teploty kurenia na max-teplo a vonku musi cidlo zaznamenat menej ako + 5 stupnov a musi byt nastartovany motor.Inak bufik nezapne.
serif12345
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 05.11.2020 19:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa serif12345 »

ďakujem za postreh christiane vyskušam určite tvoj postup
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Az ho nezapne aj potom,webasto ma svoju diagnostiku a vedia ho v servise napojit.Potom byva zakusnute obehove cerpadlo na vodu alebo zasrana zhaviacia sviecka.Aj dodavkove cerpadlo by malo na zaciatku cvakat.A pri spustani sa to da pocut co nezapne.Da sa to aj prerobit na dialkove ale po zaspievani 700 € som to prerobit nedal.Poistku hladaj poriadne silnu,v spicke si bufik potiahne aj 40 amperov.
serif12345
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 05.11.2020 19:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa serif12345 »

Christiane velmi pekne ďakujem za rady ale servisu sa chcem vyhnuť vo všetkych prípadoch servis budem riešiť až vyčerpem všetky možne možnosti pokusim sa o nemožne tak ako samozrejme s tvojou tak aj z pomocou ostatnych prispielaťeľov tuna na fore spolubto možno dame a bude ma to o to viac tešiť že sme spolu vyriešili problem
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Ježiš mária, až ma v r.iti pichlo ,,spolu to dáme :40bd:
serif12345
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 05.11.2020 19:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa serif12345 »

trucker 696 možno v riti ta pichlo na cviľku ale v hlave ta picha už hodňe dlho sa pozri do zrkadla a povedz si som ja ale j.....y
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

:2f93: teba sa komentovať nedá
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

serif12345
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 05.11.2020 19:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa serif12345 »

martincichy
dik za link ale v jednej časti sa tam piše konkretne v časti kde môžem spraviť test bufika že mam odpojiť čidlo vonkajšej teploty a nejakym spôsobom mne neznamym ho prepojiť y bufik by mal nabehnuť pointa je v tom že to čidlo nemôžem najsť preto by som rad uvital podrobnejšie info kde ho mam hľadať podotykam ten plast pod stieračmy je odmontovany ale su na ňom len hadičky a kable k ostrekovačom nič viac
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

O tom v akom stave si ho kúpil vieš.Ak už si nevnímal spustenie taktovania čerpadielka paliva,musel si počuť dobeh po vypnutí kľúča keďže bufík pomerne dlhý čas dofukuje a vyprázdňuje horákovú komoru aby pri najbližšom zapnutí nedetonoval od palivových plynov.Proste nedá sa - nevedieť.Pripúštam ale že si urobil iba to čo 90% ľudí,nezistoval nič v čase keď by sa žiadalo ale ako tento národ vie - vždy po.Všetko rozumné zo zásady - len po, ako poslednú vec.
Človek kupujúci Sharana takého roku má velmi dobre premyslené prečo si ho vybral,a k dôvodom prečo sa toto priestorovo velkorysé auto vyberá je aj dané Webasto,inak každý príčetný človek musí min. v zimnom období uvažovať tak,že diesel velkopriestorový je o probléme z kúrením.Autá toho typu a ročníku sú PD-čka,to sú echt specifické stroje a tieto ročníky čo mi pamäť siaha majú do jedného min 300 tis takže stav auta pokojne opíšem pokojne na diaľku ako jasnovidec.Kupovať a nepýtať sa dopredu bude ešte mnohokrát potrestané,bufík je iba jeden z mnohých trestov za neuvažovanie o tom čo robíš.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Pozri sa radsej na prednu chladicovu stenu, ci snimac nie je schovany za naraznikom.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

neni, fakt je pod stieracmi - teda by mal byt, na vodicovej strane. Da sa pekne nahmatat aj najst.

Inak ho vobec nepotrebujes :) ten snimac vlastne len spina dva droty, je to hlupy bimetal. Ked su droty zopnute, hovori to bufiku ze je zima (myslim ze niekde okolo 5 stupnov nad nulou) a ze treba prikurovat.

Dialkove ovladanie na henten bufik je zalezitost 25 eur - akykolvek alarm na auto alebo akekolvek dialkove ovladanie na central staci. Su v principe tri piny ktore musis mat zive na konektore do bufika :

1) signal ze je zima (toto hladas, zbytocne)
2) signal "teraz zacni kurit, je zopnuta elektrika"
3) 12V z baterie, ostatne sa spravi samo, bufik je uplne autonomny a nepotrebuje absolutne ziadny iny vonkajsi vstup/signal


Pozri si navod ktory linkoval Martin. Ja som moj prerabal na nezavisle podla obrazkov z tohoto : https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=6&t=1235
v zjednodusenej verzii, neriesil som nic len zapnutie bufika bez beziaceho motora. Ziadne kurenie donutra (prave naopak, ODSTAVIL som vnutorny ventilator, bufikom som nechal VYHRADNE zohrievat motor, pretoze ked nastartujes 60 stupnovy motor tak prakticky okamzite zacne kurit a urcite lepsie nez akekolvek vlazne fukanie do interieru ktore nic nedokaze vyhriat lebo to minimalne teplo sa okamzite stráca v priestore a obrovskymi stratami z auta von).

Ja som proste vsetko teplo peckoval do motora, je to daleko ucinnejsie. Auto stoji dva dni, pri -12 vonkajsej teploty za 12 minut kurenia motor zhruba 70 stupnov, nastartujes a za sest sekund ide teply vzduch do interieru. V tej teplote nemas sancu nic vykurit cez interierovy ventilator.

Bufik zere okolo 35W pri praci, a nepamatam si presne kolko pri zážihu. Myslim ze 40A poistka nie je potrebna... inak bufik je standartne zapojeny v elektrickej sustave vozu !
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
serif12345
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 05.11.2020 19:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa serif12345 »

mhlavaty
Ano súhlasim s tebou vo všetkom , patrím k tym 90% čisla nepustia
Vybral som si toto auto preto lebo je stvorene na moju prácu no zsroveň kedď dom ho našiel pri kúpe som pozeral na dva aspekty 1.cena 2.motor jedno aj druhe úplne ale že úplne super motor ma ťah hňeď som absolvoval servis výmena komplet filtrov ,výmena oleja ,výmena naplňi ,chladiacia zmes ,vymena brzd.kvapaliny , spravene komplet brzdy , meneny komplet vyfuk nove elektrony nove pneu.
Motor dýcha ešte krajšie
Jedine čo som ani nevedel že to auto ma v sebe zabudované je bufik preto pri kúpe som sa ani na bufik nepytal no a určite sa nechcem otačať do zadu ake chyby som narobil pri kupe ,ale chcem sa pozerať do predu čo bude zajtra chcem vyčerpať všetky možnosti aby dom ten bufik naštartoval lebo zisťujem že je veľmi veľmi potrebny
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

bufik je slusne komplikovana suciastka, aj ked sa to nezda. Navyse sa castokrat natotalku zhrdzaveju kable ktore k nemu vedu a to len tak lahko nespravis ; plus tieto nove varianty ktoru mas ty zvyknu odhnit plosne dosky v bufiku od vlhkosti - proste cela zozelenie zozltne, dovidenia plosne spoje vsetko kaput.

Jednoducha rada co mozes spravit hned zajtra bez bufika :

a) kompletne zaizolovat trubky dozadu vozu, masina ma dve kurenia. Strasne kvantum tepla sa strati tymi trubkami, su zelezne a maju tri metre. https://www.atria.sk/galeria/1_5150/izo ... iginal.jpg priemer si nepamatam, musis ich fixovat eskapaskami.

b) pichni karton pred chladic. Koberec, hocico. Prehrievat sa nebude, okrem toho si to vies postrazit ked pojdes hore kopcom s 800kg, jednoduche ako facka. Kurenie zoberie tak strasne vela tepla ze keby sa aj motor chcel prehrievat hore Tatrami, tak pri zapnutom kureni mozes tahat kamion a neprehreje sa.

c) kryt pod motorom je nutnost. Ja som chodil zaizolovany este aj zbokov a zvrchu, normalne som mal v motore hodene kartony :) kazdy stupen sa rata.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: PROCHY603 a 26 neregistrovaných